Jucciz 16.07.2012 22:02:17 | |
---|
Jos muuten R7:sta tykkäisit, tossahan ois toisaalta B7: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=654511 Eli siis kun vuonna '57 oli Gibsonilla tarjolla kaksi Les Paul -mallia - Standard (goldtop) ja Custom (musta, koristeellisempi, enemmän bling blingiä) - on B7 reissue tuosta jälkimmäisestä. Muutamaa B7:aa oon testannut ja ne ovat olleet kyllä aivan erinomaisia kitaroita, joten jos Vantaalla sattumoisin käyt, kannattaa ehdottomasti ainakin käydä tyyppaamassa tuo yksilö. Mun testaamani B7:t ovat toisaalta järjestään olleet hieman painavampia kuin R7:t, mutta itsehän se on testattava ja todettava, onko soittimen paino kynnyskysymys. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Vilpur1 17.07.2012 11:41:17 | |
---|
Mä ostin vuodenvaihteessa ekan Gibson Custom Shopin kitaran. Löysin Top Soundista jonkun keräilijän vanhan (ainakin niin sitä mainostettiin) lähes käyttämättömän ja 2011 vuoden mallia olleen Gloss viimeistellyn R8:n. Olin seurannut toria puolisen vuotta ja ainoot R8:t oli Cherry Sunburst värityksellä jota en jostain syystä voi sietää. Yksi R9 taisi olla koko aikana ja se meni heti samana päivänä kun tulikin. Oon ollu pirun tyytyväinen kyllä kitaraan. Olihan se kallis ja ei mun soittotaidoilla tällästä soitinta tarvitse mutta miellyttäähän se silmää ja ennenkaikkea korvaa ;). http://muusikoiden.net/dyn/users/101609.jpg"Let off some steam Bennett" -Commando |
jii.haanpaa 17.07.2012 12:14:40 (muokattu 17.07.2012 12:16:51) | |
---|
Vilpur1: Mä ostin vuodenvaihteessa ekan Gibson Custom Shopin kitaran. Löysin Top Soundista jonkun keräilijän vanhan (ainakin niin sitä mainostettiin) lähes käyttämättömän ja 2011 vuoden mallia olleen Gloss viimeistellyn R8:n. Olin seurannut toria puolisen vuotta ja ainoot R8:t oli Cherry Sunburst värityksellä jota en jostain syystä voi sietää. Yksi R9 taisi olla koko aikana ja se meni heti samana päivänä kun tulikin. Tämä menee nyt aavistuksen ilmaiseksi mainostamiseksi, mutta Topsoundista kannattaa kyllä kysellä, jos jotakin tuollaista Gibsonia on vailla. Siellä saattaa roikkua seinällä kaikenlaista mielenkiintoista, vaikka webbisivuilla ei mainintaa olisikaan. Itsekin taisin kyttäillä omaa R8:ia vuoden-pari, kunnes koukkuun tärppäsi prevossiglossi 'faded tobacco burst', joka miellytti niin silmää kuin korvaakin. Tuossa odotellessa tuli testailtua jokusiakin R7/R8:ja. Jotenkin se kamanysvärifiiliskin ponnistaa eri levelille kun ainakin luulee näkevänsä metsästysvaivaa kaasuvaivojensa eteen :) Sellainen mielikuva on jäänyt, että jos haluaa cherry/ice tea-akselilta poikkeavaa väriä, niin sitten saa kyllä odotella tovin jos toisenkin. Esim se Jucciksen R9 on ihan perhanan hienon värinen ja sellaista saa varmasti tonkia maailman tappiin, jos meinaa lähimaastosta löytää. Mistähän lie löytynyt? Villisti arvaan, että ei ole kotimaisen maahantuojan varastosta peräisin? |
AngieRainbow 17.07.2012 12:48:11 | |
---|
Vilpur1: Mä ostin vuodenvaihteessa ekan Gibson Custom Shopin kitaran. Löysin Top Soundista jonkun keräilijän vanhan (ainakin niin sitä mainostettiin) lähes käyttämättömän ja 2011 vuoden mallia olleen Gloss viimeistellyn R8:n. Olin seurannut toria puolisen vuotta ja ainoot R8:t oli Cherry Sunburst värityksellä jota en jostain syystä voi sietää. Yksi R9 taisi olla koko aikana ja se meni heti samana päivänä kun tulikin. Oon ollu pirun tyytyväinen kyllä kitaraan. Olihan se kallis ja ei mun soittotaidoilla tällästä soitinta tarvitse mutta miellyttäähän se silmää ja ennenkaikkea korvaa ;). http://muusikoiden.net/dyn/users/101609.jpg On kyllä hieno! Ei munkaan soittotaito ole kamojeni tasalla, mutta mitä sen väliä. On se vaan niin suuri nautinto soittaa hyvillä vermeillä. Just soittelin aamun ratoksi mun Gibson ES-335:llä kytkettynä Bluetone JMP50 vahvistimeen. Huh huh. Kyllä erotiikka on ihan yliarvostettua. Ja asiaan. Tuo custom shopin ES-335 on ehdottomasti paras kitara, mitä mulla on ollut ja nyt on GAS saada saman tason LP. Siihen nuo reissuet sopivat paremmin kuin hyvin. Se väri ei ole mulle tärkein asia, sillä plain top on todella hieno, jos on hyvä kansi puu. Toki ulkonäölläkin on merkitystä. Tärkintä on saada LP, joka olisi yhtä hyvä kuin mun essi. Niin kuin sanottu, mulla on ollut aika monta suht arvokasta USA LP:tä, mutta toi CS Essi pesee ne kaikki mennen tullen. Nyt siis LP-osasto samalle tasolle. Itsekin kyllä aion tällä kertaa (ainakin yrittää) käyttää malttia, jotta ei tarvitsisi kohta olla taas vaihtamassa kitaraa. Varsinkin jos mulla menisi torilta vähän tavaraa, niin voisi käyttää vielä enemmän rahaa reissueen. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Broadcaster 17.07.2012 13:10:41 | |
---|
Ei niin että sillä olisi mitään merkitystä, mutta tuo sun punainen ES on Memphisissä valmistettu Gibson Custom Dot malli, ei CS:n (Custom Shop) Nashvillessa tekemä, ovat eri pajoja. Voin olla toki väärässä mutta tämä valokuvasta päätellen. |
Kuha 17.07.2012 14:10:44 | |
---|
Butterscotch: Ei niin että sillä olisi mitään merkitystä, mutta tuo sun punainen ES on Memphisissä valmistettu Gibson Custom Dot malli, ei CS:n (Custom Shop) Nashvillessa tekemä, ovat eri pajoja. Voin olla toki väärässä mutta tämä valokuvasta päätellen. Tuota meinasin just itsekin kirjoitella...Memphisin pajalla tehdyissä ES-sarjan kepeissä on nykyään "Custom Shop"-logo vaikka ne kalliimmat mallit - esim. '59 ES-335 - tehdään Nashvillessä. |
Vilpur1 17.07.2012 15:00:16 | |
---|
AngieRainbow: On kyllä hieno! Ei munkaan soittotaito ole kamojeni tasalla, mutta mitä sen väliä. On se vaan niin suuri nautinto soittaa hyvillä vermeillä. Just soittelin aamun ratoksi mun Gibson ES-335:llä kytkettynä Bluetone JMP50 vahvistimeen. Huh huh. Kyllä erotiikka on ihan yliarvostettua. Ai että olis mukava soittaa Bluetone marsun läpi omaa Lespaa. Pitää varmaan tehdä sijoitus itseeni :) "Let off some steam Bennett" -Commando |
AngieRainbow 17.07.2012 15:43:19 | |
---|
Vilpur1: Ai että olis mukava soittaa Bluetone marsun läpi omaa Lespaa. Pitää varmaan tehdä sijoitus itseeni :) Ota sieltä torilta mun toinen Bluetone kuleksimasta ;) ja rahoita näin mun LP-ostoksia. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 17.07.2012 15:50:58 (muokattu 17.07.2012 15:51:15) | |
---|
Butterscotch: Ei niin että sillä olisi mitään merkitystä, mutta tuo sun punainen ES on Memphisissä valmistettu Gibson Custom Dot malli, ei CS:n (Custom Shop) Nashvillessa tekemä, ovat eri pajoja. Voin olla toki väärässä mutta tämä valokuvasta päätellen. Jaa jaa. Kitaran mukana tuli sertifikaatti, jossa lukee: "The instrument bearing the serial number above was hand-built by Gibson Custom..." Rick Gembar General Manager, Senior Vice President Gibson Custom Shop Lisäksi kun http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx kiroittaa sarjanumeron, niin tulee seuraavan lainen teksti: Your guitar was made at the Nashville Plant, TN, USA April 30th, 2010 Production Number: 406 What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Vilpur1 17.07.2012 16:15:20 | |
---|
AngieRainbow: Ota sieltä torilta mun toinen Bluetone kuleksimasta ;) ja rahoita näin mun LP-ostoksia. Taitaa mennä hankinta syssymmälle jotta saan tuon toissijaisen eli finanssipolitiikan hoidettua kuntoon. Sitten voin ostaa sun JMP50:n :) "Let off some steam Bennett" -Commando |
Broadcaster 17.07.2012 16:55:29 | |
---|
AngieRainbow: Jaa jaa. Kitaran mukana tuli sertifikaatti, jossa lukee: "The instrument bearing the serial number above was hand-built by Gibson Custom..." Rick Gembar General Manager, Senior Vice President Gibson Custom Shop Lisäksi kun http://www.guitardaterproject.org/gibson.aspx kiroittaa sarjanumeron, niin tulee seuraavan lainen teksti: Your guitar was made at the Nashville Plant, TN, USA April 30th, 2010 Production Number: 406 Jep, tuo sertifikaatti niissä on ollut muutaman vuoden mukana, mutta ei ole silti varsinaisen Custom Shopin tekeleitä kuten esim. Kuhan mainitsema '59 ES-335 RI. Voi olla että muistan tehtaan väärin. En ymmärrä että mitä hakevat sillä että laittavat Custom Shopin nimellä varustetun sertin mukaan, koska se on hieman harhaanjohtavaa. Mulla on itsellä ollut samanlainen Dot (Vintage Burstina), hyvä kitara oli. |
echo 17.07.2012 16:58:41 | |
---|
AngieRainbow: Jaa jaa. Kitaran mukana tuli sertifikaatti, jossa lukee: "The instrument bearing the serial number above was hand-built by Gibson Custom..." Mun samanväriseen CS ES-335 :n numeroon ja sertifikaatiin tulee näin: Guitar Info Your guitar was made at the Nashville Plant, TN, USA April 20th, 2010 Production Number: 402 10 päivää vanhempi siis. Samapa tuo loppuviimeksi missä tehty. Ilmeisen hyvä kevät tuo 2010 ollut, tuo on siis aivan loistava kitara ! sell your computer...buy a guitar
- tom petty |
tommi m 17.07.2012 17:02:44 | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=QzcoLzF71qo |
AngieRainbow 17.07.2012 17:08:29 (muokattu 17.07.2012 17:08:58) | |
---|
No joo onhan se vähän hassua, jos sanovat, että kitara on tehty jossakin, missä sitä ei ole tehty. Mitä ihmeen venkoilua??? Mutta juurikin tuo mun ES-335 on tuonut todella paljon kiinnostusta nykään tehtäviin Gibsoneihin. Aiemmin olin lähinnä kiinnostunut 80-90-lukujen Gibsoneista, mutta toi mun essi on saanut itseni ymmärtämään, kuinka hyviä sieltä tänä päivänäkin tulee. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
AngieRainbow 17.07.2012 17:12:53 | |
---|
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Kuha 17.07.2012 17:25:00 | |
---|
AngieRainbow: Mutta juurikin tuo mun ES-335 on tuonut todella paljon kiinnostusta nykään tehtäviin Gibsoneihin. Aiemmin olin lähinnä kiinnostunut 80-90-lukujen Gibsoneista, mutta toi mun essi on saanut itseni ymmärtämään, kuinka hyviä sieltä tänä päivänäkin tulee. Hyviä ovat nämä uudet ESsit. Kuulemma kaikkien ESsien bodyt prässätään Memphisin pajalla nykyään. Osa sitten toimitetaan Nääsvilleen, jossa tehdään muutamaa Historic-mallia. |
Rämppy 17.07.2012 22:46:38 | |
---|
echo: Mun samanväriseen CS ES-335 :n numeroon ja sertifikaatiin tulee näin: Guitar Info Your guitar was made at the Nashville Plant, TN, USA April 20th, 2010 Production Number: 402 10 päivää vanhempi siis. Samapa tuo loppuviimeksi missä tehty. Ilmeisen hyvä kevät tuo 2010 ollut, tuo on siis aivan loistava kitara ! Mulla on myöskin huhtikuulle 2010 päivätty kirsikanpunainen gibson custom ES-335. Ainakin siinä oranssissa lapussa siellä F-aukon sisällä sanotaan, että Memphis Tennessee. Mun mielestä custom 335 on statukseltaan suunnilleen sama kuin standard lespauleissa. Käsittääkseni Memphisin tehtaalla tehdään nimenomaan onttokoppaisia malleja ja erilaisia lyhyitä sarjoja. En sitten malttanut olla sanomatta. |
Rämppy 18.07.2012 23:47:16 | |
---|
Rämppy: Mulla on myöskin huhtikuulle 2010 päivätty kirsikanpunainen gibson custom ES-335. Ainakin siinä oranssissa lapussa siellä F-aukon sisällä sanotaan, että Memphis Tennessee.Jatketaanpa vielä: Kitaran pre pack checklist on päivätty 26.4.2010. www.guitardaterproject.org/gibson.aspx kertoo mun kitarasta seuraavaa: Your guitar was made at the Nashville Plant, TN, USA April 9th, 2010 Production Number: 451 Pientä ristiiriitaa guitardaterprojectin ja kitarassa olevien merkintöjen välillä on ainakin valmistuspaikkakunnan suhteen. Ja jotta olisi oikein sekavaa, niin sertifikaatissa on tosiaan gibson custom shopin vice presidentin "kuittaus", takuulapussa lukee gibson 's custom, art & historic division. En sitten malttanut olla sanomatta. |
AngieRainbow 18.07.2012 23:52:53 | |
---|
Rämppy: Pientä ristiiriitaa guitardaterprojectin ja kitarassa olevien merkintöjen välillä on ainakin valmistuspaikkakunnan suhteen. Ja jotta olisi oikein sekavaa, niin sertifikaatissa on tosiaan gibson custom shopin vice presidentin "kuittaus", takuulapussa lukee gibson 's custom, art & historic division. Tietääkö joku, mistä moinen pakan hämmennys Gibsonilla johtuu? Tästähän voisi joku herkempi asiakas suivaantua. Mitä järkeä on väitää jonkun kitaran olevan tehty custom shopissa, jos se ei ole? What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Broadcaster 19.07.2012 00:40:41 | |
---|
AngieRainbow: Tietääkö joku, mistä moinen pakan hämmennys Gibsonilla johtuu? Tästähän voisi joku herkempi asiakas suivaantua. Mitä järkeä on väitää jonkun kitaran olevan tehty custom shopissa, jos se ei ole? En ole Gibsonilla töissä, mutta ilmeisesti joku markkinointikikka? Niille on annettu sertifikaatti ja laukku jossa sanotaan "Custom", mutta ei Custom Shopin sarjanumeroa. F- aukon tarra taitaa kertoa tosiaan oikean valmistuspaikan, Memphis/Nashville. |