JaaGeRMaisTeR 30.04.2013 23:51:00 | |
---|
Ziggy Bubba: E: Juuhs.. Sano vaan :) Siman huurusta vappua kaikille :P |
arska72 01.05.2013 00:13:18 (muokattu 01.05.2013 00:14:27) | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Olen saanu käsityksen että kaikissa sg:ssä on paksu kaula. Ainakaan kukaan ei ole muuta vielä sanonut :) Ainakaan -61 Reissue ja 2013 Std:ssa ei ole paksu kaula ;) Terve ruumis ei työtä kaipaa ja sairas ei voi tehdä. |
JaaGeRMaisTeR 01.05.2013 00:22:34 | |
---|
arska72: Ainakaan -61 Reissue ja 2013 Std:ssa ei ole paksu kaula ;) Ok :) hyvä tietää Siman huurusta vappua kaikille :P |
Gabe 01.05.2013 00:33:55 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Ok :) hyvä tietää Jep, tuo slim taper kaulaprofiili on aika tikku siihen aikaisempaan pesismailaan verrattuna. :) |
JaaGeRMaisTeR 01.05.2013 01:27:23 | |
---|
Gabe: Jep, tuo slim taper kaulaprofiili on aika tikku siihen aikaisempaan pesismailaan verrattuna. :) Ok :) itellä koskaan niin hinkua tuohon SGhen ole ollut, mutta kuulopuheita on tosiaan sieltä sun täältä. Eihän tuo lespa nyt slim tapperikään mikään paksu ole, mutta tuntuu silti välillä koivuklapille :D Siman huurusta vappua kaikille :P |
Ziggy Bubba 01.05.2013 13:45:31 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Sano vaan :) Tohon sun "kaikissa SG:issä on paksu kaula" -heittoon meinasin puuttua, mutta ajattelin sun vitsailevan. |
JaaGeRMaisTeR 01.05.2013 14:09:41 | |
---|
Ziggy Bubba: Tohon sun "kaikissa SG:issä on paksu kaula" -heittoon meinasin puuttua, mutta ajattelin sun vitsailevan. No enpä oikeestaan.. :D saa ihan vapaasti puuttua ja korjata kun olen väärässä. En mie pahakseni laita :) Oppi-ikä koko ikä. Siman huurusta vappua kaikille :P |
rheinone 01.05.2013 20:14:47 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: No enpä oikeestaan.. :D saa ihan vapaasti puuttua ja korjata kun olen väärässä. En mie pahakseni laita :) Oppi-ikä koko ikä. Sevverran hyvää rölöä on, ett saisko tota Oppi-ikä koko ikä allekirjoitukseks panna? "Jonnes gona jonn." |
JaaGeRMaisTeR 01.05.2013 22:22:01 | |
---|
rheinone: Sevverran hyvää rölöä on, ett saisko tota allekirjoitukseks panna? Jos sä välttämättä haluat :) Siman huurusta vappua kaikille :P |
jimbeans 06.06.2013 08:34:34 | |
---|
Onko kellään kokemusta Epin LP Custom Pro:sta? siis pitempi aikaista jotta onko ollut hyvä ostos vielä jonkun ajan päästäkin :) ja ennen kaikkea onko hintansa arvoinen. Luovuin Gibson unelmasta köyhyyden takia :D ehkä sitten joskus myöhemmin on tuo gibson aika ja tosiaan kotona soittelen niin ehkä välineillä (tai merkillä) ei ole niin "suurta" merkitystä |
Metalkallo 10.02.2014 04:22:05 | |
---|
jimbeans: Onko kellään kokemusta Epin LP Custom Pro:sta? siis pitempi aikaista jotta onko ollut hyvä ostos vielä jonkun ajan päästäkin :) ja ennen kaikkea onko hintansa arvoinen. Luovuin Gibson unelmasta köyhyyden takia :D ehkä sitten joskus myöhemmin on tuo gibson aika ja tosiaan kotona soittelen niin ehkä välineillä (tai merkillä) ei ole niin "suurta" merkitystä En tiedä onko tällä enää merkitystä, mutta laitetaan. Itse omistan Epin custom Pro:n valkoisena ja on näitä uudempia kiinassa valmistettuja ihmeitä. Ei paha kitara, mutta kotona tuli huomattua, että kitarassa oli vireongelma, mutta toki se ei ollut yllätys kun kiinassa on tehty. Tuo vireongelma oli kuitenkin kitaran ainoa ongelma sen ostaessani, muuten erittäin kelpo peli ja hyvä soittotuntuma. Plussaa siitä, että kitarassa oli jo valmiina 500k potikat probucker mikkeineen sekä se puolitus. 2013 versio siis kyseessä. Kitara oli hyvä jo ihan sellaisenaan ja parani heti kun sain korjautettua vireongelman pois alta. Se on sitten taas eri asia mitä siltä itse haluaa? Probucker mikit kuulostivat ihan hyvälle, mutta ehkä hitusen liian pehmoisilta verrattuna vaikka Gibsonin burstbucker mikkeihin, joten mikkien vaihto tulee eteen ellei soundi tyydytä. Probuckerit eivät ole kuitenkaan niin sanotusti "liian kaukana" Gibsonin burstbucker mikkien soundeista, vain hieman tuhnummat. Tiedän kun molempia olen testannut. Itselläni tallassa nyt kiinni Gibsonin burstbucker 3 ja kaulassa SD 59 tallaversio. Burstbucker 3 sopii tähän kitaraan mainiosti! Muutenkin aika hyvin ottaa hieman ärjymmät mikit. Potikat tosiaan olivat jo valmiiksi 500k mikä oli pieni yllätys, mutta nekin ovat hieman alempiarvoisemmat kuin esim. japanilaiset potikat ja voivat ehkä hieman herkemmin sanoa itsensä irti joten nekin voi vaihdattaa jos näin halajaa, mutta pakko ei ole koska eivät ole kuitenkaan huonot aluksi. Vakio kielet olivat kaupasta tuotua 10-46 setti, mutta itse tykkään soitella 10-50 setillä. Kukin miten haluaa. Itse tykkään 10-50 setistä koska se on aika tasapainoinen kielien kireyden sekä soundin puolesta. Mitä tulee kitaran viimeistelyyn, niin en löytänyt siitä mitään moitittavaa, perin hyvää, mutta se voi toki vaihdella näissä kuten moni tietää. Oma versio oli ostettaessa kuitenkin hyvässä kuosissa ulkoisesti että sisäisesti aivan kuten kitaran pitäisikin olla sitä ostettaessa, ainoastaan oli tuo vireongelma. Niin, mitäpä siitä muuta. Hyvä kitara jos halajaa les paul mallista eikä edes paha hinta. Oma oli 359e + tietenkin laittamiset, eli yhteensä about noin 600e. Laittamalla saa erittäin kelvollisen pelin joka kuulostaa että tuntuu hyvältä soittaa. Voisin jopa ehkä varovaisesti sanoa, että voipi laitettuna olla samaa tasoa kuin Gibsonin studio sarja. Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä :) |
Yallup 10.02.2014 09:54:18 | |
---|
Käyttääkö Epiphone nitrolakkaa? "Tosta se taitaa lähteä.." |
Myrkky Nuoli 10.02.2014 09:58:07 | |
---|
Yallup: Käyttääkö Epiphone nitrolakkaa? Ei, ellei sitten jossain megasuper extra special malleissa oo. Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |
rheinone 10.02.2014 10:40:49 | |
---|
Metalkallo: Itse omistan Epin custom Pro:n valkoisena ja on näitä uudempia kiinassa valmistettuja ihmeitä. Ei paha kitara, mutta kotona tuli huomattua, että kitarassa oli vireongelma, mutta toki se ei ollut yllätys kun kiinassa on tehty. Tuo vireongelma oli kuitenkin kitaran ainoa ongelma sen ostaessani, muuten erittäin kelpo peli ja hyvä soittotuntuma. Kitara oli hyvä jo ihan sellaisenaan ja parani heti kun sain korjautettua vireongelman pois alta. Mitä tarkoitat vireongelmalla? Kitaraa ei saanut ollenkaan vireeseen ja intonaatioita kohdilleen, vai kitara ei pysynyt vireessä? |
Kefiiri 10.02.2014 11:01:23 | |
---|
rheinone: Mitä tarkoitat ? Kitaraa ei saanut ollenkaan vireeseen ja intonaatioita kohdilleen, vai kitara ei pysynyt vireessä? Mietin samaa, ja arvelen että kyse on jälkimmäisestä tapauksesta. Liekö sitten satula vaihdettu vai mitä, kun "vireongelma" on poistunut. Intonaatio on oman kokemukseni mukaan vallan hyvin ruuvattavissa kohdalleen ihan halvimmissakin Epiphoneissa. Mutta satuloita saa viilata (tai vaihtaa tykkänään uuteen), että vireen saa pysymään. En ole musiikin asiantuntija. |
rheinone 10.02.2014 12:18:30 | |
---|
Kefiiri: Mietin samaa, ja arvelen että kyse on jälkimmäisestä tapauksesta. Liekö sitten satula vaihdettu vai mitä, kun "vireongelma" on poistunut. Intonaatio on oman kokemukseni mukaan vallan hyvin ruuvattavissa kohdalleen ihan halvimmissakin Epiphoneissa. Mutta satuloita saa viilata (tai vaihtaa tykkänään uuteen), että vireen saa pysymään. Satulaurien hinkkaaminen leveämmiksi vaikka vähän paksummilla kielillä ei mun mielestä oo kovin kummonen homma. Sitten vielä vähän lyijykynää perään niin johan pysyy vireessä. Todellinen ongelma on käsillä jos kitaraa ei saa vireeseen ollenkaan, eli talla on porailtu väärään paikkaan tai nauhoitus tehty päin persettä. En oo kyllä minäkään törmänny Epiluureissa tällaisiin. |
SpeedGovernor 10.02.2014 19:31:43 | |
---|
Ittelhän on tuollanen vanhempi Epin Dot missä on vielä GIBSON kaularaudan laatassa. Tosi hyvä soitin. Yksi parhaimmista kitaroistani. Ainoa Gibson on melodymaker, josta ei myöskään ole pahaa sanottavaa. |
Metalkallo 10.02.2014 21:38:51 | |
---|
rheinone: Mitä tarkoitat ? Kitaraa ei saanut ollenkaan vireeseen ja intonaatioita kohdilleen, vai kitara ei pysynyt vireessä? Kitara ei pysynyt kovin kauan vireessä. Heti kun soitti jotain niin vire meni lähes samantien jos bendasi kieliä. Kuulemma korjaajan mukaan näitä voi olla silloin tällöin pauleissa. Ongelma on korjattu jo aikoja sitten ja nyt vire pysyy kuten kitarassa kuuluukin. Käytin kitarassa aluksi 10-46 koon kieliä jotka myös vaihdatin tuodessani kitaran kaupasta kotiin, koska kitarassa olleet stock kielet voivat olla jo menneet huonommiksi, kuten moni varmasti tietää. Myöhemmin kuitenkin vaihdatin 10-50 koon kielet jossa samalla korjaaja viilasi yläsatulan sopivaksi niille, itse kun en ole tuota koskaan tehnyt. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan epiphoneen nyt kun sitä on laiteltu. Sitä on siis laiteltu korjaajan että minun itseni toimesta. 50-50. Itse nyt en osaa lähes kuin vaihtaa mikit mitä tulee modaamiseen. :) Järki joskus jäässä, mutta tukka yhä päässä :) |
Sarko 10.02.2014 22:48:12 | |
---|
Metalkallo: Kitara ei pysynyt kovin kauan vireessä. Heti kun soitti jotain niin vire meni lähes samantien jos bendasi kieliä. Kuulemma korjaajan mukaan näitä voi olla silloin tällöin pauleissa. Ongelma on korjattu jo aikoja sitten ja nyt vire pysyy kuten kitarassa kuuluukin. Kuulostaa juurikin siltä että just satulaurissa on ollut vika. Hyvä että pelittää! "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |
hallu 10.02.2014 23:45:51 | |
---|
Metalkallo: Kitara ei pysynyt kovin kauan vireessä. Heti kun soitti jotain niin vire meni lähes samantien jos bendasi kieliä. Kuulemma korjaajan mukaan näitä voi olla silloin tällöin pauleissa. Ongelma on korjattu jo aikoja sitten ja nyt vire pysyy kuten kitarassa kuuluukin. Käytin kitarassa aluksi 10-46 koon kieliä jotka myös vaihdatin tuodessani kitaran kaupasta kotiin, koska kitarassa olleet stock kielet voivat olla jo menneet huonommiksi, kuten moni varmasti tietää. Myöhemmin kuitenkin vaihdatin 10-50 koon kielet jossa samalla korjaaja viilasi yläsatulan sopivaksi niille, itse kun en ole tuota koskaan tehnyt. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen omaan epiphoneen nyt kun sitä on laiteltu. Sitä on siis laiteltu korjaajan että minun itseni toimesta. 50-50. Itse nyt en osaa lähes kuin vaihtaa mikit mitä tulee modaamiseen. :) Paitsi että satulaurat on syytä oll ariittävän väljät kielille, niin niitä kannattaa putsailla myös silloin tällöin kielten vaihdon yhteydessä (vaikka tonnisella hiomapaperilla kiilloitella tms.) ja jos haluaa ihan viimeisen päälle sen viimeistellä niin teflonrasvaa uriin (ennenvanhaan käyttivät stratomiehet kuulemma huulirasvaa). Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden |