Aihe: Minkä paksuiset kielet?
1 2 3 4 5 6 7 8
Jucciz
07.09.2009 22:04:19
cross: Jucciz vois nyt ylipuhua mut, miks DM:n bluu stiilit 11-52 eikä Addarion 11-52 :)

Mun tapauksessa:
1) parempi soundi
2) parempi tuntuma
3) pidempi käyttöikä

D'Addariot paskoittuivat hetkessä mulla ja vaikka en koskaan ole ollut erityisen kova katkomaan kieliä, D'Addarioita kyllä katkesi silloin tällöin muutama - Blue Steelejä ei toistaiseksi ole tainnut katketa ainuttakaan.

Lisäksi paketissa tulee aina mukana molemmat G:t ja hieno tarra, jonka voi liimata säläcasen kylkeen. Kokeile itse ja innostu.
Puavali
07.09.2009 22:12:48
Jucciz: ... Lisäksi paketissa tulee aina mukana molemmat G:t ja hieno tarra, jonka voi liimata säläcasen kylkeen. Kokeile itse ja innostu.

Perskutarallaa, toi punottu G vois toimia noiden parempien mikkien kanssa stratossa, voisin laittaa takaisin nuo SD Antiqyity-mikit. Staggered Polepieces ei ole oikein hyvä punomattamalla G:llä.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Puavali
07.09.2009 22:16:38
mattim: Tämä on myös minun totuuteni lespojen osalta. Stratoon joskus 10 setti livahtaa, Teleen ei sitten taas koskaan ; - ) Nyt on kokeilussa Elixirin setti ja .11 tuntuu jämäkämmältä kuin D'addarion .11. Kumma juttu.

Matti

Eri merkeillä on kyllä eroja nimellisesti samanpaksuisissa kielissä, toki sitten vielä kielimerkeillä ei paksuudet läpi setin ole nimellisestikään samoja, vaikka ohuin kieli olisikin.

Mutta itse suosin stratossa paksuja kieliä ja lespassa ohuita.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
cross
08.09.2009 08:58:29
Jucciz: Lisäksi paketissa tulee aina mukana molemmat G:t ja hieno tarra, jonka voi liimata säläcasen kylkeen. Kokeile itse ja innostu.

Mmm, punottu G vois muuten kyllä toimia. Täytyyhän noita siis testata.
"AMON" belongs to "THEM"
Björn E. Borg
08.09.2009 09:02:25
pietari-poika: Eikö se oo just toisinpäin? Jos verrataan E-vireessä vaikka 8-39 -settiä 11-52 -settiin niin eiks toi 11-52 e-vireessä tee paljon enemmän vetoa (koska kielet ovat siis huomattavasti kireämmällä)?

Oletuksena on, että talla on niin hyvin että se kestää sitä vetoa. Jos kitara ei kerta kaikkiaan kestä paksuja kieliä, niin sitten on tietysti käytettävä ohuita.

Mutta ohuet kielet sopii minusta esim. tanakkaan Les Pauliin.
Jucciz
08.09.2009 09:02:48
Ekman: Mutta itse suosin stratossa paksuja kieliä ja lespassa ohuita.

Mä en tykkää paksuista enkä ohuista, vaan sopivista. Mulle sopivat on just nuo 11-52:t, niin Fenkuissa kuin Gibsoneissakin.
spede from hell
08.09.2009 15:13:27 (muokattu 08.09.2009 15:15:04)

Ite olen käyttänyt dunlopin 11-52 ku vire on db, mutta e-vireeseen on toisessa skebassa 10-46. Tuo 11-52 on db:hen melko hento setti. Pitäis kokeilla paksumpia.
Joku siellä hämmästeli että miks ei addarion samaa settiä ku mikä se toinen oli... Ite ainakin olen huomannut ku olen dunlopia ja dr:ää ruvennut käyttään, että addariot on aika p****t. Ennen käytin addariota ihan vain hinnan takia. Poikasena tosiaan soittelin addarion 8-42, mutta ei niillä oikeasti voi soittaa, vai voiko?!!

Mitä te muut käytätte alemmilla vireillä. Esim. ihan standard db...
G.I.D! www.myspace.com/brewstertheband
suolintu
14.09.2009 13:29:26
Mulla oli ibanez cgcfad vireessä jonkin aikaa. Kielisettinä oli d'addarion 11-setti ja soundi oli ihan uskomatonta kuraa. Kitara soi todella huonosti ja muutaman kuukauden soittelun jälkeen kyllästyin ja palasin takaisin e-vireeseen ja laitoin kitaraan dr:n 9-setin. Kyseessä oli alexi laihon signature sarjan kielet ja pakko myöntää että ovat parhaat kielet mitä koskaan olen kokeillut. Nyt soi kitara taas todella hienosti.

Onko muilla kokemuksia noista laihon signature kielistä?

Mieltä jäi painamaan tuo että cgcfad vireessä kitara soi niin huonosti. Onko mahdollista että se johtui pelkästään poikkeuksellisen huonosta kielisarjasta? Tekisi mieli kokeilla samaa virettä uudelleen paksummalla dr:n kieli setillä, mutta prkl jos soundi on taas samaa puuroa niin itku pääsee.
Juicy
14.09.2009 13:57:31

suolintu: Mulla oli ibanez cgcfad vireessä jonkin aikaa. Kielisettinä oli d'addarion 11-setti ja soundi oli ihan uskomatonta kuraa. Kitara soi todella huonosti ja muutaman kuukauden soittelun jälkeen kyllästyin ja palasin takaisin e-vireeseen ja laitoin kitaraan dr:n 9-setin. Kyseessä oli alexi laihon signature sarjan kielet ja pakko myöntää että ovat parhaat kielet mitä koskaan olen kokeillut. Nyt soi kitara taas todella hienosti.

Onko muilla kokemuksia noista laihon signature kielistä?

Mieltä jäi painamaan tuo että cgcfad vireessä kitara soi niin huonosti. Onko mahdollista että se johtui pelkästään poikkeuksellisen huonosta kielisarjasta? Tekisi mieli kokeilla samaa virettä uudelleen paksummalla dr:n kieli setillä, mutta prkl jos soundi on taas samaa puuroa niin itku pääsee.

Mikähän on tämä Ibanez malliltaan? Oliko orkkismikit? Jos olivat niitä samoja INF-sarjalaisia mitä RG321:ssä, niin eipä mikään ihme. Soundi menee ihan puuroksi matalilla vireillä, riippumatta kielisetin paksuuksista.
"...pala kaulan yhden elimen, pitkä tappi."
suolintu
14.09.2009 14:15:33
Juicy: Mikähän on tämä Ibanez malliltaan? Oliko orkkismikit? Jos olivat niitä samoja INF-sarjalaisia mitä RG321:ssä, niin eipä mikään ihme. Soundi menee ihan puuroksi matalilla vireillä, riippumatta kielisetin paksuuksista.

Ibanez RG620. Ei ole orkkismikit vaan tallaan on vaihdettu dimarzion evo2. Eli ei varmaan mikistä kiinni.
Ziggy Bubba
14.09.2009 14:19:52

Saattaa olla, että tuo sun RG ei vaan meinaa soida samalla tavalla noilla matalemmilla "hertseillä". Puu reagoi välillä aika jännästi eri taajuuksiin..
The Crookmachine Project
Juicy
14.09.2009 14:20:18

suolintu: Ibanez RG620. Ei ole orkkismikit vaan tallaan on vaihdettu dimarzion evo2. Eli ei varmaan mikistä kiinni.

Kannattaa kokeilla muillakin kielimerkeillä, noita D'addarioita on viimeaikoina haukuttu laadun vaihteluista, eli voihan olla että sulle sattui jokin huonompi setti.

Dean Markleyn normeja ja Blue Steeleja, sekä Elixirin Nanowebejä mulla on ollut noissa alemmissa vireissä, eikä ole soundin suhteen ollut moittimista.
Ziggy Bubba
14.09.2009 14:22:40 (muokattu 14.09.2009 14:25:05)

Ite olen jo pitkään miettinyt kevyesti nikkeliallergisena noiden Blue Steelien testaamista, mutta eivät ihan ole nuo paksuudet omaan makuun sopivia. Noh, ehkä noissa vois vähän joustaa..

E: Katohan, tuo Juccizen mainitsema 11-52 ois just eikä melkein - pitääpä testailla.

E2: Myykös noita Stadissa joku pulju kohtuuhintaan?
The Crookmachine Project
suolintu
14.09.2009 14:30:20
Eikös noissa elixir kielissäkin ole jonkinlainen pinnoite?
Myös Laihon signature dr:ssä on myös ja en tiedä johtuuko se sitten siitä mutta tosi hyvältä tuntuu.

Onko muut kokeilleet noita laiho settejä? Nimi lisähän noiden hinnassa varmasti on. Elixiriä näköjään kehutaan joka paikassa. Se nyt on jo selvää että d'addarion kieliä en vähään aikaan hanki.
Juicy
14.09.2009 15:02:40

suolintu: Eikös noissa elixir kielissäkin ole jonkinlainen pinnoite?
Myös Laihon signature dr:ssä on myös ja en tiedä johtuuko se sitten siitä mutta tosi hyvältä tuntuu.

Onko muut kokeilleet noita laiho settejä? Nimi lisähän noiden hinnassa varmasti on. Elixiriä näköjään kehutaan joka paikassa. Se nyt on jo selvää että d'addarion kieliä en vähään aikaan hanki.

DR:n jotkut Dimebag setit kokeilin muinaisessa RG:ssäni, ne oli jo niin paksutkin että se kuulosti enemmän bassolta kuin kitaralta. Eikä ne normaalitkaan DR:n kielet oikein silloin vakuuttanut.

Pitääpä katsastaa joskus noi Laiho-setit, jos niillä olis jotkut 10-52:set tai sinne päin...
marco_albertz
14.09.2009 15:17:53
Juicy: DR:n jotkut Dimebag setit kokeilin muinaisessa RG:ssäni, ne oli jo niin paksutkin että se kuulosti enemmän bassolta kuin kitaralta. Eikä ne normaalitkaan DR:n kielet oikein silloin vakuuttanut.

Pitääpä katsastaa joskus noi Laiho-setit, jos niillä olis jotkut 10-52:set tai sinne päin...

Höpöhöpö, kyllä ne DR:n kielet toimivat ihan mainiosti.
Saattaa katketa herkemmin kuin esim. Ernie Ballit, ainakin Lespan Tune-O-matic tallassa sieltä tallasta tai sitten johtuu meikäläisen liian terävästä tallapalasta.

Nykyään Ernie Ballit ovat varsin kohtuuhintaisia T-kaupassa. Olikohan jotain alle 6eur per/ setti.
The hand and fingers are the second most sensitive areas of the body.
Juicy
14.09.2009 15:28:24

marco_albertz: Höpöhöpö, kyllä ne DR:n kielet toimivat ihan mainiosti.
Saattaa katketa herkemmin kuin esim. Ernie Ballit, ainakin Lespan Tune-O-matic tallassa sieltä tallasta tai sitten johtuu meikäläisen liian terävästä tallapalasta.

Nykyään Ernie Ballit ovat varsin kohtuuhintaisia T-kaupassa. Olikohan jotain alle 6eur per/ setti.

Jep, sun mielipitees on parempi kuin mun. Oikein unohdin ettei nämä mitään makuasioita ole, vaan absoluuttisia universaaleja totuuksia.

Ihte tilaan kieleni Saitenkatalogista, siellä jos tilauksen arvo ylittää tietyn rajan kamat saa ilman toimituskuluja. Ja noita Dean Markleyn NickelSteelejä saa alta neljän euron/satsi. Oli siellä muutkin kielet vissiin vähän halvempia, ja saahan sieltä kaikkea muutakin kitarasälää.
Terry Pantheras
14.09.2009 15:47:07
sikki-six: Ite olen jo pitkään miettinyt kevyesti nikkeliallergisena noiden Blue Steelien testaamista, mutta eivät ihan ole nuo paksuudet omaan makuun sopivia. Noh, ehkä noissa vois vähän joustaa..

E: Katohan, tuo Juccizen mainitsema 11-52 ois just eikä melkein - pitääpä testailla.

E2: Myykös noita Stadissa joku pulju kohtuuhintaan?

Mulla myös nikkelialgeria, kitaristille perin veemäinen pala haukattavaksi... :( Olen havainnut parhaaksi Blue Steelit, mutta joudun kasaamaan setin CGCFAD-vireeseen kahdesta pakkauksesta: 11-52 ja 13-56 seteistä, eli punotut 56-setistä. Punomattoman G:n otan 11-setistä, koska punottu G ei ole mun judanssi.

Thomanilta saa kohtuuhintaan kun tilaa köntässä, Helsingissä en ole noihin paksuuksiin törmännyt missään liikkeessä...
MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~
muna247
14.09.2009 21:41:43

Itellä on käytössä Skull Stringsin Drop C-paketti 11-58. Toimii. Muutama vuosi takaperin kun otin käyttöön tuntui kyllä että sormet halkeaa, mutta tottui noihin aika nopsaan. Kokeilin myös muistaakseni DR:n samantyylistä pakettia mutteivät kestäneet/soineet läheskään yhtä pitkään/nätisti.
http://www.mikseri.net/trakooma
cross
13.02.2010 14:10:24
D'addarion seiskasetti 9-54, ysikieli pois jolloin jää 011-016-w024-w032-w042-w054.

Tätä pitää lähteä seuraavaksi kokeilemaan :)
"AMON" belongs to "THEM"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)