![]() 02.03.2010 20:06:31 | |
---|---|
Nääh, puolet kaikista säröpedaaleista (putiikki tai ei) ovat jollain tapaa sukua Tubescreamerille. Lopuista puolet ovat jollain tapaa sukua ProCo Ratille. Lopuista puolet ovat jotain sukua Fuzz Facelle. Loput ovat jotain muuta, mahdollisesti jopa omaa suunnittelua. Antikitarasankari | |
![]() 02.03.2010 20:15:22 | |
s151669: Nääh, puolet kaikista säröpedaaleista (putiikki tai ei) ovat jollain tapaa sukua Tubescreamerille. Lopuista puolet ovat jollain tapaa sukua ProCo Ratille. Lopuista puolet ovat jotain sukua Fuzz Facelle. Loput ovat jotain muuta, mahdollisesti jopa omaa suunnittelua. Big Muff vielä, niin eiköhän siinä kaikki ole. she sounds like a bag of cats | |
![]() 02.03.2010 20:17:45 | |
335? Ai että ulotellaan kitaroihin tätä ymmärtämättöä :-D Vakavaa asiaa. Onko minun päässäni vikaa kun en käsitä - vai enkö vain tajua - sitä miksi olemme eriarvoisia ? Jos mikään ikinä sinua koskettaa... Älä saatana ammu runoilijaa | |
![]() 02.03.2010 20:25:10 | |
BubbleBob: 335? Ai että ulotellaan kitaroihin tätä ymmärtämättöä :-D Vakavaa asiaa. Itsehän tulit tänne hurskastelemaan. I'm endorsed by Marshall | |
![]() 02.03.2010 20:41:03 | |
gemisti: Eikös Dyna Red ja Honey Bee ole perusrakenteeltaan aika samankaltaisia, komponenttivalinnoilla vain saatu niin eriluonteisiksi? Enpä tiedä, kaikkihan purkit on loppupeleissä enemmän tai vähemmän samanlaisia tätä nykyä. Pieniä muutoksia tekemällä soundi muuttuu mutta missä vaiheessa sitä sitten voi täysin huoletta sanoa omaksi tuotteeksi ilman, että menee sen moraalisen kopiointirajan ylitse. Nämä on näitä isoja kysymyksiä. | |
![]() 02.03.2010 21:29:14 | |
Twinkle: Enpä tiedä, kaikkihan purkit on loppupeleissä enemmän tai vähemmän samanlaisia tätä nykyä. Pieniä muutoksia tekemällä soundi muuttuu mutta missä vaiheessa sitä sitten voi täysin huoletta sanoa omaksi tuotteeksi ilman, että menee sen moraalisen kopiointirajan ylitse. Nämä on näitä isoja kysymyksiä. Niinpä. Ja mitä tulee ajatella siitä että kopiodaan jonkun tietyn laitteen soundi mutta tekniikka on eri. I'm endorsed by Marshall | |
![]() 04.03.2010 06:08:44 (muokattu 04.03.2010 06:19:14) | |
Niinpä. Ja mitä tulee ajatella siitä että kopiodaan jonkun tietyn laitteen soundi mutta tekniikka on eri. Niin ja mitä tulee ajatella siitä että kopioidaan tietyn laitteen tekniikka, mutta soundi on eri? Esim. jos kopioidaan kallis boutique pedaali niin jo sen pedaalin väri vaikuttaa soundiin niin paljon että pedaalit soundaavat aivan erilaisilta. Voitaisiin ehkä jopa sanoa että kopioidun pedaalin design on sekin uniikki jos pedaalissa on ennenkuulemattomia värejä. Sitten tulee vielä tämä ajalle ominainen soundi, onhan mahdollista että pedaali on rakennettu aikalailla omana hetkenään jolloin ei ole montaakaan muuta pedaalia rakennettu. Eihän nykyisin pysty oikeasti rakentamaan esim. todellista TS kloonia, koska esim. 80-luvun pedaalit soundaavat 2000-luvun pedaaleja paremmilta. Näinollen pedaaliin voi tarttua ajanhetken soundi joka on tavallaan osa designia. Näyttää siis siltä että pedaalin kopionti on itseasiassa huomattavan vaikeaa eikä onnistu esim. pelkän piirilevyn kopioinnilla. Sokkotestissä kopio ehkä menee täydestä, mutta eihän kukaan kuuntele soittoa pelkillä korvilla. | |
![]() 04.03.2010 08:15:27 (muokattu 04.03.2010 08:19:36) | |
Niin ja mitä tulee ajatella siitä että kopioidaan tietyn laitteen tekniikka, mutta soundi on eri? Esim. jos kopioidaan kallis boutique pedaali niin jo sen pedaalin väri vaikuttaa soundiin niin paljon että pedaalit soundaavat aivan erilaisilta. Voitaisiin ehkä jopa sanoa että kopioidun pedaalin design on sekin uniikki jos pedaalissa on ennenkuulemattomia värejä. Sitten tulee vielä tämä ajalle ominainen soundi, onhan mahdollista että pedaali on rakennettu aikalailla omana hetkenään jolloin ei ole montaakaan muuta pedaalia rakennettu. Eihän nykyisin pysty oikeasti rakentamaan esim. todellista TS kloonia, koska esim. 80-luvun pedaalit soundaavat 2000-luvun pedaaleja paremmilta. Näinollen pedaaliin voi tarttua ajanhetken soundi joka on tavallaan osa designia. Pitäiskö siitä ajatella vähänniinku että up in the ass of Timo? Zeitgeist olikin siis konkkien ja komponenttien sinfoniaa! Niin ja mitä tulee ajatella siitä, että kopioidaan aikakausi? Tai siitä, että on kehitetty 3d-tulostin, joka pystyy tulostamaan itse itsensä? Mitä siitä pitäisi ajatella? E: mutta eihän kukaan kuuntele soittoa pelkillä korvilla. Totta! Minä ainakin arvioin livetilanteissa kitaristin soundia kurkkimalla eturivistä kaasupoljinten sisuksiin! Ja levyjä kans! Kaikkiin levyihin pakolliseksi listaus käytetyistä lisälaitteista! Mun tulevilla levyillä yks ois ainakin toi mikroaaltouuni. Ja sit toi kaljakaappi, sillä muuten ei paristomarsun kopio surise! Metal-machine-muzak! "Tahdikkuus ja pidättyväisyys ovat aivan paikallaan ihmisten kanssa rupatellessa, mutta ei pidä kierrellä ja kaarrella, kun on kysymys musiikista."
-David Mitchell: Pilvikartasto | |
![]() 04.03.2010 09:38:09 | |
Eipä tähän nyt sitten tosissaan tartuttu. Mielestäni tämä on tässä riistoketjussa ihan pohtimisen arvoinen juttu. Sanokaapas nyt, että kumpi sitten on se pienempi paha A) 98% samanlainen kytkäri mutta silti uniikki soundi B) 98% samanlainen soundi mutta täysin eri kytkäri (esim. mallintava) Mikä se on...? Missä kohtaa varastaa ja jos varastaa, niin mitä varastaa. Mikä on oleellista? I'm endorsed by Marshall | |
![]() 04.03.2010 09:38:23 (muokattu 04.03.2010 09:44:46) | |
Niin ja mitä tulee ajatella siitä, että kopioidaan aikakausi? No äkkiseltään sanoisin että aikakauden suora kopiointi on ehkä huono juttu. Siitä tulisi ajatella vaikka seuraavaa: "hyi hyi, rumaa, ei hyvä". Tai siitä, että on kehitetty 3d-tulostin, joka pystyy tulostamaan itse itsensä? Mitä siitä pitäisi ajatella? Niin se kehitys kehittyy. Jos vielä se tulostettu tulostin pystyy tulostamaan itsensä niin sanoisin että tapaus on varsin rekursiivinen. Sellainen tapaus. Totta! Minä ainakin arvioin livetilanteissa kitaristin soundia kurkkimalla eturivistä kaasupoljinten sisuksiin! Ohoh! No usein kuitenkin pelkkä pedaalin ulkoisen värin näkeminenkin muuttaa soundia. Esim. brown sound saattaa muuttua vihreämmäksi. Luulen että tuollainen sisuksiin kurkkiminen on kuitenkin harvinaisempaa. Ja levyjä kans! Kaikkiin levyihin pakolliseksi listaus käytetyistä lisälaitteista! Jep, ja listausta voidaan muuttaa masterointivaiheessa tai uudelleenjulkaisussa jos soundi kaipaa vielä muutoksia. Mun tulevilla levyillä yks ois ainakin toi mikroaaltouuni. Ja sit toi kaljakaappi, sillä muuten ei paristomarsun kopio surise! Sanoisin että sun levyllä ei taida olla ainakaan brown sound. Mikä se on...? Missä kohtaa varastaa ja jos varastaa, niin mitä varastaa. Mikä on oleellista? Niin takaisin asiaan. Mielestäni tuo varastaminen on ehkä aika vaikeasti määriteltävissä. Henk. koht. en osaa ainakaan itse tällä hetkellä päättää mikä on oleellista. Ehkä asia selkenee kun joku ilmaisee tästä jonkun kiteytetyn näkemyksen.. | |
![]() 04.03.2010 11:04:13 | |
jpjanhun: Voitaisiin ehkä jopa sanoa että kopioidun pedaalin design on sekin uniikki jos pedaalissa on ennenkuulemattomia värejä. Ennenkuulemattomia värejä ja kenties ennennäkemättömiä soundeja! Perskeles - olette nero! einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ | |
![]() 04.03.2010 12:00:04 | |
Terry Pantheras: Ennenkuulemattomia värejä ja kenties ennennäkemättömiä soundeja! Perskeles - olette nero! Sen takii ne Landgraffitki kuulostaa parhailta ku niissä on niin paljon värejä. | |
![]() 15.01.2013 09:39:58 | |
Onkos kellään tietoa tai kokemusta eroavaisuuksista "Handwired" ja "Factorymade" versioiden välillä? Sen olen kuullut, että komponentit olisivat samat kummasakin, mutta kuuleeko soundissa eroa näiden välillä? Itse olisin valmis laittamaan sen 70€ enemmän handwired versioon, jos se oikeasti olisi parempi. | |
![]() 15.01.2013 09:49:37 (muokattu 15.01.2013 09:50:24) | |
kihtaristi: Onkos kellään tietoa tai kokemusta eroavaisuuksista "Handwired" ja "Factorymade" versioiden välillä? Sen olen kuullut, että komponentit olisivat samat kummasakin, mutta kuuleeko soundissa eroa näiden välillä? Itse olisin valmis laittamaan sen 70€ enemmän handwired versioon, jos se oikeasti olisi parempi. Pitäisi tehdä vertailuja. Omistan itse tuon HW version, ja se ainakin on joka euron arvoinen. Itse olen kuullut että näissä PCB (Factorymade) versioissa tuo kotelo olisi hiukan ohuempi. Jos rahaa löytyy sen verran laittaa niin panosta ihmeessä suomalaiseen käsityöhön, ei ainakaan tarvitse jäädä sitten miettimään. | |
![]() 15.01.2013 11:14:15 | |
kihtaristi: Onkos kellään tietoa tai kokemusta eroavaisuuksista "Handwired" ja "Factorymade" versioiden välillä? Sen olen kuullut, että komponentit olisivat samat kummasakin, mutta kuuleeko soundissa eroa näiden välillä? Itse olisin valmis laittamaan sen 70€ enemmän handwired versioon, jos se oikeasti olisi parempi. En usko, että pystyy sokkotestissä erottamaan, mutta voihan se jäädä mietityttämään, että "olisiko sittenkin pitänyt ostaa se HW..." Komppia Gabelle. Jos budjetti antaa myöden, niin HW, koska aina kannattaa tukea suomalaista käsityötä. Ja oliko se niin, että nuo PCB-versiot ovat tehty vielä jossain kaukana idän viisaiden mailla? Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 15.01.2013 13:29:42 | |
Laulava Kylätohtori: Ja oliko se niin, että nuo PCB-versiot ovat tehty vielä jossain kaukana idän viisaiden mailla? Näin olen myös ymmärtänyt. :) | |
![]() 15.01.2013 14:21:12 | |
Laulava Kylätohtori: En usko, että pystyy sokkotestissä erottamaan, mutta voihan se jäädä mietityttämään, että "olisiko sittenkin pitänyt ostaa se HW..." Komppia Gabelle. Jos budjetti antaa myöden, niin HW, koska aina kannattaa tukea suomalaista käsityötä. Ja oliko se niin, että nuo PCB-versiot ovat tehty vielä jossain kaukana idän viisaiden mailla? Vihdoin löytyi joku linkki, missä vertaillaan vanhaa ja uutta pedaalia eli käsittääkseni juuri HW ja PCB versiota. http://www.youtube.com/watch?v=chZjx5T0oWI Eipä noissa ainakaan tuolla äänenlaadulla juurikaan huomaa eroa. Seinäjoen topsoundissa olis 220€ HW ja 175€ PCB ja siellä mainitaan, että komponenttien pitäisi olla samat kummassakin. Jos piirilevy suunnittelu on tehty hyvin niin niissä ei pitäisi juurikaan olla eroa teoriassa. Olen itse vain hyvin skeptinen näiden idän ihmeiden laadukkaisiin komponentteihin, joten tällä hetkellä houkuttaa suomalainen käsityö:) | |
![]() 15.01.2013 14:29:08 | |
kihtaristi: Vihdoin löytyi joku linkki, missä vertaillaan vanhaa ja uutta pedaalia eli käsittääkseni juuri HW ja PCB versiota. http://www.youtube.com/watch?v=chZjx5T0oWI Eipä noissa ainakaan tuolla äänenlaadulla juurikaan huomaa eroa. Seinäjoen topsoundissa olis 220€ HW ja 175€ PCB ja siellä mainitaan, että komponenttien pitäisi olla samat kummassakin. Jos piirilevy suunnittelu on tehty hyvin niin niissä ei pitäisi juurikaan olla eroa teoriassa. Olen itse vain hyvin skeptinen näiden idän ihmeiden laadukkaisiin komponentteihin, joten tällä hetkellä houkuttaa suomalainen käsityö:) Ei ne niitä komponentteja täällä kyllä tee, vaikka kuinka käsityötä mainostavat. Todennäköisesti ihan samoja papanoita siellä on sisässä. | |
![]() 15.01.2013 14:53:37 | |
kihtaristi: Vihdoin löytyi joku linkki, missä vertaillaan vanhaa ja uutta pedaalia eli käsittääkseni juuri HW ja PCB versiota. http://www.youtube.com/watch?v=chZjx5T0oWI Eipä noissa ainakaan tuolla äänenlaadulla juurikaan huomaa eroa. Seinäjoen topsoundissa olis 220€ HW ja 175€ PCB Kiitti linkistä! Voithan yrittää sitä myös käytettynä metsästää? Toria kun kytää ahkeraan niin saattaa hyvinkin löytyä. Tuon erotuksen saa kyllä äkkiä kulumaan paljon hyödyttömämpäänkin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)