![]() 18.07.2009 20:26:24 | |
---|---|
aristoteles666: käy tsiigaa sun kaiuttimien käppyrä ketä ne onkaan sivuilta niin ymmärrät että adda muunnos ei ole ongelma kun ei ne kaiuttimet pysty toistamaan niin ylös. No nyt se on sit ratkaistu, kun ihan käppyrät näyttää niin. On se ihme juttu kuitenkin, kun eri laitteiden AD/DA-muunnoksia pystyy erottamaan toisistaan ihan korvillakin, vaikka käppyrät kuitenkin sanoo muuta. Mut olis vieläkin ihan kiva kuulla jotain elävästä elämästä eikä pelkästään niistä manuaaleista. Sä kait puheittes mukaan olit jossain musaliikkeessä duunissa, tai ainakin olet ollut. Kai siellä niitä ihan sai kokeillakin, että olis jotain paperia pidempää kerrottavaks? | |
![]() 18.07.2009 20:33:31 (muokattu 18.07.2009 20:34:49) | |
se on kieltämättä mielenkiintoista että pystyt kuulemaan asioita jotka ei näy käppyröissä, taidat olla kultakorva, ai niin , ei sellaisia ole. edit. sitä vartenhan musiikkiliikkeet on, voi kokeilla. | |
![]() 18.07.2009 20:34:45 | |
aristoteles666: se on kieltämättä mielenkiintoista että pystyt kuulemaan asioita jotka ei näy käppyröissä, taidat olla kultakorva, ai niin , ei sellaisia ole. En tiedä, onko niissä käppyröissä eroja. Ei ole pienintäkään käsitystä. Mä kuuntelen ihan korvilla, en lue käppyröitä. Sä taidat tehdä just päinvastoin. | |
![]() 18.07.2009 20:38:01 | |
sen piti olla vitsi joka vihjaa että kuulet olemattomia, mutta se nyt meni ohi. | |
![]() 18.07.2009 20:40:22 | |
no niin, tässä kaikki tältä illalta, oikea elämä kutsuu. | |
![]() 18.07.2009 22:35:00 (muokattu 18.07.2009 22:39:05) | |
aristoteles666: käy tsiigaa sun kaiuttimien käppyrä ketä ne onkaan sivuilta niin ymmärrät että adda muunnos ei ole ongelma kun ei ne kaiuttimet pysty toistamaan niin ylös. Selitäs vielä tekniseltä kantilta tämä väitös. Miksi ad/da -muunnos kuuluu ainoastaan niin korkeilla taajuuksilla, ettei kitarakäyttöön tarkoitetut elementit tätä pysty toistamaan? Mielenkiinnolla odotan joihinkin faktoihin pohjautuvaa selontekoa aiheesta. Me voidaan kyllä usean ihmisen voimin täältä sulle vaikka ihan käytännössä todistaa, että se muunnos vaikuttaa tasantarkkaan koko siihen läpi menevään signaaliin. ooks käyny lavan alla tai takana katsomassa millä ne oikeasti vetää Oletko itse ja mitä väliä sillä on? On aika eri asia käyttää imagopinona tyhjiä Marshallin kaappeja esim. kuin pitää lavan sivussa räkeissä yleisöltä piilossa laitteita, joita ei käytettäisi. Feikkiräkit yleisön iloksi. Joopa joo... Btw. erittäin erittäin harvat isotkaan tähdet saavat niitä kamojaan täysin ilmaiseksi. Ne on usein lainakamoja, tai sitten myyty vain artistihinnoilla. Monet soittajista ei edes markkinoi ja mainosta mitään merkkejä, joten miksi nähdä vaivaa ja tuhlata rahaa ylimääräiseen romuun? tc: n kamat on suunniteltu kitara ja live käyttöön Mikä ero tässä kohtaa tulee vaikka Eventideen? Mitä on kitarakäyttö ja miten livekäyttö eroaa vaikka studiokäytöstä? Molemmissa laitteeseen menee linjatasoista signaalia ja molemmat toimivat midiohjauksella ihan yhtä hyvin. Molemmat on suunniteltu toistamaan täyden taajuuskaistan signaalia omien muunnosten yms. rajoissa. Toisinsanoen: molemmat on suunniteltu teknisesti niin hyviksi, kuin vain mahdollista. Joskus insinöörit vaan onnistuu paremmin, kuin joskus muulloin. se on kieltämättä mielenkiintoista että pystyt kuulemaan asioita jotka ei näy käppyröissä Oletko mitannut ETTEI näy? Miten olet mitannut ja millaisella välineistöllä? Mä haluaisin myös nähdä niitä tuloksia. Vesiputouskäyrät, taajuusvasteet yms. Miksi sä muuten "valistuneena" efektimiehenä neuvot ihmisiä käyttämään rinnakkaislooppia sarjaloopin sijaan, ettei efektimasiina sotke soundia, jos sillä muunnoksella ei ole mitään väliä..? Voitko sä ihan tosissasi laittaa efektilooppiin Zoom 505:n ja väittää, ettei soundi muutu ollenkaan? Fuck this shit!
It's gone too far! | |
![]() 19.07.2009 00:09:02 | |
aristoteles666: käy tsiigaa sun kaiuttimien käppyrä ketä ne onkaan sivuilta niin ymmärrät että adda muunnos ei ole ongelma kun ei ne kaiuttimet pysty toistamaan niin ylös. No mitä väliä sillä kaiuttimen käppyrällä on, jos aaltomuoto ei pysy tarkkana? ADDA-muunnos vaikuttaa valitettavasti koko signaaliin, eikä pelkästään ylä-ääniin. Tuo muunnos on se kaikista kriittisin vaihe ja siksi hyvät muuntimet ovat kalliita. tc: n kamat on suunniteltu kitara ja live käyttöön Kyllä ne on suunniteltu ihan mihin tahansa käyttöön. Monesti efektivalmistajien pa- ja kitarakäyttöön tarkoitetut vermeet eroaa lähinnä parametrien osalta. Kitarapuolella voi myöskin olla vähän rajumpia efektejä, kun kitarasignaalia kestää värittää paljon enemmän. Tosin jos rahaa lyödään tarpeeksi tiskiin, niin sieltä lähtee mitä vaan... "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja | |
![]() 19.07.2009 00:18:01 | |
Meikäläisessä on varmaan jotain vikaa, kun olen saanut G-Majorista ja G-Major Kakkosesta hyviä soundeja ulos oli AD/DA-muunnos nyt ihan mikä tahansa. Ei vois vähempää kiinnostaa onko 24bit vai 457438bit jos se kuulostaa hyvältä ja mikäli soundi on käyttökelpoinen omassa musisoinnissa. Ainahan sitä speksilistaa on kiva tuijottaa, mutta liian usein unohdetaan se itse pääasia, eli soittaminen. "Ei v*ttu, emmä tällä voi soittaa kun tässä on niin paskat AD/DA-muuntimet... ne kusee mun über hifin higain soundin, yhyy!" Ylimielistä besserwisseröintiä m.netissä jo vuodesta 2003 lähtien! | |
![]() 19.07.2009 00:26:51 | |
bonecrusher: Meikäläisessä on varmaan jotain vikaa, kun olen saanut G-Majorista ja G-Major Kakkosesta hyviä soundeja ulos oli AD/DA-muunnos nyt ihan mikä tahansa. Ei siitä tässä olekaan kyse, vaan tuon yhden herran sekoiluista tyyliin: "millään ei oo mitään väliä". Fuck this shit!
It's gone too far! | |
![]() 19.07.2009 00:31:33 | |
Antti1: Ei siitä tässä olekaan kyse, vaan tuon yhden herran sekoiluista tyyliin: "millään ei oo mitään väliä". Onhan kuitenkin käppyröillä väliä. Ja että osaa ostaa kitarakäyttöön sopivan kojeen. Se, onko AD/DA-muunnoksella väliä, riippuu varmaan jokaisesta soittajasta. Kuten sanottu, G-Major on loistava vekotin, ei siitä pääse mihinkään. Mutta esim. G-Majorin ja G-Forcen erottaa kyllä toisistaan. | |
![]() 19.07.2009 01:45:23 (muokattu 19.07.2009 01:45:52) | |
Antti1: Ei siitä tässä olekaan kyse, vaan tuon yhden herran sekoiluista tyyliin: "millään ei oo mitään väliä". musta on kiva seurata teidän keskusteluja "hyvästä " soundista ilman että viitsitte ajatella hetken, juu ja ei , ota selvää siitä adda muunnoksesta ihan itse, sitä varten on nää internet jutut, se vain ei mene yksi yhteen noin kuin kuvittelet. onhan tää lähinnä naurettavaa kun "rock"jätkät hifistelee täällä kuin jossain hifi lehdessä."mä kuulen paremmin kuin lepakko", mut sit ku ostetaan kitaraa, niin yht`äkkiä kaikista tärkeintä on mitä lukee kitaran lavassa tai floyd rosen tallassa,, eikä vain ja ainoastaan korvat. rock tai jotain nössöä. | |
![]() 19.07.2009 01:51:49 (muokattu 19.07.2009 01:53:32) | |
Einherjar: No mitä väliä sillä kaiuttimen käppyrällä on, jos aaltomuoto ei pysy tarkkana? ADDA-muunnos vaikuttaa valitettavasti koko signaaliin, eikä pelkästään ylä-ääniin. Tuo muunnos on se kaikista kriittisin vaihe ja siksi hyvät muuntimet ovat kalliit höpö höpö Kyllä ne on suunniteltu ihan mihin tahansa käyttöön. Monesti efektivalmistajien pa- ja kitarakäyttöön tarkoitetut vermeet eroaa lähinnä parametrien osalta. Kitarapuolella voi myöskin olla vähän rajumpia efektejä, kun kitarasignaalia kestää värittää paljon enemmän. Tosin jos rahaa lyödään tarpeeksi tiskiin, niin sieltä lähtee mitä vaan... johtuisikohan se siitä että siellä ei tapahdu mitään merkittävää, kytkekää nyt ne modatut pedaalit ja kitaranne tavallisiin stereoihin ja tulkaa uudestaan puhumaan hyvästä soundista. | |
![]() 19.07.2009 02:12:41 | |
Antti1: . Monet soittajista ei edes markkinoi ja mainosta mitään merkkejä, joten miksi nähdä vaivaa ja tuhlata rahaa ylimääräiseen romuun? ai niin, eihän kukaan ole koskaan mitään mainostanut omilla kasvoillaan, hups, sori. Mikä ero tässä kohtaa tulee vaikka Eventideen? Mitä on kitarakäyttö ja miten livekäyttö eroaa vaikka studiokäytöstä? helvetisti Miksi sä muuten "valistuneena" efektimiehenä neuvot ihmisiä käyttämään rinnakkaislooppia sarjaloopin sijaan, ettei efektimasiina sotke soundia, jos sillä muunnoksella ei ole mitään väliä..? Voitko sä ihan tosissasi laittaa efektilooppiin Zoom 505:n ja väittää, ettei soundi muutu ollenkaan? sun oma "puhdas" soundi ei muutu vaikka laittaisit siihen rinnakkaislooppiin 15 zoom 505:sta, ymmärsitkö? | |
![]() 19.07.2009 02:24:49 (muokattu 19.07.2009 02:25:54) | |
no niin, oikeassa elämässä tapahtuu paljon hauskempia asioita joten suuntaan huomioni niihin pariin ja voimme jatkaa huomenna. | |
![]() 19.07.2009 02:52:38 | |
aristoteles666: sun oma "puhdas" soundi ei muutu vaikka laittaisit siihen rinnakkaislooppiin 15 zoom 505:sta, ymmärsitkö? Kyllä mä rinnakkaisloopin käsitteen ymmärrän, mutta sä et ymmärtänyt mun viestiä. Jos sillä muunnoksella ei ole väliä, niin miksei niitä voi käyttää sarjaloopissa? Mun osaltani tää keskustelu tässä. Trollin ja paukapään provoajan leima otsaan. Fuck this shit!
It's gone too far! | |
![]() 19.07.2009 03:00:53 | |
koska signaali kulkee kaiken turhan läpi | |
![]() 19.07.2009 03:03:13 | |
aristoteles666: koska signaali kulkee kaiken turhan läpi Niin mutta se ei vaikuta saundiin koska G-Majorillekin luvataan +-0,1dB 20hz-20khz. Vai hä? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ | |
![]() 19.07.2009 03:03:31 | |
Antti1: Mun osaltani tää keskustelu tässä. Trollin ja paukapään provoajan leima otsaan. aiih, toi sattui. ps tajusitko mikä ero on lavalla ja studiolla | |
![]() 19.07.2009 03:05:08 | |
Moridin: Niin mutta se ei vaikuta saundiin koska G-Majorillekin luvataan +-0,1dB 20hz-20khz. Vai hä? se lisää kohinaa kulkee se minkä tahansa läpi, god. | |
![]() 19.07.2009 04:53:11 (muokattu 19.07.2009 04:54:12) | |
Ite olen välillä vaivannut noilla AD/DA -muunnoksilla kovastikin päätäni, mutta olen lopulta todennut omat korvat riittävän tarkoiksi mittareiksi - jos soundi on selvästi paskempi niiden kanssa, en ole niitä ottanut soundiani pilaamaan. Omassa efektilenkissä on peräkkäin Line 6 XT Live ja Boss Space Echo (jotka molemmat tuon muunnoksen tekevät joka kerta), mutta en ole huomannut mainittavaa "kärsimystä" soundissa verrattuna noiden kanssa ja ilman. Tuossa kohtaa statistiikat ovat aivan turhia - homma toimii omaan korvaan varsin mainiosti. Jos en minä sitä kuule, ei sitä kuule yleisökään. The Crookmachine Project | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)