![]() 21.05.2013 23:19:55 | |
---|---|
Se että soittajalle muodostuu tarkka käsitys siitä, millainen soitin itselle parhaiten sopii, on ainakin minusta pelkästään hyvä asia. Sitä taas en ymmärrä miksi se oma ja yksilöllinen kitara pitäisi löytyä suoraan kaupan hyllyltä tehtaan paketista, ja vielä yleensä todella edulliseen hintaan? Telecasterikin on niin yksinkertainen laitos että siitä saa sangen helposti omannäköisensä muutaman osan vaihtamalla, ja jos tämä ei tule kysymykseen niin ainahan voi rakennuttaa juuri sellaisen kitaran kuin itse haluaa. Mutta laatu ja etenkin yksilöllisyys maksaa, siitä ei valitettavasti pääse yhtään mihinkään. Ja mitä noihin tonnin Fendereihin tulee, niin voisin kertoa oman kokemukseni. Itselläni oli viime vuonna aika tarkka käsitys siitä, millaisen telen haluan. Ostin Fender Japan '62 Telecaster Customin ( Maksaa noin 1000e laukkuineen.) koska siinä puut, kaulaprofiili ja otelauta olivat parhaiten tarpeisiini sopivat, lisäksi käsitykseni ja kokemukseni japanilaisten kitaroiden laadusta tuki ostopäätöstä. Uusin kitaraan heti kättelyssä koko sähköpuolen (100e) ja mikrofonit (140e). Eli sain jenkki standardin hinnalla todella laadukkaan ja minun näköiseni rokkikoneen, joka ainakin minun ja muutaman kitaraa kokeilleen mielestä hakkaa vastaavat jenkkitelet ainakin 900-1400e hintaluokassa. Eikä tämä tele ole jäänyt vaille soittoaikaa suomalaisen kitarankaan tultua taloon. Tosin nämä japanilaiset Fenderit eivät kai kuulu aloittajan kritiikin piiriin, koska Tokai myönnettiin aiempana laadukkaaksi merkiksi ja tämähän on oikeastaan Tokai, ainoastaan Fenderin logolla varustettuna. :) | |
![]() 21.05.2013 23:36:05 | |
Gabe: Se että soittajalle muodostuu tarkka käsitys siitä, millainen soitin itselle parhaiten sopii, on ainakin minusta pelkästään hyvä asia. Sitä taas en ymmärrä miksi se oma ja yksilöllinen kitara pitäisi löytyä suoraan kaupan hyllyltä tehtaan paketista, ja vielä yleensä todella edulliseen hintaan? Telecasterikin on niin yksinkertainen laitos että siitä saa sangen helposti omannäköisensä muutaman osan vaihtamalla, ja jos tämä ei tule kysymykseen niin ainahan voi rakennuttaa juuri sellaisen kitaran kuin itse haluaa. Mutta laatu ja etenkin yksilöllisyys maksaa, siitä ei valitettavasti pääse yhtään mihinkään. Ja mitä noihin tonnin Fendereihin tulee, niin voisin kertoa oman kokemukseni. Itselläni oli viime vuonna aika tarkka käsitys siitä, millaisen telen haluan. Ostin Fender Japan '62 Telecaster Customin ( Maksaa noin 1000e laukkuineen.) koska siinä puut, kaulaprofiili ja otelauta olivat parhaiten tarpeisiini sopivat, lisäksi käsitykseni ja kokemukseni japanilaisten kitaroiden laadusta tuki ostopäätöstä. Uusin kitaraan heti kättelyssä koko sähköpuolen (100e) ja mikrofonit (140e). Eli sain jenkki standardin hinnalla todella laadukkaan ja minun näköiseni rokkikoneen, joka ainakin minun ja muutaman kitaraa kokeilleen mielestä hakkaa vastaavat jenkkitelet ainakin 900-1400e hintaluokassa. Eikä tämä tele ole jäänyt vaille soittoaikaa suomalaisen kitarankaan tultua taloon. Tosin nämä japanilaiset Fenderit eivät kai kuulu aloittajan kritiikin piiriin, koska Tokai myönnettiin aiempana laadukkaaksi merkiksi ja tämähän on oikeastaan Tokai, ainoastaan Fenderin logolla varustettuna. :) Nuita amerikka fenkkuja enimmäkseen torunut tässä! Paljon hyvää olen kyllä kuullut Japsi fendereistä, niitä olen kyllä hieman sivuuttanut tässä keskustelussa, koska niistä ei ole itellä kokemusta. Ja siis ei tietenkään kaikki ole just niinku haluaa uudessa kitarassa, mutta jos tonnin kitaraan laitetaan osia, kuten vaikka nyt sitten 3 palanen talla jota ei saa säädettyä edes drop C# vireeseen joka ihan oikeasti ei ole mikään "erikois super matala vire". Mielestäni nykypäivänä droppivire on täysin normaali asia ja tuo drop C# on vain puolisävelaskelta alaspäin perus droppi D:stä joten ei mitään extremeä. Ehkä siinä on myös juuri sitä psyykkistä puolta kanssa, että jos ostaa tonnin vehkeen niin tuntuu että menee rahaa hukkaan jos joutuu heti monta sataa euroa satsaamaan rautaan ja vanhat jää yli. Tietty ne voi aina myydä jne. Muistanko väärin vai kuuluiko noi japsi fenkut ihan normi hyllyvalikoimaan kuten amerikka ja mexico? jotenkin muistelisin, että niitä ei ihan niin helpolla muinoin saanut. Siitä ehkä jäänyt vähän päälle kanssa, että noita japsikamoja saa vaan kun sattuu esim löytämään käytettynä jne. www.coloryband.com | |
![]() 22.05.2013 00:02:45 | |
Kyllä japsifenkkuja on ainakin saanut ihan kaupasta, tosin en tiedä niiden maahantuonnin statusta tällä hetkellä. Minulla on kolme: Jazzmasterin ostin uutena dv247:stä, jaguarin ja telecasterin hankin täältä Torilta ja molemmat todella sopuhintaan. Hinta-laatusuhde on näissä ollut enemmän kuin kohdallaan: ainakin omassa telessäni on reippaasti enemmän mojoa ja fiilistä kuin aiemmin omistamassani jenkkistankussa, eikä näiden jälkeen ole mitään intoa enää testata Meksikon tuotantoa, josta on myöskin omakohtaista kokemusta. Suosittelen kokeilemaan, jos jostain käsiisi saat. Olen kyllä hyvin pitkälti eri mieltä noista vireistä. Droppivireet jotain perus drop-D:tä ja DAGDAD-tyylisiä avovireitä lukuunottamatta ovat enimmäkseen raskaamman rokin ja metallin juttu, ja sellaista ei todellakaan perinteisesti telellä soitella, varsinkin kun näiden kitaroiden markkina-alue on pääasiallisesti Amerikassa ja siellä, kuten kaikkialla muuallakin paitsi pohjoismaissa ja Saksassa, raskaampi musiikki on täysin marginaalikamaa. Ja silti, onhan Fenderillä esim. Aerodyne Telecaster, joka on käsittääkseni vähän hevimpi kapine, ja Jim Rootin nimikkotele, ja se uusi Blacktop taisi olla hitusen heviystävällisempi sekin... ~ Love broke out and I forgot it's war. | |
![]() 22.05.2013 00:06:25 (muokattu 22.05.2013 00:07:08) | |
http://www.thomann.de/fi/fender_road_worn_player_telecaster_ca.htm Tuossa, hyvä mies, rokkänrolliin! 6-palainen talla, kaulassa Duncanin '59, (potikatkin noin päin että volumeswellit sujuu), mahtava peli tarpeisiisi vaikka Meksikon laatua ehditkin jo halveksia. Hintakaan ei muserra tajuntaa ;) Tsekkaa! Tavoite on päästä oktettiin. | |
![]() 22.05.2013 00:53:46 (muokattu 22.05.2013 00:56:12) | |
Jimi: Nuita amerikka fenkkuja enimmäkseen torunut tässä! Paljon hyvää olen kyllä kuullut Japsi fendereistä, niitä olen kyllä hieman sivuuttanut tässä keskustelussa, koska niistä ei ole itellä kokemusta. Näin ymmärsinkin, ajattelin silti tuoda nämäkin mukaan keskusteluun. Telecastereita nekin ovat. :) Ehkä siinä on myös juuri sitä psyykkistä puolta kanssa, että jos ostaa tonnin vehkeen niin tuntuu että menee rahaa hukkaan jos joutuu heti monta sataa euroa satsaamaan rautaan Ehkä kannattaisi muuttaa hieman katsantokantaansa asiaan. Jos kitarasta tulee mieluinen ja se on mielestäsi siihen käytetyn rahasumman arvoinen, niin onko muulla lopulta enää oikeasti merkitystä? :) Muistanko väärin vai kuuluiko noi japsi fenkut ihan normi hyllyvalikoimaan kuten amerikka ja mexico? jotenkin muistelisin, että niitä ei ihan niin helpolla muinoin saanut. Siitä ehkä jäänyt vähän päälle kanssa, että noita japsikamoja saa vaan kun sattuu esim löytämään käytettynä jne. Ainakaan viime vuonna ei minun saamieni tietojen mukaan ollut suomessa maahantuojaa MIJ Fendereille. Mutta esimerkiksi Thomannin valikoimista niitä löytyy ihan kivasti, sieltä tilasin itse. Thomannilla on se kuukauden palautus oikeuskin jos ei tulekaan mieluista. Torilla niitä näkee myös joskus, joten sieltäkin saattaa löytää jos kärsivällisyyttä löytyy. tumo7: http://www.thomann.de/fi/fender_road_worn_player_telecaster_ca.htm 6-palainen talla, kaulassa Duncanin '59, (potikatkin noin päin että volumeswellit sujuu), mahtava peli tarpeisiisi vaikka Meksikon laatua ehditkin jo halveksia. Tuo road worn sarja on muuten myös katsastamisen arvoinen. Vaikka ovatkin mehikaaneja niin erittäin laadukasta tavaraa minun mielestäni. | |
![]() 22.05.2013 16:40:11 (muokattu 22.05.2013 16:49:07) | |
Jimi: Tuo schecter sunburstina erittäin pähee. Ei yhtään pöllömpi! Hyvä että alkoi löytyä uusia vaihtoehtoja. Taitaa yksi yhteinen tekijä Tokailla, G&L:llä ja tuolla Schecterin mallilla olla se, ettei niitä löydä Thomannilta. Btw, kyllä Tokailta löytyy 6-palaisilla talloilla varustettuja TE:itä. Ed: minäkin tykkään lukkovirittimistä, mutta mielestäni ne eivät vaikuta kitaran soitto-ominaisuuksiin mitenkään, jos vaakakupissa on peruslaadukkaat samantyyppiset virikoneistot ilman lukkoja. Minulle etua lukoista on koitunut vain kieltenvaihdon yhteydessä. Lukkovirittimiä ei tainnut juuri yhdestäkään tässä ketjussa mainitusta kitarasta löytyä tehtaan jäljiltä, vai oliko siinä Amöriikan Fenkussa... No, Wilkinsonin lukkovirittimiä saa jälkiasennusta varten 25 euron kieppeillä +postit esim Axesrusilta, ei ole niiden vaihtaminen minusta mikään paha rasti. www.axesrus.co.uk "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red | |
![]() 22.05.2013 17:27:36 | |
Jimi: Nuita amerikka fenkkuja enimmäkseen torunut tässä! Paljon hyvää olen kyllä kuullut Japsi fendereistä, niitä olen kyllä hieman sivuuttanut tässä keskustelussa, koska niistä ei ole itellä kokemusta. Ja siis ei tietenkään kaikki ole just niinku haluaa uudessa kitarassa, mutta jos tonnin kitaraan laitetaan osia, kuten vaikka nyt sitten 3 palanen talla jota ei saa säädettyä edes drop C# vireeseen joka ihan oikeasti ei ole mikään "erikois super matala vire". Mielestäni nykypäivänä droppivire on täysin normaali asia ja tuo drop C# on vain puolisävelaskelta alaspäin perus droppi D:stä joten ei mitään extremeä. Ehkä siinä on myös juuri sitä psyykkistä puolta kanssa, että jos ostaa tonnin vehkeen niin tuntuu että menee rahaa hukkaan jos joutuu heti monta sataa euroa satsaamaan rautaan ja vanhat jää yli. Tietty ne voi aina myydä jne. Muistanko väärin vai kuuluiko noi japsi fenkut ihan normi hyllyvalikoimaan kuten amerikka ja mexico? jotenkin muistelisin, että niitä ei ihan niin helpolla muinoin saanut. Siitä ehkä jäänyt vähän päälle kanssa, että noita japsikamoja saa vaan kun sattuu esim löytämään käytettynä jne. Joo....ei kannata ostaa itselleen sopimatonta kitaraa. Kyllä vaihtoehtoja on. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... | |
![]() 22.05.2013 21:09:17 | |
G&L kitaroita saa kyllä Thomanniltakin: http://www.thomann.de/fi/g-l_tele_mallin_kitarat.html Esim. tuo ASAT Special-malli kiinnostaisi ainakin itseäni: http://www.thomann.de/fi/gl_tribute_asat_special_ts.htm Jenkkimallit ovat vähän tyyriitä kylläkin, käytettynä voisi löytyä alta tonnin. Mitenkäs Carvin, ei taida ihan olla samaa osastoa ja on enemmän custom soitin (ja kallis). Ai Module Music meni konkkaan? Ihmettelinkin kun olin tilannut niiltä G&L:n tallaa ja joskus viime vuoden loppupuolen aikaan lakkasi informaatio kulkemasta. | |
![]() 22.05.2013 21:32:21 | |
mhelin: G&L kitaroita saa kyllä Thomanniltakin: http://www.thomann.de/fi/g-l_tele_mallin_kitarat.html Ai, hyvä kun korjasit. Muistelen jotain ammoisia aikoja, enkä nyt alkanut tarkistaa. Esim. tuo ASAT Special-malli kiinnostaisi ainakin itseäni: http://www.thomann.de/fi/gl_tribute_asat_special_ts.htm Tuossa on ihan mielenkiintoinen setuppi. Talla ja mikit vähän eriä kuin mitä Telestä on totuttu löytämään. Olisi kiinnostava testata. Ai Module Music meni konkkaan? Ihmettelinkin kun olin tilannut niiltä G&L:n tallaa ja joskus viime vuoden loppupuolen aikaan lakkasi informaatio kulkemasta. Tämä ilmeisesti tapahtui ihan vasta viime kuukausien aikana. Poistomyynti oli Sound-Shopilla nettisivuilla jonnekin viime viikolle (?) asti, nyt nettisivut osoitteessa www.sound-shop.fi kertovat että Verkkokauppa ja kivijalka toistaiseksi suljettu. Ennätin juuri viime hetkillä sieltä hankkia Tribute ASAT Classicin. Hyvää asiakaspalvelua oli kyllä viimeiseen asti, täytyy tunnustaa. Tilasin ainoata nettisivuilta löytyvää väriä, Butterscotch Blondea, ja kun se oli loppu, sähköpostitse tarjottiin kahta eri väriä jota varastosta löytyi, joista valkkasin Natural Glossin. Modulen Musicin statuksesta minulla ei ole tietoa. Aavistus vain että kaatui samassa kuin Sound-Shop, sillä hataralla perusteella että nettisivu www.modulen-music.fi ohjautuu tuonne samaan ilmoitukseen. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)