this1sux 16.02.2010 18:20:41 | |
---|
Vladi: Kertokaas ny joku, mikä tää volvo-särö on? Viime aikoina tullut täällä foorumeilla vastaan, mutta se ei oikein kerro mitään mulle. Aikanaan oli Volvon mainoksissa aina tietty biisi jossa kitara lauloi. Nyt en löytänyt Youtubesta :( Liekö sitten mesalla soitettu? "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |
Tande 16.02.2010 18:25:07 (muokattu 16.02.2010 18:25:31) | |
---|
this1sux: Aikanaan oli Volvon mainoksissa aina tietty biisi jossa kitara lauloi. Nyt en löytänyt Youtubesta :( Liekö sitten mesalla soitettu? Siis sillä tarkoitetaan oikeasti sitä, mitä alunperin luulin kyseisellä termillä tarkoitettavan! :D Vastaavaa säröä olen joskus kuullut myös Renaultin ja Mersun mainoksissa. Youtubesta ei löydy mitään.. :( In Rock. |
JarnoH 16.02.2010 18:32:34 (muokattu 16.02.2010 23:33:07) | |
---|
Volvo-särö :D Ei ole tietoa, mutta eikös tuo Santanan Samba Pa Ti ole joskus jossain automainoksessa soinut ja eikös se Mesalla vetele? Tulisiko siitä? Muoks. Jaaha, sekotinko Samba Pa Ti:n sitten tuohon alemman viestin automainosbiisiin.. ? Ilmeisesti. |
Tande 16.02.2010 18:37:23 | |
---|
In Rock. |
Nöyrä 16.02.2010 18:44:06 (muokattu 16.02.2010 18:46:05) | |
---|
this1sux: Aikanaan oli Volvon mainoksissa aina tietty biisi jossa kitara lauloi. Nyt en löytänyt Youtubesta :( Liekö sitten mesalla soitettu? Haitko kenties tätä? http://www.youtube.com/watch?v=-8GsRsrFQMk EDIT: olikin ylempänä mainittu. Pahoittelen häiriötä. |
kimurantti1 16.02.2010 18:46:38 | |
---|
Lone Star on loistava vahvistin, mutta aika kaukana mistään brittihenkisyydestä. Aloittajalla on nyt ollut kolme Mesaa joista yksikään ei ole miellyttänyt. Siispä musta on suhteellisen turhaa ehdottaa enää neljättä Mesaa, mä itse olisin moisessa tilanteessa vaihtanut merkkiä jo aikaisemmin. |
Vladi 16.02.2010 18:55:44 | |
---|
kimurantti1: Lone Star on loistava vahvistin, mutta aika kaukana mistään brittihenkisyydestä. Aloittajalla on nyt ollut kolme Mesaa joista yksikään ei ole miellyttänyt. Siispä musta on suhteellisen turhaa ehdottaa enää neljättä Mesaa, mä itse olisin moisessa tilanteessa vaihtanut merkkiä jo aikaisemmin. Näinhän sitä ajattelee itekkin jälkikäteen. Ekan Mesan kohdalla oli kyseessä eka putkivahvistin, sittemmin tietotaitoa tullu hieman lisää. Mark nelosen ostin sen valtavan hehkutuksen takia, en löytäny mitään negatiivisia kommentteja. Eikä se huono olekkaan, mutta ei vaan ole mun laite. Toivottavasti menee kaupaks tässä lähipäivinä/viikkoina. :) Kyllä se siitä. |
Pluto 16.02.2010 19:04:43 | |
---|
kimurantti1: Lone Star on loistava vahvistin, mutta aika kaukana mistään brittihenkisyydestä. Aloittajalla on nyt ollut kolme Mesaa joista yksikään ei ole miellyttänyt. Siispä musta on suhteellisen turhaa ehdottaa enää neljättä Mesaa, mä itse olisin moisessa tilanteessa vaihtanut merkkiä jo aikaisemmin. En Lone Staria ehdottaessani muistanut vaatimusta brittihenkisyydestä. Toisaalta oman (rajallisen) kokemukseni perusteella vesissä on eroja, niin myös Mesoissa. Dillon, you son of a bitch! |
Tande 16.02.2010 19:08:25 | |
---|
In Rock. |
Lunnu 16.02.2010 19:12:06 | |
---|
Pluto: En Lone Staria ehdottaessani muistanut vaatimusta brittihenkisyydestä. Toisaalta oman (rajallisen) kokemukseni perusteella vesissä on eroja, niin myös Mesoissa. Totta tosiaan. Multa on käsien kautta kulkenut Mesa Nomad (hyvä), Mesa Rectoverb (hirveä) ja nyt on käsissä Mesa Lone Star Special, joka on kyllä aivan eri genreä kuin nuo. Nostalgy is not what it used to be |
Pluto 16.02.2010 19:20:27 | |
---|
qal: Totta tosiaan. Multa on käsien kautta kulkenut Mesa Nomad (hyvä), Mesa Rectoverb (hirveä) ja nyt on käsissä Mesa Lone Star Special, joka on kyllä aivan eri genreä kuin nuo. Nuo Rectot ovat kyllä ihmeellisiä. Toiset tuntuvat saavan niistä hienoja soundeja irti, itse taas en vaikka kuinka kokeilisin. Loppujen lopuksi olen päätynyt toteamaan, että ko. vehkeet eivät sovi omalle soittotyylilleni (tyylittömyydelle???), ja että vahvistinkin on instrumentti. Dillon, you son of a bitch! |
JeKo 16.02.2010 19:49:17 | |
---|
|
Ziggy Bubba 16.02.2010 19:54:35 | |
---|
Rockerverb tykkää tosiaan hulluna noista TS-tyylisistä boostereista. Yksinään masiina voi olla hiukan turhan pehmeän oloinen joihinkin hommiin, mutta noilla speduilla saa just sitä ätäkkiä ja keskialueen potkua, jota vaikka siinä Megadethissä kaivataan. Säröä tosta masiinasta löytyy kyllä todella reilusti, mutta tiettyihin genreihin tommonen "soundin kiinteytys" tekee ihmeitä. Heviin taipuvaksi vahvariksi Rockerverbissä on todella hienot puhtaat ja kevyemmät rosot. Himakäyttöön parempaa masiinaa en tunne :) Omat kokemukset perustuvat siis tuohon omaan 50-wattiseen nuppiin ja Orangen PPC212 kaappiin useissa eri ympyröissä ja äänimaailmoissa. |
kimurantti1 16.02.2010 21:23:33 (muokattu 16.02.2010 21:25:15) | |
---|
Pluto: En Lone Staria ehdottaessani muistanut vaatimusta brittihenkisyydestä. Toisaalta oman (rajallisen) kokemukseni perusteella vesissä on eroja, niin myös Mesoissa. Toki joo, mutta eiköhän kolmen suht. erilaisen Mesan kokeilun (vieläpä peräkkäin) jälkeen voida ihan hyvin perustein todeta, että aloittaja ei diggaa amerikkalaisesta vedestä. :-) |
this1sux 16.02.2010 23:30:53 | |
---|
Missäköhän noita Lone Stareja pääsisi testaamaan? Varmaan Levytukussa mutta löytyykö yhtään pohjoisempaa? "All science is either physics or stamp collecting" - E. Rutherford |
Vladi 16.02.2010 23:31:29 | |
---|
this1sux: Missäköhän noita Lone Stareja pääsisi testaamaan? Varmaan Levytukussa mutta löytyykö yhtään pohjoisempaa? Tampereen musiikissa oli muistaakseni yks pari viikkoa sitten ainakin vielä. :) Kyllä se siitä. |
kimurantti1 17.02.2010 01:52:12 | |
---|
this1sux: Missäköhän noita Lone Stareja pääsisi testaamaan? Varmaan Levytukussa mutta löytyykö yhtään pohjoisempaa? Musikantti on Mesan jälleenmyyjä Jykylässä, en tiedä onko Lone Staria hyllyssä. |
Pluto 17.02.2010 14:17:56 | |
---|
kimurantti1: Toki joo, mutta eiköhän kolmen suht. erilaisen Mesan kokeilun (vieläpä peräkkäin) jälkeen voida ihan hyvin perustein todeta, että aloittaja ei diggaa amerikkalaisesta vedestä. :-) Mutta jos se neljäs olisikin juuri oikea... :) No juu, jos brittisoundia haetaan niin Lonestar ei välttämättä ole oikein sopiva. Edelleen kehotan tarkastamaan Kochit. Multitone tai Twintone voisivat tulla kyseeseen. Dillon, you son of a bitch! |
Vladi 17.02.2010 14:26:20 | |
---|
Pluto: Mutta jos se neljäs olisikin juuri oikea... :) No juu, jos brittisoundia haetaan niin Lonestar ei välttämättä ole oikein sopiva. Edelleen kehotan tarkastamaan Kochit. Multitone tai Twintone voisivat tulla kyseeseen. Twintonea on tullut tsekkailtua, muttakun sitä ei voi ohjata relellä tai midillä. Siksi tuota kaipaan, kun monessa kokoonpanossa joutuu hoitamaan sekä kitarointia että laulua ja silloin ei oo aikaa polkea purnukoita. Muutenkin tykkään yhdellä painalluksella vaihtuvista soundeista :) Kyllä se siitä. |
aristoteles666 17.02.2010 14:28:13 | |
---|
|