Aihe: Halpaa Epiphone Les Paulia?
1 2 3 4
Stradlin
13.01.2010 03:49:16 (muokattu 13.01.2010 03:54:09)
Raist: Koska niistä on hyviä kokemuksia.

Ymmärsinkö mä nyt oikein, että oot kerran kokeillut epiluurin lespaa ja soitellut yhdellä Vintagen SG:llä ja näiden "kokemusten" perusteella sanot Vintagen Les Pauleja Epiphonen Les Pauleja paremmiksi?

E: en siis yhtään epäile, etteikö Vintaget olisi hyviä kitaroita hintaansa nähden, mutta jotenkin outoa antaa noinkin jyrkkiä tuomioita noin olemattomalla kokemuksella.
I used to do a little but the little wouldn't do it so the little got more and more
Satellite Kid
13.01.2010 08:51:00

Itse en lähde erittelemään ominaisuuksia sen kummemmin, olen vaan aina pitänyt Epiphonen les pauleista enemmän kuin Gibsonin. Sopii vaan meikäläiselle paremmin. Juuri se myyttinen "oikean gibsonin" leima on saanut minut ostamaan jo kolme Gibsonin les paulia, kaikki ovat menneet eteenpäin ja tällä hetkellä löytyy neljä Epiphonen les paul mallia himasta. Tämä kommentti siksi kun tuolla joku mainitsi että aina jos kyselee Epiphonen lp mallin perään, joku tulee heti ehdottamaan Gibsonia - kaikille se ei vain sovi.
"Ei kukaan ihminen voi arvostella rockmusiikkia tai rockmuusikkoja. Ne on ihan vääriä ihmisiä mitkä ei oo liottanu kolvia naisen perseessä, koska osa rytmistä on kotoisin sieltä." -Remu, Poika Varjoiselta Kujalta
Raist
13.01.2010 17:26:15
Stradlin: Ymmärsinkö mä nyt oikein, että oot kerran kokeillut epiluurin lespaa ja soitellut yhdellä Vintagen SG:llä ja näiden "kokemusten" perusteella sanot Vintagen Les Pauleja Epiphonen Les Pauleja paremmiksi?

E: en siis yhtään epäile, etteikö Vintaget olisi hyviä kitaroita hintaansa nähden, mutta jotenkin outoa antaa noinkin jyrkkiä tuomioita noin olemattomalla kokemuksella.

Itsellä on nyt Epin jazz-lankku lainassa kun odottelen Carvinia tulevaks. Lisäks oon soitellu LP:llä pari päivää kotona ja liikkeissä testannu useita. Niihin Vintageihin verrattuna, mitä oon testannu, ei Epit paini hintaansa nähden samassa sarjassa ollenkaan :/ Ei sillä ettei Epillä soittaisi, itsellä on vaan paljon positiivisempi mielikuva Vintageista.

Varmaan aika yksilökohtaista näiden massalle syljettävien sarjatuotantokitaroiden kohdalla. Ja liikekohtaista. Jokasella omat kokemuksensa.

fox: ...

Njoo, solmikaamma rauha.
fox
13.01.2010 17:35:08

Raist:
Njoo, solmikaamma rauha.

Kyllä mulle sopii oikein hyvin! *tassun ojennus* 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Maakaapeli
15.01.2010 15:23:36
McLeach: Tarkoitus olisi löytää 300-400€ budjettiin sopiva les paul? Onko kellään kokemuksia noista epiphonen malleista kun niitä näyttäisi torillakin suht paljon olevan? Tarkoitus on soittaa pop/rock komppausta, onko muita ehdotusia tuohon hintahaarukkaan?

itellä on epiphonen les paul standard joka makso jotai 450€ sillo aikanaa. hyvin on toiminu muute mut välillä jotai vikaa ollu mikkien kanssa. suosittelen kyll omasta puolesta sitä kitaraa aloittelevalle
calluna
15.01.2010 16:58:34
Liitytään epikomppaajiin, itsellä LP standard, johon oikein tyytyväinen. Mikit ovat menneet vaihtoon, mutta kyllä niillä alkuperäisilläkin rokkia saa. Muita osia en ole edes harkinnut vaihtaa, esim. vire pysyy erittäin hyvin.

Yleisesti ottaen viimeistely on omassa yksilössä ainakin todella hyvää. Olen soitellut jonkin verran rintarinnan myös Gibsonin stankulla, ja soundieroa toki löytyi Gibsonin hyväksi (ainakin Epin mikkeihin nähden), mutta soittotuntuma ei ollut mitenkään valovuosia edellä Gibsonissa. Painoeroa on ja kaulat erilaiset, mutta ei ne erot Epistä huonoa tehneet, vain erilaisen.

Ja Vintagesta sen verran vielä että mulla oli Vintage strato, joka soi mainiosti, mutta viimeistely ja sitä myöten "laadun tuntu" ei kyllä ollut lähelläkään Epiphonen tasoa.
"B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen
Simo78
15.01.2010 20:21:31
mutta soittotuntuma ei ollut mitenkään valovuosia edellä Gibsonissa.

Kaveri perusteli asian näin, että gibsonin lp ostetaan soundin ei soittotuntuman takia. Aika vähän oon testannut, mutta ei mun käteen niitä sopivimpia vehkeitä ne mitä oon testannut, liian painavia ja paksukaulaisia...
ruukki
15.01.2010 20:37:17
Täälläkin Epiphone LP Standard, ruuvasin Seymour Duncan SSH JB hot rodded humbucker set - SH-2N jazz mikit siihen, se on niin henkilökohtainen asia tuo kitara toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä, ite olen valinnut kitarani A kukkaron B miten mukavalle se tuntuu sylissä kaula kädessä ja piuha paikallaan just siinä omassa vahvistimessa C onko hyvä hetki kertoa vaimolle että keikkapalkkioilla taas ostin tämmösen, mielestäni se on ihan asiallinen peli ainakin just se minkä omistan, vire pysyy hyvin intonaation säätö riittää vaihdoin kyllä tallapaloja toisinpäin ihan vaan siksi kun niin on ne mulla ennenkin ollu toisinpäin, viimestely on samaa tasoa itseni kanssa ei täydellinen mutta inhimillinen, ite kaipasin mikkienvaihtoa ehdottomasti ja sainkin sitten siitä mukavan kaverin, ystävyytemme on kestänyt öö noin 5v eikä ole aikomusta luopua.
Bluesman69
15.01.2010 21:01:07
Mullakin löytyy Epin LP Standard. Mikkeinä SD:n '59 kaulassa ja Arcanen Dominator tallassa. Lisäksi Planet Wavesin lukkovirittimet. Ei ole kukaan ainakaan vielä valittanut soundista keikoilla... :) Eli kyllä Epillä pärjää!
Hän, joka soittaa Fenderillä ei voi olla läpeensä paha...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)