![]() 18.06.2010 00:16:43 | |
---|---|
koponen: Kyllä esim JVM410H + 1960 / Fenkun Hot Rod DeVille kitaristille ja Ampegin bassokamat on sellainen standardikattaus että niille löytyy jopa käyttöä. Linekutosia ja muita hedelmäpelejä voi hankkia varastoon vaikka 100 ja sitten huomata ettei kelpaa kenellekään vaikka sinänsä ok laitteita olisivatkin. No ootko sä tän aloittajan asiakaskuntaa? Rhythm In Jump, Dancing Close To You. | |
![]() 18.06.2010 01:03:11 | |
trih:.... Onko asiantunteva miksaaja paikalla? Kiinnostaako yleisöä? Kiinnostaako miksaajaa? Vedetäänkö pa:n läpi vai ilman? Aloittaja ei tiedä kitarakamoista mitään... Tietääkö vuokraajien ja keikkapaikkojen todellisista tarpeistakaan? 100W Putkipelejä 4x12"-kaapilla :D en lähtis noin vaan roiskimaan pikkuhommiin. Mielipiteitä on monia, eikä tähän oikeaa vastausta olekkaan. Kuitenkin kun aloittajan firman sivuja kattoo niin saattaahan se jotain noista tarpeista tietääkin vaikkei kitarakamppeet ominta vahvuusaluetta olekkaan...? Tiädä sit häntä tai motiivejaan.. Ehken paremman vastauksen hän olisi saanut noilta tehtyjen keikkojen ihmisiltä, kuin täältä kitarakamapalstan nimettomänä besserwisseroivilta nouneimeiltä.. Kysymykseen: Orangen ad30 kombo ja toiseks vermeeksi Marsun dsl + 4 x 12" kaappi. Ne näyttää hyviltä lavalla ja niistä saapi semmoiset perustukset omille soundeilleen että niillä pärjää? Tai sitten ei.. Totta tai tarua niin eipä tuolla keikkaelämässä noita flexuja tai tech21:iä oikein näy. Jostain syystä kaikki kitaristit uivat virran mukana ja jonkinsortin putkivärkki sinne lavalle ilmaantuu ennemmin tai myöhemmin..? En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 18.06.2010 02:52:37 (muokattu 18.06.2010 02:52:59) | |
Uskaltaisinko suositella kitaranupiksi Hughes & Kettnerin Triampia? 100 watin kolmekanavainen putkinuppi. Mukaan tulee jalkakytkin, jossa painike myös efektilenkkiä varten. Etupaneelin layout on todella selkeä, joten tyhmempikin paviaani tajuaa käyttöliittymän pyörittelessään potikoita hetkisen. Soundi yltää näteistä kliineistä kevyen säröosaston kautta ahtojunttametalliin. Kytkimellä helposti puolitettavissa 50 wattiseksi mikäli tarvetta. Selkeä, helppokäyttöinen ja monipuolinen. "Palkkapäivä iskee kuin miljoona GASia" - Kivijalka | |
![]() 18.06.2010 07:11:37 (muokattu 18.06.2010 07:11:55) | |
Painajaismainen: Uskaltaisinko suositella kitaranupiksi Hughes & Kettnerin Triampia? 100 watin kolmekanavainen putkinuppi. Mukaan tulee jalkakytkin, jossa painike myös efektilenkkiä varten. Etupaneelin layout on todella selkeä, joten tyhmempikin paviaani tajuaa käyttöliittymän pyörittelessään potikoita hetkisen. Soundi yltää näteistä kliineistä kevyen säröosaston kautta ahtojunttametalliin. Kytkimellä helposti puolitettavissa 50 wattiseksi mikäli tarvetta. Selkeä, helppokäyttöinen ja monipuolinen. kyllähän se olisi loistava tuollaiseen tarpeeseen, kallis kyllä, niin siitä pitäisi veloittaa anemmän, mikä taas olisi aloittavan ainoita kilpailuetuja. niin ja niitä pitäisi olla kaksi ja yksi varalle. | |
![]() 18.06.2010 10:50:08 | |
Meneepä vihaiseksi tämä keskustelu. Kirjoitin tuossa aiemmin että esim HulluPorossa on Ampegin rantis, 2kpl AC30, Twin ja tarkistin vielä että siellä on joku JCM2000nen ja sille 4x12 kaappi. Ovat kelvanneet niin bilebändeille, pop-bändeille ja rock bändeillekkin noin kymmenen vuoden ajan. Jos ei ole kelvannut niin siitten artisti on itse tuonut mukanaan jotain muuta. Ei kaikkia tyydyttävää ratkaisua varmastikkaa ole olemassa ja tuollainenkin setuppi maksaa jo aika lailla. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 18.06.2010 10:53:38 | |
0101978: Meneepä vihaiseksi tämä keskustelu. Kirjoitin tuossa aiemmin että esim HulluPorossa on Ampegin rantis, 2kpl AC30, Twin ja tarkistin vielä että siellä on joku JCM2000nen ja sille 4x12 kaappi. Ovat kelvanneet niin bilebändeille, pop-bändeille ja rock bändeillekkin noin kymmenen vuoden ajan. Jos ei ole kelvannut niin siitten artisti on itse tuonut mukanaan jotain muuta. Ei kaikkia tyydyttävää ratkaisua varmastikkaa ole olemassa ja tuollainenkin setuppi maksaa jo aika lailla. mutta toi on eri juttu sinällään että paikka omistaa itse backlinen, silloin se on helppo ostella niitä, mutta toi vuokraus osasto on jo haasteellisempi. | |
![]() 18.06.2010 11:00:16 | |
Niinhän se on. Tarkoitin siis sitä, että kaikkia on mahdotonta miellyttää. Jos ostaa Orangen tinyterrorin niin niin se on jollekkin unelmapeli mutta sama tyyppi ei välttämättä pärjää jollain Mesan 3500 euron nupilla ja sama toisinpäin. Eli minusta aloittaja tarvitsee vaan jonkun pelin, merkillä ja mallilla ei niinkään merkitystä. Jos joku oikeasti on pulassa niin on pääasia että on edes tarjota jotain. Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä! | |
![]() 18.06.2010 11:05:33 (muokattu 18.06.2010 11:09:10) | |
0101978: Meneepä vihaiseksi tämä keskustelu. Kirjoitin tuossa aiemmin että esim HulluPorossa on Ampegin rantis, 2kpl AC30, Twin ja tarkistin vielä että siellä on joku JCM2000nen ja sille 4x12 kaappi. Ovat kelvanneet niin bilebändeille, pop-bändeille ja rock bändeillekkin noin kymmenen vuoden ajan. Jos ei ole kelvannut niin siitten artisti on itse tuonut mukanaan jotain muuta. Ei kaikkia tyydyttävää ratkaisua varmastikkaa ole olemassa ja tuollainenkin setuppi maksaa jo aika lailla. Näin. Jotenkin tuntuu siltä että toi pro (tai semipro) -osasto joka oikeasti kiertää sen verran että ei aina kykene roudaamaan omaa backlineä mukanaan sopeutuu tämmöisiin peruskamoihin koska ne tietää just miten ne toimii ja niistä saa sitä perushyvää soundia aina. Harrastelijat pelaavat sitten omien mieltymystensä kautta enemmän ja ne omat kamat olisi aina saatava. Tai sellaiset joihin itsellä ei olisi varaa ;-) E: Tuossa tulikin uutta kommenttia. Joo, onhan se tietty niin että jos tuosta backline-vuokrauksesta aikoo tehdä isompaa bisnestä kattauksen pitäisi olla sen mukainen. Mutta jos oikein ymmärsin, tää ei ole ketjun aloittajalla pyrkimyksenä jolloin just tuommoiset tutut perusvehkeet ovat paikallaan. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. | |
![]() 18.06.2010 11:23:00 | |
arppah8: Näin. Jotenkin tuntuu siltä että toi pro (tai semipro) -osasto joka oikeasti kiertää sen verran että ei aina kykene roudaamaan omaa backlineä mukanaan sopeutuu tämmöisiin peruskamoihin koska ne tietää just miten ne toimii ja niistä saa sitä perushyvää soundia aina. Harrastelijat pelaavat sitten omien mieltymystensä kautta enemmän ja ne omat kamat olisi aina saatava. Tai sellaiset joihin itsellä ei olisi varaa ;-) Noh, tämähän tässä säikeessä on ollu aika pitkälti nähtävissä.. Kuten jotkut on hienovaraisesti koittaneet tuoda julki. Siitä huolimatta tuota "toivomuslistaa" tänne on aloittajan "iloksi" tänne tuotu. Edelleen oon siinä uskossa, että, oli se sitten vuokrausfirma, tai joku "isompi" keikkamesta, jossa on jo jonkinlaiset backlinekamat sopimuksen mukaan käytettävissä (ei nekään ihan ilmaisia oo), niin tilanteesta riippuen niissä on koitettu tiukan ja niukan budjetin puitteissa hommata sellasta perus-luotettavaa ja mielellään aika huoltovapaata kamaa. Joku Hullu Poro sentään on ihan eri sarjassa painiva keikkamesta kuin aloitteleva vuokrausfirma, eikö? Totta kai se olis _vuokraajan kannalta_ vallan makeeta, jos olis jotain Triaxista, Triplee, Ampeggia, isoo Voxia tms. vuokrafirmalla hassunhalpaan hintaan laitettavissa mukaan, mutta entäpä se palvelun (kamojen) tarjoaja? Kun sen täytyis saada noille kamoille käyttöä, ja siihen niihin hakatuille euroille katettakin.. Ja luvalla sanoen, noi ei oo (kaikki) mitään kovin "huoltovapaita ja pomminkestäviä", puhumattakaan alkuinvestoinnin määrästä.. =) Joskusmaailmassa keikkaa tehneenä tuppaa olemaan vallankin pikkusemmilla yrittäjillä hyvinkin eri kaliiperin kalustoa irrotettavissa pelimannin käyttöön. Eli jos katseltais noissa ehdotuksissa sitä puun toistakin puolta. Eikä sitä millä itsestä olis ihan yyberkiva soittaa, ees kokeeks.. Se on yrittäjälle pikkusen eri juttu että hankkiiko kalustoa 2 kiloeurolla vaiko esim. vaan yhden vahvistimen 1,5 kiloeurolla.. Mun 2 prosenttia keskusteluun... 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 18.06.2010 19:54:06 | |
Ihan aihetta sivuten, luettavaa Nels Clinen kokemuksista lainavahvaimista: http://www.nelscline.com/tech.html Amp du jour, sieltä vähän alempaa. Voilá! Ei oo helppoo tekijämiehilläkään aina. | |
![]() 18.06.2010 20:11:22 (muokattu 18.06.2010 20:11:45) | |
fox: Eli jos katseltais noissa ehdotuksissa sitä puun toistakin puolta. Eikä sitä millä itsestä olis ihan yyberkiva soittaa, ees kokeeks.. Se on yrittäjälle pikkusen eri juttu että hankkiiko kalustoa 2 kiloeurolla vaiko esim. vaan yhden vahvistimen 1,5 kiloeurolla.. Mun 2 prosenttia keskusteluun... 8) Njoo, onhan tosiaan toi munkin alussa mainitsema "peruskalusto" aika hinnakas. Toisaalta, ketjun aloittaja sanoi mieluummin satsaavansa hyviin kamoihin kuin sellaiseen mikä ei välttämättä kelpaisi. Ihan siltä pohjalta ja tosiaan alan firman toimijoita seurailleena heitin oman kommenttini. Budjetin ehdoilla tietty täytyy mennä, se vaan tarkoittaa yhä suurempia kompromisseja. Mut sitähän elämä on. Hauska toi Monotonen linkki, muuten :) Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. | |
![]() 19.06.2010 11:14:55 | |
Dual Recto + mesan 4x12 kaappi JCM800 + Marsun 4x12 kaappi Tarviiko sen tuon vaikeampaa olla? "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield | |
![]() 19.06.2010 13:12:09 (muokattu 19.06.2010 13:19:47) | |
N33m0: Dual Recto + mesan 4x12 kaappi JCM800 + Marsun 4x12 kaappi Tarviiko sen tuon vaikeampaa olla? No tossa jää kyllä ulos noin puolet käyttäjäkunnasta. Puhtaat soundit puuttuu aika pitkälti. Kummastakaan noista ei kummoisia lähde. Jollain tavalla ymmärrän kyllä, että haetaan semmoista vahvaria, mikä kävisi vähän joka kulmaan, mutta noi ei välttämättä ole parhaimmat joka paikan höylät. E: jos jotain sopivaa pitäisi ehdotella, eikä budjetti ole aivan pieni, niin voisin nupiksi ehdottaa vaikkapa Bognerin Shivaa. Huomattavasti halvempi kuin Ecstasy, mutta käyttökelpoiset kaksi kanavaa. Jotain vastaavia kaksi kanavaisia (esim. Elmwoodin Modena) voisi mennä ihan ok. Löytyy toimivat puhtaat, mitkä kelpaa omaa pedaalisalkkua kantaville ja löytyy särökanavaa, mistä saa kevyempää tai kovempaa säröä halutessaan. E2: Kaapeiksi voisin ehdottaa vaikkapa kahta Marsun 4x12" komeroa, jos niiden isoja pitää olla. Toinen varustettuna V30-elementeillä ja toinen Greenbackeilla. Tulee vaihtoehtoja käytön suhteen ja toiset elementeistä menee kyllä itse kullekin. | |
![]() 19.06.2010 20:11:37 | |
Jos tuota foxin ehdotusta miettii niin huoltovapaita ja hyväsoundisia pelejä on myös olemassa. Trankkupelit harvemmin huoltoa vaativat joten itse ehdottaisin Tech21 Trademarkkeja. Ihan oikeasti niitä on helppo säätää ja niistä saa paljon erilaista soundia ulos. Itse olen soittanut semmoisella keikalla eikä se minua ole jättänyt pulaan. Hyvä perussoundi jonka kanssa soittelee ihan mielellään. Dynamiikkaakin löytyy yllättävän paljon trankkuvahvariksi. | |
![]() 20.06.2010 01:29:22 | |
AleksiHeik: On tainnut aiheen aloittaja jo säikähtää, kun ei ole kertaakaan aloituksen jälkeen kirjoittanut aiheeseensa. Tami: Kuitenkin kun aloittajan firman sivuja kattoo niin saattaahan se jotain noista tarpeista tietääkin vaikkei kitarakamppeet ominta vahvuusaluetta olekkaan...? Tiädä sit häntä tai motiivejaan.. Samat huomiot ... Hey folks ... ettei vain nyt olisi käynyt niin , että tämä oli tähän mennessä "firman" paras ja edullisin markkinointikikka ... ????? " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 22.06.2010 14:40:47 | |
Oli mulla jonkinlainen ennakkoaavistus että Marsu on se mun "juttu" ja nyt kun oon vähän jututtanu asiakkaitani ja lueskellu tätä threadia niin niinhän se tuntuisi olevan. Voxia ja/tai Fenderia sitten ehkä lisäksi jossain vaiheessa. Me huolletaan oma kalusto suurimmaksi osaksi itse niin noissa kitaranupeissa ja -kaapeissa pienen perehtymisen jälkeen tuskin on mitään sellaista mistä ei selvitä. Kunnolliset caset on itsestäänselvyys. Ja huoltokulua tulee kaikesta kalustosta aina, siihen on totuttu. Ja tosiaan tässä ei ole tarkoitus vuokrata ikinä pelkkää backlinea eikä myöskään ruveta tekemään tosta hommasta mitään isompaa bisnestä. Vaan hankkia sellaset kamat mitä voi kuskata olemassaoleville asiakkaille silloin kun ne tollasta palvelua tarvitsee. Kiitos kaikille vastaajille. samitorvinen.blogspot.com | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)