Aihe: Unelmiesi kaula?
1 2 3 4 5 6 7
jussi1976
13.07.2010 11:33:53 (muokattu 13.07.2010 11:43:59)
Juu, Goljatt: Yleisesti ottaen se katsos sotii sitä harhaluuloa vastaan, että asiat ovat valmiita, ja siksi vain tietyt ja tietynlaiset kysymykset ovat sallittuja, nimittäin ne, joissa muut pääsee kokemaan itsensä tärkeiksi esitellessään tehdaskamatietouttaan. Se on tätä nykyajan "tasa-arvoa" joka on todellisuudessa umpi-epärealistista ja sitä, että porukan yleinen asenne on myös yleinen, hyväksyttävä malli. Ajattele samoin ja kehity, ou jee. Siitä ei saa poiketa. Mutta tämä yhtälöhän on täysin mahdoton. Ei se ole koskaan toiminut niin, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.

Jos homma alkaa vaatimaan luovuutta, kyseenalaistamista ja kehittävää, uudenlaista lähestymistapaa, niin siihen käydään heti kiinni, koska se paljastaa ympäristön todellisen luonteen. Ja onhan se mukavaa em. ihmisille, kun pääsee tuntemaan vallantunnetta alistaessan yksilöitä, jotka eivät hyväksy ihan mitä tahansa. Ihmisten maailmankuva-parka särkyy, jos pääseekin käymään ilmi, että oikeasti muuten tässä uskotaan vuorenvarmasti keskeneräisyyksiin..
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Goljatt
13.07.2010 11:38:48

jussi1976: Juu. Se katsos sotii sitä harhaluuloa vastaan, että asiat ovat valmiita, ja siksi vain tietyt ja tietynlaiset kysymykset ovat sallittuja, nimittäin ne, joissa muut pääsee kokemaan itsensä tärkeiksi esitellessään tehdaskamatietouttaan. Se on tätä nykyajan "tasa-arvoa" joka on sitä, että porukan yleinen asenne on myös yleinen, hyväksyttävä malli. Ajattele samoin ja kehity, ou jee. Siitä ei saa poiketa.

Jos homma alkaa vaatimaan luovuutta, kyseenalaistamista ja kehittävää, uudenlaista lähestymistapaa, niin heti kiinni, koska se paljastaa todellisen luonteen. Ihmisten maailmankuva-parka särkyy, jos pääseekin käymään ilmi, että oikeasti muuten tässä uskotaan keskeneräisyyksiin..

Mielestänikin tämä threadi oli vähän kuin kysyisi, että mitkä ovat pizzasi lempitäytteet?
Oh, suits you sir!
jussi1976
13.07.2010 11:47:18
Joo, mutta se on paljon tärkeämpi asia kuin uskoisikaan, koska itsestäänselvinä pidettyjen asioidenkin kanssa vääntäminen on tärkeämpää kuin kuvitellaan. Jotkut pitävät sitä ärsyttävänä erinäisistä henk. koht. syistä, mutta todellisuudessa se on pelkästään antoisaa ja kannattavaa. Tästä huomaa just sen umpijäykän, vallitsevan asenteen erittäin hyvin.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Goljatt
13.07.2010 11:49:53 (muokattu 13.07.2010 11:51:43)

jussi1976: Joo, mutta se on paljon tärkeämpi asia kuin uskoisikaan, koska itsestäänselvinä pidettyjen asioidenkin kanssa vääntäminen on tärkeämpää kuin kuvitellaan. Jotkut pitävät sitä ärsyttävänä erinäisistä henk. koht. syistä, mutta todellisuudessa se on pelkästään antoisaa ja kannattavaa. Tästä huomaa just sen umpijäykän, vallitsevan asenteen erittäin hyvin.

Haha, yritätkö kenties moralisoida minua? Lähinnä itseäni otti päähän se, että tämä on minulle todella kiinostava aihe, ja ihmiset joilla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa tulevat silti kommentoimaan irrelevanteista asioista. En tiedä onko kyse provosoimisesta, vai huonosta päivästä.
Oh, suits you sir!
jussi1976
13.07.2010 12:06:34
En tietenkään. Toi oli vain yleinen huomio joka ei liittynyt suhun millään tavalla.
Kyllä mä tajusin ton kysymyksen pointin heti ja arvostan asennettasi. Koska toi sua kiinnostaa, niin ei kenelläkään ole mitään syytä tulla sanomaan, että halusi tietää em. asia olisi mitenkään huono juttu tai sopimaton.
McNulty
13.07.2010 12:39:23
jussi1976: Juu, Goljatt: Yleisesti ottaen se katsos sotii sitä harhaluuloa vastaan, että asiat ovat valmiita, ja siksi vain tietyt ja tietynlaiset kysymykset ovat sallittuja, nimittäin ne, joissa muut pääsee kokemaan itsensä tärkeiksi esitellessään tehdaskamatietouttaan. Se on tätä nykyajan "tasa-arvoa" joka on todellisuudessa umpi-epärealistista ja sitä, että porukan yleinen asenne on myös yleinen, hyväksyttävä malli. Ajattele samoin ja kehity, ou jee. Siitä ei saa poiketa. Mutta tämä yhtälöhän on täysin mahdoton. Ei se ole koskaan toiminut niin, ei nyt, eikä tulevaisuudessa.

En usko että kysymys on niinkään aihealueista tai itse aiheistakaan. Yleensä tällä palstalla saa tasantarkkaan sitä mitä tilaa. Omalla käytöksellään VOI vaikuttaa asioihin, myönteisesti tai negatiivisesti. Se, että leikkii joka threadissa martyyriä, "tekotaiteellista toisinajattelijaa" ja ties mitä milloinkin, niin kyllä miun mielestäni silloin on paikallaan todeta: "KATSO PEILIIN!"

Minä veikkaankin, että näillä henkilöillä, joita sie kokoajan nimittelet ja nälvit teksteissäsi, eivät niinkään harmistu keskustelujen aiheista vaan pikemminkin tuosta tavasta käsitellä asiaa. Samaan aikaan kun sinä haet itsellesi ymmärrystä ja arvostusta muilta, olet itse ymmärtämättä heitä ja joka käänteessä muistat piikitellä. Minusta on siis ihan normaalia, että sitä saa mitä tilaa.

Jos homma alkaa vaatimaan luovuutta, kyseenalaistamista ja kehittävää, uudenlaista lähestymistapaa, niin siihen käydään heti kiinni, koska se paljastaa ympäristön todellisen luonteen.

Tarkoitatko tällä nyt sitä, että sinä olet täällä ainoa joka ajattelee progressiivisesti? Vai voisiko olla mahdollista, että esim. tällä palstalla vanhempi (ja myös kokeneempi) kaarti olisi käynyt ties millaisia ratkaisuja ja vaihtoehtoja lävitse... ja tullut ehkäpä siihen tulokseen ettei se kehitys aina ole positiivisella etumerkillä varustettu lopputulos?

On niitä jotka etsivät ja niitä jotka löytävät/ovat löytäneet etsimänsä. Pitäisikö meikäläisen tässä tuntea itsensä jotenkin huonoksi, ihan vain teikäläistä miellyttääkseen, kun miulle perinnehenkiset kitarat toimivat parhaiten? Vai mikä tuo teikäläisen ränttäyksen ja jatkuvan vikinän perimmäinen tarkoitus oikein on?

Ja onhan se mukavaa em. ihmisille, kun pääsee tuntemaan vallantunnetta alistaessan yksilöitä, jotka eivät hyväksy ihan mitä tahansa. Ihmisten maailmankuva-parka särkyy, jos pääseekin käymään ilmi, että oikeasti muuten tässä uskotaan vuorenvarmasti keskeneräisyyksiin..

Eihän tällä palstalla ole kyse muusta, kuin siitä, että vaihdetaan OMIA mielipiteitä. Aina ne eivät kohtaa yksiin muiden kanssa, mutta tarkoittaako se silloin sitä, että niistä pitää vetää hernepellollinen kiduksiinsa? Minusta se kielii juuri epävarmuudesta, jos suuttuu siitä, että joku ei nyt just diggaa samoista asioista kuin itse. Kauhea tarve perustella itselleen ja muille, miksi on valintansa tehnyt.
end of this disease-ridden world
Terry Pantheras
13.07.2010 12:55:34
Goljatt: Lähinnä itseäni otti päähän se, että tämä on minulle todella kiinostava aihe, ja ihmiset joilla ei oikeastaan ole mitään sanottavaa tulevat silti kommentoimaan irrelevanteista asioista. En tiedä onko kyse provosoimisesta, vai huonosta päivästä.

Itse pahoittelen usein niin väärin ymmärrettyä lähinnä itseäni-huvittamis-huumoriani tässäkin topicissa; mulla ei todellakaan ole mitään keskustelua ja mielipiteenvaihtoa vastaan.
MASTEROID ~~ stonerdoomin westlife ~~
Goljatt
13.07.2010 12:57:47

Pitäisiköhän nämä erimielisyydet selvittää Dr.Philin kanssa, jotta opimme vielä rakastamaan toisiamme?
Oh, suits you sir!
jussi1976
13.07.2010 13:06:57 (muokattu 13.07.2010 13:14:27)
Eivät he opi. Oppiminen edellyttää kysyvää asennetta eikä myötäilyä, poikkeavat leimataan tekotaiteellisiksi toisinajattelijoiksi, ettei vain tarvitse ajatella asioita toisin. On tietysti ikävää, jos jopu pahoittaa mielensä tunnistamalla itsensä, kun puhutaan vaikka nyt siitä massasta, mutta minkäs sille voi..
kimurantti1
13.07.2010 13:11:55 (muokattu 13.07.2010 13:12:48)
Goljatt: Mielestänikin tämä threadi oli vähän kuin kysyisi, että mitkä ovat pizzasi lempitäytteet?

No mitkä ne nyt sitten on? Enkä mä vieläkään tiedä tykkäätkö sä siitä uuniomena-jogurtista? Keskustellaan nyt kun kerran aloitettiin!
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
jniska
13.07.2010 13:13:50
Jussille kysymys:
Kuinka kauan olet muokkaillut kitaroidesi kauloja epäsymmetrisiksi V-profiileiksi.
Onko sulla nyt sellanen muokattu sekä JEM:ssä että Washburnissa.
Mä voisin Karkkilassa kaverin luona käydessä poiketa testaamassa noita sun modeja ;-)
Samalla testataan ne ultimate JVM saundit, etuasteet, aktiivimikit yms.
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
13.07.2010 13:15:46
Niin, Jemiin sitä ei saa, koska se on liian ohut, se tuli jo aiemmin ihan selväksi. Washburniin saa, koska se on paksumpi.
nannne
13.07.2010 13:18:41

jussi1976: Eivät he opi. Oppiminen edellyttää kysyvää asennetta eikä myötäilyä, poikkeavat leimataan tekotaiteellisiksi toisinajattelijoiksi, ettei vain tarvitse ajatella asioita toisin. On tietysti ikävää, jos jopu pahoittaa mielensä tunnistamalla itsensä, kun puhutaan vaikka nyt siitä massasta, mutta minkäs sille voi..

Naurat meille hupsuille sitten linnassasi kun olet iso ja rikas.
McNulty
13.07.2010 13:19:51 (muokattu 13.07.2010 13:20:43)
jussi1976: Eivät he opi. Oppiminen edellyttää kysyvää asennetta eikä myötäilyä, poikkeavat leimataan tekotaiteellisiksi toisinajattelijoiksi, ettei vain tarvitse ajatella asioita toisin. On tietysti ikävää, jos jopu pahoittaa mielensä tunnistamalla itsensä, kun puhutaan vaikka nyt siitä massasta, mutta minkäs sille voi..

Cry... cry me a river!
Oppimista ei tapahdu, ellei kykene myöntämään omia virheitään. Nyt oikeasti kannattaisi herätä todellisuuteen ja hivenen raottaa sitä oman pilvilinnan porttia... edes sen verran, että kykenisi ymmärtämään muita.

Ihan samalla tavalla on ikävää jos joku tunnisti itsensä "tekotaiteelliseksi toisinajattelijaksi" :)

Kalikat kalahtaa ja metsät vastaavat. Mitä näitä nyt on. Kuten jo sanoin... mene Jussi vähän itseesi ja katso peiliin. Tule sitten vasta "kouluttamaan" meitä muita ja heristämään sormeasi kuinka me nyt ollaan niin pahoja, ja niin väärässä. Me ei tosiaan ymmärretä mistään mitään... kaikista vähiten soittokamoista. Etenkin kun ollaan asioista selkeästi toista mieltä kuin sinä. No, kai joku pikkusieluinen voi tuotakin vasta-argumenttina käyttää, kammetakseen itselleen sopivan kolon tässä yhteisössä.
end of this disease-ridden world
jussi1976
13.07.2010 13:22:22 (muokattu 13.07.2010 13:42:20)
En. En halua olla iso ja rikas :o) Jos nauran niin ylettömälle ahdasmielisyydelle ja tasapäistämiselle.

Jniska: Noup sulle, vain kavereille, eli aloittaja pääsee.

McNulty: Ei tunnista vähäisessäkään määrin. Siksi siinä oli heittomerkit.
Ja nimenomaan, ymmärrän liian hyvinkin. Se on juuri kaiken ydin. Ei tajuta sitä olennaista asiaa - muuten oikeastaan laajalti missään - että harjoitetaan sitä yleistä henkeä, joka sitoo lopulta ihmisen itsensä kiinni. Ei tämä asia tämän kummallisempi ole. Jos mä haluaisin hyväksyntää, nin tietysti olisin samaa mieltä. Sitähän tekevät kaikki, se on helppoa. Mutta jos olisin samaa mieltä, niin valehtelisin ja pettäisin itseni, koska en näe hommassa mitään todellista järkeä, pelkkiä estoja. On paljon arvokkaampaa olla uskollinen itselleen kuin antaa muiden sanella. Ei yleinen mielipide mitään pyhitä, ei sitä kannata seurata. Se ei ole positiivinen arvo, vaan negatiivinen. Sitä yritetään vain markkinoida sellaisena.

"Sitten, Atlantilla on muuten jäävuoria."
"Ei se haittaa. Me ollaan eri mieltä kuin sinä."

Keskustelu vuonna 1912.
Goljatt
13.07.2010 13:35:05 (muokattu 13.07.2010 13:37:18)

kimurantti1: No mitkä ne nyt sitten on? Enkä mä vieläkään tiedä tykkäätkö sä siitä uuniomena-jogurtista? Keskustellaan nyt kun kerran aloitettiin!

Oikeastaan nautin pizzani aina ilman juustoa ja muut täytteet taitavat usein olla herkkusienet, olivit, kinkku ja joskus kovana krapulapäivänä salami. Jogurtin olen suosiolla jättänyt väliin, sillä kehoni on sitä mieltä, että maitotuotteet eivät ole hyväksi minulle. Entäs sinä?
Oh, suits you sir!
jussi1976
13.07.2010 13:38:34
No jo menee offiin, mutta ei kai se enää haittaa:

Tuplajuusto, salami, paprika, kana, jauhelihakastike, oregano, aurajuusto, oliivit. Kutakuinkin noin.
nannne
13.07.2010 13:43:09

Ja nimenomaan, ymmärrän liian hyvinkin. Se on juuri kaiken ydin. Ei tajuta sitä olennaista asiaa - muuten oikeastaan laajalti missään - että harjoitetaan sitä yleistä henkeä, joka sitoo lopulta ihmisen itsensä kiinni. Ei tämä asia tämän kummallisempi ole. Jos mä haluaisin hyväksyntää, nin tietysti olisin samaa mieltä. Sitähän tekevät kaikki, se on helppoa. Mutta jos olisin samaa mieltä, niin valehtelisin ja pettäisin itseni, koska en näe hommassa mitään todellista järkeä, pelkkiä estoja. On paljon arvokkaampaa olla uskollinen itselleen kuin antaa muiden sanella. Ei yleinen mielipide mitään pyhitä, ei sitä kannata seurata.

"Sitten, Atlantilla on muuten jäävuoria."

Keskustelu vuonna 1912.

Hho, varmaan uskot itekin ymmärtäväsi mistä puhut. Jos tuo sinun erilaisuus, vapaus ja kaikki muu soma sanahelinä konkretisoituu viiteenkymmeneen erillaiseen listausketjuun jotka voisivat mennä vaikka näin> Mikä on paras hihnatappi? Niin mitä ihmettä?
fox
13.07.2010 13:43:31

McNulty:
Oppimista ei tapahdu, ellei kykene myöntämään omia virheitään.

Mulle opetettiin pikkupentuna, että "koko elämä on oppimista" ja olen sitä omille penskoille koittanut opettaa. Myös sellasta, että _voi_ sanoa "oot kuule nyt ihan kujalla tässä asiassa" siinä tapauksessa, että pystyy perustelemaan sen argumenttinsa.

Tule sitten vasta "kouluttamaan" meitä muita ja heristämään sormeasi kuinka me nyt ollaan niin pahoja, ja niin väärässä. Me ei tosiaan ymmärretä mistään mitään... kaikista vähiten soittokamoista. Etenkin kun ollaan asioista selkeästi toista mieltä kuin sinä. No, kai joku pikkusieluinen voi tuotakin vasta-argumenttina käyttää, kammetakseen itselleen sopivan kolon tässä yhteisössä.

Niin, mä jotenkin ymmärsin, että se Washburnin kaula olis jo hiottu tuohon "kierteiseen V-profiiliin", koskapa Jussi 1976:Itse suosin 25.5" jakoa ja 41mm leveää lukkojen kohdalta. Profiiliksi tulee aina kuitenkin modattu, erikoisempi muoto. Pohjana voi käyttää vaikka Charvelin tai Washburnin kaulaa, joka hiotaan aavistuksen kierteiseksi V-profiiliksi. Tarkoittaa sitä, että kaula on V-profiilinen siten, että kaulan kielilukkojen päässä V:n korkein kohta on n. D kielen kohdassa, ylerekisterissä se on taas n. G kielen. Lisäksi profiili on sellainen, että se on paksuudeltaan n. millin ohuempi kielilukkojen päässä kuin 15. nauhan kohdalta. Otelauden ja nauhojen reunat on hiottu sisäänpäin. Lievän kierteen idea on siinä, että koska ote kaulasta ei yleensä kenelläkään ole ihan samanlainen eri kaulan kohdissa johtuen mm. kaulan levenemisestä ylöspäin mentäessä, kiertyvä profiili vakioi otteen tunnun ja helpottaa mm. bendaamista merkittävästi.

(pahoittelen pitkää lainausta, mutta...)
Siis tuota modausta ei oo vielä tehty, mutta se on "unelmien kaula"?? Äkkinäisesti laserilla tsekattuna tuo "kierre" jää luokkaan 1-1,25 astetta, ja kitaraa soitettaessa, totta vieköön, se ranteen liike on useampiakin asteita, tietty jos ajattelee esim. barre' -asemasta sooloa soittaen rasgueando tjsp. niitä ranteen ja sormien asentoa muuttaen ei siitä ehkä kuitenkaan tule sellaista mullistavaa hyötyä. Kun anatomia on jo suonut useampiakin niveltyviä jutskia siihen soittajan käteen. Ulkonäöllisesti tulee siitä ehkä sellanen visuaalinen vaikutelma, että "Jahas, sitä on sitte menny kaulan profiilin hionta ns. reisille"

Ja kyllä, itsehän todellakin oon lähinnä tuollanen "ilmakitaristi". Eikä oo kovin suurta tarvetta ees sitä virtuaalipippeliä kasvattaa, periaatteessahan oon jo ammatikseni ja puol-ammatikseni tuolla kamapuolella saanut tehtyä sen, mitä sitte olenkaan tehnyt. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Numb
13.07.2010 13:45:18

jussi1976: "Sitten, Atlantilla on muuten jäävuoria."

Keskustelu vuonna 1912.

Ai nää sun jutut onkin tietoa eikä mielipiteitä.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)