pick 86 13.03.2010 08:16:42 | |
---|
GuitarDemon: Itsellä pitää olla 2mm paksu ei yhtään ohuempi tai ei muuten onnistu hevi riffittely eivätkä soolot ollenkaan. Merkkiä en muista mutta siinä on se perhanan alligaattorin kuva. Dunlopin Gator.. nykysin niissä uudemmissa taitaapi lukea pelkkä "Dunlop".. mutta rokotiilin kuva on yhä :D |
Minushuman 13.03.2010 08:36:15 | |
---|
Mäkin raavin noita rukseja otetta parantamaan aikani, mutta sitten totuin soittaamaan ihan "slickseillä" ja ei noi nyt sitten enää kauheasti handussa pyöri vaikka kuinka hikoilis. Tai sitten en vaan huomaa. Kai sitä tekee huomaamattaan koko ajan jotain pieniä asennon korjauksia. Joo ja 1.14 mm tortexilla mennään. Jo toistakymmentä vuotta. "And there goes the Challenger, being chased by the blue, blue meanies on wheels. The vicious traffic squad cars are after our lone driver, the last American hero, the electric centaur, the, the demi-god, the super driver of the golden west!" |
Fender Stratocaster 13.03.2010 12:15:28 | |
---|
Dunlopin 1.14 käytössä. Eli sileät vaaleanpunaiset tai karhennetut vaaleansiniset. Millä kulmalla porukka muuten raapii sitä kitaraa? Mulla on se terävin kulma aina kämmeneen päin ja pikkaan tylpemmällä kulmalla, olenko outo? :D Orange amplifiers - Voice of the world |
drlecter 13.03.2010 13:05:57 | |
---|
Pieni punainen Jazz III. |
Juicy 13.03.2010 15:12:56 | |
---|
Mulla on noita Tortex Jazzeja, hyvin pysyvät näpeissä. Juicylle jallua juotetaan,
sairasauton paareilla kannetaan.
Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä,
Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä |
Grugi 13.03.2010 15:22:41 | |
---|
SDMF |
Leviathan73 13.03.2010 19:13:04 | |
---|
Kitaralla ja bassolla sama, Dunlop Ultex 1.0. Kolmio malli. Sitä saa mitä tilaa. |
roopeok 13.03.2010 19:19:31 | |
---|
Fender Stratocaster: Dunlopin 1.14 käytössä. Eli sileät vaaleanpunaiset tai karhennetut vaaleansiniset. Millä kulmalla porukka muuten raapii sitä kitaraa? Mulla on se terävin kulma aina kämmeneen päin ja pikkaan tylpemmällä kulmalla, olenko outo? :D Sama, itsellenikin tuo aina toimi paremmin. Jälkeenpäin olen kuullut, että ainakin Stevie Ray Vaughan ja Claptonkin piti plektraa tuolla tavoin. Käytän myös noita Dunlopin sarvikuonoplektroja, mielellään väliltä 0.7 - 1.0. Nykyään tosin on plektran käyttö jäänyt tosi vähälle. Plektralla soitto on aina tuntunut vähän luonnottomalta kaikin puolin, sormilla soittaminen on aina onnistunut paremmin. |
pick 86 15.03.2010 06:46:43 | |
---|
Fender Stratocaster: Dunlopin 1.14 käytössä. Eli sileät vaaleanpunaiset tai karhennetut vaaleansiniset. Millä kulmalla porukka muuten raapii sitä kitaraa? Mulla on se terävin kulma aina kämmeneen päin ja pikkaan tylpemmällä kulmalla, olenko outo? :D Mä soittelen usein komppeja juurikin "pehmeällä kulmalla".. |
H-Diddy 15.03.2010 12:17:36 | |
---|
tortex keltaiset on optimaalit itelleni materiaalin ja soundin suhteen. Mä tykkään että pleku sanoo naps ja joustaakin vähän. Kiva näpsiä kieliä sillai että nostaa sitä snadisti alhaalta pikatessa. Akustista rämpytän samalla keltasella, mut jos hallussa on niitä oransseja tortexeja niin ne käy paremmin. Kitara on rämpytys soitin ja musta sen rämpytyksen sopii kuulua soittaessa. |
guitaristiman 12.05.2010 10:09:32 | |
---|
Ukki soitti mandoliinia muovisella pussinsulkijalla ja eräs tuttavani leikkaa plektransa vanhoista pankkikorteista. Ja molemmat muuten soitti / soittaa hyvin! Joten ei se kaikilla niin tarkkaa ole. |
Jeszse 12.05.2010 10:13:22 | |
---|
Fender Stratocaster: Dunlopin 1.14 käytössä. Eli sileät vaaleanpunaiset tai karhennetut vaaleansiniset. Millä kulmalla porukka muuten raapii sitä kitaraa? Mulla on se terävin kulma aina kämmeneen päin ja pikkaan tylpemmällä kulmalla, olenko outo? :D Tylpempi kulma on mullekin luontevampi, tosin pidän plekua "oikeinpäin", mut aina uuden plekun korkatessa joudun leikkaamaan puolisen milliä kärjestä pois että onnistuu. :D Jäi siitä ku totuin yhteen tiettyyn mikä kulu sen verran että ei osannu enää uudella. |
Mr. Speed 12.05.2010 10:26:47 | |
---|
guitaristiman: Ukki soitti mandoliinia muovisella pussinsulkijalla ja eräs tuttavani leikkaa plektransa vanhoista pankkikorteista. Ja molemmat muuten soitti / soittaa hyvin! Joten ei se kaikilla niin tarkkaa ole. Tottumuskysymyshän se on. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
Kontiak 12.05.2010 14:28:42 | |
---|
Sain kokeiltavaksi 1.14 mm Ultexin. Ensivaikutelma oli loistava: pysyy loistavasti sormissa ja tatsi on sellainen jäykänjoustava ja voimakas. Paksuuteensa nähden poikkeuttaa kieltä paljon kovemmin. Lipuu todella helposti kielen yli, loistava varsinkin strummailemiseen. En kuitenkaan vaihtanut Dunlopin Jazz III XL:ää siihen. En tiedä, onko se sitten tuo pyöreämpi kärki vai mikä, mutta en vain osaa soittaa sellaisella plektralla, jonka atakki ei ole sellainen nopea. Ultexilla joutuu nopeammissa paikoissa ikään kuin vain kuuntelemaan, että osuiko se nyt kieleen oikein. Jazz III XL:ssä sen myös tuntee. |
ibnz 12.05.2010 14:31:38 | |
---|
Sittenhän Ultex Sharp on hyvä valinta - Jazzin terävyys ja Ultexin grippi (ja koko). 1.40-millisellä mättää aivan samoin kuin Jazz XL:llä, mielestäni. |
aristoteles666 12.05.2010 14:37:26 | |
---|
ibnz: Sittenhän Ultex Sharp on hyvä valinta - Jazzin terävyys ja Ultexin grippi (ja koko). 1.40-millisellä mättää aivan samoin kuin Jazz XL:llä, mielestäni. aivan liian joustava. |
MTM 12.05.2010 14:42:55 | |
---|
Tämähän on makuasia jos mikä, mutta itse olen viime aikoina mieltynyt käyttämään ESP:n millin vahvuista, vaaleansinistä lärpäkettä, jossa valmistajan logo on karhennettu gripiksi. |
RamoQ 12.05.2010 16:57:11 | |
---|
Kaikki menee mitkä on kovempia kuin Medium... Kunhan eivät aivan sileitä ole kun tahtovat aina lentää kädestä minun soittotyylilläni... "Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki |
antnis 12.05.2010 16:59:45 | |
---|
Kontiak: Sain kokeiltavaksi 1.14 mm Ultexin. Ensivaikutelma oli loistava: pysyy loistavasti sormissa ja tatsi on sellainen jäykänjoustava ja voimakas. Paksuuteensa nähden poikkeuttaa kieltä paljon kovemmin. Lipuu todella helposti kielen yli, loistava varsinkin strummailemiseen. En kuitenkaan vaihtanut Dunlopin Jazz III XL:ää siihen. En tiedä, onko se sitten tuo pyöreämpi kärki vai mikä, mutta en vain osaa soittaa sellaisella plektralla, jonka atakki ei ole sellainen nopea. Ultexilla joutuu nopeammissa paikoissa ikään kuin vain kuuntelemaan, että osuiko se nyt kieleen oikein. Jazz III XL:ssä sen myös tuntee. Jazz III XL on muuten pirun hyvä, mutta sen pinta on aika liukas ja meikän letkuotteella + kuivilla sormilla se tuppaa luiskahtelemaan miten sattuu :) Pitäis keksiä joku ratkaisu asiaan. |
Evergrey 12.05.2010 17:47:28 | |
---|
Nykyään käytän enimmäkseen 0.73 - 1.00mm joitain poikkeuksia lukuunottamatta. |