washburn 30.07.2011 22:57:17 | |
---|
ADEHD: Heh.. Niimpä kai. Mulle kun riittäis vahvistimeen yksi hyvä kanava josta sitten kitaran volumea ruuvailemalla enemmän tai vähemmän säröä. Ja sooloihin sitten se boosti erillisestä pedaalista tai vahvistimesta ittestään. Kuulostaa Marshall Vintage Modernilta. Live long and prosper. |
kimurantti1 30.07.2011 23:20:43 (muokattu 30.07.2011 23:24:58) | |
---|
JuSu: ...mutta näinkään en halua tehdä. Tai siis tilanteesta riippuen, kyllä useinkin tulee pakitettua leadilta kevyemmälle rosolle volumepotikalla, mutta haluan myös, että nuo kolme perussoundia löytyvät suoraan vahvistimesta jalkakytkimen takaa. Mutta täähän nyt on vaan mun päähänpinttymä. =) JuSu Eikös sulla ole juuri tollanen laite myynnissä torilla? :-) Jos sen omassa soundissa ei sun makuun ole jotain oikeasti pielessä, niin mun on vaikea uskoa että saat jostain muutaman satasen "lunch box" -vahvistimesta Mesalle korvaajan, semminkin kun sun juttuja palstoilta aika pitkään lukeneena vaikuttaa siltä, että tiedät aika tarkkaan mitä soundilta haluat. |
B-tone-flat 30.07.2011 23:46:04 | |
---|
kimurantti1: Eikös sulla ole juuri tollanen laite myynnissä torilla? :-) Jos sen omassa soundissa ei sun makuun ole jotain oikeasti pielessä, niin mun on vaikea uskoa että saat jostain muutaman satasen "lunch box" -vahvistimesta Mesalle korvaajan, semminkin kun sun juttuja palstoilta aika pitkään lukeneena vaikuttaa siltä, että tiedät aika tarkkaan mitä soundilta haluat. Tässähän aletaan lähestyä sitä vaihetta että sen on rakennettava itse tai tyydyttävä markkinoilta löytyvään vermeeseen! Marshall Amp makes Amazing Noise and has a Black Tone |
JuSu 31.07.2011 08:27:38 | |
---|
kimurantti1: Eikös sulla ole juuri tollanen laite myynnissä torilla? :-) On. =) Jos sen omassa soundissa ei sun makuun ole jotain oikeasti pielessä, niin mun on vaikea uskoa että saat jostain muutaman satasen "lunch box" -vahvistimesta Mesalle korvaajan, semminkin kun sun juttuja palstoilta aika pitkään lukeneena vaikuttaa siltä, että tiedät aika tarkkaan mitä soundilta haluat. Jep, totta tämä. Avainsanoja tässä ovat perusteeton vaihtelunhalu sekä hinku kooltaan pieneen settiin. =) Tubemeister olisi ainakin ominaisuuksiltaan muuten sopia settiin, mutta tuo volumeboost ei natsaa. Tietty soundikin oisi vielä pitänyt kokea omin korvin. JuSu hemmo: kuka sitä nyt vanhana jakfaa nuffia |
Tawsky 31.07.2011 10:26:01 | |
---|
washburn: Kuulostaa Marshall Vintage Modernilta. Voi olla. Marsuista kyllä tykkään ja DSL löytyy itseltä tällä hetkellä. VM on ihan lupaavan oloinen peli, samoin yksikanavaiset JCM 800:t ja Plexi-tyyppiset vahvistimet. |
kimurantti1 31.07.2011 13:04:46 | |
---|
JuSu: Jep, totta tämä. Avainsanoja tässä ovat perusteeton vaihtelunhalu sekä hinku kooltaan pieneen settiin. =) Tätä parempaa syytä kamarumballe ei ookaan. :-) Tubemeister olisi ainakin ominaisuuksiltaan muuten sopia settiin, mutta tuo volumeboost ei natsaa. Tietty soundikin oisi vielä pitänyt kokea omin korvin. JuSu Mä kyllä ymmärrän ton tuskan, itekin tarvin sen kolme soundia jalkojen alle, mielummin omilla volumehanikoillaan. Tubemeisteriä en oo kokeillut, mutta mulla ei enää ole ihan hirveän kovia odotuksia näistä halvoista lunch box -vahvistimista. En meinaa etteikö halpakin voisi olla hyvää, mutta nää alkaa olla sen hintaisia laitteita, ettei tuotekehittelyyn ja osiin ole voitu ihan maailmoja panostaa. Tiny Terror, Blackstar ja pari muuta on ainakin mut jättänyt aika kylmäksi. Tosin mä nyt oon muutenkin hirveä brändihuora, mutta kuitenkin. |
Kalm 02.08.2011 19:57:37 | |
---|
|
Tawsky 02.08.2011 20:38:01 | |
---|
Kalm: Arvostelu + muutamat soundiclipit: http://www.musicradar.com/gear/all/ … -heads/tubemeister-18-476879/review Täytyy kyllä sanoa ettei toi video hirveästi säväyttänyt. Voi olla että johtuu soitosta, mutta jotenkin tylsältä kuulosti. "We get two channels, plus a boosted third mode, that collectively handle anything from clean Fender- and Vox-derived tones, Marshall-influenced crunches, right through to scooped-mid metal tones that you'd associate with the likes of Mesa/Boogie." Jaa-a. Minusta noi kaikki clipit kuulosti melko samalta. Särön määrä ja mikit vaan vaihteli. |
aristoteles666 02.08.2011 21:02:18 | |
---|
ADEHD: Täytyy kyllä sanoa ettei toi video hirveästi säväyttänyt. Voi olla että johtuu soitosta, Jaa-a. Minusta noi kaikki clipit kuulosti melko samalta. Särön määrä ja mikit vaan vaihteli. ??????????????? "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |
Tawsky 03.08.2011 06:21:51 | |
---|
aristoteles666: ??????????????? Mitämitä? Alempi heitto oli kommentti tuohon lainaukseen että pitäisi taittua soundit Voxista Mesaan. Videon perusteella se soundi ei kuitenkaan hirveästi vaihdellut, paitsi särön määrä ja mikkikohtaiset erot, ainakin kun siirryttiin singleistä humppareihin. |
aristoteles666 03.08.2011 06:30:09 | |
---|
ADEHD: Mitämitä? Alempi heitto oli kommentti tuohon lainaukseen että pitäisi taittua soundit Voxista Mesaan. Videon perusteella se soundi ei kuitenkaan hirveästi vaihdellut, paitsi särön määrä ja mikkikohtaiset erot, ainakin kun siirryttiin singleistä humppareihin. niin, mutta ei tuollaisesa videossa voi väännellä eq:ta joka välissä tai ihmiset ei saa minkäänlaista kuvaa vahvistimen soundista, yleensä tonet on kello kahdessatoista tuollaisessa. "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |
vvaltsu 03.08.2011 07:00:08 | |
---|
aristoteles666: niin, mutta ei tuollaisesa videossa voi väännellä eq:ta joka välissä tai ihmiset ei saa minkäänlaista kuvaa vahvistimen soundista, yleensä tonet on kello kahdessatoista tuollaisessa. Miksei voi? Kyllä se vahvaimen perusluonne kuuluu yleensä läpi, vaikka miten vääntää EQ:ta. Ja jos kerta mainostetaan, että soundit taittuu Voxista Mesaan, ni miks sitä ei todisteta? =) Nykyisin minulla ei ole vaarallisia harrastuksia. - Tero Vaara |
Lennu 03.08.2011 08:02:35 (muokattu 03.08.2011 08:03:14) | |
---|
aristoteles666: niin, mutta ei tuollaisesa videossa voi väännellä eq:ta joka välissä tai ihmiset ei saa minkäänlaista kuvaa vahvistimen soundista, yleensä tonet on kello kahdessatoista tuollaisessa. No perustelepa, millä tavalla se olis hankalaa niitä hanikoita väännellä videon aikana? my kaalilaatikko brings all the pierus in the housu |
Tawsky 03.08.2011 11:34:38 | |
---|
aristoteles666: niin, mutta ei tuollaisesa videossa voi väännellä eq:ta joka välissä tai ihmiset ei saa minkäänlaista kuvaa vahvistimen soundista, yleensä tonet on kello kahdessatoista tuollaisessa. Omasta mielestäni parhaan kuvan vahvistimen soundista saa juuri eri säätöjä kokeilemalla. Siinä katsojakin kuulee miten paljon nappeja ruuvaamalla voi vaikuttaa vahvistimesta ulos puskevaan ääneen vai voiko juuri ollenkaan. Luvattiin Voxia, Marsua ja Mesaa mutta demosta en noita erottanut, ainoastaan sen H&K:lle ominaisen soundin joka ei välttämättä ole huono asia, mutta ei myöskään se mitä itse haen. |
Antti1 03.08.2011 11:38:19 | |
---|
Imo mielenkiintoista on se, kuinka hyvää soundia laitteesta voi parhaimmillaan saada ulos sellaisenaan. Ei mua ainakaan kamalasti kiinnosta miltä laite kuulostaa potikat joka kanavalla suuntaan x tai y. Toisaalta se klo 12 asettelu on sikäli ihan hyvä, että hommat pitäisi olla jotakuinkin puolivälissä. Demoamisen painottaminen sitten taas pelkästään siihen on melko tylsää. Osta osta |
Tawsky 03.08.2011 11:44:02 | |
---|
Antti1: Imo mielenkiintoista on se, kuinka hyvää soundia laitteesta voi parhaimmillaan saada ulos sellaisenaan. Ei mua ainakaan kamalasti kiinnosta miltä laite kuulostaa potikat joka kanavalla suuntaan x tai y. Toisaalta se klo 12 asettelu on sikäli ihan hyvä, että hommat pitäisi olla jotakuinkin puolivälissä. Demoamisen painottaminen sitten taas pelkästään siihen on melko tylsää. Ei niitä nuppeja munkaan mielestä hirveesti tarvi runkata, mutta sen verran että yleisö näkee miten paljon säätövaraa niissä ylipäätään on. Sitten voisi muutamat erilaiset perussoundit esitellä, vaikkapa middlet boostattuna tai leikattuna. |
aristoteles666 03.08.2011 16:50:51 (muokattu 03.08.2011 16:51:09) | |
---|
kettnereissä yleensä, varsinkin el84 malleissa. eq on tehty niin että treble ja middle vaikuttavat myös toisiinsa, huono puoli siinä on että soundin hakeminen on vähän konstikkaampaa, esim pelkkä middlen kääntäminen nollaan ei ole niin scoopattu kuin silloin jos käännät myös treblen täysille, tai voit lisätä paljon middleä kääntämällä trebleä pienemmälle. etc. tietenkin sen voi tehdä videon aikanakin, mutta sitten videot paisuu vain pidemmiksi, eikä se poista sitä tarvetta että itse se täytyy kokeilla joka tapauksessa. "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |
Jyrken 03.08.2011 17:05:21 (muokattu 03.08.2011 17:06:06) | |
---|
aristoteles666: tietenkin sen voi tehdä videon aikanakin, mutta sitten videot paisuu vain pidemmiksi, eikä se poista sitä tarvetta että itse se täytyy kokeilla joka tapauksessa. Ei poistakaan, mutta ihanteellisessa tapauksessa katsoisin tosta vahvarista semmosen demovideon, jossa esiteltäisiin juurikin vähän nykyistä tarkemmin erilaisia EQ-asetuksia ja tämä asiaan kuuluva namikoiden kääntely olisi leikattu pois. Ei olisi ollenkaan mahdotonta tehdä tällaista videota. Onhan toi video nytkin pätkitty, ei siinä näy kuinka kitaroita ja vahvarin säätöjä vaihdellaan Eli toisin sanoen ei video paisuisi kohtuuttoman pitkäksi jos kapistusta vähän monipuolisemmin esiteltäisiin. if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal |
tommiot 03.08.2011 17:07:17 | |
---|
aristoteles666: kettnereissä yleensä, varsinkin el84 malleissa. eq on tehty niin että treble ja middle vaikuttavat myös toisiinsa Noh niin, käytännössä kai kaikissa passiivisissa tonestackeissa nappulat vaikuttavat toisiinsa. |
aristoteles666 03.08.2011 17:11:52 | |
---|
Moridin: Noh niin, käytännössä kai kaikissa passiivisissa tonestackeissa nappulat vaikuttavat toisiinsa. toisissa tavoissa tehdä tonestack huomattavasti enemmän, ja kuten vanhassa marsussa, ei oikeastaan ollenkaan jne jne. "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." - Albert Einstein |