Aihe: Mitä ei kannata ostaa
1 2 3 4 5 6 7
Nazareth
21.06.2009 04:50:31
ÄsJii: Halapaa huoraa

No eikö ois viisanta ostaa halpaa huoraa ku kallista huoraa?
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Da Make
21.06.2009 11:35:30
Mielestäni aloittelevan kitaristin ei kannata ostaa ensimmäiseksi kitaraksi tiukannäköistä hevisuunikasta vaan joku monipuolisempi -ja käyttöisempi malli. Aika monesti se hevi-innostus karisee ja Warlockit ja RR:t jäävät makkarin nurkkaan pölyttymään. En tarkoita etteivät suunikkaat olisi ihan soittokelpoisia pelejä, mutta harkintaa voi käyttää.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
padaa@dadaa!
21.06.2009 12:52:28 (muokattu 21.06.2009 12:55:38)

Harley Benton -plektrat ei saa oikein kannatusta, ellei halua jostain syystä sellaista letku-soundia.

Mulla vanhan Ibanezin AW:n kanssa meni Thomannin halpis western-laukku ihan sujuvasti. Halpis on tietty aina halpis, mutta lukot toimi, täytteet oli kunnolliset ja kansi meni kiinni. Tietenkin ulkonäkö nyt oli mitä oli, mutta hommansa hoiti. Kitaraa kuljetettiin autossa, bussissa, lentokoneessa ja vesisateessa eikä koskaan pettynyt.

Jos joku kuitenkin kysyisi kuljettaisinko nykyista Martinia siinä T-keississä, vastaukseni...niin no...noniin.
mattim
21.06.2009 14:27:09

ÄsJii: Halapaa huoraa

Mikäs se on nýkyisn se halvan/kalliin hintaraja, onko hinnoittelussa vintage lisät ?

Matti
Juicy
21.06.2009 14:30:49 (muokattu 21.06.2009 14:31:09)

mattim: Mikäs se on nýkyisn se halvan/kalliin hintaraja, onko hinnoittelussa vintage lisät ?

Matti

Aiheesta lisää keskustelua "80-luvun huorien hintakehitys"-ketjussa.

Mun mielestä '59 Goldtopit on jo liian vanhoja.

=)
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
GuitarLife
21.06.2009 15:30:34
Halppiksia. Ne ovat yleensä syvältä.
Antti1
21.06.2009 15:32:45
GuitarLife: Halppiksia. Ne ovat yleensä syvältä.

Sanoo sälli, jolla on Zoomin halpispoljin avatarina..? HAH! :D
"I do not need a microphone. My voice is fucking powerful!" -JB
pekurides
21.06.2009 16:27:24

Da Make: Mielestäni aloittelevan kitaristin ei kannata ostaa ensimmäiseksi kitaraksi tiukannäköistä hevisuunikasta vaan joku monipuolisempi -ja käyttöisempi malli. Aika monesti se hevi-innostus karisee ja Warlockit ja RR:t jäävät makkarin nurkkaan pölyttymään. En tarkoita etteivät suunikkaat olisi ihan soittokelpoisia pelejä, mutta harkintaa voi käyttää.

Jos kaveri kuuntelee pelkästään heviä ja hauluaa soittaa sitä niin ei se alkuinnostus mihinkään karisee.....

ja miksei RR.llä voi humppaa vetää?

melkein voisin itse sanoa ettei kannata ostaa mitään yksikelaista teleä tai stratoa jos alkaakin tekeä mieli soittaa heviä ja jää ne vehkeet vain nurkkiin lojumaan.
Tunteella päin vittua.
Tatuo
21.06.2009 17:43:44
melkein voisin itse sanoa ettei kannata ostaa mitään yksikelaista teleä tai stratoa jos alkaakin tekeä mieli soittaa heviä ja jää ne vehkeet vain nurkkiin lojumaan.

Kyllä mulla ainaki on perus strato toiminu hevissä ja humpassaki. Itseasiassa en ole koskaan omistanu kitaraa jossa olisi humpparit
LISÄÄ FUZZIA!
Antti1
21.06.2009 17:49:54
Tatuo: Kyllä mulla ainaki on perus strato toiminu hevissä ja humpassaki. Itseasiassa en ole koskaan omistanu kitaraa jossa olisi humpparit

Sä tuskin oot soittanutkaan mitään Iron Maidenia hurjempaa niillä yksikelaisilla? Jos mennään tommoseen teknisempään turbovauhtimättöön, niin ei ne yksikelaiset enää toimi niin hyvin. Onneksi kuitenkin kitaroihin saa vaihdeltua mikkejä tarpeen mukaan, niin ei tarvii rajoittaa soittimen valintaa pelkästään siihen.
McNulty
21.06.2009 17:53:08
Antti1: Sä tuskin oot soittanutkaan mitään Iron Maidenia hurjempaa niillä yksikelaisilla? Jos mennään tommoseen teknisempään turbovauhtimättöön, niin ei ne yksikelaiset enää toimi niin hyvin. Onneksi kuitenkin kitaroihin saa vaihdeltua mikkejä tarpeen mukaan, niin ei tarvii rajoittaa soittimen valintaa pelkästään siihen.

Itse asiassa Irmelin kitaristeilla onpi soittimissaan humbuckerit. Adrianilla vieläpä kaikenlaisia keihäitä Les Paulista Iban Destroyeriin jne. Mutta tottahan se että yksikelaisten ulostulo ja soundin luonne eivät riitä/kelpaa "rankimpaan" mäiskeeseen. Sen sijaan singlecoileilla lähtee kunnon sirkkelit black ja black/thrash osastolle.
The game's out there, and it's play or get played. That simple.
Antti1
21.06.2009 17:58:02
bonecrusher: Itse asiassa Irmelin kitaristeilla onpi soittimissaan humbuckerit.

Joo, tuo on toki tiedossa ja siitä ei ollutkaan kyse. Se soundin luonne on vaan sellainen, ettei oo ihan sitä itseään noissa jutuissa. Kyllä toki soittaa voi, ei se siitä kiinni kuitenkaan oo. Leadihommiin kelpaa higainillakin yksikelaiset oikein hienosti.
Da Make
21.06.2009 22:01:52 (muokattu 21.06.2009 22:10:21)
Monstermagnet jyräs ykskelasilla, samoin oma teleni duncanin vintageilla taipuu mihin vaan. Mutta juu, kyllähän soundi-ihanteet ja esteettiset mieltymykset on kunkin oma asia.

edit: aihetta sivuten.

Jos on lähtenyt laiteostoksille ja sitä mihin oli kotona tms. rauhassa perehtynyt ei olekaan saatavilla liikkeessä, kannattaa toki testata vastaavia laitteita mutta pitää maltti mukana ja ehkä katsoa vielä seuraavasta paikasta. Hätäiset ostokset osoittuvat usein huonoiksi päätöksiksi.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Tatuo
22.06.2009 08:08:50
On noilla nyt raskaampaaki ku irmeliä soitettu mut kyl saan just semmosen pörinän ku tahon/tarvin. Ehkä joskus vois hommata humpparit
LISÄÄ FUZZIA!
Y@ri
22.06.2009 09:41:46 (muokattu 22.06.2009 09:43:39)
bonecrusher: Itse asiassa Irmelin kitaristeilla onpi soittimissaan humbuckerit. Adrianilla vieläpä kaikenlaisia keihäitä Les Paulista Iban Destroyeriin jne. Mutta tottahan se että yksikelaisten ulostulo ja soundin luonne eivät riitä/kelpaa "rankimpaan" mäiskeeseen. Sen sijaan singlecoileilla lähtee kunnon sirkkelit black ja black/thrash osastolle.

Dave Murraylla ja Janick Gersillä Hot Railsit. Adrianilla ja välillä myös Daveyllä tallassa Super Distortion.
Adrianille tehdyssä nimikko Jackson San Dimasissa (kun alkuperäinen pöllittiin) Super Distortion tallassa ja Fenkun yksikelaiset. Käyttää kyllä myös em. kitaroita Ladoon asti. Eli ei ole pelkkä 'Strato-mies' kuten Davey ja Jan.
Destroyer ajat oli ennen kuin bändissä oli 3 kitaristia.
Räkkipeli
22.06.2009 10:48:26
Da Make: Mielestäni aloittelevan kitaristin ei kannata ostaa ensimmäiseksi kitaraksi tiukannäköistä hevisuunikasta vaan joku monipuolisempi -ja käyttöisempi malli. Aika monesti se hevi-innostus karisee ja Warlockit ja RR:t jäävät makkarin nurkkaan pölyttymään. En tarkoita etteivät suunikkaat olisi ihan soittokelpoisia pelejä, mutta harkintaa voi käyttää.

Mulla on menny päinvastoin, heh. Mutta toki nurkista on hyvä löytyä se käytännöllisempi strato-mallinen keppi.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Silppuri
22.06.2009 12:30:00

Tatuo: Itseasiassa en ole koskaan omistanu kitaraa jossa olisi humpparit

Juuri näin! :)

Kyllä se lespaul vaan sopii niin monenlaiseen paahtoon, että sitä kyllä suosittelisin ekaksi kitaraksi.
"I havent slept since I woke up."
Andy Six
25.06.2009 22:04:34
Poika osti eka kitaraksi satasen Strato-kopion,soitteli sillä kyllä,mutta into alkoi selvästi jo karista,kunnes joulupukki(on mullakin parta...) toi Randy Rhoads-mallisen Jacksonin...Sitten alkoi ankara core-runttaus,johon alkoi pikkuhiljaa hiipiä melodisuutta mukaan ....Tarkoitan,että jos haluat soittaa metallia,osta siihen tarkoitettu kitara heti alussa...Näin minä sen näen....
Judge me not by the music i play,but how i play it....
Teppo2
25.06.2009 22:14:07

Tuskin tekee mieli soittaa heviä.
"Painoin varoitusta tällaisista typeryyksistä. Kohtalaisen idiootiksi voisi sinuakin luulla moisten lausuntojen jälkeen. Ei millään hyvällä..."
GuitarLife
29.06.2009 09:26:50
Antti1: Sanoo sälli, jolla on Zoomin halpispoljin avatarina..? HAH! :D

Mutta tämä ei olekkaa perseestä!! Hinta/Laatu suhde on tosi hyvä.

Ja sitten vielä niitä thomannin ssnake kaapeleita eivät kestä kauaa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)