Nyt mietityttää kumpi olisi parempi näistä mulle: Marshall class 5 nuppi vai Blackstar ht-5 nuppi? Soitan blues, rock, hard-rock ja 80- luvun tyylistä hevii. Enempi nykyään blues vie miehen ja rock. 5w voisi olla hyvä kompromissi koska se on ihan ok kotiin, mutta volaa lähtee kyllä vaikka pienelle keikalle jos olisi tarvis joskus (tuskin :). Mulla oli kauan sitten ht-5 ja hyvähän se oli, mutta silloin en tajunnut vielä soitosta ja musa-asioista yhtä paljon kuin nyt joten muistikuvat siitä on vähän hatarat. Sen kuitenkin muistan ainakin viimeksi olevasta ht club 50 nupista (blackstar), että särö kuulostaa omaan korvaan ehkä liian modernilta ja tummalta. Eihän tuo ht-5 ja ht club 50 ole aivan sama asia kun toinen on täysin putkinuppi, mutta särö osasto taitaa olla aika samanlainen kaikissa blackstareissa? Class 5:sta olen lukenut, että söisi hyvin pedaaleja? Onko totta? Ja sitten mietityttää hiukan kuulostaako tuo hyvältä keinokuorman kanssa? Class 5 taitaa olla enempi se putkinuppi kuin blackstar kun tuossa on 1 84 putki ja 2 ecc83 putkea. Vox:kin on olemassa, mutta niistä en tiedä mitään. Onko Fenderillä mitään ht-5 / class 5 vastaavaa nuppia? Nuppi pitäisi kuitenkin olla kun tulis kaapin päälle mollottamaan. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin. |