Aihe: Putkivehjettä metalliin!
1 2 3 4
Vapour
19.02.2010 10:23:22
Heips. Tässäpä olisi brittivariantti:
http://www.soundclick.com/bands/def … cfm?bandID=919338&content=music

Klipit on siis Laneyn VH100r->Marshall 2x12" (V30, tai G12H). Soitettu Gibson SG:llä, DiMarzion Super Distortion tallassa. Mikit SM57 ja PG57 (kyseessä on oikeastaan mikkivertailusta). Vahvari ei ole hirveän kovalla, eikä optimaalisissa säädöissä.
If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe.
dropD
19.02.2010 11:06:31 (muokattu 19.02.2010 11:07:40)

Antti1: Ette nyt ymmärtäneet. Parempaa saa, siis SAA, hakea. Siihen annetaan melkein kehoitus, joten miksi tyytyä tuohon?

Toisaalta mä voin ostaa ns. koko rahalla Thundereita, niin aletaan äijäät vaihtamaan päittäin vahvareita? :)

Noh noh sano varis kun nokka katkes... Thunderi on vallan hyvä vahvistin omalla sarallaan. Tuossa kun tuo on taasen kotona majaillut, niin tuli pitkästä aikaa soiteltua silläkin. Cleani on vallan mainio voxahtava ja säröpuolet hyvin erottelevia ja oman kuuloisiaan. Mulle säröpuoli on karvan verran turhan moderni kun tykkään enemmän pörisemmästä sävystä (nykyinen kakkosvahvari Hayden MoFo on varsin mainio esimerkki, ei orange-ei marsu-ei matamp-mutta tonteilla).

Eniten tuossa itseäni ehkä häiritsee tietynlainen etuaste-orientoituneisuus. Meinaan että päätteen kurttaaminen ei tuo toivottua lopputulosta. Tätähän metallimiehet harvemmin edes hakee...

EDIT: typoja
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
TheMurno
19.02.2010 11:42:25
Jucciz: Tässä kohtaa onkin luontevaa kysyä: "Minkä verran on vertailukohteita?"

Joo olen vielä hieman kokematon näissä hommissa, mutta omassa jutussani toi toimii hyvin. Uskon kyllä, että rahalla sais vielä parempaa, mutta mulle kelpaa hyvin ja ei ollu hinnalla pilattu.
Nimenselvennys
ReBeat
19.02.2010 12:10:34

Harvey666: Syssymmällä kaveri poisti torilta 60w Savagen nupin n.700 euroon (vai mahtoiko olla vähän altakin jopa..?). Pistettiin tuon InVaderin viereen testiin ja kyllähän se murisoo tuokin..! Eipä noita kyllä ruuhkaksi asti ole vastaan sattunut mutta budjettiluokassakin saatetaan siis pyöriä..

Saksassa olis tarjolla parhaillaan yksi hyväkuntoinen, total cost with shipping 652 euroa.
Numb
19.02.2010 12:58:22

Satu ja Tuija: Well put, Sir. Pitäsköhän ostaa Engl...

Joo, eikös sulla ollut niitä Elmereitä, Selmereitä, mitä ne nyt oli, jotain ikivanhoja louskuja kuitenkin? Paat ne vaihdossa semmoiseen Engliin, niin ei tartte koko läjää rahalla maksaa.
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Celeb
01.03.2010 19:44:54 (muokattu 01.03.2010 19:46:07)
dropD: Mulle säröpuoli on karvan verran turhan moderni kun tykkään enemmän pörisemmästä sävystä (nykyinen kakkosvahvari Hayden MoFo on varsin mainio esimerkki, ei orange-ei marsu-ei matamp-mutta tonteilla).

Tuliko MoFon mukana footswitch valmiina? Thomannilta lähtee tuollainen edullisesti kun ottaa huomioon että se on hand wired. Harmillisen vähän soundiklippejä tarjolla... tekisitkö klipin tai ihan vaan tekstiarvostelun? =)

edit: jeppis, MoFon mukana tulee footswitchi näköjään mutta jonkun uuden Mini MoFon mukana ei. Toi Mini MoFo on jo halpa...
McNulty
01.03.2010 20:12:47
Kun otsikko jättää vähän pelivaraa, niin voinpa suositella metallistille myös Seymour Duncanin Twin Tube Mayhemiä. Varsin hyvä "putkivehje" ja järkevän hintainenkin (verrattuna vaikkapa Radialin tuotoksiin).
"Hommat hanskassa ja hanskat hukassa. Pullat hyvin uunissa, mutta uuni rikki. EI SE SIITÄ!"
dropD
02.03.2010 12:44:04

Celeb: Tuliko MoFon mukana footswitch valmiina? Thomannilta lähtee tuollainen edullisesti kun ottaa huomioon että se on hand wired. Harmillisen vähän soundiklippejä tarjolla... tekisitkö klipin tai ihan vaan tekstiarvostelun? =)

edit: jeppis, MoFon mukana tulee footswitchi näköjään mutta jonkun uuden Mini MoFon mukana ei. Toi Mini MoFo on jo halpa...

Mini MoFot taitavat olla kiinantuotoksia. Ei sillä, että sillä varmaan mitään merkitystä sinällään on. Eiköhän tuo samoista komponenteista samalla kuitenkin kasata. Huhut kertoilevat, että tulossa olisi myös 45W kaksikanavainen versio aiheesta.

Switchi tuli nupin mukana, mutta gigbagissä ei ole sille paikkaa(?). Ajatus siinä jäänyt vähän puolitiehen. Empä tuolla ole mitään klippejä vielä nauhoitellut (paitsi studiossa tuli kyllä vedettyä puhtaat kitarat tuolla, jälkeä voinemme ihmetellä sitten myöhemmin). Itse hommasin tuon lähinnä apuvahvistimeksi studiohommiin ja helposti roudattavaksi backupiksi keikoille. Viikonloppuna tuli tosin festarihenkinen keikka vedettyä MoFolla kun halusi pitää roudattavat minimissään.

Kovin pitkää yhteiseloa ei ole vielä nupin ollut, mutta jotain vaikutelmia sentään. Puhtaita saa monipuolisesti sekä UK että US puolelta. Vahvistin tuntuu tykkäävän kovasti masterin kaakottamisesta. Stealth-moodissa masteria voi kääntää ihan reippaasti kotioloissakin. Myös säröpuoli saa lisämojoa päätettä avatessa, mutta sitten ei olla enää kotisoittovolyymeissä. Särö tosin toimii vähemmälläkin. Särö on luonteeltaan melko anteeksiantamaton eli gain+boost kaakossakin soundi on erotteleva ja selkeä (pienimmätkin virheet kyllä kuuluu). Soundi asettunee jonnekin JCM800-Orange Rocker välimaastoon olematta kuitenkaan oikein kumpaakaan.

Jos tuollaista yksinään keikkakoneeksi harkitsee, niin kannattaa huomata että boost lisää volaa aika reippaasti -> Ei välttämättä kovin tasapainoisesti saa puhdasta ja säröä samoilla asetuksilla. Pientä kompromissia vaati aina ja kikkailua potikalla. Ehdottamasti tutustumisen arvoinen peli kuitenkin...
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Celeb
02.03.2010 13:33:23
Kiitos dropD hyvästä kuvauksesta. Luin tosiaan Hayden Ampsin Twitteristä, että MoFon 2-kanavainen 45 watin versio on varmistunut.

Eihän siinä Mini Mofossa muuta eroa varmaan ookkaan kuin valmistusmaa ja vähemmän tehoa. Siltikin 30w Mofo on mielestäni hyvin hinnoiteltu kun ottaa mukaan länsimaiden "status" lisän... Varmasti hyvä vaihtoehto Rockerin lisäksi, kun olen miettinyt brittityylistä vehjettä jolla lähtee tollaset perus hevit, pääpainona silti rock ja tärkeänä lisänä roudattavuus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)