![]() 06.07.2016 16:39:17 | |
---|---|
Rämppy: Mä olen viime aikoina tykännyt kovastikin Fender 65 Deluxe Reverb RI:sta Jensen P12Q -kaiuttimella. Siinä on oikeastaan kaikki mitä hyvältä Fender-soundilta odotan. Lämpöä ja säkenöivää kirkkautta samassa paketissa. Kaikki tunkkaisuus loistaa poissaolollaan. Lisäksi tuolla P12Q:lla saa erittäin maukasta rososoundia volumenappulan ollessa kutosella. Silloin ei vielä korvat hajoo, vaikka ääntä riittääkin mainiosti bändisoittoon. Sama täällä. Aivan täydellinen peli mulle. | |
![]() 13.07.2016 04:03:55 (muokattu 13.07.2016 04:04:42) | |
Freewheeler: Sama täällä. Aivan täydellinen peli mulle. Rämppy & Freewheeler: onko kumpikaan teistä - tai joku muu - soittanut juuri tuon mallin ohella myös Vox AC15hw1x llä? Kaikki vertailevat näkemykset kiinnostaisivat todella paljon. | |
![]() 14.07.2016 19:07:31 (muokattu 14.07.2016 20:33:07) | |
Pinewood: Rämppy & Freewheeler: onko kumpikaan teistä - tai joku muu - soittanut juuri tuon mallin ohella myös Vox AC15hw1x llä? Kaikki vertailevat näkemykset kiinnostaisivat todella paljon. Mulla on pitempiaikaista kokemusta ainoastaan AC30sta, mutta kyllähän nuo voxit ovat täysin eri tyyppisiä soundiltaan kuin fenderit. Voxin ominaissoundi on keskialuepainoisempi, puskevampi ja yleisilmeeltään usein tummempi. 60-luku - tyyppisessä Fenderissä on tyypillisesti hieman kuoppaa keskitaajuuksien kohdalla, mikä kuuluu helähtävänä yläpäänä ja tymäkkänä alapäänä. Mutta vastaus kysymykseen: en ole verrannut just kysymiäsi vahvistimia rinnakkain. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 14.07.2016 19:30:44 (muokattu 14.07.2016 21:10:21) | |
Rämppy: Mä olen viime aikoina tykännyt kovastikin Fender 65 Deluxe Reverb RI:sta Jensen P12Q -kaiuttimella. Paras Fender omista omistamistani Fendereistä omasta mielestä. Pinewood: Rämppy & Freewheeler: onko kumpikaan teistä - tai joku muu - soittanut Vox AC15hw1x llä? Kaikki vertailevat näkemykset kiinnostaisivat todella paljon. Olen kokeillut tuollaista kerran bänditreeneissä. Ei se ainakaan ollut lainkaan samanlainen soundillisesti kuin silloinen oma Vox AC-15 greenbackilla. Tummempi ja vaikutti ahmivan säröpedaalia maukkaammin. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 18.07.2016 13:18:05 | |
Pinewood: Rämppy & Freewheeler: onko kumpikaan teistä - tai joku muu - soittanut juuri tuon mallin ohella myös Vox AC15hw1x llä? Kaikki vertailevat näkemykset kiinnostaisivat todella paljon. DRRI on skarpimpi ja tiukempi sekä dynaamisempi, kuin AC30. Fenkut syövät speduja paremmin, kuin VOXit. Mutta molemmat ovat mulla tasapuolisesti käytössä, molempi parempi. DRRI on 15 kg kevyempi, kuin AC30, mikä on aika ratkaisevaa roudausteknisesti. | |
![]() 31.07.2016 15:44:44 (muokattu 31.07.2016 15:44:57) | |
Miten lähellä nuo Fenderin mustang vahvistimet on oikeita putkareita teidän mielestä? Löytyykö noista sitä semmoista putkarin tyylistä dynaamisuutta yhtään, eli tarkoitan sitä kun jos soittaa hiljempaa niin kuuluu hiljempaa ja toisin päin? Y-tuben kautta kuunneltuna vaikuttaa kyllä erittäin lähellä olevan, varsinkin tuo III jota aion mennä tässä jossain vaiheessa kyllä itse ihan testaamaankin jotta saan paremman kuvan laitteesta. Ainakin sen tiedän, että itse kannattaa tehdä omat pätsit kun usein muutenkaan ne valmiit ei ole niitä parhaimman kuuloisia. Tuo III herätti kiinnostuksen kun halpa, monipuolinen soundeissa, hyvän kuuloinen ja kevyt kuulemma myös. Stratossa pitää olla ISO LAPA! | |
![]() 31.07.2016 16:12:02 (muokattu 31.07.2016 16:13:52) | |
Metalkallo: Miten lähellä nuo Fenderin mustang vahvistimet on oikeita putkareita teidän mielestä? Löytyykö noista sitä semmoista putkarin tyylistä dynaamisuutta yhtään, eli tarkoitan sitä kun jos soittaa hiljempaa niin kuuluu hiljempaa ja toisin päin? Y-tuben kautta kuunneltuna vaikuttaa kyllä erittäin lähellä olevan, varsinkin tuo III jota aion mennä tässä jossain vaiheessa kyllä itse ihan testaamaankin jotta saan paremman kuvan laitteesta. Ainakin sen tiedän, että itse kannattaa tehdä omat pätsit kun usein muutenkaan ne valmiit ei ole niitä parhaimman kuuloisia. Tuo III herätti kiinnostuksen kun halpa, monipuolinen soundeissa, hyvän kuuloinen ja kevyt kuulemma myös. Kokemusta kakkosesta. Ihan lelu ja tosi halvalla kasattu. Ihan kivat soundit, muttei mitään tekemistä oikean laatuputkarin kanssa. Kätevä keikkailupeli. Halpoja, osta ja kokeile! | |
![]() 31.07.2016 16:23:34 | |
Joo ei kyllä mitään putkivehkeiden kaltasia ole läheskään, all-in-one leluja lähinnä, kotisoittoon ja säätämiseen mainioita. Suosittelen edelleen sitä kolmosta paremman ämyrin ja helpomman säädettävyytensä takia. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 31.07.2016 16:42:43 | |
Muista mustangeista en tiedä, mutta ykköstä en suosittele. Fender Fuse softa oli alkuun jees ja kivaa, mutta sekin rupesi tökkimään. Yay or Nay -> Nay SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life. | |
![]() 31.07.2016 19:14:45 | |
tuskiz: Joo ei kyllä mitään putkivehkeiden kaltasia ole läheskään, all-in-one leluja lähinnä, kotisoittoon ja säätämiseen mainioita. Suosittelen edelleen sitä kolmosta paremman ämyrin ja helpomman säädettävyytensä takia. Sulla kait kun oli tuollainen mustang III, niin kantsiiko mun sitten hommaa tuollaista kolmos versioo vai pitäisikö suoraan panostaa Tech 21 60 vahvariin, kun haussa olisi lähelle putkea menevä vahvari mutta ilman putkia? Tech kyllä vaikuttaisi ehkä hiukan "putkimaisemmalta" soundissa mitä tubesta kuullut. Stratossa pitää olla ISO LAPA! | |
![]() 31.07.2016 19:50:27 | |
Metalkallo: Sulla kait kun oli tuollainen mustang III, niin kantsiiko mun sitten hommaa tuollaista kolmos versioo vai pitäisikö suoraan panostaa Tech 21 60 vahvariin, kun haussa olisi lähelle putkea menevä vahvari mutta ilman putkia? Tech kyllä vaikuttaisi ehkä hiukan "putkimaisemmalta" soundissa mitä tubesta kuullut. Miten olisi joku Blackstar ID -sarjalainen, josta on täällä ollut ennenkin spekulaatiota? Nissähän on mallinnettu erilaisia pääteputkia. Tai sitten rupeat hurjaksi ja hankit putkivahvistimia mallintavan efektiprosessorin, sekä siihen jatkeeksi päätteen ja kitarakaapin. Studiomonitoreilla ja FRFR-kaapilla onnistuu tietysti myös äänten ulos saaminen. Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi. | |
![]() 31.07.2016 19:56:44 (muokattu 31.07.2016 19:58:52) | |
Metalkallo: Sulla kait kun oli tuollainen mustang III, niin kantsiiko mun sitten hommaa tuollaista kolmos versioo vai pitäisikö suoraan panostaa Tech 21 60 vahvariin, kun haussa olisi lähelle putkea menevä vahvari mutta ilman putkia? Tech kyllä vaikuttaisi ehkä hiukan "putkimaisemmalta" soundissa mitä tubesta kuullut. Mikä sun budjettisi on? Jos haluat putkisoundia ja nimenomaan Fenderiä älä osta mitään muuta. Ei ainakaan mallintavaa. Tuossa on ihan varma nakki Torilta: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1167974 Sullahan onkin näköjään jo Peavey Classic 30. Se ajaa asian mainiosti. | |
![]() 31.07.2016 20:25:47 | |
Samaa mieltä, jos haetaan putkisoundia niin kannattaa vaan hankkia putkivahvari, en tekisi kompromisseja jos tietää mitä tahtoo. Jos raha ei ole ongelma, niin Fenderillähän on ne uudet Blues Cubet jotka on trankkukomboja putkimaisella soundilla, hyviä vehkeitä kuulemma. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 31.07.2016 21:12:26 | |
tuskiz: Samaa mieltä, jos haetaan putkisoundia niin kannattaa vaan hankkia putkivahvari, en tekisi kompromisseja jos tietää mitä tahtoo. Jos raha ei ole ongelma, niin Fenderillähän on ne uudet Blues Cubet jotka on trankkukomboja putkimaisella soundilla, hyviä vehkeitä kuulemma. Blues Cubet ovat Rolandeja. | |
![]() 31.07.2016 21:41:03 (muokattu 31.07.2016 22:24:45) | |
Blackstar ID on kokeiltu aiemmin ja vaikka oli ihan hyvä, niin en oikein lopulta saanut siitä irti sitä mitä halusin. En tiedä tosin nyt kun maku on hieman muuttunut, mutta luulen et taidan jättää ne väliin. Tuo Fenderin blues deluxe kyllä kiinnostaa hiukan, mutta mulla on jäänyt pelko kestävyydestä hieman joidenkin Fender vahvistimien kohdalla, tai ainakin hot rod deluxen. Hot rodista kysyin yhdeltä joka oli korjannut sellaista ja sen mielestä ei kannata hommaa koska jotkut osat olis jo valmiiksi jotenkin huonoja, tai jotain sen tapaista et ne osat olis voinut paremminkin valita/tehdä jo valmiiksi. Tässä video hemmon korjauksista: https://www.youtube.com/watch?v=3259fb4w37I Onkos kellään kokemusta tuon blues deluxen luotettavuudesta? Putkareita mulla kyllä on jo ainakin kolme, ja peavey tosiaan on hyvä ja menee mainiosti combo-putkarina, meinasin vaan ehkä hankkia noiden lisäksi vielä "ei putkarin" josta saisi silti suht putkimaisen ja hyvän soundin, jota olisi suht kevyt roudailla ja olisi monipuolinen, mustang vaikuttaa et olis sellainen. Täytyy vaan käydä joku päivä testaa tuo mustang kolme niin tietää livenä miltä omaan korvaan kuulostaa. Blues cube on kylläkin rolandin vehkeitä. :) Ihan hyviltä vaikuttavat, mutta liian tyyriit hinnat kyllä tuollaisiksi vehkeiksi. Stratossa pitää olla ISO LAPA! | |
![]() 31.07.2016 22:16:35 (muokattu 31.07.2016 22:23:39) | |
Freewheeler: Blues Cubet ovat Rolandeja. Hups, oikeassa olet, kattelin tota Blues Deluxen myynti-ilmoa ja sekotin keskenään Rolandit ja Fenderit. EDIT: Metalkallo: Putkareita mulla kyllä on jo ainakin kolme, ja peavey tosiaan on hyvä ja menee mainiosti combo-putkarina, meinasin vaan ehkä hankkia noiden lisäksi vielä "ei putkarin" josta saisi silti suht putkimaisen ja hyvän soundin, jota olisi suht kevyt roudailla ja olisi monipuolinen, mustang vaikuttaa et olis sellainen. Täytyy vaan käydä joku päivä testaa tuo mustang kolme niin tietää livenä miltä omaan korvaan kuulostaa. Jossei mennä niihin naurettaviin hintoihin, niin toi putkimaisuuden metsästäminen trankusta taitaa olla vähän vain saavuttamaton haave ja mun mielestä vähän hassu asia kun ne kaks on kuitenkin loppupeleissä oma asiansa. Testaa kuitenkin ihmeessä se Mustangi, kiva vehje jos tykkää leikkiä ja ei oo niin vakavaa, voisin kanssa suositella tsekkaamaan vaikka Champion 100:n joka on vähän sama asia, muttei niin paljon leikkimisvaraa, siinä vaan on Fenderin oma ämyri vs. Celestion jollon se tuskin soundaa yhtä hyvältä. Muutenkin jossei jonkun putkivehkeen soundi ollut ihan just se mitä tahtois, niin voi yrittää kanssa siitä ämyriä ja putkia vaihdella josko menisi edes vähän enemmän sinnepäin, jossei niin semmoset liikkuu Torilla varmaan suht. hyvin. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 31.07.2016 22:50:05 | |
tuskiz: Jossei mennä niihin naurettaviin hintoihin, niin toi putkimaisuuden metsästäminen trankusta taitaa olla vähän vain saavuttamaton haave ja mun mielestä vähän hassu asia kun ne kaks on kuitenkin loppupeleissä oma asiansa. Testaa kuitenkin ihmeessä se Mustangi, kiva vehje jos tykkää leikkiä ja ei oo niin vakavaa, voisin kanssa suositella tsekkaamaan vaikka Champion 100:n joka on vähän sama asia, muttei niin paljon leikkimisvaraa, siinä vaan on Fenderin oma ämyri vs. Celestion jollon se tuskin soundaa yhtä hyvältä. Muutenkin jossei jonkun putkivehkeen soundi ollut ihan just se mitä tahtois, niin voi yrittää kanssa siitä ämyriä ja putkia vaihdella josko menisi edes vähän enemmän sinnepäin, jossei niin semmoset liikkuu Torilla varmaan suht. hyvin. Jep, ei se auta kuin itse testailla vaan. Tubessa tuo intheblues käyttäjä vetää kyllä aika hyvin mustang kolmosella bändin kanssa kun se testaa sitä niissä olosuhteissa, ei kuulostakaan ihan huonolta. Peaveystä vaihdoin vai kajarin creambackiin ja on hyvä. Stratossa pitää olla ISO LAPA! | |
![]() 31.07.2016 22:51:01 | |
Ihan tollattees puskista tuli mieleen (Fingerpori) Fenderin prosonic. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fender_Prosonic Haukuttu hyväks ja muistelen muksuna kerran haistaneeni livenä mut siitä on kohta niin pitkä aika että Riesenit on jo homeessa. Kannattaa testata jos tulee hoodeille... 2x10" kombo ei kuulostais olleskaa pahalta idealta... Lelut kallistuu - äijät rapistuu | |
![]() 01.08.2016 02:11:20 | |
Rämppy: Mulla on pitempiaikaista kokemusta ainoastaan AC30sta, mutta kyllähän nuo voxit ovat täysin eri tyyppisiä soundiltaan kuin fenderit. Voxin ominaissoundi on keskialuepainoisempi, puskevampi ja yleisilmeeltään usein tummempi. 60-luku - tyyppisessä Fenderissä on tyypillisesti hieman kuoppaa keskitaajuuksien kohdalla, mikä kuuluu helähtävänä yläpäänä ja tymäkkänä alapäänä. Mutta vastaus kysymykseen: en ole verrannut just kysymiäsi vahvistimia rinnakkain. Tuo kuvaus Fender-soundista sopii Blackface-aikakauden koneisiin. Kumminkin, ne tulivat markkinoille vasta vuoden 1964 paikkeilla. Niitä edeltäneet Brownface-Fenderit (n. 1960-1964) ovat keskiäänivoittoisempia ja täten soundiltaan tasapainoisempia. Vox AC30:iä on varmasti monenlaisia yksilöitä, mutta kyllä mulle niistä tulee mieleen yläkerraltaan varsin heleä soundi, ei niinkään tumma. Toki muukin signaaliketju vaikuttaa. Sitten on sekin, että soundin kuvaileminen sanallisesti on aina vähän työlästä... | |
![]() 01.08.2016 08:21:19 | |
Jucciz: Tuo kuvaus Fender-soundista sopii Blackface-aikakauden koneisiin. Kumminkin, ne tulivat markkinoille vasta vuoden 1964 paikkeilla. Niitä edeltäneet Brownface-Fenderit (n. 1960-1964) ovat keskiäänivoittoisempia ja täten soundiltaan tasapainoisempia. Vox AC30:iä on varmasti monenlaisia yksilöitä, mutta kyllä mulle niistä tulee mieleen yläkerraltaan varsin heleä soundi, ei niinkään tumma. Toki muukin signaaliketju vaikuttaa. Sitten on sekin, että soundin kuvaileminen sanallisesti on aina vähän työlästä... Tää on muuten jännä juttu. Yleisesti ottaen AC30:t mielletään kilinäkoneiksi, mutta mullakin on se idyllinen Vox-saundi mielessä nimenomaan se paksu ja tanakka alamiddlejööti. Tää on niin tätä, niistä irtoaa molemmat :) Erityisesti pre-top boosteista puhuttaessa. More Nintendo, less Marshall. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)