Aihe: Kuinka kovaa soitat yksin?
1 2 3 4
Hillboy
25.11.2008 23:05:48

Kun treenaan, niin pidän ainakin alkuun volat niin pienellä, että kuulen plektran äänen ja muutkin pikku hieraisut ja vingahdukset jotta pääsisin niistä lopulta joskus eroon/ saisin niitä hillittyä. Tämä siis, kun soitan sisällä pelkkään etuasteeseen, joka on kiinni tietokoneessa.

Sitten, kun joku biisi tai juttu on ikään kuin valmis, soitan kovempaa. Jja kun haluan irrotella, menen tallin soittokämppään ja lyön marsun hiukan nupit yli puolenvälin ja lennän perseelleni siinä muutaman neliön luukussa.

Näin meillä. - Lauri
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Shakata
25.11.2008 23:08:05
En tykkää yhtään soittaa kovaa yksin, yleensä soittelenkin sähkistä ilman vahvistusta. Joskus on toki ihan mukava muljuttaa efektejä putkivahvistimen kautta, mutta harvoin.
Kalamies #?
kitaristijeesus
25.11.2008 23:15:38

soittelen kotona reilulla volatasolla niin kauan kun naapurin täti koputtelee harjalla seinään, varmaan vihjatakseen jotain mun soittotaidoista :(
asdfsaasdasd
Vertigo
25.11.2008 23:44:21
Itse soitan ainoastaan kuulokkeilla V-Amp 2:n läpi, koska en halua muiden kuulevan omaa soittoani. Nailonkielisenkin hommasin tässä jokin aika sitten, mutta ei sitä tässä pahviseinäkämpässä voi soittaa juurikin yllämainitusta syystä. Naapurilla ei samaa ongelmaa näytä olevan, jätkä luukuttaa lujaa ja laulaakin päälle. Paskiainen.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin.
HeavyMachinery
26.11.2008 11:44:57

Soittamalla lujaa oppii soittamaan lujaa

Soittamalla hiljaa oppii soittamaan hiljaa.

Tähän törmää monasti studiossa kun se pekka 16v. jolla on line6 kotona menee studioon jossa pitää soittaa lujaa oikealla putkivahvarilla. Loppu tulos kuulostaa aika kamalta kun joka ikinen häröääni kuuluu hyvin tostavan vahvarin läpi, täten myös soitto kuulostaa löysältä ja soundi paskalta...

Osa soitto taitoa on myös se kuinka sitä vahvaria käsketään, tämän takia hiljaa soittelu kotona ei oikein innosta. Itse siis soittelen reilulla puhe volyymilla tai lujempaa jos soitan esim levyjen/taustojen mukana.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
mattim
26.11.2008 13:53:04

Soittamalla lujaa oppii soittamaan lujaa

Soittamalla hiljaa oppii soittamaan hiljaa.

Tähän törmää monasti studiossa kun se pekka 16v. jolla on line6 kotona menee studioon jossa pitää soittaa lujaa oikealla putkivahvarilla. Loppu tulos kuulostaa aika kamalta kun joka ikinen häröääni kuuluu hyvin tostavan vahvarin läpi, täten myös soitto kuulostaa löysältä ja soundi paskalta...

Osa soitto taitoa on myös se kuinka sitä vahvaria käsketään, tämän takia hiljaa soittelu kotona ei oikein innosta. Itse siis soittelen reilulla puhe volyymilla tai lujempaa jos soitan esim levyjen/taustojen mukana.

Totta turiset. Pitkästä aikaa isoilla voluumeilla kun kamoja käskee, sitä aivan säikähtää. Tarttee joko aina kaikki äänittää tai vahvarin läpi laittaa, muuten tulee kummia tottumuksia, joista on vaikea päästä eroon.

Matti
epi2
26.11.2008 17:28:25
onneks en asu kerrostalossa, siellä ei vois luukkuttaa täysillä, heh

Asun kyl rivarissa, mutta ei oo ollu mitään valituksia ja kellarissa on rummutkin jotka kyllä kuuluu, mutta kuhan en soita 9 jälkeen illalla niin ei se niitä haittaa, kitaraa kyllä huudatan ysin jälkeen viel melko kovalla.
BubbleBob
26.11.2008 18:56:23

Sen verran kovaa että on laulun kanssa balanssissa. Kitaraa plainisti, tai styrkkarilla reipas puhevola.
Floating out of the Screen..
cr4b
26.11.2008 19:40:54
Ehkä paras yhdistelmä on se, että pääsee soittamaan kovaa ja ilman tulppia, mutta kaukana vahvarista. Esim studiotyyliin vähän nurkan takana tai muuten vain niin, että soundissa on munaa, muttei kaappi huuda korvanjuuressa.

Tämä on totta, tykkään monesti himassa päivällä vääntää vähän enemmän volaa ja mennä sitten juuri huoneen oven ulkopuolelle soittamaan kun huoneessa sisällä äänentaso käy korviin :D Sitten iltasella melko kovalla edelleen, mutta niin että itse kestää olla huoneessa. Naapurin välissä on paksu seinä.
It ain't fast enough 'till the fretboard is on fire.
TKT
26.11.2008 19:50:18
Riippuu mielialasta. Jos tekee mieli soittaa lujaa, niin sitten soitetaan. Yleensä levyn mukana soitettaessa on volumea vähän enemmän.
"The secret to succes, whether it's women or money, is knowing when to quit. I oughta know: I'm divorced and broke." - Sonny Crockett
Ketjukuula
28.11.2008 12:38:54
Liian kovaa yleensä. Tuossa marsussa on ovelasti et se volyymi nousee todella äkkiä tuossa vähän ennen kakkosta ja sen alapuolella on vähän liian hiljasella. ja kyllähän se paremmin saundaa kovalla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)