Aihe: putkinuppia + kaappia..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
taikatatti
20.02.2010 01:05:23
Mr. Speed: Itse kävisin tsekkaamassa VHT Deliverancen. Sellanen on nääs alle 900 eurolla torilla myynnissä, ja jos sillä on mitään tekemistä oman Ultra Leadin kanssa, niin siinä on sulle monipuolinen pönttö. Ainoa vain, että kuulemma on aika äänekäs nuppi kyseessä.

Juu tuota olen itsekkin miettinyt, mutta aika vähän on clippejä youtubessa kyseisestä nupista että meneepä melkein arvailuksi.
Ei ainakaan viime kerralla kun tuolla tammerpianossa olin, niin en kyllä löytänyt.
Testimahdollisuudet on aikas vähissä.
-
nakedzen
20.02.2010 02:11:38
taikatatti: Juu tuota olen itsekkin miettinyt, mutta aika vähän on clippejä youtubessa kyseisestä nupista että meneepä melkein arvailuksi.

http://netmusicians.org/?section=am … p;value=Fryette%20Deliverance%20120
http://netmusicians.org/?section=amp&value=VHT%20Deliverance%2060
trih
20.02.2010 03:48:02 (muokattu 20.02.2010 03:51:23)
Livenä kaikki mättösoundi on puuroa. Kandee tosiaan hoitaa hima- ja studiokäyttöön tavarat niin pääsee arvoonsa. Livenä sitten halvinta mahdollista mitä löytyy.

Edit

Ai niin joku peruste. Kuunneltiin tänään esim hypocrisy livenä, bändissä joku tuottajaguru ja levyjä tehny 50. Ei saanu mitään selvää riffeistä. Sulla voi livenä toimia microcube paremmin...

Nii ja ne käytti kalleimpia vehkeitä, revikää siitä!
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
ReBeat
20.02.2010 05:42:00

taikatatti: Juu tuota olen itsekkin miettinyt, mutta aika vähän on clippejä youtubessa kyseisestä nupista että meneepä melkein arvailuksi.

Mulla on tallessa Deliverancesta maukas more-mode-torn-up clippi, joka oli ihan VHT:n sivuilla joskus kuunneltavissa, mutta nyt en löytänyt sitä netistä. Oliskohan soveliasta uploadata toi jonnekin palvelimelle... ja minne mahdollisesti?
slapvete
20.02.2010 05:58:14
Mr. Speed: Itse kävisin tsekkaamassa VHT Deliverancen. Sellanen on nääs alle 900 eurolla torilla myynnissä, ja jos sillä on mitään tekemistä oman Ultra Leadin kanssa, niin siinä on sulle monipuolinen pönttö. Ainoa vain, että kuulemma on aika äänekäs nuppi kyseessä.

Juu. Deliverance 60 W vs. Marshall TSL60: Vht 6-0. Mökää on helvetisti, 120 W headroom on luultavasti älytön.

Mutta Deliverancet on ihania pelejä. Monipuolinen? Joo, jos on puristimeiningillä liikkeellä ja saa yhdestä kanavasta (ilman kaikuja tai efektilooppeja) kaiken haluamansa.
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
Mr. Speed
20.02.2010 07:57:17
slapvete: Juu. Deliverance 60 W vs. Marshall TSL60: Vht 6-0. Mökää on helvetisti, 120 W headroom on luultavasti älytön.

Mutta Deliverancet on ihania pelejä. Monipuolinen? Joo, jos on puristimeiningillä liikkeellä ja saa yhdestä kanavasta (ilman kaikuja tai efektilooppeja) kaiken haluamansa.

Monipuolinen, sillä tavalla, jossei tarvi ku yhden särön ja yhden cleanin per biisi. Noita potikoita säätämällä tosta varmaan saa vaikka mitä.
Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa.
nakedzen
20.02.2010 09:21:55
trih: Livenä kaikki mättösoundi on puuroa. Kandee tosiaan hoitaa hima- ja studiokäyttöön tavarat niin pääsee arvoonsa. Livenä sitten halvinta mahdollista mitä löytyy.

Oliko tämä nyt joku vitsi? Hyvä selkeä livemättösoundi tulee tosi pienestä särömäärästä ja isosta määrästä keskiääniä.
Mr. Speed
20.02.2010 10:08:29
trih: Livenä kaikki mättösoundi on puuroa. Kandee tosiaan hoitaa hima- ja studiokäyttöön tavarat niin pääsee arvoonsa. Livenä sitten halvinta mahdollista mitä löytyy.

Edit

Ai niin joku peruste. Kuunneltiin tänään esim hypocrisy livenä, bändissä joku tuottajaguru ja levyjä tehny 50. Ei saanu mitään selvää riffeistä. Sulla voi livenä toimia microcube paremmin...

Miks sit pitäs hankkia erikseen joku halpis livekäyttöön? Siinähän tulee rahallisesti lisää takkiin. Kannattaa myös vaihtaa ne vaahtomuoviset korvatulpat kuusitulppiin. Tuskin se tuottajaguru on ollut siellä rundilla mukana ruuvaamassa potikoita nupeista? Voi tulla yllätyksenä, että livetilanne ja levy kuulostaa aika harvoin samalta. Lisäksi miksaajan taito on aikalailla tärkeessä roolissa. Ja niinku tässä nyt tais tulla ilmi, se itse soundi. Säröä pois ja keskialuetta tilalle, niin pitäs erottua.
taikatatti
20.02.2010 11:51:09
Niin no toisaalta se kolmaskin kanava olisi hyvä...
-
Tande
20.02.2010 11:52:40
taikatatti: Niin no toisaalta se kolmaskin kanava olisi hyvä...

Mihin niitä kanavia loppujen lopuksi niin helvetisti tarvitsee? Minulle riittää yksi kanava cleanista metalliin.
In Rock.
Mandarax
20.02.2010 12:08:23
Tande: Mihin niitä kanavia loppujen lopuksi niin helvetisti tarvitsee? Minulle riittää yksi kanava cleanista metalliin.

Ai, no kaipa se on yksi kanava sitten muillekin riitettävä, kun se kerran sullekin riittää...
Kohta on ihan hirmuinen ruuhka torilla..!
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
McNulty
20.02.2010 12:12:25
Tande: Mihin niitä kanavia loppujen lopuksi niin helvetisti tarvitsee? Minulle riittää yksi kanava cleanista metalliin.

Kyl mä tykkään että on 3 kanavaa. Jaa miksikö?
1. Clean
2. Crunch
3. Hi-gain

Simple as that. Riittää kun on 3-painikkeinen footswitch jolla vaihdat nuiden välillä. Yllättävän vähiin jää steppailu eikä tarvi miettiä, miten siitä "yhdestä kanavasta" taikoo erilaisilla mokkuloilla, switcheillä ja volumepedaaleilla kaikki ko. soundit.

Ai niin, helkkari... Trilogyssä onkin tavallaan 4-kanavaa, joista se viimeisin jaetulla EQ:lla. Onhan se säälittävää, tiedän!
The one who used to be known as bonecrusher
pekurides
20.02.2010 12:53:18

Edit

et tainnu ihan selvinpäin runoilla?

melkein kannattais käydä pari kertaa lisää keikoilla ennekuin alkaa enemmän saunditotuuksia kertoilemaan:)

joskus tilan akustiikka ei toimi ja soittajatkin niin pierussa ettei homma pelitä.

ps. itekkin olin samalla keikalla mutta jekkupaukut kiinnosti enemmän kuin kitarasaundit!
They see me rollin, they hatin.
taikatatti
20.02.2010 13:37:51
McNulty: Kyl mä tykkään että on 3 kanavaa. Jaa miksikö?
1. Clean
2. Crunch
3. Hi-gain

Simple as that. Riittää kun on 3-painikkeinen footswitch jolla vaihdat nuiden välillä. Yllättävän vähiin jää steppailu eikä tarvi miettiä, miten siitä "yhdestä kanavasta" taikoo erilaisilla mokkuloilla, switcheillä ja volumepedaaleilla kaikki ko. soundit.

Ai niin, helkkari... Trilogyssä onkin tavallaan 4-kanavaa, joista se viimeisin jaetulla EQ:lla. Onhan se säälittävää, tiedän!

Juurikin tätä minä tarkoitin.
että olisihan se helpompaa että footswitchista sais nuo, eikä tarvitse käydä vahvarin luona kun soolon aika tulee, tai vaikkapa jonkun rauhallisemman osan johon tarvitsee cleaniä.
-
Mr. Speed
20.02.2010 13:52:45
taikatatti: Juurikin tätä minä tarkoitin.
että olisihan se helpompaa että footswitchista sais nuo, eikä tarvitse käydä vahvarin luona kun soolon aika tulee, tai vaikkapa jonkun rauhallisemman osan johon tarvitsee cleaniä.

Tarvitko sä samassa biisissä cleania, hi-gainia ja cruchia? Esim. jos soittelee rockia ja metallia vaihtelevasti, niin harvoin kaikkia noita kolmea tarvitsee samassa biisissä. Jos sitten haluaa käyttää higainia sooloihin muuten crunch/clean biiseissä, niin sehän onnistuu aika kivasti volapotikalla, jos vahvistin reagoi siihen mitenkään. Tai boostipedaalilla.

Ei se gaini-potikan kääntäminen biisien välissä kuitenkaan niin huikea suoritus ole, ettei siihen pystyisi. Tosin, itselläni on "3 kanavaa", kaikilla oma gain, ja cleanilla oma ja särökanavilla yhteinen EQ. Hyvin itse olen pärjännyt, itseasiassa ihan pelkästään tuolla liidikanavalla, kun käyttelee soittotatsia ja kitaran kontrolleja. Ja juu.. Kaikki on löytyny, clean, cruch ja hirvee tapposärö.
trih
20.02.2010 13:55:53
pekurides: et tainnu ihan selvinpäin runoilla?

melkein kannattais käydä pari kertaa lisää keikoilla ennekuin alkaa enemmän saunditotuuksia kertoilemaan:)

joskus tilan akustiikka ei toimi ja soittajatkin niin pierussa ettei homma pelitä.

ps. itekkin olin samalla keikalla mutta jekkupaukut kiinnosti enemmän kuin kitarasaundit!

No en todellakaan selvinpäin runoillu ;). Sitä tavaraa tuutataan niin lujaa, että siinä ei soundit enää erotu. Kauempanahan se oli tuolla paikassa ihan kuminaa. Mä veikkaan, että behringer gdi21 (28e) suoraan linjaan olisi soundannu paremmalta ku ne (ehkä) mikitetyt marsun kaapit, en tosin tiedä mitä backline sisälsi. Munsta nuo kalliit ja hienot soundit kannattaa harkita siihen käyttöön missä niistä saa selvää :D. Sit jos haluaa hyvää livesoundia "isoille" stageille niin kamat kannattaa testata pa-laitteiston läpi :D
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Mr. Speed
20.02.2010 14:13:10
trih: No en todellakaan selvinpäin runoillu ;). Sitä tavaraa tuutataan niin lujaa, että siinä ei soundit enää erotu. Kauempanahan se oli tuolla paikassa ihan kuminaa. Mä veikkaan, että behringer gdi21 (28e) suoraan linjaan olisi soundannu paremmalta ku ne (ehkä) mikitetyt marsun kaapit, en tosin tiedä mitä backline sisälsi. Munsta nuo kalliit ja hienot soundit kannattaa harkita siihen käyttöön missä niistä saa selvää :D. Sit jos haluaa hyvää livesoundia "isoille" stageille niin kamat kannattaa testata pa-laitteiston läpi :D

Jos PA-laitteiston läpi kuulostaa paskalta, mutta muuten hyvältä, niin voisko olla, että mikityksessä/PA:ssa kytis se paska?
Volle
20.02.2010 14:45:44
Mr. Speed: ... Jos sitten haluaa käyttää higainia sooloihin muuten crunch/clean biiseissä, niin sehän onnistuu aika kivasti volapotikalla, jos vahvistin reagoi siihen mitenkään. Tai boostipedaalilla.

Yleensä liidit pitäis vetää myös komppeja kovempaa (tää toki riippuu vähän bändistä, musatyylistä jne.) ja boostipedaali ennen vahvistinta lisää lähinnä säröä, ei juuri volyymia. Samoin kitaran volumepotikan ruuvailu vaikuttaa lähinnä särön määrään. Vaihdettava kanava sen sijaan pelaa tuossa(kin) tapauksessa vallan mainiosti. Oikeastaan jalalla vaihdettava master volumekin riittää, mutta niitä ei taida kovin monessa vahvistimessa olla (paitsi toki niissä, joissa muutenkin on kanavia 3 tai 4).

Ei se gaini-potikan kääntäminen biisien välissä kuitenkaan niin huikea suoritus ole, ettei siihen pystyisi.

Ei varmaankaan ole kyse siitä, etteikö pystyisi, vaan että jos asiaan on olemassa helpompikin keino, miksei käyttäisi sitä. Lisäksi näyttää mun mielestä aika hölmöltä, jos vaikkapa laulajakitaristi käy joka biisin välissä ronklaamassa vahvistintaan.
taikatatti
20.02.2010 15:48:06
Volle: Yleensä liidit pitäis vetää myös komppeja kovempaa (tää toki riippuu vähän bändistä, musatyylistä jne.) ja boostipedaali ennen vahvistinta lisää lähinnä säröä, ei juuri volyymia. Samoin kitaran volumepotikan ruuvailu vaikuttaa lähinnä särön määrään. Vaihdettava kanava sen sijaan pelaa tuossa(kin) tapauksessa vallan mainiosti. Oikeastaan jalalla vaihdettava master volumekin riittää, mutta niitä ei taida kovin monessa vahvistimessa olla (paitsi toki niissä, joissa muutenkin on kanavia 3 tai 4).

Ei varmaankaan ole kyse siitä, etteikö pystyisi, vaan että jos asiaan on olemassa helpompikin keino, miksei käyttäisi sitä. Lisäksi näyttää mun mielestä aika hölmöltä, jos vaikkapa laulajakitaristi käy joka biisin välissä ronklaamassa vahvistintaan.

Nimenomaan näin.
-
taikatatti
20.02.2010 23:46:01 (muokattu 20.02.2010 23:46:33)
Terve taas!
Eksyin tuossa äsken tuonne youtuben puolelle katsomaan, mitä siellä NAMM 2010:ssa oikein tapahtui.
Sieltä löysin sitten vissiin aikas uusia nuppeja parikin kappaletta: Peavey JSX ja Peavey 6534.
Mitäs nämä tälläset on? Tämä JSX on kai ollut myynissä jo jonkin aikaa, mutta vasta tänään uskalsin mennä katsomaan miltä se kuulostaa, ja äkkiseltään aikas hyvältä omasta mielestäni.
Ja sitten tämä toinen,6534 on käsittääkseni sama laitos kuin 6505, mutta eri putkilla (ei mitään hajua vaikuttaako soundiin tai jos vaikuttaa niin miten.)
Että onkos näistä kellään mitään tietoa kun taitaa samassa hintaluokassa pyöriä?
ja kiitoksia taas vastauksista!
-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)