Sakmongkol 29.05.2011 21:47:32 | |
---|
the-Antero: Eli lukot on lyömätön vireen pidossa. Ei ole, ja olen tämän jo selittänyt ja perustellut. Älä jankuta. |
lavaamo 29.05.2011 21:52:11 | |
---|
Sakmongkol: Ei ole, ja olen tämän jo selittänyt ja perustellut. Älä jankuta. Sä oot kyllä kova kaveri selittämään ja perustelemaan meille "tyhmille" mikä on oikein ja mikä väärin, etenkin kun katsoo millaisia kitaroiden helmiä omistat. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
wilo 29.05.2011 21:56:19 | |
---|
Hehe, tässähän aletaan pääsemään henkilökohtaisuuksiin =) Gonzo-saippuaoopperaa...? |
Wradlin 29.05.2011 21:59:51 | |
---|
lavaamo: Sä oot kyllä kova kaveri selittämään ja perustelemaan meille "tyhmille" mikä on oikein ja mikä väärin, etenkin kun katsoo millaisia kitaroiden helmiä omistat. "After all these years, I've come to the conclusion: 80% of your sound is u, not your gear. For better or worse." -Slash |
the-Antero 29.05.2011 22:09:54 | |
---|
Sakmongkol: Ei ole, ja olen tämän jo selittänyt ja perustellut. Älä jankuta. Perustelepa nyt sitten miksi tavallinen vintage tyyppinen vibra pitää vireen paremmin kuin lukollinen? En ole nähnyt mitään perustelua sinulta tuosta aiheesta... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Jucciz 29.05.2011 22:11:37 | |
---|
Mää sanoisin että kebabia ja Sandelsia. Ei oo ollu vireongelmia koko iltana. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Sakmongkol 29.05.2011 22:21:11 | |
---|
the-Antero: Perustelepa nyt sitten miksi tavallinen vintage tyyppinen vibra pitää vireen paremmin kuin lukollinen? En ole nähnyt mitään perustelua sinulta tuosta aiheesta... En näe mitään tarvetta perustella väitettä jota en ole esittänyt. |
the-Antero 29.05.2011 22:28:39 | |
---|
Sakmongkol: En näe mitään tarvetta perustella väitettä jota en ole esittänyt. the-Antero: Eli lukot on lyömätön vireen pidossa. Sakmongol: Ei ole, ja olen tämän jo selittänyt ja perustellut. Älä jankuta. Tuossahan juuri väität kyseisen asian. Joten, nyt niitä perusteluita kiitos! Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
lavaamo 29.05.2011 22:33:47 | |
---|
Wradlin: "After all these years, I've come to the conclusion: 80% of your sound is u, not your gear. For better or worse." -Slash Mutta nythän puhutaan nimenomaan kamoista eikä sormista. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
Sakmongkol 29.05.2011 22:43:30 | |
---|
the-Antero: the-Antero: Eli lukot on lyömätön vireen pidossa. Sakmongol: Ei ole, ja olen tämän jo selittänyt ja perustellut. Älä jankuta. Tuossahan juuri väität kyseisen asian. Joten, nyt niitä perusteluita kiitos! Eli siitäkö, että lukot eivät ole lyömätön vireen pidossa, seuraa väistämättä se että lukoton ratkaisu on lyömätön vireen pidossa eli parempi kuin lukollinen ratkaisu? Selvemmin aseteltuna, eikö ole mahdollista sellainen että molemmat ratkaisut pitävät vireen (yhtä) hyvin? |
the-Antero 29.05.2011 23:32:48 | |
---|
Sakmongkol: Selvemmin aseteltuna, eikö ole mahdollista sellainen että molemmat ratkaisut pitävät vireen (yhtä) hyvin? En usko että kompromissi on oikea ratkaisu ;) Omien kokemusteni mukaan lukolliset vaan pitävät vireen paremmin kuin lukottomat. Teetpä sitten divebombeja, barsqueeleja, fluttereita tai ihan niitä perus bendejä. Veikkaanpa vielä vaikken historiaa asian suhteen tunnekaan, että floikka on nimenomaan kehitetty sen takia että vireenpito paranee teetpä sillä mitä ikinä teetkään. Onko sinulla siis omakohtaista kokemusta siitä että floikka ja vintage pitävät vireen yhtä hyvin? Omat kokemukseni ovat päinvastaiset. Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Sakmongkol 30.05.2011 00:07:47 | |
---|
the-Antero: Onko sinulla siis omakohtaista kokemusta siitä että floikka ja vintage pitävät vireen yhtä hyvin? Omat kokemukseni ovat päinvastaiset. Omakohtainen kokemus on se, että lukoton ratkaisu pitää vireen (lähes) täydellisesti oikein säädettynä, enkä näe mitään tarvetta käyttää kalliimpaa lukollista ratkaisua pelkästään vireenpidon takia, varsinkaan kun sellaisen saundi on aina teoriassa huonompi. Jos käyttäisin oikein paljon hurjempia kampikikkoja niin voisin harkita floikankin käyttöä, mutta tällä hetkellä kokisin että vintagetyyppinen vehje riittää minun soittooni mainiosti vaikka kampea aika paljon käytänkin. Ja se saundi. |
VeryHumis 30.05.2011 00:08:59 | |
---|
Soittakaa punkkia. Ei tarvii kikkailla. --> Takki "Ei se musiikki sille mitään voi ketä sitä soittaa" |
Jucciz 30.05.2011 00:40:03 (muokattu 30.05.2011 00:40:20) | |
---|
the-Antero: En usko että kompromissi on oikea ratkaisu ;) Omien kokemusteni mukaan lukolliset vaan pitävät vireen paremmin kuin lukottomat. Teetpä sitten divebombeja, barsqueeleja, fluttereita tai ihan niitä perus bendejä. Veikkaanpa vielä vaikken historiaa asian suhteen tunnekaan, että floikka on nimenomaan kehitetty sen takia että vireenpito paranee teetpä sillä mitä ikinä teetkään. Onko sinulla siis omakohtaista kokemusta siitä että floikka ja vintage pitävät vireen yhtä hyvin? Omat kokemukseni ovat päinvastaiset. No, ainakin Floikka on rumempi kuin sadan kilon kasa hevosenpaskaa, teitpä sillä mitä ikinä teetkään - pilaa kitaran kuin kitaran ulkonäön. Tää siis vaan ihan visuaalisesta näkökulmasta. Muita seikkoja myöhemmin, halutessanne. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Swan 30.05.2011 00:45:32 | |
---|
Jucciz: No, ainakin Floikka on rumempi kuin sadan kilon kasa hevosenpaskaa, teitpä sillä mitä ikinä teetkään - pilaa kitaran kuin kitaran ulkonäön. No en nyt tiiä. Sellanen kivan hi-tech, sopii niin steam- kuin cyberpunkinkin ystäville. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
the-Antero 30.05.2011 07:59:18 | |
---|
Jucciz: No, ainakin Floikka on rumempi kuin sadan kilon kasa hevosenpaskaa, teitpä sillä mitä ikinä teetkään - pilaa kitaran kuin kitaran ulkonäön. Tää siis vaan ihan visuaalisesta näkökulmasta. Muita seikkoja myöhemmin, halutessanne. Sun mielestä? En menis kehumaan ulkonäöllä Rickenbacker 330 Fireglo:ta tai telekasteria. Ne on tosissaan rumia kitaroita. Toki, jos niihin floikan asentais niin voisi ulkonäkö hieman kohentua ja vireenpitokin parantuisi ;D Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
jyrkalt 30.05.2011 08:14:32 | |
---|
the-Antero: Sun mielestä? En menis kehumaan ulkonäöllä Rickenbacker 330 Fireglo:ta tai telekasteria. Ne on tosissaan rumia kitaroita. Toki, jos niihin floikan asentais niin voisi ulkonäkö hieman kohentua ja vireenpitokin parantuisi ;D Tää on jännä miten kauneus on katsojan silmissä. Mun mielestä nuo sun mainitsemat rumat kitarat on hemmetin hiAnoja kumpikin! Mulla on ollu kammottava telekuume jo pitkään! Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu. |
the-Antero 30.05.2011 08:43:58 | |
---|
jyrkalt: Tää on jännä miten kauneus on katsojan silmissä. Mun mielestä nuo sun mainitsemat rumat kitarat on hemmetin hiAnoja kumpikin! Mulla on ollu kammottava telekuume jo pitkään! Tuo on niin totta. Sen takia tuo Juccizen kommentti mielipiteestään että floikat ovat rumia on melkoisen turha. :) Mä ainakin diggaan niitten ulkonäöstä kovinkin paljon. Tulee mieleen V8 moottori :) Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Juzpe 30.05.2011 09:13:14 | |
---|
Off-topic feat. avautuminen: Muusikoiden net on ainoa käyttämäni keskustelufoorumi, jossa kirjoittajan fyysinen ikä ei ole millään tavalla pääteltävissä hänen tuottamansa tekstin asiapitoisuudesta ja/tai laadusta. Täällä sulassa sovussa 15 ja 60 vuotiaat puhuvat ihan yhtä mottipäisiä. Tässäkin ketjussa keskustelu lukollisuudesta ja lukottomuudesta (siis kitaran, ei viestiketjun) jäi siihen, että otettiin käyttöön varmat keskusteluntuhoojat: Mielipide, "olen ihan vitun oikeessa"-asenne ja persereikä. P.S. Jos joskus perustan suomiräp duon sen nimeks tulee "Off-topic feat avautuminen" "Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa |
jniska 30.05.2011 09:41:26 | |
---|
Jucciz: No, ainakin Floikka on rumempi kuin sadan kilon kasa hevosenpaskaa, teitpä sillä mitä ikinä teetkään - pilaa kitaran kuin kitaran ulkonäön. Tää siis vaan ihan visuaalisesta näkökulmasta. Kauneus on katsojan silmissä, makuasia, ei voi kiistellä. Joihinkin kitaroihin floikka jopa sopii. http://www.usacharvels.com/charvels/1500/1500-03_jpg.html Laiha Lissu oli paras. |