Muovinen 01.12.2013 13:14:19 | |
---|
Mulla tulee käytyä max kerran Helsingissä per vuosi, mutta silti olen tehnyt siellä kahdet kaupat reissun yhteydessä. Musaliikkeissäkin oon kävässy vaan eipä ole varaa ostella uusia juttuja. Eikö meidän pitäis parjata niitä "lappilaisia" myyjiä, jotka ottaa kyllä rahat mutta jättää kaman lähettämättä? ;) |
J.Nikkanen 01.12.2013 13:18:32 | |
---|
Muovinen: Eikö meidän pitäis parjata niitä "lappilaisia" myyjiä, jotka ottaa kyllä rahat mutta jättää kaman lähettämättä? ;) Kyllä. Fiksumpaahan se olisi. Itse olen ratkaissut tämän Oulu-ongelman niin, että osaa tuotteista joita myyn, en vain lähetä Ouluun. Se on niinkuin tasapeli silloin. |
Gabe 01.12.2013 13:38:12 | |
---|
Tästähän tuli totisempi vääntö kuin olisi alkuun arvannutkaan. :-) |
JaaGeRMaisTeR 01.12.2013 13:53:55 | |
---|
Muovinen: Eikö meidän pitäis parjata niitä "lappilaisia" myyjiä, jotka ottaa kyllä rahat mutta jättää kaman lähettämättä? ;) Eli varsinais-suomalaista.. Tekemistäkään Lapin kanssa. |
J.Nikkanen 01.12.2013 13:58:34 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Eli varsinais-suomalaista.. Tekemistäkään Lapin kanssa. Joo, sen verta kiero että lienee savoilaista verta. Varsinais-suomalaiset mitään saa aikaiseksi, löysää kansaa sattanas... |
JaaGeRMaisTeR 01.12.2013 14:04:50 | |
---|
J.Nikkanen: Joo, sen verta kiero että lienee savoilaista verta. Varsinais-suomalaiset mitään saa aikaiseksi, löysää kansaa sattanas... Sinä sen sanoit.. Minä vaan nyökkäsin :D |
Vetehinen 01.12.2013 14:25:37 | |
---|
J.Nikkanen: Joo, sen verta kiero että lienee savoilaista verta. Varsinais-suomalaiset mitään saa aikaiseksi, löysää kansaa sattanas... Savolainen finnjävla eli Mikkelin ja Tukholman puoljvälistä. yarbles, bolshy great yarblockos to thee and thine |
Krice 01.12.2013 15:51:40 (muokattu 01.12.2013 15:52:24) | |
---|
Oulun rahtiliikenteessä voi olla jotakin vikaa. Pari kertaa olen Oulun soittimelta tilannut ja ne paketit on aina ihan surkeassa kunnossa. En tajua miten ne heittelee ja rusikoi niitä siellä. Sinne pitäisi hankkia piilokamerat kuvaamaan se lähetysketju alusta loppuun, että missä oikein mättää. No kaipa sitä itsekin purkaisi turhautumistaan jos joutuisi asumaan Oulussa. |
Kivijalka 01.12.2013 16:19:10 | |
---|
Ja tähän väliin pitänee kai mainostaa, että vasta ostin Carvin DC400-kitaran oululaiselta myyjältä ja kaikki meni "ekstra A+++" loistavasti. ;) "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
JaaGeRMaisTeR 01.12.2013 16:25:25 (muokattu 01.12.2013 21:08:16) | |
---|
Krice: Oulun rahtiliikenteessä voi olla jotakin vikaa. Pari kertaa olen Oulun soittimelta tilannut ja ne paketit on aina ihan surkeassa kunnossa. En tajua miten ne heittelee ja rusikoi niitä siellä. Sinne pitäisi hankkia piilokamerat kuvaamaan se lähetysketju alusta loppuun, että missä oikein mättää. No kaipa sitä itsekin purkaisi turhautumistaan jos joutuisi asumaan Oulussa. Aikoinaan omakin posti tuli Oulun kautta. Välillä se pakkasi olemaan melkosta sosetta. Syynä silloin oli Oulun postin lajittelukone. :D Näin osasi viisaammat kertoa. |
Rämppy 01.12.2013 19:17:50 | |
---|
Mä olen jostain syystä tehnyt aika paljon kauppaa oululaisten kanssa sekä ostajana että myyjänä. Siellä päin tuntuu olevan vilkas kamarunkkaus-skene, kun kiinnostavaa rompetta on siellä paljon myynnissä, ja toisaalta myös ostohalukasta porukkaa kun itse olen myyntipuuhissa. Bussirahdilla on tavara ainakin tähän mennessä kulkenut nopeasti ja ehjänä perille. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Muovinen 01.12.2013 23:01:52 (muokattu 01.12.2013 23:03:18) | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Eli varsinais-suomalaista.. Tekemistäkään Lapin kanssa. Miksiköhän laitoin lappilaisen lainausmerkkeihin? Nämä tyypit asuu aina jännästi mahdollisimman kaukana ostajaehdokkaasta. Pahoittelen jos minun kirjoitukset on vaikuttaneet totisilta tässä ketjussa, sitä ne eivät missään nimessä ole olleet. Ei tartte pahoittaa mieltään. Ei Oulu niin ihmeellinen oo ja siellä oikeasti on sitä ruskeaa mönjää. edith: aah, ok. Lappilaisella tarkoitin oikeasti siis Lapissa asuvaa ihmistä :P |
JaaGeRMaisTeR 02.12.2013 00:14:24 | |
---|
Muovinen: Miksiköhän laitoin lappilaisen lainausmerkkeihin? Nämä tyypit asuu aina jännästi mahdollisimman kaukana ostajaehdokkaasta Se nuissa koijauksissa huvittavinta on ollutkin. Eero Milonoff Sodankylästä. Onkohan tv kasvo päättänyt muuttaa pohjoseen. :D Ei netissä kannata ottaa hernettä nenään, kun tilin saldosta. Jos siitäkään. |
carmake 02.12.2013 09:42:47 | |
---|
Jos oululaiset tämän ketjun myötä ryhdistäytyy ja myöntyy myös postittamaan tuotteita, uskon että rahtimaksut halpenevat huomattavasti. Vuosittainen tavaramäärä kuitenkin vähintään triplaantuis. Vaikutukset yhteiskunnan tasolla olisivat merkittävät, kaikille olisi töitä. |
Wradlin 02.12.2013 10:00:28 | |
---|
Muovinen: Miksiköhän laitoin lappilaisen lainausmerkkeihin? Nämä tyypit asuu aina jännästi mahdollisimman kaukana ostajaehdokkaasta. Pahoittelen jos minun kirjoitukset on vaikuttaneet totisilta tässä ketjussa, sitä ne eivät missään nimessä ole olleet. Ei tartte pahoittaa mieltään. Ei Oulu niin ihmeellinen oo ja siellä oikeasti on sitä ruskeaa mönjää. edith: aah, ok. Lappilaisella tarkoitin oikeasti siis Lapissa asuvaa ihmistä :P Oikeasti huijarit ovat aina Turusta vaikka saattavatkin väittää asuvansa jossain käsivarren Lapissa. "Wradlin knows everything about biting balls off from reindeers. He is also very good friend of Santa Claus, famous finnish character Joulupukki." -Kailis |
Volle 02.12.2013 10:25:50 | |
---|
|
Muovinen 02.12.2013 11:23:13 | |
---|
Wradlin: Oikeasti huijarit ovat aina Turusta vaikka saattavatkin väittää asuvansa jossain käsivarren Lapissa. Hoho, ensimmäinen fakta tässä ketjussa! ;D |
JaaGeRMaisTeR 02.12.2013 18:15:52 (muokattu 02.12.2013 18:18:12) | |
---|
|
oiva tumpeloinen 02.12.2013 19:04:02 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Kyllä se tähän asti on vaikuttanut :) Painoltaan pienempi jonnekkin itään tuli maksamaan pari euroa enempi kun toinen joka meni Lahteen. Ko tuotteet oli JDR jaska ja epiphonen stankku. Viime kesänä siinä kesä-heinäkuun aikaan. Ja viikko oli sama. Ei se kyllä ole tähän päivään mennessä vaikuttanut. Toi sun tapaus voipi olla, että toinen on ollut tilavuudeltaan isompi, milloin siihen voi tulla lisämaksuja, vaikkakin on kevyempi. Sama paketti kulkee kuitenkin samaan rahaan, meni se sitten Turkuun tai Ouluun. |
JaaGeRMaisTeR 03.12.2013 06:08:31 | |
---|
oiva tumpeloinen: Ei se kyllä ole tähän päivään mennessä vaikuttanut. Toi sun tapaus voipi olla, että toinen on ollut tilavuudeltaan isompi, milloin siihen voi tulla lisämaksuja, vaikkakin on kevyempi. Sama paketti kulkee kuitenkin samaan rahaan, meni se sitten Turkuun tai Ouluun. Koitin miettiä olisko ollut jotain tilavuus asiaakin. Epi lähti kovassa laukussa ja jaska pahvilaatikossa. Eli vähän olisi ollut isompi. Toinenkin mikä kävi mielessä oli sellanen, kun jaska meni asiamieheltä toiselle. Lahdessa vissiin on ihan kunnon mh.. Erohan nuissa taisi olla kumminkin 2€ luokkaa. Joten mikään suuri tappio ero ei ollut. |