Aihe: Konservaratiiviset kitaristit
1 2 3 4 5
aristoteles666
28.07.2010 19:48:06

ReBeat: Amerikan palstojen mukaan vakavasti otettavia on ainakin

http://www.detempleguitars.com/temp/intro_1.php
http://www.callahamguitars.com/guitars.htm
ja samaan kastiin http://www.lentzguitar.com/ , joka ainakin aiemmin on tehnyt täysin straton näköisiäkin.

Parempia kuin fenderit.

callaham kitaroissa miellytti tämä lause, koska olen aina tätä mieltä
" Great players only care about the sound and feel, they could care less about flame tops and ornate pearl inlay. They listen with their ears, not their eyes."
Gubb3
28.07.2010 20:31:39
Juzpe: Voi vittu.
.
.
.
Sillon ku minä alotin joskus ammoisten aikojen alussa ei ollu ku kakkosnelone ja siinä pätkä siimaa metrin korkeudella lankusta ja se siimakin oli useimmiten poikki.

Heh heh..
Tää tulee vähä myöhässä, mutta onneksi me kaikki ei olla kotosin Oulusta,
"Paskasta kaupunnista".
=)
Crossroad
28.07.2010 20:39:00 (muokattu 28.07.2010 20:41:28)
-Cale: Ja mitähän nämä mallit olivat? Olisi ihan mielenkiintoista kuulla enemmänkin "testistäsi", mikäli sellaista on omiin kokemuksiisi perustuen eikä mielipiteesi perustuisi pelkästään jonkun muun tekemään testiin.

Ja pitkältihän G&L:iä on työstetty ihan käsityönä, nykytilanteesta en tiedä, mutta ei silti kannata leimata koko merkkiä muutaman tuoreen yksilön perusteella. Eri asia tietysti tribute -sarja, jota tehdään kaukoidässä.

Kuulisin myös mielelläni, että mitä sitten ovat ne "oikeat" "kunnon" stratot?

Hienosti poimit tuon G&L:N tuosta kirjoituksestani. Mainitsin sen sivulauseessa ja itseasiassa sanoin, että ainoat kallimmat kitarat olivat Roadhouse strato ja "joku" G&L.Mulla on ollut G&L Commance ja Legacy, jotka molemmat lähtivät kiertoon.En pitänyt kumpaakaan mitenkään erikoisen soveltuvina itselleni. Esim 12" radius ei kuulu stratocasteriin ja tallaratkaisu ei myöskään miellyttänyt minua. Jollekin muulle voi olla juuri oikea valinta. Kummassakaan kitarassa ei ollut oikeaa tuntumaa eikä oikeanlaista "klangia".
Kovasti on katkera sävy kirjoituksessasi.Mitä tulee stratoihin niin voisin väittää omistaneeni tarpeeksi monta kitaraa stratoja niistä suurin osa voidakseni muodostaa oman mielipiteeni ihan itse.
Mitä tulee minulle oikeaan stratoon, niin yhteenkään huonoon Custom Shopin Fenderiin en ole törmännyt. Löytyy tälläkin hetkellä yksi masterbuilt strato telineestä, jossa on kaikki kohdallaan.
Sovitaan, että G&L kitarat ovat kelpo soittimia, mutta ei minulle. Piste.
J.Hollström
28.07.2010 20:44:46
ReBeat: Parempia kuin fenderit.

Ihan hyvin näyttää kuitenkin fenkutkin kelpaavan soittomiehille. Mut voihan sit soitella muillakin jos huvittaa ja tekee mieli.
Crossroad
28.07.2010 20:49:27
ReBeat: Amerikan palstojen mukaan vakavasti otettavia on ainakin

http://www.detempleguitars.com/temp/intro_1.php
http://www.callahamguitars.com/guitars.htm
ja samaan kastiin http://www.lentzguitar.com/ , joka ainakin aiemmin on tehnyt täysin straton näköisiäkin.

Parempia kuin fenderit.

Samalla tavalla tähänkin voisi tarttua. "Parempia kuin Fenderit". Tai "pesee Fenderit mennen tullen".noita letkautuksia kuulee jatkuvasti, vaikkei ne usein kohdistu mihinkään tiettyyn malliin edes.
Noista em kitaroista ei ole mitään kokemusta ja varmaankin hyviä kitaroita.
Crossroad
28.07.2010 20:50:03
J.Hollström: Ihan hyvin näyttää kuitenkin fenkutkin kelpaavan soittomiehille. Mut voihan sit soitella muillakin jos huvittaa ja tekee mieli.

Vaikka G&L-kitaroilla :)
0101978
28.07.2010 21:45:18
trih:
Ai niissä 50-luvun teleissä oli leveä kaula? Itse olen ymmärtänyt päinvastoin.

Kyllä noissa kaikissa 50-lukuisissa kitaroissa on pääosin tuhdit kaulat jokasuuntaan. Poikkeuksena Fenderin -58-59-tuotano.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
Les Fender
28.07.2010 22:56:17 (muokattu 28.07.2010 22:57:57)
randy rhoads: Samalla tavalla tähänkin voisi tarttua. "Parempia kuin Fenderit". Tai "pesee Fenderit mennen tullen".noita letkautuksia kuulee jatkuvasti, vaikkei ne usein kohdistu mihinkään tiettyyn malliin edes.
Noista em kitaroista ei ole mitään kokemusta ja varmaankin hyviä kitaroita.

Mitä nuo parempia ja mennen tullen letkautukset oikein tarkoittaa? Kuulostaako ne mahdollisesti "enemmän" stratolta/teleltä kuin esikuvansa vai mikä niissä sitten on "enemmän/paremmin" kuin Fendereissä? Ovatko ne parempia kuin kaikki Fenderit vai parempia kuin nykyinen tuotanto?

Tästäkin on varmaan tehty tutkimus jossa voitti jokin joka oli halpa ja tehty jostain, en muista mistä, missä ja kuka sen oli tehnyt. Joku kokeilikin jotain ja sanoi sitten että parempia ne oli kun Fenderit, tai ainakin muistelisin että olen lukenut sen jostain. Eri materiaaleistakin oli tehty tutkimus jossa todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä kuin puu, muistelisin että olen sen tutkimuksen jossain nähnyt. Vai oliko se joku joka kertoi lukeneensa sellaisesta? Kitaristit on vaan niin konservatiivisia ettei ne näitä selkeitä tutkimustuloksia usko.
"Living is easy with eyes closed!"
Jii
29.07.2010 00:16:07
Les Fender: Mitä nuo parempia ja mennen tullen letkautukset oikein tarkoittaa? Kuulostaako ne mahdollisesti "enemmän" stratolta/teleltä kuin esikuvansa vai mikä niissä sitten on "enemmän/paremmin" kuin Fendereissä? Ovatko ne parempia kuin kaikki Fenderit vai parempia kuin nykyinen tuotanto?

Tästäkin on varmaan tehty tutkimus jossa voitti jokin joka oli halpa ja tehty jostain, en muista mistä, missä ja kuka sen oli tehnyt. Joku kokeilikin jotain ja sanoi sitten että parempia ne oli kun Fenderit, tai ainakin muistelisin että olen lukenut sen jostain. Eri materiaaleistakin oli tehty tutkimus jossa todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä kuin puu, muistelisin että olen sen tutkimuksen jossain nähnyt. Vai oliko se joku joka kertoi lukeneensa sellaisesta? Kitaristit on vaan niin konservatiivisia ettei ne näitä selkeitä tutkimustuloksia usko.

näin on. parempia ovat ne paremmat!
Aki
29.07.2010 00:28:37

Les Fender: todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä

Mites, oisko Les Fender ok jos lainaan sua allekirjoituksessani?
..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Les Fender
29.07.2010 00:33:51
Aki: Mites, oisko Les Fender ok jos lainaan sua allekirjoituksessani?

No iliman muuta ok.
"Living is easy with eyes closed!"
Crossroad
29.07.2010 06:18:14 (muokattu 29.07.2010 06:18:53)
Les Fender: Mitä nuo parempia ja mennen tullen letkautukset oikein tarkoittaa? Kuulostaako ne mahdollisesti "enemmän" stratolta/teleltä kuin esikuvansa vai mikä niissä sitten on "enemmän/paremmin" kuin Fendereissä? Ovatko ne parempia kuin kaikki Fenderit vai parempia kuin nykyinen tuotanto?

Halvempiin kiratoihin voisi laittaa serfikaatin mukaan, missä todetaan sahanjauho+liimamössö yhdistelmän olevan itseasiassa paremmin soiva kuin tyhmien Custom Shoppien käyttämien muka valikoitujen puiden, niin ei tarvitsisi valvoa öitä miettien homeinen happopuu vai kallimpi swamp ash?
Ja vaikka selkokielellä pesutulos ja ketä vastaan. Esim: Kiinalaisten pikkupoikien kasaama laatu telecaster vs. Fender Custom shop dementia pappojen jo tehtaalla kolhima relic. tulos 7-0 pikkupojille.
Umas
29.07.2010 10:54:44

Eiköös noissa tutkimuksissa ole juurikin todettu että vaikka periaatteessa sen komposiittilastulevyn pitäisi soida paremmin ku se 50 vuotta vanha mahongin pätkä mutta käytännössä asia ollut aivan tutkimukseen päinvastainen. Kitarat ovat täynnä taikaa ja puhuvat tekijänsä ja materiaalinsa sielulla. Siksi tekeleet eroavat toisistaan.
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
Crossroad
29.07.2010 11:15:20
Radiossa sanottiin, että tutkimuksen mukaan tänä kesänä on normaalia kuumempaa ollut. Sellasta..
Umas
29.07.2010 12:43:05

randy rhoads: Radiossa sanottiin, että tutkimuksen mukaan tänä kesänä on normaalia kuumempaa ollut. Sellasta..

Munsta kesä ollut hieman kylmähkö.
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
-Cale
29.07.2010 17:04:53
randy rhoads: Sovitaan, että G&L kitarat ovat kelpo soittimia, mutta ei minulle. Piste.

Jep, mutta se ei tee niistä silti paskoja. Mutta eiköhän tämä tästä aiheesta riitä.
McNulty
29.07.2010 19:04:05
Eikös G&L ole enempi Leo Fenderiä kuin loppuvuodesta '64 lähtien olevat Fenkut, eli nyky-Fenderit? :)

CBS:n myötä Fenderillä (eli nyk. FMIC:llä) ei ollut mitään muuta tekemistä Leon kanssa kuin nimi. Tai no... pitihän CBS vielä Leoa palkkalistoilla hetken aikaa, konsulttina ja varmistellen, ettei hän vie tietämystään ja uusia dollareitaan uuteen putiikkiin.

Aitoa Clarence "Leo" Fenderiä on siis 40- ja 50-luvun Fender-vahvistimet ja Broadcaster/NoCaster/Telecaster ja Esquire. Ja vaikka miehen nimi lukeekin Stratocasterin patenteissa, niin on pyhäinhäväistystä unohtaa Freddie Tavares (jonka kynästä lähti legendaarinen French Shape), Bill Carson (joka sahasi tummy ja arm cutit omaan Teleensä), George Fullerton (Synchro Tremolo-talla?), Don Randall (markkinointi ja asiakkailta/artisteilta tullut palaute) ja Rex Galleon (Bill Carsonin ohessa vastasi Straton perspuolen comfort-muodoista).

PS. Pahoittelen off-topicia, vaikka ehkä tämä hyvin kuvastaa omaa konservatiivisuutta :)
modern day winchester-riding riotmaker with a peacemaker, a semi-vintage old school twanger-banger!
-septimisti-
29.07.2010 19:09:15 (muokattu 29.07.2010 19:09:51)
randy rhoads: Halvempiin kiratoihin voisi laittaa serfikaatin mukaan, missä todetaan sahanjauho+liimamössö yhdistelmän olevan itseasiassa paremmin soiva kuin tyhmien Custom Shoppien käyttämien muka valikoitujen puiden, niin ei tarvitsisi valvoa öitä miettien homeinen happopuu vai kallimpi swamp ash?

Ainakin Flaxwood -niminen pulju kehtaa väittää moista. Olisikohan tässä paikka pistää vääräoppiset sahanpuruliimakitarat roviolle?

www.flaxwood.com
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
-Cale
29.07.2010 19:11:41
McNulty: Eikös G&L ole enempi Leo Fenderiä kuin loppuvuodesta '64 lähtien olevat Fenkut, eli nyky-Fenderit? :)

Nimenomaan; "Soita sinäkin aidolla Fenderillä, nimittäin G&L:llä", kuuluu mainoslause. Tullut tuota vaan viljeltyä jo niin paljon etten tohtinut enää, mutta siinähän se taas tuli :)
trih
29.07.2010 21:18:25
Siis mikä on tämä Freddie Tavaresin French Shape?
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)