Aihe: Thomannilta tilaus
1 2 3 4 5 6 7 8
Laulava Kylätohtori
02.12.2012 10:01:07
Kertokaapas nyt tyhmälle, että mitä hyötyä on maksaa Paypalin kautta Thomannin kanssa asioidessa? Tai mitä lisäarvoa ylipäätään saavutetaan käyttämällä muita maksuvaihtoehtoja kuin luottokortti.

Itse käytän luottokorttia ja saman tien lähtevät romut tänne. Matkaan menee tietty aika, mutta kai se sama aika menee maksutavasta riippumatta. Ja vaikka UPS olisikin päivän nopeampi niin se, että joutuu kotona odottelemaan tasarahan kanssa keskellä päivää, ei kyllä toimi työssäkäyvälle, jonka työpaikka on ~20 km päässä kotoa....
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Krice
02.12.2012 10:03:44

Laulava Kylätohtori: Tai mitä lisäarvoa ylipäätään saavutetaan käyttämällä muita maksuvaihtoehtoja kuin luottokortti.

Kaikilla ei ole luottokorttia.
fasces
02.12.2012 10:09:11
Laulava Kylätohtori: Kertokaapas nyt tyhmälle, että mitä hyötyä on maksaa Paypalin kautta Thomannin kanssa asioidessa? Tai mitä lisäarvoa ylipäätään saavutetaan käyttämällä muita maksuvaihtoehtoja kuin luottokortti.

Ensinnäkin se on ihan saatanan paljon helpompaa ja nopeampaa. En minä ainakaan muista luottokortin numeroa ulkoa, jos vaikka jossain teen heräteostoksen, eikä se ole mukana. Toiseksi käsittääkseni siinä annetaan luottokorttitiedot vain yhdelle oletettavasti melko luotettavalle taholle, joka hoitaa rahoituksen eteenpäin myyjälle. Eli kusetuslaskutusten vaara pienenee. Ja käsittääkseni PayPalilta saa jonkunlaisen takuun näiden asioiden hoitamiseenkin.
Harkitsen kaikkien paloittelemista.
Laulava Kylätohtori
02.12.2012 10:11:14 (muokattu 02.12.2012 10:16:20)
Krice: Kaikilla ei ole luottokorttia.

Jep, mutta eiköhän Thomannilla ole kätevämpiäkin tapoja kuin Paypal, joka on ilmeisen hankala, jos ei omista luottokorttia (kai?). En kyllä muista varmaksi, kun en ole koskaan niin tarkkaan katsonut...

Entäs Visa Electron? Senhän saa jokainen ja silläkin pystyy maksamaan ulkomailla?

fasces: Paypal...

Yleisesti tuo Paypal toki lisää luotettavuutta, mutta itse kuvittelisin, että Thomannin kanssa uskaltaa toimia ilman välikäsiäkin.

Tuo on tietysti totta, että luottokortin numeroa ei muista, mutta itsellä on luottokortti periaatteessa aina mukana.

Eipä silti, ne käyttäköön Paypalia Thomannin kanssa, ketä haluavat, ei siinä mitään. Kunhan nyt kysyin, kun en koe itse saavani siitä mitään hyötyä... :)
Gabe
02.12.2012 10:15:21
Laulava Kylätohtori: Kertokaapas nyt tyhmälle, että mitä hyötyä on maksaa Paypalin kautta Thomannin kanssa asioidessa? Tai mitä lisäarvoa ylipäätään saavutetaan käyttämällä muita maksuvaihtoehtoja kuin luottokortti.

En ole Paypalilla maksanut mutta tulee siitä kai se etu että ei tarvitse odotella sitä paria pankkipäivää kun rahat siirtyy. Itse suosin UPS ennakkoa sen hankaluudesta huolimatta, johtuen lähinnä tämän alueen kuljettajien toheluudesta.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Laulava Kylätohtori
02.12.2012 10:19:48
Gabe: En ole Paypalilla maksanut mutta tulee siitä kai se etu että ei tarvitse odotella sitä paria pankkipäivää kun rahat siirtyy. Itse suosin UPS ennakkoa sen hankaluudesta huolimatta, johtuen lähinnä tämän alueen kuljettajien toheluudesta.

Mikäs juttu tämä odottelu on? Minulle ovat ainakin yleensä ilmoittaneet parin kolmen tunnin sisällä tailauksesta, että romut ovat kasassa ja lähteneet...?
Krice
02.12.2012 10:21:59

Laulava Kylätohtori: Jep, mutta eiköhän Thomannilla ole kätevämpiäkin tapoja kuin Paypal,

Tilisiirto on ihan kätevä.
Gabe
02.12.2012 10:22:11 (muokattu 02.12.2012 10:25:31)
Laulava Kylätohtori: Mikäs juttu tämä odottelu on? Minulle ovat ainakin yleensä ilmoittaneet parin kolmen tunnin sisällä tailauksesta, että romut ovat kasassa ja lähteneet...?

Kirjoitinpas epäselvästi, siis tarkoitin verrata paypalilla maksamista ja tilisiirtoa :)

Paypall ja luottokortti ovat noin muuten varmasti yhdenveroisia.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
oiva tumpeloinen
02.12.2012 12:33:28

Itse käytän luottokorttia ja saman tien lähtevät romut tänne. Matkaan menee tietty aika, mutta kai se sama aika menee maksutavasta riippumatta. Ja vaikka UPS olisikin päivän nopeampi niin se, että joutuu kotona odottelemaan tasarahan kanssa keskellä päivää, ei kyllä toimi työssäkäyvälle, jonka työpaikka on ~20 km päässä kotoa....

Thomannin kanssa puljatessa PayPalilla ei ole mitään käyttöä. Tuossa tulikin jo jotain mainintoja, miksi se saattaa olla hyvä tapa hoitaa rahaliikenne tietyissä tapauksissa.

fasces: Ensinnäkin se on ihan saatanan paljon helpompaa ja nopeampaa. En minä ainakaan muista luottokortin numeroa ulkoa, jos vaikka jossain teen heräteostoksen, eikä se ole mukana. Toiseksi käsittääkseni siinä annetaan luottokorttitiedot vain yhdelle oletettavasti melko luotettavalle taholle, joka hoitaa rahoituksen eteenpäin myyjälle. Eli kusetuslaskutusten vaara pienenee. Ja käsittääkseni PayPalilta saa jonkunlaisen takuun näiden asioiden hoitamiseenkin.

PP ei anna mitään takuita, paitsi Ebay-kaupoissa, missä myyjä on vakuutuksen ottanut. Näkyy ebay-ilmoituksissa, jos moinen vakuutus on olemassa. Muissa kaupoissa ne saattaa ottaa yhteyttä myyjään, ja parhaimmillaan sulkea kyseisen tilin, jos petos on selvä, mutta mitään ne ei korvaa.
kallepeltopelle
02.12.2012 20:15:21
Laulava Kylätohtori: Jep, mutta eiköhän Thomannilla ole kätevämpiäkin tapoja kuin Paypal, joka on ilmeisen hankala, jos ei omista luottokorttia (kai?). En kyllä muista varmaksi, kun en ole koskaan niin tarkkaan katsonut...

Entäs Visa Electron? Senhän saa jokainen ja silläkin pystyy maksamaan ulkomailla?

Yleisesti tuo Paypal toki lisää luotettavuutta, mutta itse kuvittelisin, että Thomannin kanssa uskaltaa toimia ilman välikäsiäkin.

Tuo on tietysti totta, että luottokortin numeroa ei muista, mutta itsellä on luottokortti periaatteessa aina mukana.

Eipä silti, ne käyttäköön Paypalia Thomannin kanssa, ketä haluavat, ei siinä mitään. Kunhan nyt kysyin, kun en koe itse saavani siitä mitään hyötyä... :)

Ehkä menee jo vanhan jauhamiseksi mutta tämä PayPal tuli esiin yleisenä informaationa, kaikille ei liene tuttu ko. maksutapa ( kuten ei itsellenikkään aikaisemmin). Thomannin kanssa ei tietenkään käytetä. Mutta monissa nettikaupoissa lähes ainoa vaihtoehto. Tilasin hiljattain Saksasta G66-yritykseltä Matrix-merkkisen päätevahvistimen ja ainoat maksuvaihtoehdot olivat ennakkomaksu tai Paypal. G66 edustaa mm. tässäkin mediassa paljon käsiteltyä Fractal Audiota.
Sjömanni
05.12.2012 19:31:58
Itse koen myös kotiinkuljetuksen hankalana kun pitää passailla menojansa ja päivystää himassa kuskin tuloa. Posti mulla on kuitenkin vajaan kilometrin päässä ja matkan varrella kylille. Lisäksi kun on reissutyö niin olis kiva joskus tilailla pikku paketti valmiiksi postiin odottelemaan.

Siispä: Missä vaiheessa Thomannin tilausta saa valittua toimitusvaihtoehdoksi postipaketin jonka voi hakea postista? Vai tuleeko paketti UPS:lla vain jos valitsee "Haluan maksaa UPS-ennakolla"?
"Onko niin että vain Heinz ketsuppi, Lipton ja Madonna selviävät vuosikymmenestä toiseen?" nimim. Vihdoinkin, IL
Laulava Kylätohtori
05.12.2012 19:41:13
Sjömanni: Itse koen myös kotiinkuljetuksen hankalana kun pitää passailla menojansa ja päivystää himassa kuskin tuloa. Posti mulla on kuitenkin vajaan kilometrin päässä ja matkan varrella kylille. Lisäksi kun on reissutyö niin olis kiva joskus tilailla pikku paketti valmiiksi postiin odottelemaan.

Siispä: Missä vaiheessa Thomannin tilausta saa valittua toimitusvaihtoehdoksi postipaketin jonka voi hakea postista? Vai tuleeko paketti UPS:lla vain jos valitsee "Haluan maksaa UPS-ennakolla"?

Jos et ole kotona, kun pakettia ollaan tuomassa, niin se viedään lähipostiin. Niin ainakin täälläpäin toimitaan ja hauskinta on se, ettei nykyään edes ilmoiteta koska ollaan tulossa, vaan oven takana käydään, kun käydään ja postilaatikkoon jätetään lappu, että hae postista. Samalla paketti on kuitattu vastaanotetuksi, joten siinä on hienoa alkaa selvittämään takuuasioita, jos jotain on rikki.....
Pikkutassu
05.12.2012 20:21:28
Laulava Kylätohtori: Jep, mutta eiköhän Thomannilla ole kätevämpiäkin tapoja kuin Paypal, joka on ilmeisen hankala, jos ei omista luottokorttia (kai?). En kyllä muista varmaksi, kun en ole koskaan niin tarkkaan katsonut...

Paypal toimii myös Visa Electronilla, aivan samoin kuin luottokortilla.
http://www.maksukamu.com/paypal-visa-electron/
kallepeltopelle
05.12.2012 22:28:20
Anteeksi vaan kaikille: mutta mitä te valitatte kun ensin oli ongelma Suomen karmea hintataso, joka poikkesi oleellisesti Eurooppalaisesta. Sitten tuli Thomann, seurauksena useimmat kotimaiset jakelijat ja ns. kivijalkaliikkeet pudottivat olennaisesti hintatasoaan.
Thomann tuli niin suosituksi että useat kotimaiset menivät jopa alle.

Silti tilataan ulkomailta...ja sitten itketään että voi vittu kun on vaikeaa kun kuriiri yrittää tuoda pakettia ja munhan pitää olla työssä.
Että kyllä tää on perseestä kun pitää väijyä koko päivän sitä kuriiria...

Kannataisiko taas vaiheeksi kokeilla sitä kotimaista ?

Mennä johonkin liikkeeseen ja testata jokin laite, jutella myyjän kanssa, ja jos se hinta niin paljon poikkee... niin kertoa se asiallisesti myyjälle. Hän menee jonnekkin miettimimään/laskemaan...ja kyllä palaa.

En omista musiikkiliikettä enkä töissä/osakas ole !
Durty
05.12.2012 22:40:30
kallepeltopelle: Anteeksi vaan kaikille: mutta mitä te valitatte kun ensin oli ongelma Suomen karmea hintataso, joka poikkesi oleellisesti Eurooppalaisesta. Sitten tuli Thomann, seurauksena useimmat kotimaiset jakelijat ja ns. kivijalkaliikkeet pudottivat olennaisesti hintatasoaan.

Silti tilataan ulkomailta...ja sitten itketään että voi vittu kun on vaikeaa kun kuriiri yrittää tuoda pakettia ja munhan pitää olla työssä.

Mennä johonkin liikkeeseen ja testata jokin laite, jutella myyjän kanssa, ja jos se hinta niin paljon poikkee... niin kertoa se asiallisesti myyjälle. Hän menee jonnekkin miettimimään/laskemaan...ja kyllä palaa.

Olet niiiiin oikeassa!
Lonesome
05.12.2012 23:02:54
Sjömanni:Siispä: Missä vaiheessa Thomannin tilausta saa valittua toimitusvaihtoehdoksi postipaketin jonka voi hakea postista? Vai tuleeko paketti UPS:lla vain jos valitsee "Haluan maksaa UPS-ennakolla"?

Jos maksat luottokortilla tai tilille, niin DHL/Posti on oletusarvo.

Thomannilla on kyllä ohjeistusta tarjolla...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Midrange
05.12.2012 23:41:18 (muokattu 05.12.2012 23:46:57)
kallepeltopelle: Anteeksi vaan kaikille: mutta mitä te valitatte kun ensin oli ongelma Suomen karmea hintataso, joka poikkesi oleellisesti Eurooppalaisesta. Sitten tuli Thomann, seurauksena useimmat kotimaiset jakelijat ja ns. kivijalkaliikkeet pudottivat olennaisesti hintatasoaan.

Kyllähän sitä suosisi kotimaista jos olis valikoimia!

Vasta yritin mennä tilaamaan paikallisesta haluamaani Ibanezin ässää. Vastaus: ei saa Suomeen. Thomannilta kyllä löytyi, joten sieltä sitten tilasin.

Suomen kivijalat on ookoo jos sulle kelpaa se perusmalli sillä perusmustalla värillä tai ylipäätään se mitä hyllyssä on tarjolla.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
kallepeltopelle
05.12.2012 23:57:19
Midrange: Kyllähän sitä suosisi kotimaista jos olis valikoimia!

Vasta yritin mennä tilaamaan paikallisesta haluamaani Ibanezin ässää. Vastaus: ei saa Suomeen. Thomannilta kyllä löytyi, joten sieltä sitten tilasin.

Suomen kivijalat on ookoo jos sulle kelpaa se perusmalli sillä perusmustalla värillä tai ylipäätään se mitä hyllyssä on tarjolla.

Okei. Tuliko kysyttyä siltä kotimaiselta vaihtoehdolta että onko mahdollista tilata. Ja kauankohan se kestäisi ?

Tuleeko se Thomannilta nopeammin kuin viikossa...enpä usko.

Musta on aika käsittämätöntä että kun Thomannilla on "varastossa" niin se jotekin mielletään että heti Suomessa.

Suomalaiset diilerit tilaavat omilta toimittajiltaan jonka keskusvarasto on Suomessa tai Ruotsissa. Tai ainakin Pohjoismaissa.

Ei silti...eihän tää mulle kuulu, tilatkaa mistä haluatte... :-)
Midrange
05.12.2012 23:59:28
kallepeltopelle: Okei. Tuliko kysyttyä siltä kotimaiselta vaihtoehdolta että onko mahdollista tilata. Ja kauankohan se kestäisi ?

Musta on aika käsittämätöntä että kun Thomannilla on "varastossa" niin se jotekin mielletään että heti Suomessa.

Suomalaiset diilerit tilaavat omilta toimittajiltaan jonka keskusvarasto on Suomessa tai Ruotsissa. Tai ainakin Pohjoismaissa.

Tuli nimenomaan juuri kysyttyä sitä tilaamista ja vastaus oli, ettei kyseistä väriä saa Suomeen, kun levytukku ei tuo sitä Suomeen. Asia vielä varmistettiin soittamalla sinne.

Kumma kyllä Thomannilta löytyi ja sieltä se tuli neljässä päivässä. Ja oli varastossa heti.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
kallepeltopelle
06.12.2012 00:00:11
kallepeltopelle: Okei. Tuliko kysyttyä siltä kotimaiselta vaihtoehdolta että onko mahdollista tilata. Ja kauankohan se kestäisi ?

Edit. en huomannut että totesit että ei saa Suomeen. Se on kyllä ainakin mulle sellainen viesti että katotaanko...
No toivotaan että elämäsi kitaran saat !
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)