käsi 10.06.2013 18:22:02 (muokattu 10.06.2013 18:35:48) | |
---|
Jucciz: Ois jännä tietää, moneenko eri malliin nämä kokemukset perustuvat, ja mihin malleihin. Jalosta siis ihmeessä, kiinnostais kuulla. On noita tullut koluttua läpi. En vaan ole saanut niistä irti mitä oon kaivannut. Myös joskus Vihasin voxia, nyttemmin olen niiden fani. Olisikohan ollu joku princeton joka mulla kärvähti kolme kertaa ja sitten laitoin kiertoon. Jotain fenkun pikku vahvistimia ollu, ne ei ollu häävejä. Mutta yleensä ne ei ole miltään merkiltä. Eli ei monenkaan malliin, ja hyvin paljon enemmän kyse on vaan fiiliksestä. Joku tykkää äidistä ja tyttärestä. Edittiä: isoin nagaatio fenderiä kohtaan mulla syntyi niiden kitarankielistä. Kävi uskomattoman huonoa tuuria tms mutta useampi setti peräkkäin mitä ostin niitä oli paskaa, kielet meni itsekseen poikki. |
Ziggy Bubba 10.06.2013 18:34:50 | |
---|
mpekkanen: Yksikään ei ole varmaankaan maininnut näitä kimppatilaus kitaroita. Sunsmile ,Wolf jne.. varmasti ovat hyviä keppejä kun puolet myynti-ilmoituksista on niitä. Itelle on noita Wolfeja osunut kaksi. Kumpikaan niistä ei ole ollut kovin hyviä soittimia, toinen jopa nimensä veroinen. Meinasin laittaa suoraan, mutta enpä kuitenkaan. "Sulo Vilenit" kun on heti niitä kehumassa :) Musta halvallakin soittimella pitää olla sitä käyttöarvoa, eikä pelkästään "hyviä hintaisikseen". Wolfien kohdalla tämä ei oikein osu: oksaista puuta, erityisen huonoja mikkejä, säädöt ties mitä ja satulat veistetty 2 promillen krapulassa. |
Ziggy Bubba 10.06.2013 18:37:03 (muokattu 10.06.2013 18:37:10) | |
---|
|
Numb 10.06.2013 18:50:40 | |
---|
|
fox 10.06.2013 18:55:29 | |
---|
Numb: Agreed. Sitä perustyylin edustusta varten mulla on tämä: http://muusikoiden.net/dyn/users/111557.jpg :P Ihan on nätti.. Shrimp fork-lapa vaan ei oo yhtä "puhutteleva" ku se Zelinskyn vakio-lapa. Ja onhan Deanilla mainokset täynnä hienoja käsityömalleja?? |
Karhukoira74 10.06.2013 18:55:50 | |
---|
Itse pistin kommenttini ihan fiilispohjalta...sen kummemmin perustelematta argumetointia mihinkään testattuun faktaan. Ihan lähinnä "mun mielestä ne on rumia kauttaaltaan" -teemalla :-) Mut mie tykkäänki liekkipääkalloveriroiskehevisuunnikkaista eli vee ja räntirouts. Ja kyl perusstrato on munst nätti. Ja soivat nätisti. Varsinkin candy apple red -väriset ruusupuuotelaudalla. GAS. Tele on kans ruma mutta kiva. Semmonen sympaattinen. Semmonenkin ois kiva. On noita ollu mutta aina aika ajoin lähteneet kiertoon kun on pitäny saada jotain muuta tilalle. -So many assholes, so few bullets- |
Ziggy Bubba 10.06.2013 18:56:09 | |
---|
Numb: Agreed. Sitä perustyylin edustusta varten mulla on tämä: http://muusikoiden.net/dyn/users/111557.jpg :P Vähän kuin Icemanin ja Lepan sekoitus. Onhan se :) Unohtui Ibanez-kehuista tuo mainittu Jäämies. Sääli kun en oo vasuriin törmännyt. |
Gabe 10.06.2013 19:01:19 | |
---|
Kun tämä ei ennakkoluuloistani huolimatta näytäkään menevän rölötykseksi niin uskaltaudun sanomaan omat kammotuksen kohteeni. :) Monikulmaiset ja terävät hevisuunnikkaat ovat sellaisia hirvityksiä joita en parhaalla tahdollanikaan voi nähdä omistuksessani, etenkin sellaiset suunnikkaat missä on pääkalloja, salamoita sun muita mauttomuuksia saa niskavillat nousemaan pystyyn. Merkeistä Behringer ja Harley Benton ovat sellaisia jotka eivät oikein vakuuta, ei niilläkään kaikki täyttä kuraa ole mutta pääosin laatu on ollut kyllä aika onnetonta. |
ancci 10.06.2013 19:20:16 | |
---|
Gabe: Kun tämä ei ennakkoluuloistani huolimatta näytäkään menevän rölötykseksi niin uskaltaudun sanomaan omat kammotuksen kohteeni. :) Monikulmaiset ja terävät hevisuunnikkaat ovat sellaisia hirvityksiä joita en parhaalla tahdollanikaan voi nähdä omistuksessani, etenkin sellaiset suunnikkaat missä on pääkalloja, salamoita sun muita mauttomuuksia saa niskavillat nousemaan pystyyn. Merkeistä Behringer ja Harley Benton ovat sellaisia jotka eivät oikein vakuuta, ei niilläkään kaikki täyttä kuraa ole mutta pääosin laatu on ollut kyllä aika onnetonta. Tuo monikulmaisuus on myös se jota itse kartan. Ainoa poikkeus on rr. Ennen en edes pitänyt V-mallisista, kunnes sain vanhan japanin RR:n käteen. Yksi mukavimmista kauloista siinä, joten tuli itsellekkin pitkällisen testausprosessin jälkeen hommattua laatuyksilö.. Se vastaa yksinomaan mun metallisoittelusta, muut alueet hoitaa strato. Haaveena ois hommata joskus Jackson Customshopin tekemä rhoads replica niiltä alkuajoilta... Myös Flying V olis makee. Joku vanha ja hyvin asettunut yksilö. Ehkä kulmikkailta kepukoista Flying V ja RR on ne jotka itsellä menee. Muita en keksi. Tuo RR on yhen tempun kitarara joten sitä nyt ei ehkä bluestouhuihin kannata edes harkita. Omaa reviiriänsä puolustaa kyllä hyvin! |
K.Hill 10.06.2013 19:28:17 | |
---|
Ei mikään merkki, mutta kammoan ja välttelen (mahdollisuuksien mukaan) kaikkea kiinalaista. |
Ziggy Bubba 10.06.2013 19:30:31 | |
---|
K.Hill: Ei mikään merkki, mutta kammoan ja välttelen (mahdollisuuksien mukaan) kaikkea kiinalaista. Ei kannata, siellä tehdään paljon myös hyvää. Tuntuu siltä, että viimeisen noin viiden vuoden aikana siellä on saatu laatutasoa aika paljon ylös. Esimerkkeinä käy vaikka kiinalaiset Squierit - Classic Vibe ja Jagmaster pärjäävät oikein hyvin omille japseille ja jenkeille. |
Estranged 10.06.2013 19:38:50 | |
---|
Ziggy Bubba: Ei kannata, siellä tehdään paljon myös hyvää. Tuntuu siltä, että viimeisen noin viiden vuoden aikana siellä on saatu laatutasoa aika paljon ylös. Esimerkkeinä käy vaikka kiinalaiset Squierit - Classic Vibe ja Jagmaster pärjäävät oikein hyvin omille japseille ja jenkeille. Tämä kyllä, kiinalaisia on tullut testattua ja omistettua niin sähkiksiä, bassoja kuin akkareitakin ja kaikki on ollut hyviä pelejä. ✡ "Vittu sinä oot huono ihminen ollaksesi kuitenkin niin paska jätkä." -Painajaismainen | "Vielä ku Esso ois kaunis. Ja nainen. Kun nyt se on komea. Ja mies. Junou. Melkeen sama mutta enempi munaa suussa." -Kitaravirtuaali |
LaMotta 10.06.2013 19:59:31 | |
---|
K.Hill: Ei mikään merkki, mutta kammoan ja välttelen (mahdollisuuksien mukaan) kaikkea kiinalaista. Suurmerkkien kiinalaiset versiot on kai suurinpiirtein kelvollista kamaa. Korealaiset sen sijaan... (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
mpekkanen 10.06.2013 20:05:10 | |
---|
Kyllä joka maassa yleensä osataan tehdä käsityönä hyviä soittimia jos halutaan. Se ei siis välttämättä kerro ihan kaikkea mikä on kitaran valmistusmaa. Eipä nämä ihan kaikki Suomalaisetkaan kitarat ole ihan aina mitään ihan älytöntä laatua olleet. Vai onko joku sitä mieltä ,että koko Landolan tuotanto on Suomalaisen käsityön aatelistoa. |
fox 10.06.2013 20:16:06 | |
---|
Gabe: Kun tämä ei ennakkoluuloistani huolimatta näytäkään menevän rölötykseksi niin uskaltaudun sanomaan omat kammotuksen kohteeni. :) Monikulmaiset ja terävät hevisuunnikkaat ovat sellaisia hirvityksiä joita en parhaalla tahdollanikaan voi nähdä omistuksessani.. Voi voi, pitää ennakkoluulottomasti testailla erilaisia rakenneratkaisuja/malleja.. Joku sopii johonkin paremmin, mutta periaatteessa.. Esimerkiks tuo minun "bitchi" on vallan mukava soitin..ja onhan se tuosta kitaroitten "valtavirrasta" poikkeava. http://muusikoiden.net/dyn/users/112961.jpgHuomattavaa on, että noin 90-92 prosenttia kaikista kitaroista on perusratkaisultaan ja muotokieleltään peräisin joko vuodelta 1949 tai sitten 1952 tai -54.. Soittajatko konservatiivisia?? =) Myös ilahduttavaa, että kiina-poikain tuotanto on saanut kiitosta laadukkuudestaan! Mutta missä oli listoilta Epiphone? Ettei vaan olisi Kiinan tehtaillakin sitä jakoa että toiset tekee "kuraa" ja toisten laatu on hiveleväistä..riippuen toki onko takana "hyväksytty" brändi?? Hyi hyi, jos näin on. Eli mielipiteet eivät pohjaudu ollenkaan faktoihin, vaan sen sijaan siihen, mikä on "hip" ja yleistä nyökyttelyä herättävä merkki.. ;p Faktahan on se, että soitinvalmistus esim. Kiinassa tai Indonesiassa on kustannustehokkaampaa, joten vähittäismyyntihinnat soittimilla pysyttelevät erittäinkin "kilpailukykyisinä". Ei voi ollenkaan väheksyä sitä ns. "peer pressure"-kerrointa näissä. Jotkut merkit vaan herättävät suuria tunteita.. Jotkin kylläkin yleensä niitä negatiivisia, tosin monen kriitikon ko. merkin tuntemus pohjautuu osittain tai kokonaan nettikirjoituksiin, kuulopuheisiin ja naapurimmiähen kokemuksiin. |
thaav 10.06.2013 20:19:34 | |
---|
Jaa, en tiedä onko brändeissä sinänsä mitään vikaa, mutta niin järkyttävän rumia soittimia valmistavat BC Rich ja Dean. Just nuo dimet ja warlockit ja beastit ja mitä niitä on. En ottaisi ees ilmatteeksi. Silmiin sattuu nuo 14 -kulmaiset salamanmuotoiset hevykeihäät. Terho ei pitänyt jazzista, joten jumala tappoi hänet. - jäsen Räkkipeli |
Osteri 10.06.2013 20:24:45 | |
---|
Timo JM: Jostain syystä itse kartan kaikkia Ibanezeja. Millään järkisyillä en pysty sitä perustelemaan. Ibanezista ja hevisuunnikkaista on nyt tullut niin paljon inhokkia, että laitetaanpa kerralla hommaa hieman tasapainoon ja jauhoja suihin. Kyllä mieli leijuu kun tätä kaunotarta katsoo! Ibanez XV500 http://profile.ultimate-guitar.com/leonximeizi/pictures/gear/1139937/ Tuolle vois kyllä antautua. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Ziggy Bubba 10.06.2013 20:25:34 | |
---|
fox: Mutta missä oli listoilta Epiphone? Ettei vaan olisi Kiinan tehtaillakin sitä jakoa että toiset tekee "kuraa" ja toisten laatu on hiveleväistä..riippuen toki onko takana "hyväksytty" brändi?? Hyi hyi, jos näin on. Eli mielipiteet eivät pohjaudu ollenkaan faktoihin, vaan sen sijaan siihen, mikä on "hip" ja yleistä nyökyttelyä herättävä merkki.. ;p Viittaatko meikäläiseen? Omat kommentit perustuvat puhtaasti omiin kokemuksiin kiinalaisista Squier-kitaroista. Omistan molemmat mainitut mallit vielä. Epiphonessa voi olla vastaavaa laatua myös, mutta enpä ole niitä testaillut noin 10 vuoteen. |
Timo JM 10.06.2013 20:32:21 | |
---|
Sen lisäksi, että karsastan Ibanezeja, mulla on myös toinen perusteeton välttelyn kohde. En nimittäin tykkää vaaleista otelaudoista. Niinpä mun kaikissa kepeissä ne on ruusupuuta :-) |
Muovinen 10.06.2013 20:33:08 | |
---|
fox: Esimerkiks tuo minun "bitchi" on vallan mukava soitin..ja onhan se tuosta kitaroitten "valtavirrasta" poikkeava. http://muusikoiden.net/dyn/users/112961.jpg Huomattavaa on, että noin 90-92 prosenttia kaikista kitaroista on perusratkaisultaan ja muotokieleltään peräisin joko vuodelta 1949 tai sitten 1952 tai -54.. Soittajatko konservatiivisia?? =) Tuo on jo hyvällä tavalla niin överi, että on aika mahtava! Muuten BC Richit on, niin kuin joku osuvasti sanoi, lelukitaroita... Paitsi natural mockingbird on törkeen hiano ;) http://www.bcrich.com/images/guitar … art-Signature-Mockingbird-NBSMK.jpg Kaikki hevisuunnikkaat, joissa on just näitä salamoita, alastomia naisia ja jotain pääkallotribaleja on aivan gauheita, eikä niitä voi soittaa ku tukka silmillä ja ruma bändipaita päällä. Toinen kauhistus on nämä Ibanezin teinivärityskepit, joiden neonsävyt iskee suoraan epilepsiakeskukseen. Ei paras esimerkki, mutta sinnepäin: http://www.metalsucks.net/wp-content/uploads/2011/01/rg-dna1.jpg Itsellänihän on täydellinen kitaramaku ja siitä ei voi kiistellä. |