Aihe: Varoittava esimerkki - hihnalukot kunniaan
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Henkka370
30.08.2008 18:47:21
Ai, että jos laittaa prikan tapin ja hihnan väliin niin ruuvaat aina ruuvin pois??? Ei montaa kertaa kestä niin ei enää ruuvi pysy reiässä..

Ääh joo, oot oikeessa. Luulin, että oot lainannu schallerin hihnalukko tekstiä, mut oliki jotaa prikkapaskaa :)
darrell
30.08.2008 19:46:08
Joo mulla oli kerran shallerin lukot ja ei oo toistakertaa. Korjailin mikin asentoo niin lukot petti ja kitara tippu lattiaan. en oo sen jälkeen lukkoja haaveillukkaan. Otin ja ruuvasin hihnan kiinni kitaraan, ja nyt pysyy.

Tätä minä en tajua. Jos on Schallereiden lukkojen kupit ylöspäin (tapit lepää kupeissa), niin miten kitara voi tippua itsekseen lattialle.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Henkka370
30.08.2008 19:49:33 (muokattu 30.08.2008 19:50:38)
Tätä minä en tajua. Jos on Schallereiden lukkojen kupit ylöspäin (tapit lepää kupeissa), niin miten kitara voi tippua itsekseen lattialle.

Vastaus: ei mitenkään, jos oikein laitettu.
KurtCobain
30.08.2008 20:00:05
http://www.thomann.de/fi/dimarzio_clip_lock_strap_dd2800bk.htm Suosittelen tollasta meinaa tolla pystyy vetää ynkkä tempukki se on tärkein homma
darrell
30.08.2008 20:00:53
Joskun käy niin, että lukollinen hihna ei ole mukana. Schallerin lukkojen huono puoli on, että siinä ei sen jälkeen pysy tavallinen hihna juurikaan kiinni, koska tappi on niin lyhyt ja ura on pieni ja matala.

Kun oli pari kertaa lukkohihna kotona, niin kokeiluluontoisesti laitoin alkuperäisen tapin päähän Schallerin lukkotapin, ja vaihdoin ruuviksi niin pitkän, että pitää molemmat ja menee vielä puuhun tarpeeksi pitkälle.

Kuvasta idea lienee selvä.
http://koti.mbnet.fi/pigeon/pics/Nuppi.jpg
Aika pitkä tappi, mutta on molemmat, ja tavallisenkin hihnan pysyvyys paranee.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Peku911
30.08.2008 20:34:35
http://www.thomann.de/fi/dimarzio_clip_lock_strap_dd2800bk.htm Suosittelen tollasta meinaa tolla pystyy vetää ynkkä tempukki se on tärkein homma

Vaarallinen Hihna!!!!! Tuo ei paljon tarvitse tuollainen muovipaska että loksahtaa pois paikaltaan tai hajoo ja sitten taas tippuu... Mielestäni vaaarallisempaa kuin ilman hihnalukkoa... Tuota ei varo ollenkaan ja sitten reps ja tippu...
Zeeboo
30.08.2008 20:36:46
Schallerin 445 yhtä lukuun ottamatta kaikissa soittimissa. Ainoa "modaus" jonka olen näihin tehnyt on tähtiprikka mutterin ja lätkän väliin. Eipä ole just löystyneet. Yhdessä soittimessa niksi-pirkka tyylinen ratkaisu: leipäpussin sulkijassa on just hihnatappiin sopiva hahlo, ja itse sulkija on sen verran iso, että pitää hihnan paikallaan.
my guitar is humming... next it has to learn the lyrics...
Strutsi
30.08.2008 20:38:07
Vaarallinen Hihna!!!!! Tuo ei paljon tarvitse tuollainen muovipaska että loksahtaa pois paikaltaan tai hajoo ja sitten taas tippuu... Mielestäni vaaarallisempaa kuin ilman hihnalukkoa... Tuota ei varo ollenkaan ja sitten reps ja tippu...

Onko kokemusta? Minulla tuo on pitänyt aina. Aina.
I/08 Gonabeach
"Vesitorni myötäpäivän vastaisesti, vastapäivän myötäisesti kiertäen, samaan paikkaan samaan muotoon järjesty. MARS MARS!"
fox
30.08.2008 20:45:35

Schallerin 445 yhtä lukuun ottamatta kaikissa soittimissa. Ainoa "modaus" jonka olen näihin tehnyt on tähtiprikka mutterin ja lätkän väliin. Eipä ole just löystyneet. Yhdessä soittimessa niksi-pirkka tyylinen ratkaisu: leipäpussin sulkijassa on just hihnatappiin sopiva hahlo, ja itse sulkija on sen verran iso, että pitää hihnan paikallaan.

Leipäpussinsulkijoita on käytetty kauan.. ;) On siis testattu ja hyväksi havaittu. Tuohon tähti- tai bulldogprikan tilalle voi käyttää myös ruuvilukitetta, vaikka Locktitea tms. Ei lähe kyllä sitten itsekseen aukenemaan.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Zeeboo
30.08.2008 20:47:37 (muokattu 30.08.2008 20:48:00)
Tuohon tähti- tai bulldogprikan tilalle voi käyttää myös ruuvilukitetta, vaikka Locktitea tms. Ei lähe kyllä sitten itsekseen aukenemaan.

Perhana, miksi tätä ei ole itse tullut ajatelleeksi? Thanks!
my guitar is humming... next it has to learn the lyrics...
fox
30.08.2008 20:51:19

Perhana, miksi tätä ei ole itse tullut ajatelleeksi? Thanks!

Sitä vartenhan on tää sivusto... ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jackie
31.08.2008 01:41:05
15 vuotta sitten kun ostin ekat hihnalukot niin laitoin ne paikalleen niin että ne sojottivat alaspäin, eli lukot eivät kannatelleet hihnaa vaan enemmänkin roikottivat niitä alaspäin, ja luulin että kaikki on nyt ok, mutta eihän ne sillätavalla kauan toimi ja kitara tippui Digitech RP10 (maksoi silloin 5000 mk) efektin päälle, ja itku siinä tuli. Mutta hölmöläisjärkeä käytin ja tajusin että laitanpa ne lukot toisinpäin, eli käännän ne ylösalaisin ja kappasvaan, lukot nyt "kannattelevat" hihnaa eikä "roikuta" sitä. Voi että.. meitä on jokalähtöön..
Peku911
31.08.2008 10:29:07

On kokemusta kaverin kautta, jolla kolahti tuo hihnan muovinen "lukko" osa vain vyön solkeen ja irtosi ja kitara pääsi irti... Sai tosin kiinni, mutta sen jälkeen en ole hänellä tuollaisia hihnoja nähnyt...
Strutsi
31.08.2008 11:26:40
On kokemusta kaverin kautta, jolla kolahti tuo hihnan muovinen "lukko" osa vain vyön solkeen ja irtosi ja kitara pääsi irti... Sai tosin kiinni, mutta sen jälkeen en ole hänellä tuollaisia hihnoja nähnyt...

Ohhoh... paska tuuri. Taitaa pitää aika alhaalla keppiä kun vyön solkeen kolahtanut? :D
I/08 Gonabeach
"Vesitorni myötäpäivän vastaisesti, vastapäivän myötäisesti kiertäen, samaan paikkaan samaan muotoon järjesty. MARS MARS!"
Peku911
31.08.2008 11:59:29
Ohhoh... paska tuuri. Taitaa pitää aika alhaalla keppiä kun vyön solkeen kolahtanut? :D

niin tai sitten housut ylhäällä:D... No ei vaan.. Mäkin ihmettelin sitä, että miten sä onnistuit, mutta kaikkee sattuu...
Exhausted
31.08.2008 13:00:51

Jos prikka ja mutteri löystyvät ja irtoavat
Antti1
31.08.2008 18:27:48 (muokattu 31.08.2008 18:29:47)
Jos prikka ja mutteri löystyvät ja irtoavat

Ne saa muuten kiristettyä sopivalla lenkkiavaimella aika pirun kireäksi. Siitä tappiin kiinnittyvästäkin osasta sai jonkun kokoisella avaimella juuri sopivasti kiinni, niin ei tarvii pihdeillä tai sormivoimilla puljata.

Mulla tuppas ensialkuun noi vaatimaan pari kertaa vuodessa kiristämistä, mutta ton operaation jälkeen on nyt 3 vuotta ollu niimmaan perkuleen kireällä.
OSTAKAA MESAN ROADSTER!!!
Sammo
29.09.2008 14:50:42
Näitä ei ole vielä kai mainittu, eli Dunlopin Ergo Lokit:

http://www.jimdunlop.com/index.php? … id=142&pmh=products/accessories

Maksoi Levytukussa 3€ pari -- itse asissa tykkään tuosta ratkaisusta enemmän kuin oikeista hihnalukoista (ei esim. resonoi).
"In what respect, Charlie?" - McCain / Palin 08
Kimmo72
29.09.2008 16:19:49

Niin on mullaki. Nykyään mulla on noi klip-lokit joka skebassa eikä koskaan ole ollu ongelmia. Joskus oli tommonen Schalleri, mutta se kolisi jotenki häiritsevästi.
Tuntuu että tässä on samanlainen vastakkainasettelu kuin esim. Gibson LP vastaan superstrato.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
jra
29.09.2008 16:40:47
Saakos jostain halvalla Schallerin lukkoihin sopivia tappeja (siis pelkkiä tappeja)?
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)