Aihe: SUHRuttaa
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Sakmongkol
01.01.2012 13:31:17
Krice: Ei nyt palkkatyöllä mitään 4000€ kitaraa saa.

Mää en ymmärrä mikä lyhytskaalaisessa stratossa valinnaisilla potikoiden paikoilla voisi noin paljon maksaa. Semmosen saa jo satasilla, ostat straton tai rungon ja siihen lyhytskaalaisen vaihtokaulan ja pleksin ilman reikiä jotka poraat mihin haluat ja valmis.
Traktor X
02.01.2012 11:15:06

Jii-Gee: Mä kaipaisin toisinaan tonesäädön (= passiivinen treblesäätö) kaveriks passiivista bassosäätöä sähköskittaan,koska joku keksii sellasen.. ??

Eiks joissain G&L kitaroissa oo kahden tonen sijaan Treble & Basso säädöt?
Mase
02.01.2012 12:21:01
Traktor X: Eiks joissain G&L kitaroissa oo kahden tonen sijaan Treble & Basso säädöt?

ainakin taannoin mulla pyörähtäneessä legacyssa moinen systeemi(PTB) oli... Ite totesin sen systeemin varsin oivalliseksi humppamusan turskutuksessa.
Saa kysellä tuuraamaan kitaran/basson varteen. Taustalaulut saa kaupanpäälle.
McNulty
02.01.2012 12:41:46
Mase: ainakin taannoin mulla pyörähtäneessä legacyssa moinen systeemi(PTB) oli... Ite totesin sen systeemin varsin oivalliseksi humppamusan turskutuksessa.

Tuossahan sellainen:
http://www.glguitars.com/schematics … egacy_Special_Schematic_drawing.pdf
If you ain't first, you're last!
Hynkel
02.01.2012 14:02:22
Krice: stratocaster-kloonin pitää olla aina

Tua noi, mikäs se sellainen klooni on, joka ei muistuta alkuperäistä lainkaan? Kyllä niitä innovatiivisia ratkaisuja on vaikka kuinka paljon, pitää vain osata nostaa katse omista kengännauhoista. Onhan niitä vaikka Deanilla, minkä pitäisi olla sinulle tuttu - vaikka kyllähän Härpäkkeessäkin taitaa olla potikat jonossa stratomalliin.

Ja kyllä vain palkkatöillä voi sen 4000€ kitaran ostaa. Pitää suhteuttaa tulot ja menot niin, että jää jotain säästöön. Sitten kun säästössä on tarpeeksi, ei muuta kuin puhelu Ameriikkaan. Auttaa myös se, ettei osta kymmentä puolipaskaa kitaraa kuten minä olen tehnyt, vaan sijoittaa rahansa kerralla oikein. Nythetimullekaikki ei useinkaan toimi, paitsi ehkä karkkikaupassa.
Never argue with idiots. They drag you to their level and beat you with experience.
KUNU
18.01.2012 18:45:27
JeKo:
Customin tilaaaminen Suhrilta on myös mielenkiintoista puuhaa. Eri speksien/vaihtoehtojen määrä on valtava! Melkein suosittelen aluksi noita Pro -sarjan kitaroita ja jos ne nappaa kovasti, niin ehkä sitten miettii sitä oman customin tilaamista.

Täytyy myös mainita Suhrin mainio asiakaspalvelu, joka on ehdottomasti parasta mihin oon näissä piireissä ikinä törmännyt!

Noniin, nyt on tilauksesta kulunut jo jokin aika ja tulihan sitä paskaa niskaan oikein kunnolla.
Tilasin Modern customin tuossa jokin aika taaksepäin ja silloin mietitytti tuo Suhrin elliptical kaulojen paksuus. Otin suoraan yhteyttä tehtaalle ja sain tilauksista vastaavalta henkilöltä vahvistuksen että tekevät customipaksuudella, ohuin mitä saa, 19mm ensimmäiseltä nauhalta. Tilisiirrot on suoritettu ja kaikki pitäis olla kunnossa niin tänään tulee tehtaalta sähköposti missä ilmoitetaan että eivät voikkaan tehdä niin ohutta, vaan vaihtavat paksuudeksi 19,7mm ensimmäiseltä nauhalta.
Tuo alle millin ero tosiaankin ei nyt ole maata kaatava, mutta silti semmoinen ero minkä huomaa. Naurettavinta asiassa on se että sähköpostissa vain ilmoitettiin että he vaihtavat paksuuden, eikä edes kysytty minun mielipidettä asiaan.
Samalla lähettivät uuden tilauskuitin missä olivat vaihtaneet myös aikaisemmin sovittua otelaudan radiusta pienemmäksi, miten tämä voi olla edes mahdollista? Lähetin vihaisen sähköpostin takaisin jossa sanoin haluavani ainakin tuon otelaudan radiuksen suuremmaksi ja siihen he sentään suostuivat, tosin kaulan paksuuteen eivät enää kommentoineet juurikaan. Periaatteessa tuommoinen muutos olisi voinut oikeuttaa minua perumaan koko kaupan, mutta en jaksa alkaa tappelemaan, silti paskan maku tässä on suussa.

Olen kyllä erittäin pettynyt että tämmöistä voi edes käydä näinkin "ammattimaiselle" firmalle ja kun nuita kitaran palikkavaihtoehtoja hehkutettiin niin en voi aivan samaistua siihenkään. Firma ei asenna kitaroihin esim metallin väristä hardwarea ollenkaan vaikka se on Gotohilla olemassakin, potikoiden paikkoja ja mikinvalitsimen paikkaa eivät suostuneet vaihtamaan. Eli käytännössä Suhr ei siis tehe näköjään mitä vain antaa asiakkaan valita osan specseistä itse.
Jos nyt pitäisi valita niin ehdottomasti kääntyisin Ruokankaan puoleen, Juha oikeasti osaa palvella ihmisiä ja hänen sanaan voi luottaa. Mutta katoma nyt minkälainen luuta sieltä rapakon takaa aikanaan tulee.
Paino on voimaa, ylipaino ylivoimaa
ballfish
18.01.2012 18:49:47
KUNU: Eli käytännössä Suhr ei siis tehe näköjään mitä vain antaa asiakkaan valita osan specseistä itse.

Noniinno, ei mulle ainakaan muuta käsitystä heidän toiminnastaan ole tullut. Tehdas tuo on, ei käsityöpaja.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
JeKo
18.01.2012 20:00:54

KUNU, tilasitko suoraan Suhrilta vai jonkun diilerin kautta?
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
KUNU
18.01.2012 20:34:20 (muokattu 18.01.2012 20:37:40)
JeKo: KUNU, tilasitko suoraan Suhrilta vai jonkun diilerin kautta?

Diilerin kautta tuli tilattua, juurikin tuolta Guitars rebellionista. GR hoiti homman erittäin mallikkaasti, mutta itse Suhrin puolella sählättiin kunnolla. Guitarguitar ja peachguitar eivät edes jaksaneet vastailla maileihin kun yritin customia tilata, tuputtivat vain varastossa olevia pro serie keppejä. Ei siinä että pro sarjassa olisi mitään vikaa, mutta en vain löytänyt sieltä mitä halusin.
KUNU
18.01.2012 20:37:09
ballfish: Noniinno, ei mulle ainakaan muuta käsitystä heidän toiminnastaan ole tullut. Tehdas tuo on, ei käsityöpaja.

Tehdas kyllä mutta käsityönä tehdään suurin osa asioista, kannattaa katsoa youtubesta nuo Suhr factory kierrosvideot, John selittää ihan itse kuinka kepit valmistuu.
Viittasin tuossa edellisessä lauseessani siihen kun tälläkin foorumilla on hehkutettu heidän tekevän "ihan mitä vain".
Ziggy Bubba
18.01.2012 20:40:53 (muokattu 18.01.2012 20:41:02)

Kyllä muuten "suhruttaa" myös nuo firman vahvarit. Männä viikolla torilta ostettu Badger 18 potkii ku pieni muurahaiskarhu.

Tässä näytettä Tokain Telellä raffeista päätesäröistä kotivolyymeillä (tehon skaalaus on parasta):
http://dl.dropbox.com/u/2521503/Breezysound%20%26%20Badger%202.mp3
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
JeKo
18.01.2012 20:57:46 (muokattu 18.01.2012 21:08:20)

KUNU: Diilerin kautta tuli tilattua, juurikin tuolta Guitars rebellionista. GR hoiti homman erittäin mallikkaasti, mutta itse Suhrin puolella sählättiin kunnolla. Guitarguitar ja peachguitar eivät edes jaksaneet vastailla maileihin kun yritin customia tilata, tuputtivat vain varastossa olevia pro serie keppejä. Ei siinä että pro sarjassa olisi mitään vikaa, mutta en vain löytänyt sieltä mitä halusin.

Onko pitkäkin odotusaika? Jonot ovat kasvaneet aika reippaasti viime aikoina.
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
KUNU
18.01.2012 21:14:34
JeKo: Onko pitkäkin odotusaika? Jonot ovat kasvaneet aika reippaasti viime aikoina.

Tilasin tuossa vähän aikaa sitten ja kuulemma hyvällä ajalla, odotusaika vielä kohtuullinen, mutta ainahan se on liian pitkä tämmösissä asioissa;)
KUNU
27.03.2012 18:33:47
Jos jotakin kiinnostaa tilailla Suhrin customia niin nyt olis hyvä rako. Matts Musicilla on ylimääräisiä tilauspaikkoja elokuun toimituserään, eli tilausaika on sen puoli vuotta. Muutoin tilausaika on melkein vuoden luokkaa. Kannattaa otta nopeasti yhteyttä tuonne jos mielit mukaan, paikkoja ei ole montaa.
Ite tartuin tilaisuuteen ja pari päivää sitten lähti toinen Suhr Modern customi tilaukseen. 7-kielinen tällä kertaa.
JeKo
27.03.2012 20:03:35

Aika tyyriiksi taitaa tulla alvien ja tullien kanssa USA:sta tilaaminen... Kurssikaan ei ihan parhaimmillaan ole just nyt.

Minkälaisilla spekseillä tilasit? Pistä vaikka pikaviestiä.
msm40
10.07.2012 20:51:12 (muokattu 10.07.2012 21:01:49)
Tollanen: http://muusikoiden.net/dyn/users/101357.jpg (Custom Standard) tuli Guitarguitarin kautta eilen. Toistaiseksi itse kitarasta ei mitään valittamista. Tuo brittien kanssa toimiminen ei aivan kitkatonta aina ole mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
KUNU
10.07.2012 21:25:44 (muokattu 10.07.2012 21:26:17)
msm40: Tollanen: http://muusikoiden.net/dyn/users/101357.jpg (Custom Standard) tuli Guitarguitarin kautta eilen. Toistaiseksi itse kitarasta ei mitään valittamista. Tuo brittien kanssa toimiminen ei aivan kitkatonta aina ole mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.

Erittäin tyylikäs, näyttää olevan vielä roasted-kaula, onnea!

GuitarGuitarista itselläkin aika paskaa kokemusta. Pitkään hiottiin customin tilausta ja he vain yrittivät tyrkyttää varastossa olevia keppejä, lopulta ottivat vastaan haluamani specsit ja alkoivat kysellä hintaa, kuukausi meni eivätkä sen jälkeen vastailleen viesteihin vaikka kyselin ja tarjosin rahhaa. Outoa
msm40
10.07.2012 21:55:04
KUNU: Erittäin tyylikäs, näyttää olevan vielä roasted-kaula, onnea!

GuitarGuitarista itselläkin aika paskaa kokemusta. Pitkään hiottiin customin tilausta ja he vain yrittivät tyrkyttää varastossa olevia keppejä, lopulta ottivat vastaan haluamani specsit ja alkoivat kysellä hintaa, kuukausi meni eivätkä sen jälkeen vastailleen viesteihin vaikka kyselin ja tarjosin rahhaa. Outoa

Juu, roasted-kaula oli ehdoton valinta..

Tossa pari sivua taaksepäin selostinkin tota tarjousten kysely vaihetta kun Guitarguitar oli ainut joka vaivautui vastaamaan meiliin. Toki sieltäkin oli sitten välillä vaikea saada vastausta olivatko rahat tulleet perille jne.. Toimitusaikakin muuttui 6kk:sta 10kk:ksi.. Mutta sain mitä tilasin ja olen tyytyväinen, se kai se pääasia näissä customeissa on.
"I really think guys sometimes talk themselves into being pussies!" - Jim Wendler
250768
11.07.2012 00:48:25
Guitarguitar ja homma pelaa kun jättää nuo orders pojat väliin ja hieroo suoraan kauppaa myymäläpäällikön kanssa.Aina on saatu hinnat kohdilleen pienen väännön jälkeen.
Onhan noita. Kamat vaihtuu ja vain harvat jää.
KUNU
11.10.2012 10:03:52
Kaikille Suhrin customia harkitseville tiedoksi että Suhrilla on tällä hetkellä suuri ylibuukkaus kitaroissa. Eilen tuli viesti että kaikki customit tulevat myöhästymään 2-3 kuukautta, koskien ainakin tämän vuoden lopun ja ensi vuoden alun keppejä.
Näin siinä käy kun laatu pidetään korkeana mutta silti otetaan vastaan tilauksia valtavat määrät, ei ne ihmiskädet kaikkeen pysty.
The Ultimate HorseFace
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)