Aihe: Behringer pedaalit?
1 2 3 4
Evergrey
15.09.2010 20:36:57

Mitäköhän noi tyyliin CS100 / CS400 meinaa. Onko noi sama laite vai mitä eroa?
aristoteles666
15.09.2010 21:26:34

Vesihiisi: Omistin Behringerin COMPRESSOR/SUSTAINER CS400 ja ULTRA DISTORTION UD100 pedaalit. Voisin lyhyesti todeta että olivat totaalisen paskoja värkkejä, eivät tosin maksaneetkaan mitään. Asiaa kun tarkemmin ajattelen, hautasin nuo johonkin laatikkoon parin käyttökerran jälkeen.

Kohina ja häiriöt olivat käsittämättömän voimakkaita, varsinkin jos erehtyi kytkemään molemmat päälle yhtäaikaa. Ajattelin ensin että laitteet olivat viallisia, näin ei kuitenkaan ollut, häiriöt olivat ominaisuuksia.

Olen vahvasti näiden pedaalien kaltaisia tuotteita vastaan, vaikka moiset erehdynkin hankkimaan vuosia sitten. Valmistettu Kiinassa, halpaa paskaa, ominaisuudet kopioitu jostain muualta ilman oikeuksia, ei kestä ja on turha.

Yritän nykyään olla hankkimatta mitään kiinalaista. Jos joku näistä pedaaleista pitää, kympillä lähtee tästä kipale. Ainoastaan nouto & käteinen.

no jopa on jos distortionistä ja kompressorista tulee kohinaa, ne on todella ominaisuuksia toteutustavasta riippumatta.
olin itse asiassa pettynyt mallintaviin koska niissäkin säröt kohisi, pitikö se kohinakin mallintaa?

mutta hyvältä noi mun behringerit soundaa verrattuna muihin vastaaviin, ja ovat kestäneet jo vuosia.
eikä mikään kohise enemmän kuin jotkut muut, kalliitkaan pedaalit, paitsi jos käytät kompuraa ja säröä samaan aikaan ja varsinkin särö ennen kompuraa, mutta niin kohisee kaikki vastaavat pedaalit.
trih
15.09.2010 21:31:29
aristoteles666: no jopa on jos distortionistä ja kompressorista tulee kohinaa, ne on todella ominaisuuksia toteutustavasta riippumatta.
olin itse asiassa pettynyt mallintaviin koska niissäkin säröt kohisi, pitikö se kohinakin mallintaa?

mutta hyvältä noi mun behringerit soundaa verrattuna muihin vastaaviin, ja ovat kestäneet jo vuosia.
eikä mikään kohise enemmän kuin jotkut muut, kalliitkaan pedaalit, paitsi jos käytät kompuraa ja säröä samaan aikaan ja varsinkin särö ennen kompuraa, mutta niin kohisee kaikki vastaavat pedaalit.

No äläny ku vesihiisi on laittanu säröstä kaikki potikat kaakkoon ja laittanu kompuran perään täysillä kompureinneilla. Mitenni kohisee ja kiertää :D.

Luulenpa että vesihiisi trollas, ja jos ei niin kannattaa opetella käyttämään niitä vehkeitä.
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
Vesihiisi
15.09.2010 23:27:51 (muokattu 16.09.2010 00:12:33)
trih: No äläny ku vesihiisi on laittanu säröstä kaikki potikat kaakkoon ja laittanu kompuran perään täysillä kompureinneilla. Mitenni kohisee ja kiertää :D.

Luulenpa että vesihiisi trollas, ja jos ei niin kannattaa opetella käyttämään niitä vehkeitä.

Toimin juuri näin, nupit kaakossa ja kymmenmetriset suojaamattomat piuhat välissä kerällä virtalähteiden päällä. Maadoituksen vedin vahvariin taloyhtiön radiopistokkeesta, joka löytyi kätevästi seinästä. Kompuran kytkin nimenomaan särkijän perään hakiessani norjalaista dödissaundia Telecasteristani.
Nöyrä
16.09.2010 08:37:11
trih: Lisäksi boss hm-2 käyttö vaatii pariston...

Ei vaadi. Pedaalin saa toimimaan vaikkapa normaalin modernin Boss-tyyppisen virtalähteen lähdön haaroituspiuhalla jakamalla HM-2:n ja jonkun toisen (tai useamman) 9V pedaalin kesken. Itselläni on kaksi MIJ HM-2 pedaalia, joilla tekniikan olen todennut toimivaksi.

Tuossa vielä ACA-virtalähteistä ja niille suunnitelluista pedaaleista teknisemmin:
http://www.bossarea.com/other/aca.asp

Mikäli HM-2 taas sattuu olemaan ainoa laudassa oleva pedaali (jolla kyllä saa välittömästi syvimmän kunnioitukseni), voi myös isompijännitteistä virtalähdettä omalla vastuullaan kokeilla. Muistelen joskus testanneeni omaani 18V virtalähteellä, toimi hyvin, joskin pidemmällä tähtäimellä en tiedä kuinka terveellistä tuo on komponenteille. Varmasti turvallisena ratkaisuna tuohon yllämainittuun rinnankytkentään toki voi hankkia vaikka jonkun Behringerin pedaalin, kun ovat kerran niin edullisia. Tässä käytössä sitä ei edes tarvitse polkea.

trih: kannattaa opetella käyttämään niitä vehkeitä

Siitä tosiaan saattaa joskus olla hyötyä :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)