Aihe: wah pedaali
1 2 3 4 5
gator
07.03.2009 09:26:21
McNulty
07.03.2009 09:30:09
gator: http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/3667

Onko joku käynyt tuota G-Labia testimässä?

Enpä ole, vaikkakin nuita kuikuilin wahia etsiskellessä. Mitä enemmän nippeliä ja nappulaa, sen vähemmän se kiinnosti. Päädyin perinteiseen RMC Picture Wahiin eikä ole metriäkään harmittanut/kaduttanut.
giddyup!
gator
07.03.2009 09:42:44
Mulla on kans samantyyppinen fiilis noista mut tossa wahissa noi säädöt tuntuis fiksuilta jos vaan toimii fiksusti.
Pitänee käydä kattomassa.
Jucciz
07.03.2009 11:49:41
gator: http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/3667

Onko joku käynyt tuota G-Labia testimässä?

Mun kitaramaikka tilasi tuommoisen. Voisin pyytää sitä ottamaan sen joskus tunnille mukaan kunhan se saapuu, niin voisin testata ja luonnehtia vähän. Aika paljon näytti olevan säätimiä, eli ei oikein mun makuun. Picture wah täälläkin. ;)
dexi
07.03.2009 12:25:48
Pakko kysäistä, kun täällä vaikuttaa asiantuntevaa porukkaa olevan, että onkos kenelläkään käyttökokemusta tuosta Bossin PW-10 -mallinnuswahista?

Omistin aikoinaan perus Crybabyn. Soundi oli ihan ok, mutta laite söi tonea, mikä häiritsi jonkin verran. Tuo Bossin multiwahi kiinnostanee sen takia, koska en ole mikään soundi-perfektionisti. Elikkä jos pedaali hoitaa mallinnokset hyvin, että soundi ei ole aivan käyttökelvoton ja pedaali myös toimii totutulla Boss-laadulla, niin osto voisi olla aika lähellä. Mitenkäs tuo mainitsemani tone-ongelma? True-bypass tuo ei taida olla, mutta jos tässäkin on totuttua Boss-laatua, niin se on oikein riittävä. Testausmahdollisuutta ikävä kyllä pedaalille ei meikäläisellä oikein ole, kun noita musakauppoja on sen verta kaukana, ettei kovin usein kerkeä moisissa vierailemaan.

Elikkä kaikki keillä on kokemusta laitteesta, niin kommenttia kyseisestä pelistä kehiin vaan!
HeavyMachinery
07.03.2009 13:17:31

dexi: Pakko kysäistä, kun täällä vaikuttaa asiantuntevaa porukkaa olevan, että onkos kenelläkään käyttökokemusta tuosta Bossin PW-10 -mallinnuswahista?

Omistin aikoinaan perus Crybabyn. Soundi oli ihan ok, mutta laite söi tonea, mikä häiritsi jonkin verran. Tuo Bossin multiwahi kiinnostanee sen takia, koska en ole mikään soundi-perfektionisti. Elikkä jos pedaali hoitaa mallinnokset hyvin, että soundi ei ole aivan käyttökelvoton ja pedaali myös toimii totutulla Boss-laadulla, niin osto voisi olla aika lähellä. Mitenkäs tuo mainitsemani tone-ongelma? True-bypass tuo ei taida olla, mutta jos tässäkin on totuttua Boss-laatua, niin se on oikein riittävä. Testausmahdollisuutta ikävä kyllä pedaalille ei meikäläisellä oikein ole, kun noita musakauppoja on sen verta kaukana, ettei kovin usein kerkeä moisissa vierailemaan.

Elikkä kaikki keillä on kokemusta laitteesta, niin kommenttia kyseisestä pelistä kehiin vaan!

Boss laatu :D joopa joo... Jos kriteerit soundillisesti on boss laatua niin tuo ajaneen asiansa.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
gator
07.03.2009 14:08:48
Jucciz: Mun kitaramaikka tilasi tuommoisen. Voisin pyytää sitä ottamaan sen joskus tunnille mukaan kunhan se saapuu, niin voisin testata ja luonnehtia vähän. Aika paljon näytti olevan säätimiä, eli ei oikein mun makuun. Picture wah täälläkin. ;)

Noita RMC:n waheja oon itellekki miettiny. Lähinnä Dunlopeista on aikasempaa kokemusta ja sen firman wahia en ainakaan tältä istumalta enää itselleni hommaa.
Mut pitää kävästä custom-shopissa pyörähtämässä lähipäivinä.
HeavyMachinery
07.03.2009 14:36:38

gator: Noita RMC:n waheja oon itellekki miettiny. Lähinnä Dunlopeista on aikasempaa kokemusta ja sen firman wahia en ainakaan tältä istumalta enää itselleni hommaa.
Mut pitää kävästä custom-shopissa pyörähtämässä lähipäivinä.

Mättikö dunlopissa enemmän soundi vai tatsi ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
gator
07.03.2009 15:09:44
Molemmat mätti lyhyesti sanottuna. Aiemmin tässä ketjussa noita syitä on tarkemmin eriteltykin.
En noita Signatureja tosin o testannu mut suhtaudun skeptisesti.
McNulty
07.03.2009 15:53:16 (muokattu 07.03.2009 15:53:51)
gator: Molemmat mätti lyhyesti sanottuna.

Komppaan. Sweepin range on liian usein olematon ja jokseenkin liian on/off-tyylinen. Puuttuu tietynlainen herkkyys ja "makeus" nuista perus-Runlopeista.

En noita Signatureja tosin o testannu mut suhtaudun skeptisesti.

Mie olen... viimeiseksi se Crybaby From Hell (jonka omistin 535Q:n jälkeen). Se oli ulkoasua lukuunottamatta sama laitos kuin 535Q. Wylde vastasi hyvin pitkälti Crybaby Classicia, Slashin rasia oli 535Q johon oli ympätty säristin mukaan. Kevyesti positiivinen yllätys oli tuo uusittu Jimi Hendrix waakku. Se oli kuin Faselilla varustettu Crybaby Classic, ilman sitä ärsyttävää piikikästä yläkertaa pedaalin ollessa ääriasennossaan. Jimi Wah tuntui luontevammalta ja käyttökelpoisemmalta mitä normi-Babyt. Modaamallahan nuista perusbabyistä on saatu ihan toimivia... (esim. potikka vaihdettu ja kumitassuja pedaalin pohjassa ohennettu, jotta rangeen on saatu lisää liikkumavaraa).
giddyup!
dexi
07.03.2009 16:07:50
HeavyMachinery: Boss laatu :D joopa joo... Jos kriteerit soundillisesti on boss laatua niin tuo ajaneen asiansa.

Puhuin kylläkin laitteen toimivuudesta verraten siihen, että Bossin pedaalit ovat (ainakin meikäläisen kokemuksen mukaan) olleet kestäviä ja luotettavia toiminnaltaan. Tietty luetun ymmärtäminen voi vaihdella ihmisillä, vähän niin kuin makuasiatkin....
gator
07.03.2009 16:49:31
bonecrusher: Komppaan. Sweepin range on liian usein olematon ja jokseenkin liian on/off-tyylinen. Puuttuu tietynlainen herkkyys ja "makeus" nuista perus-Runlopeista.

Mie olen... viimeiseksi se Crybaby From Hell (jonka omistin 535Q:n jälkeen). Se oli ulkoasua lukuunottamatta sama laitos kuin 535Q. Wylde vastasi hyvin pitkälti Crybaby Classicia, Slashin rasia oli 535Q johon oli ympätty säristin mukaan. Kevyesti positiivinen yllätys oli tuo uusittu Jimi Hendrix waakku. Se oli kuin Faselilla varustettu Crybaby Classic, ilman sitä ärsyttävää piikikästä yläkertaa pedaalin ollessa ääriasennossaan. Jimi Wah tuntui luontevammalta ja käyttökelpoisemmalta mitä normi-Babyt. Modaamallahan nuista perusbabyistä on saatu ihan toimivia... (esim. potikka vaihdettu ja kumitassuja pedaalin pohjassa ohennettu, jotta rangeen on saatu lisää liikkumavaraa).

Omaan perus-itkupilliin vaihdoin kans punasen faselin ja muutin vielä truebypassiks mut ei noi modaukset muuta wahin perusolemusta joka on juurikin niinkuin sanoit. Makuasioita juu mut pitää tässä viikko katsastella ja käydä testailemassa.
Tuota wizard- ja picture wahia pitää ainakin testimässä käydä tuon g-labin ohella. Onneks sijaitsevat samassa kaupassa molemmat. Tosin veikkaan että noi luonnollisesti kerkee hyllystä loppuu just ennenku kauppaan kerkeen.
K3babi
15.03.2009 15:40:12
Oliskos tuollainen "Crybaby Classic" kannattava ostos? Ainakin Kirk hammet ja Eric Clapton sitä käyttävät...
ReBeat
15.03.2009 15:42:57

K3babi: Oliskos tuollainen "Crybaby Classic" kannattava ostos? Ainakin Kirk hammet ja Eric Clapton sitä käyttävät...

Testaamalla se selviää.
oiva tumpeloinen
15.03.2009 15:45:45
K3babi: Oliskos tuollainen "Crybaby Classic" kannattava ostos? Ainakin Kirk hammet ja Eric Clapton sitä käyttävät...

Kirkalla taitaa kyllä olla räkkimuljutin, mitä se polkee.

Mut kuten sanottu, käy kokeilemassa. Eri merkkien wahit on luonteeltaan erilaisia, ja usein toisen herkku aiheuttaa toiselle näppylöitä. Mulla ei ole mitään kaikkia Dunlopin waakkuja vastaan. Ihan perus 95:sta en oikein välitä, mutta esim. 535Q on mun mielestä ihan toimiva. Tosin mun polkeminen on niin minimaalista, että se on melkein ihan sama, mikä siellä räpylän alla notkuu.
K3babi
21.10.2009 21:14:59
mistä johtuu kun omassa crybabyssa on kovin ohut soundi ja jos soittaa kovilla säröillä sustain häviää
Quill
21.10.2009 21:28:11 (muokattu 21.10.2009 21:33:10)
Voxiltahan on tulossa marraskuussa uusi Wah -> Vox V845 (jos moni ei tätä ole huomannut/tiennyt). Hinta ainakin näyttäisi Britanniassa olevan 60e paikkeilla.
Itse meinasin, että voisi ihan mielenkiinnolla tilata ulkomailta tai ostomielessä käydä testaamassa, jos Suomen maalle tämmöisiä muljuttimia saapuu...
Ensimmäisen Wahin ostaminen olisi varmaan edessä (näkeepähän onko mulle oikea efekti vai ei).
martja2
23.10.2009 14:19:52
Slunkman: yhtenä aamuna löin vahvistimeen virran ja aloin soittaa. Vanha wah pedaali ilmoitti jäävänsä eläkkeelle. Nyt pitäis palkata uus ja vaihtoehoja löytyy, eli mikä näistä?

1. Snarling dogs whine-o-wah
2. Snarling dogs mold spore wah
3. Dunlop Crybaby 535q
4. Dunlop Crybaby GCB95

näistä oon ajatellu valita ja kysyn nyt teidän mielipidettä. Jos jollakin on vielä parempi pedaali mielessä niin otan ehdotuksia vastaan.

tattista jo etukäteen

Mietis tätä vaihtoehtoa: G-Lab WoWee. Hyvä soundi. Itseäni erityisesti miellyttää, että wahin saa päälle ja pois pelkästään aloittamalla polkemaan eli kevyesti astumalla pedaalille wahi on jo ilman viivettä käytössä.
Icy-Sun
23.10.2009 17:45:24
K3babi: mistä johtuu kun omassa crybabyssa on kovin ohut soundi

Älkää kyseisen pedaalin diggaajat suuttuko, mutta minusta siinä laitteessa vain sattuu olemaan tuollainen ominaissoundi.
powerfly
25.10.2009 10:40:12
Icy-Sun: Älkää kyseisen pedaalin diggaajat suuttuko, mutta minusta siinä laitteessa vain sattuu olemaan tuollainen ominaissoundi.

Kyl, semmosen kuvan mäkin oon siitä saanut,vaikken ikinä oo omistanutkaan..
Ronkeli ei saa rinkeliä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)