Leppala: Onkos porukalla kokemuksia framuksen dragonista ja cobrasta. Tiedän että metallit irtoaa mutta miten tämä kevyempi rokkenrolli? Torilla olisi kummatkin nimittäin myynnissä. Ilmeisesti toi torilla myynnissä oleva Dragon on mun vanha - mikäli se on sama mikä siellä on nyt alkusyksyn aikana pyörinyt... Se vehje on tehdasputkituksilla (Electro Harmonix) Juccizen kuvailemaa sirinää, mutta mikäli siinä on samat röörit mitkä itse olin siihen asemoinut (Svetlanaa, JJ:tä, Tungsolia ja päätteessä JJ KT77:t), niin soundi on paljon imakampi, lämpimämpi ja murakampi. Biasit säädin myös tehdasasetuksia kuumemmiksi, joka toi enemmän lämpöä ja mehukkuutta soundiin. Olen siis Dragonin omistanut noin 3-4 vuotta, kunnes päädyin Soldanoon. Niitä nyt ei voi kauheasti verrata: Framus on hieman modernimpi ja jollain tapaa kireämpi kuin Soldano, mutta mehukkaat rokki-OD:t kakkoskanavalta lähtee mainiosti, siinä missä scoopatummat metallimöyhinnät kolmoskanavalta. Puhtaat on myös kelvot: ainakin riittää headroomia. Kakkoskanavan takia kyseiseen vehkeeseen yleensäkään aikoinaan ihastuin: on vähän kuin hotrodattu Marshall, mutta aika omansoundisensa. Lisäkuriositeettina puhtaan kanavan päälle toimii myös loistavasti MI Audion Crunch Box distortion, jolla saa sitten jo hieman soldanomaisia soundeja. Sitäkin voi vielä boostata esim. tubescreamerin tapaisella... Cobra on sitten käsittääkseni tiukempi ja enemmän metalliin päin kallellaan kuin Dragon. MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
No niin, päädyin sitten Framus Dragon halfstackkiin. Mitä nyt eilen muutaman tunnin pläräilin, niin suht monipuolinen setti. Yllättävän hyvä puhdas kanava.Crunch kanavalta rokkirosot miellytti mun korvia, gainia ruuvaamalla menee jo hevanderin puolelle, Lead kanavalla sitten viimeistään. Soitellaan enemmän ja kommentoidaan sitten lisää. |