Väsykäsi 25.09.2009 12:10:38 | |
---|
Jucciz: Tänään löysin. Rickenbacker 330 -> Bogner Duende. Voxia odotellessa... mutta tulipahan silti yhdenlaista herkkua: http://jucciz.com/riku.mp3 Ja otetaan toki oluttakin. On kyllä aivan kaamea saundi. Oikein harmittaa kun joudut tollasilla kitaroilla ja vahvistimilla soittamaan. ;D Itse asiassa niska on viivasuora ja toiminta on erittäin alhainen. |
BaldieFarman 25.09.2009 13:27:56 | |
---|
Sit vielä tää, että onko se automaattisesti progea jos on paljon hassuja tahtlijajeja ja pitkiä biisejä? Aika suuri osa nykyään "progena" julkaistavasta tavarasta ansaitsee mielestäni (vaikka lokeroinnista en erityisemmin pidäkään) tulla lokeroiduksi lähinnä tekniikka- tai lottoheviksi. Pakko heittää tähän Jordan Rudessin (DT:n kiipparisti, in case you didn't know:)) taannoinen kommentti (muistaakseni SUE:n) haastattelussa.... "Suurin osa nykypäivänä tehdystä progressiivisesta musiikista on regressiivistä..." Aika pahis aforismi! :) Om du vill ha köttbullar... Say YEAH! |
s8na 25.09.2009 14:59:08 (muokattu 25.09.2009 15:00:03) | |
---|
Jatketaas asiattomalla linjalla. Tollasten termit musagenreissä kuten progressiivinen rock tai vaikkapa uusi aalto, tai pop ovat hitusen hankalia kestämään aikaa. Kaikissa ilmenee sama ongelma, että jos musatyylin nimi kuvaa jotain uutta, on selvää että syntyy ristiriita käsitteessä kun kyseinen tyyli muuttuu historialliseksi. Toisinsanoen pitäisi ajatella onko proge progea progressivisuuden vuoksi vai onko se progea mikä oli progea silloin kun proge oli vielä progressiivista. EDIT: I'V CREATED A MONSTER! |
Jucciz 25.09.2009 15:40:52 | |
---|
BaldieFarman: Pakko heittää tähän Jordan Rudessin (DT:n kiipparisti, in case you didn't know:)) taannoinen kommentti (muistaakseni SUE:n) haastattelussa.... "Suurin osa nykypäivänä tehdystä progressiivisesta musiikista on regressiivistä..." Aika pahis aforismi! :) Jeps. Eikä Rudessin oma musiikki ole millään tapaa poikkeus. |
PJS 25.09.2009 15:42:48 (muokattu 25.09.2009 15:42:59) | |
---|
s8na: Jatketaas asiattomalla linjalla. Tollasten termit musagenreissä kuten progressiivinen rock tai vaikkapa uusi aalto, tai pop ovat hitusen hankalia kestämään aikaa. Kaikissa ilmenee sama ongelma, että jos musatyylin nimi kuvaa jotain uutta, on selvää että syntyy ristiriita käsitteessä kun kyseinen tyyli muuttuu historialliseksi. Toisinsanoen pitäisi ajatella onko proge progea progressivisuuden vuoksi vai onko se progea mikä oli progea silloin kun proge oli vielä progressiivista. EDIT: I'V CREATED A MONSTER! Itsekin olen tätä pohtinut. Oon päätynyt seuraavaan lopputulokseen: Ihan sama. If it sounds good, it is good. Peace! |
Ziggy Bubba 25.09.2009 16:36:52 (muokattu 25.09.2009 16:37:06) | |
---|
Oon käyttänyt noita termejä niin, että proge meinaa sitä 70-luvun henkeä omaavaa matskua, ja progressiivinen jollain tapaa kokeilevampaa settiä. Esim. Meshuggahia on helppo sanoa progressiiviseksi metallibändiksi, mutta ei se kyllä progea ole :) |
hevikukko 25.09.2009 19:38:22 (muokattu 25.09.2009 21:48:35) | |
---|
No tässä mun mielipide. Mä saan suoraan kylmiä selkäpiitä ravistavia musikaalisia väreitä kun kuulen Petruccin vetäsevän sika tarkkaan säädetyllä, pehmeellä, mutta silti huutavalla yybersäröllä kunnon soolon. Sellainen kunnon bendaus jossa kiertää pinch harmonikkaa ja se In Your Face puristettu Mesan komppi! Kyllä se vaan on niin että tämä JP soundimaailma on Mesan huippua, säädettynä korvaystävälliseksi ja ns. Hifiksi kovalla säröllä. Tällaista soundia koitan säätää aina lähemmäs ja lähemmäs ihan huvin vuoksi. Nyt alkaa olemaan jo niin lähellä omat soundit JP:tä, että ei harmita yhtään soitella ja fiilistellä omia mieltymyksiään. (soundilla josta minä nautin). Tästähän on kysymys jokaisella. Etsi oma soundimaailmasi ja nauti siitä! =) Tässä maailmassa taitanee olla muutama miljoona muukin, joka tätä soundia kuolaa. Maalarikin on ylpeä, jos osaa maalata Picasso tyyliin. Tulipas taas sanottua. Helpotti. :D Mitäs tähän nyt sanoisi ;) |
mathias 26.09.2009 02:16:35 | |
---|
Jucciz: Tänään löysin. Rickenbacker 330 -> Bogner Duende. Voxia odotellessa... mutta tulipahan silti yhdenlaista herkkua: http://jucciz.com/riku.mp3 Siis onko tuo sinun mielestä todellakin parasta mitä tuolla yhdistelmällä saa aikaiseksi? |
Jucciz 26.09.2009 02:19:19 (muokattu 26.09.2009 02:21:18) | |
---|
mathias: Siis onko tuo sinun mielestä todellakin parasta mitä tuolla yhdistelmällä saa aikaiseksi? Ei todellakaan, aika lailla päinvastoin: ensimmäinen testiäänitys, joka sekin piti tehdä kiireessä kun meillä voi nykyään äänittää vain kun vaimo on tyttären kanssa lenkillä ja silloinkin kerrostalovoimakkuudella. Yksi dynaaminen mikki combon edessä ei muutenkaan taltioi kauhean hyvin kaikkea sitä, mitä pömpelistä kajahtaa pihalle, mutta kunhan nyt jotain kolinaa sai narulle. Taisi olla kitaran tonetkin jossain muualla kuin täysillä pätkän alussa. ;) Selittelyt sikseen, mutta parempaa on kyllä tarjolla jos joskus vielä tarjoutuu mahdollisuus tehdä äänityksiä samalla tavalla rauhassa kuin ennen perheenlisäystä, eli eiköhän. |
Ziggy Bubba 26.09.2009 02:23:48 (muokattu 26.09.2009 02:31:55) | |
---|
Jucciz:Selittelyt sikseen, mutta parempaa on kyllä tarjolla jos joskus vielä tarjoutuu mahdollisuus tehdä äänityksiä samalla tavalla rauhassa kuin ennen perheenlisäystä, eli eiköhän. Vähän tuo kieltämättä soundasi ohuelta ja tunkkaiselta, mutta masiinaan tutustumisen ja säätöjen jälkeen en epäile ettei tuo kombo kuulosta hyvältä (miksipä ei?). Tuo country-henkinen soitto kyllä toimi komiasti. |