Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 5 628 29 30 31 32
Rämppy
21.12.2012 09:34:11
Ssyba: Se muuten ärsyttää, kun joillain ostajilla on käsittämätön pakkomielle saada soittaa puhelimella ja kysellä jotain. Ei muuten mitään puhumista vastaan, mutta useimmiten on huono hetki jutella. Kiva sitte kaupan kassalla jutella soittokamoista "jooh on siinä kiintee talla sääh"
Tämä kuuluu asiaan kaupankäynnissä. Jos laittaa myynti-ilmoituksen, niin silloin on kestettävä leikki. Sen verran pitää olla valmis näkemään vaivaa myynnin eteen, ettei ota pulttia ostajaehdokkaiden tiedusteluista, olivat ne sitten puhelinsoittoja tai viestejä.
Ja ei kai siihen puhelimeen ole pakko vastata, jos on hankalassa paikassa kuten auton ratissa tai kaupan kassalla. Useimmiten soittajan puhelinnumero jää muistiin, jotta voi soittaa takas. Ja kyllä ihmiset yleensä soittaa uudestaan, jos niillä on oikeasti asiaa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
hjukke
21.12.2012 09:39:10

Itsellä herää muuten väkisinkin epäilykset, kun itse ehdotan postiennakkoa ja sen jälkeen mennään puihin..
Spandau-
21.12.2012 10:42:54
Mua taas ärsyttää, kun laittaa ilmoitukseen selkeästi, ettei vaihto kiinnosta ja silti tulee useampi yhteydenotto tyyliin: "tiiän et ei vaihto kiinnosta mut kysyn silti et kiinnostaako vaihto ibanez xdyr2d2:een"
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
jhlamm
21.12.2012 11:11:04
Osteri: Mun mielestäni, noin yleisellä tasolla, on ostajalle aivan yhdentekevää millä perusteella myyjä hinnoittelee. Pääasia on päästä tavarasta eroon ja siksi kaikki hinnanmuodostumisen mallit sopii täälläkin, mun mielestäni. Tuolla aikaisemmin sanottu "fiiliksen perusteella päätän sitten onko tarjous hyvä ja myynkö" on loistava lause käytettäväksi jopa ihan siinä ilmoituksessa, kun käyttää tarjoamisen lähtökohtaa. Onpahan kaikille heti selvää että tavara liikkuu vasta asiallisen ja riittävän tarjouksen tullessa pöytään. Ehkä siinä silloin jää ne satasen vinkaisut tonnin kitaralle tulematta.

"Fiiliksellä perusteella..." on kai hyvä kertoa, jos on semmonen olo ettei tiedä haluaako luopua, mutta jos oikeasti kamastaan eroon haluaan niin se on eri asia. Itselle on sattunut kerran ostaessa huudoilla menevää kitaraa, että ostaja sanoi saaneensa paremman tarjouksen, joka tulisi ylittää. Ei siinä mitään, mutta mistäs tiedät, että tuollainen tarjous on oikeasti tehty? Myyjä kun sanoi, että tavara oli menossa 85% ovh hinnasta, jätin siis suosiolla ostamatta.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
s8na
21.12.2012 11:36:04 (muokattu 21.12.2012 11:36:45)

jhlamm: "Fiiliksellä perusteella..." on kai hyvä kertoa, jos on semmonen olo ettei tiedä haluaako luopua, mutta jos oikeasti kamastaan eroon haluaan niin se on eri asia. Itselle on sattunut kerran ostaessa huudoilla menevää kitaraa, että ostaja sanoi saaneensa paremman tarjouksen, joka tulisi ylittää. Ei siinä mitään, mutta mistäs tiedät, että tuollainen tarjous on oikeasti tehty? Myyjä kun sanoi, että tavara oli menossa 85% ovh hinnasta, jätin siis suosiolla ostamatta.

Maksaa vain sen mitä on valmis maksamaan ja viis veis muiden huudoista. Jos ei tuu kauppoja niin sit ei tule. Kyllähän tuossa sitten kauppiaskin vähän oppii olemaan ja vedätykset ei onnistu.
Terry Pantheras
21.12.2012 12:25:43 (muokattu 21.12.2012 12:32:00)
Ihminen on unohtavainen ja hajamielinenkin yllättävän usein.

E: Niin ja puhelinsoitto on ajan voitto.
Do or die
delarco
21.12.2012 22:15:13
Vituttaa, että laitetaan tavaraa myyntiin ja sen jälkeen hävitään, kuin pieru saharaan.
JaaGeRMaisTeR
21.12.2012 23:15:04
jhlamm: No siis yleensä tuo varaaminen ainakin mulla tarkoittaa juurikin sitä että tulee testaamaan ja jos ei ole moitetta erikseen niin sitten ostaa sen. Ja jos kysyessäni ei ole selvä ostopäätös niin voinhan tuota silleen aina siirtää ja sanoa että ollaan tulossa katsomaan ylihuomenna ja sitten jos ei mene niin otan yhteyttä. Aina kyllä kaikista eroon oon päässyt vaikka varannutkin olen...

Tuo oli että kaikkea varaamista yleensä :D Voinee johtua siitäki että olen hitusen malttamaton ja jos jotain varataan niin kaupat yleensä viivästyy :D siksipä moinen ärsyttää ihan prkl:sti... ja se tieten että jos joku tahtoo ostaa tavaran pois ennen ku joku joka tahtois varata on päässy testaamaan muutaman päivän päästä niin se on menny jo. Perus menetelmä.. se joka maksaa ensin pyydetyn hinnan saa viedä myytävän tavaran :D
Laulava Kylätohtori
22.12.2012 12:05:55
Eilen kysyin Vintage wahista, että vieläkö löytyy, mutta ei mitään vastausta. Ihme homma, kun ilmoitus on kuitenkin edelleen torilla.

Nämä on just näitä, ihme hommia...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
jkourula
22.12.2012 12:15:50
Laulava Kylätohtori: Eilen kysyin Vintage wahista, että vieläkö löytyy, mutta ei mitään vastausta. Ihme homma, kun ilmoitus on kuitenkin edelleen torilla.

Nyt on joulukiireet ihmisillä ja yhden päivän viive vastauksessa nyt ei pitäisi tappaa ketään. Yleensä pyrin itsekin vastaamaan nopeasti, mutta joskus saattaa koko päivä kulua töissä ja sitten iltamenoissa. Siinä ei ihan ensimmäisenä jaksa ruveta rustaamaan vastauksia.

Itse lähden kyllä yleensä siitä, että jos ilmoitus on torilla niin tavara löytyy. Välillä rassaa että ostajan ensimmäinen viesti on pelkästään että vieläkö löytyy. Sitten saa kommunikoida vielä usean viestin ajan että saa sovittua toimitus- ja maksutavan. Itse ainakin ostaessa yritän suoraan laittaa jo ehdotukset maksutavasta valmiiksi ensimmäiseen viestiin.
Laulava Kylätohtori
22.12.2012 12:39:52 (muokattu 22.12.2012 13:08:58)
jkourula: Nyt on joulukiireet ihmisillä ja yhden päivän viive vastauksessa nyt ei pitäisi tappaa ketään. Yleensä pyrin itsekin vastaamaan nopeasti, mutta joskus saattaa koko päivä kulua töissä ja sitten iltamenoissa. Siinä ei ihan ensimmäisenä jaksa ruveta rustaamaan vastauksia.

Juu, onhan tässä joulukiireitä ym., mutta jos on ehtinyt monta kertaa käymään torilla, niin kai sitä olisi samalla voinut laittaa, että joo. Itsellä nyt vain oli sellainen tilanne, että olisin saanut eilen myytyä nykyisen Crybabyn eteenpäin, joten ei olisi tarvinnut olla kahden wahin loukussa. Vanhaa ei viitsi myydä, jos uudesta ei ole varmuutta, eikä uutta viitsisi ostaa, kun vanhan myynnistä ei ole varmuutta...

Itse lähden kyllä yleensä siitä, että jos ilmoitus on torilla niin tavara löytyy. Välillä rassaa että ostajan ensimmäinen viesti on pelkästään että vieläkö löytyy. Sitten saa kommunikoida vielä usean viestin ajan että saa sovittua toimitus- ja maksutavan. Itse ainakin ostaessa yritän suoraan laittaa jo ehdotukset maksutavasta valmiiksi ensimmäiseen viestiin.

Näin sen pitäisi olla, mutta aika monella jää se ilmoitus torille roikkumaan, vaikka tavara olisi myyty. Olihan tuossa itsellä myös tarkentava kysymys, ehkä se oli sitten liikaa...

Eikä tämä tosiaan mikään elämää suurempi juttu ole, kun noita saa uutenakin ihan kohtuullisella rahalla, mutta sopi tapauksena mielestäni ketjuun...

Ja tosiaan, voihan se olla, että vähän hätäilin, mutta yleensä, jos vastausta ei tule samana päivänä, vaikka myyjä useasti kävisi mnetissä, niin ei sitä tule myöhemminkään...
J0K1
22.12.2012 21:52:26
Viesteihin vastaamatta jättämättäminen on kieltämättä varsin typerää.
Ainoa oikea ongelma on kuitenkin ollut vanhemman herrasmiehen tekemät oharit. "Myyty jo aikoja sitten" sai kuitenkin puhelimessa sanottua, kun tapaamispaikalta aloin soitella. Ehkä kahden päivän päähän sovittu nouto on joillekin pitkän ajan päässä... Vaikka lupasin lähes milloin tahansa tulla noutamaan, ei aiemmin käynyt...
Gabe
23.12.2012 00:23:43
En muista onko tässäkin ketjussa jo puhuttu, mutta yksi ärsyttävä piirre monessa ilmoituksessa on oikean kuvan puute. Näkee aika monesti ilmoituksia tekstillä "Kuvassa ei ole tämä kyseinen kitara, mutta melkein samanlainen ". Ja aika varmasti potentiaalinen ostaja haluaa niitä ihan oikeitakin kuvia sitten nähdä, joten miksi niitä ei voi ottaa heti alkuun? Voihan tuo karkoittaa joitain potentiaalisia ostajiakin tiehensä. Selkeä ilmoitus+tarkat kuvat, niillä pääsee pitkälle.
www.kitaramaailma.com
Old Joe
23.12.2012 00:30:37
J0K1: Viesteihin vastaamatta jättämättäminen on kieltämättä varsin typerää.
Ainoa oikea ongelma on kuitenkin ollut vanhemman herrasmiehen tekemät oharit. "Myyty jo aikoja sitten" sai kuitenkin puhelimessa sanottua, kun tapaamispaikalta aloin soitella. Ehkä kahden päivän päähän sovittu nouto on joillekin pitkän ajan päässä... Vaikka lupasin lähes milloin tahansa tulla noutamaan, ei aiemmin käynyt...

Olen ottanut tavakseni soittaa lähtiessäni tapaamis paikalle. Jos en saa myyjää puhelimella kiinni, en lähde liikkeelle.
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta et sinä sitä tiedä.
Osteri
23.12.2012 01:14:27
Gabe:...ärsyttävä piirre monessa ilmoituksessa on oikean kuvan puute. Näkee aika monesti ilmoituksia tekstillä "Kuvassa ei ole tämä kyseinen kitara, mutta melkein samanlainen ".

Kyllä sen kitaran tosiaankin samanlainen pitää olla, vaikka netistä kuvan ottaisikin.
Tänäänkin, tai siis lauantaina, myin Gibson SG:n, jonka kuvan nappasin netistä. Ostaja kuitenkin totesi että tuote vastaa sitä mitä on luvattu ja jatkoi matkaansa kitara kainalossa onnellisena. Ilmeisesti näin se ilmoitus ainakin oli ok...luulisin.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
Gabe
23.12.2012 09:57:44
Osteri: Kyllä sen kitaran tosiaankin samanlainen pitää olla, vaikka netistä kuvan ottaisikin.
Tänäänkin, tai siis lauantaina, myin Gibson SG:n, jonka kuvan nappasin netistä. Ostaja kuitenkin totesi että tuote vastaa sitä mitä on luvattu ja jatkoi matkaansa kitara kainalossa onnellisena. Ilmeisesti näin se ilmoitus ainakin oli ok...luulisin.

Tilanne on vähän helpompi tuollaisessa tilanteessa missä sen kitaran pystyy itse hakemaan ( Näinhän se pitäisi mennäkin). Itse joku aika takaperin metsästin käytettyä SG:tä ja näin ilmoituksen missä oli kuva mustasta Standardista, sitten kun myyjän kanssa juttelin niin selvisi että myytävä kitara on punainen Special. Kuvia hänen oli vaikea ottaa kun ei kuulemma kameraa omista. Ostin sitten kaupasta uutena.
www.kitaramaailma.com
AngieRainbow
23.12.2012 10:44:10
Gabe: Ostin sitten kaupasta uutena.

Tämä voi joskus olla ihan hyvä vaihtoehto. Olen itsekin turvautunut siihen useamman kerran.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Laulava Kylätohtori
23.12.2012 11:07:41
Laulava Kylätohtori: Eilen kysyin Vintage wahista, että vieläkö löytyy, mutta ei mitään vastausta. Ihme homma, kun ilmoitus on kuitenkin edelleen torilla.

Nyt oli ko. vehje myyty. Tietääpä tulevaisuudessa varoa tätäkin valopäätä....

Samaa mieltä, että kannattaa ehdottomasti soittaa ennen kuin lähtee mihinkään. Jos ei saa myyjää/ostajaa kiinni, niin unohtaa koko homman...
Alfons Åberg
23.12.2012 11:28:30
Tässä on näemmä taas tämä soitto vs. pikaviesti-vastakkainasettelu. Jostain halpispedaalista ym. soittelu lienee turhaa jos kaikki oleellinen on jo ilmoituksessa kuvien kera. Toisaalta jos taas olette joskus autoa, asuntoa tai venettä myyneet, tiedätte että nettikyselijät ovat vain tirkistelijöitä. Ei siinä etteikö silläkin saralla olisi lämpimikseen soittelijoita ertyisesti viikonloppuisin....
Heidän kanssaan olen tehnyt kauppaa onnistuneesti: Chronic, penahoo, tgeton, marktark, arinuutinen, Osi, imk, Ba-sisti, Stain, Janlappa, chilli, kaiken tallettaa, kangasa-r
mpekkanen
24.12.2012 23:52:22
jos nyt lisätään vettä myllyyn, niin turhia ilmoituksia ovat myös sellaiset jossa tonnien arvoisia custom kampihevi soittimia yritetään vaihtaa johonkin perinteiseen arvosoittimeen.varmaan moni jolla on vaikkapa 60-luvun fender tai gibson on kiinnostunut vaihtamaan sen floyd rose kampiseen dean/esp/jackson tai muuhun vastaavaan hevisuunnikkaaseen.parhaimmissa ilmoituksissa on vielä sanottu että vaihtuu vain vaahtera otelaudalliseen mustaan stratoon vuodelta x.tulee varmasti vastauksia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)