Aihe: Kitarapaja
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
FensonGibder
03.09.2011 15:10:05
loner: Neuvoteltavissa on ollut sekin ;)

Ihan varmasti.

Tämä on se normijako, joka pätee varmasti ensikertalaiselle.
Riffi, nyt.
Spirocore
03.09.2011 22:17:02

oiva tumpeloinen: Milloin sä olet kysynyt tuon? Mulle tuossa vuosi pari sitten sanoivat, että ottavat myyntihinnasta 20%. Oli puhetta tosin vahvarista ja vähän vanhemmastakin. Tiedä sitten, miten se vaikuttaa asiaan.

Viikko vai kaks sitten..? Mutta myyntitili ja suoraan ostaminen tosiaan eri asia, kuten asiaa yllä selvennettiin. Ihan asiallinen vaihtohinta mielestäni ottaen huomioon että kyseessä on kuitenkin yritys eikä yksityishenkilö.
You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose!
jpg
04.09.2011 11:24:06
mistäköhän noita Gretsch-kitaroita on päätynyt Pajalle.on meinaan hyvä lajitelma käytettyjä.Onko Suomessa ollut niin hyvä myynti uutena että noinkin paljon on riittänyt Pajalle myytäväksi käytettyinä?vai kenties ulkomailta roudattuja????
K.Hill
04.09.2011 12:40:39
jpg: mistäköhän noita Gretsch-kitaroita on päätynyt Pajalle.on meinaan hyvä lajitelma käytettyjä.Onko Suomessa ollut niin hyvä myynti uutena että noinkin paljon on riittänyt Pajalle myytäväksi käytettyinä?vai kenties ulkomailta roudattuja????

Ovat tietääkseni myyntitilissä. Niillä on joku "kontakti", joka on niitä varmaankin jostakin ulkomailta hankkinut. Niin kuin näkyy, suurin osa ihan uusia ja soittamattomia....
kiriminni
04.09.2011 19:45:14
FensonGibder: Myyntitiliin jättäminen tarkoittaa edelleen, että myynnistä saaduista rahoista jää 20% pajalle ja loput 80% kitaran myyjälle.
Noiden kannattaisi siirtyä asuntoja myymään on tossa mahtavat katteet.
Samat kitarat vaan pyörii vuosikausia sivuilla ja hinta pysyy samana.
Yhtäkin nimeltä mainitsematonta kitaraa kävin pari vuotta sitten kattomassa.
Siellä se on vieläkin.
Hanok
04.09.2011 20:11:33
kiriminni: Samat kitarat vaan pyörii vuosikausia sivuilla ja hinta pysyy samana.

Onhan siellä läjä kitaroita jotka ovat jo lähes ehtineet muuttua vintageksi lojuessaan Pajan myyntilistoilla. Mutta kyllä sieltä kitaroita liikkuukin. Ovat ilmeisesti yksi Pohjoismaiden eniten uusia Gibsoneita myyvistä liikkeistä. Noilla hinnoilla varmaan uudet Martinit liikkuvat ihan kohtuullisesti, ja käytettyjen Gibsonien ja Fenderien puolella sitä vaihtoa tapahtuukin sitten vähän enemmän.
K.Hill
04.09.2011 20:24:24
Hanok: Onhan siellä läjä kitaroita jotka ovat jo lähes ehtineet muuttua vintageksi lojuessaan Pajan myyntilistoilla. Mutta kyllä sieltä kitaroita liikkuukin. Ovat ilmeisesti yksi Pohjoismaiden eniten uusia Gibsoneita myyvistä liikkeistä. Noilla hinnoilla varmaan uudet Martinit liikkuvat ihan kohtuullisesti, ja käytettyjen Gibsonien ja Fenderien puolella sitä vaihtoa tapahtuukin sitten vähän enemmän.

Näin on, kaikki menee joskus kaupaksi. Pajalla vaihtuvuus on hurja, mm. uusia Martineja, kuten mainitsit, tulee ja menee satsi toisensa jälkeen. Siinä ei paljon haittaa jos muutama keppi lojuu pidempään. Eikä kitaran hinta yleensä laske. Takavuosina kävin nauhoituttamassa Ruotsista ostamani tele customin (-74). Kun kerroin mitä olin siitä maksanut, totesi Pusa, että hiukan yläkanttiin, mutta jatkoi sitten, että no vuoden kuluttua se on jo halpa hinta.....
kiriminni
04.09.2011 20:24:54
Hanok: Onhan siellä läjä kitaroita jotka ovat jo lähes ehtineet muuttua vintageksi lojuessaan Pajan myyntilistoilla. Mutta kyllä sieltä kitaroita liikkuukin. Ovat ilmeisesti yksi Pohjoismaiden eniten uusia Gibsoneita myyvistä liikkeistä. Noilla hinnoilla varmaan uudet Martinit liikkuvat ihan kohtuullisesti, ja käytettyjen Gibsonien ja Fenderien puolella sitä vaihtoa tapahtuukin sitten vähän enemmän.
Juu en mää kitarapajaa dissaa oon ittekin sieltä yhden Martinin ostanut.
Mukavat myyjät.Siellä vaan liikkuu sitä pro-porukkaa aika paljon.
Kerran tuli Ile Kallio ovesta sisään,jumalauta ,että se on pieni luonnossa.
Se yksi kitara mikä on auton näköinen,sehän on on ollut siellä yli 20v.
Viking
04.09.2011 22:43:35
Hanok: Ovat ilmeisesti yksi Pohjoismaiden eniten uusia Gibsoneita myyvistä liikkeistä.
No tuota en kyllä allekirjoita, paremmat ja kattavammamt valikoimat löytyvät muualta, myös Suomessa
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
FensonGibder
05.09.2011 09:06:09
Viking: No tuota en kyllä allekirjoita, paremmat ja kattavammamt valikoimat löytyvät muualta, myös Suomessa

Tilaamalla saa varmasti mihin vaan kauppaan, mutta missä on parempi varasto heti liikkeessä testattavaksi?
Riffi, nyt.
Rämppy
05.09.2011 09:33:42 (muokattu 05.09.2011 09:38:34)
Viking: No tuota en kyllä allekirjoita, paremmat ja kattavammamt valikoimat löytyvät muualta, myös Suomessa
Kerro mistä Suomessa?

Myyntitilillä olevan tavaran hinta ei laske, jos omistaja ei siihen suostu. Ilmeisesti sellaisiakin on, joilla ei ole kiirettä päästä eroon myyntitilillä olevasta kitarastaan.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Hynkel
05.09.2011 10:04:03
Aina välillä joku avautuu näistä "katteista" ja "epäreiluista hinnoista". Kantsii muistaa, että soitinliike on yritys. Yritys tekee bisnestä, ja yrittää tietenkin saada katetta toiminnastaan. Se on koko yritystoiminnan lähtökohta, ei heitä voi kiinnostaa ensisijaisesti jonkun toisen omaisuuden myyminen - ellei sitten jostain syystä katsota, että siitä on heille itselleen lisäarvoa.

Käytetyn ostaminen itselle ja myyminen edelleen, siinä on aina omat riskinsä. Myyntitili on täysin ymmärrettävä asia kun tältä kantilta väijyy. Ihan samasta periaatteesta on kysymys vaikka autokaupassa (vaikkei myyntitilejä olekaan). Käteismaksusta saa alennusta, koska liikkeen ei tarvitse ottaa ritsaa riesakseen. Samoin jos otetaan tavaraa vaihdossa, on aina ajateltava edelleenmyyntiä, sitä kuinka käytetystä pääsee eroon - mielellään katteen kera. Tarjottavat hinnat ovat sitten sen mukaan.

Kitaran myyminen myös maksaa soitinliikkeelle, se on tärkeää ottaa huomioon. Tila ei ole Helsingissä ilmaista, työntekijälle pitää maksaa palkkaa, yrittäjältä menee omaa aikaa jne. Varmasti Kitarapajan hinnoittelu ottaa nämä huomioon, muuten ei olisi näin pitkään pysynyt hengissä.

(Kuten täälläkin on jankattu: jos haluaa maksimoida omat voittonsa, ei kannata lähteä laittamaan kitaroita eikä mitään muutakaan ns. "myyntitilille". Myytte ihan itse vaikka täällä torilla.)

Itse en tunne Kitarapajalta ketään henkilökohtaisesti, mutta olen aina käydessäni saanut asiallista ja asiantuntevaa palvelua. Pari ostostakin olen tehnyt, ja lähtenyt aina tyytyväisenä kotiin. Voin varauksetta suositella.
Rämppy
05.09.2011 10:16:03
Itse en tunne Kitarapajalta ketään henkilökohtaisesti, mutta olen aina käydessäni saanut asiallista ja asiantuntevaa palvelua. Pari ostostakin olen tehnyt, ja lähtenyt aina tyytyväisenä kotiin. Voin varauksetta suositella.
Mun mielestä paja on turvallinen paikka ostaa soittovehkeitä. Jos sieltä ostettuun soittimeen tulee ongelmia, niin sieltä saa apua. Vuosien varrella on tullut ostettua useampikin soittovehjes sieltä.
En sitten malttanut olla sanomatta.
joku muu sikko
05.09.2011 10:18:48
Vau. http://www.kitarapaja.com/pics/glpc571.jpg Mahtaakohan olla kallein kitara mitä on Suomessa ollut myynnissä koskaan?
Breaking The law, Breaking The law. Breaking The law, Breaking The law.
Numb
05.09.2011 10:47:57

Hynkel Belzepop: Aina välillä joku avautuu näistä "katteista" ja "epäreiluista hinnoista". Kantsii muistaa, että soitinliike on yritys.

Tästä samasta inistään myös esim. autokaupassa. Kun liikkeen hyvityshinnat ovatkin pienempiä kuin mitä nettiauton hinnat samanlaiselle.
I've got things to see and people to do
Hanok
05.09.2011 10:49:01

Uusia sähkökitaroita näyttäisi olevan Kitarapajan nettisivuilla 36 kpl, akustisia vielä muutama päälle. Ei tuo nyt ihan vaatimaton valikoima ole, vaikka muualla toki voi ollakin enemmän. Puhuin edellisessä kirjoituksessa kuitenkin myyntimääristä enkä siitä millainen valikoima on liikkeessä esillä.
FensonGibder
05.09.2011 12:44:19
Hanok: Uusia sähkökitaroita näyttäisi olevan Kitarapajan nettisivuilla 36 kpl, akustisia vielä muutama päälle. Ei tuo nyt ihan vaatimaton valikoima ole, vaikka muualla toki voi ollakin enemmän. Puhuin edellisessä kirjoituksessa kuitenkin myyntimääristä enkä siitä millainen valikoima on liikkeessä esillä.

Ja kun vielä ottaa huomioon nämä:

- pajalla uudet kitarat menevät nopsaa kaupaksi, vuositasolla puhutaan kymmenkertaisista luvuista. On siinä valikoimaa.

- pajalla ei ole kiinakuraa, eikä paljon muutakaan kuraa. Meksikolaiset ja japanin-ihmeet ovat käytettyinä tooodella harvassa.

Uutena mehikolaisia on, mutta se lienee osittain Fenderin politiikasta.

- vintagemiehen taivas. Kiitokset pajalle, että tuovat myös demi-kalliita (10000-60000) vanhoja ja uusia kepakoita ihasteltaviksi ja ostettaviksi.
Riffi, nyt.
Guildfinger
05.09.2011 16:35:15
Monen muun megastoren kannattaisi ottaa oppia Kitarapajasta, minkälaisissa säädöissä kitaroita yritetään myydä. Siellä on myös hyvä suhtautuminen kokeilua kohtaan. Sekin asiakas, joka kokeilee kitaraa silkasta uteliaisuudesta huvikseen, tulee ostoksille jonakin päivänä tosimielellä.
PJS
05.09.2011 16:44:05

Guildfinger: Monen muun megastoren kannattaisi ottaa oppia Kitarapajasta, minkälaisissa säädöissä kitaroita yritetään myydä. Siellä on myös hyvä suhtautuminen kokeilua kohtaan. Sekin asiakas, joka kokeilee kitaraa silkasta uteliaisuudesta huvikseen, tulee ostoksille jonakin päivänä tosimielellä.

Näin juuri. Ja jos kysyy, että on tämmöistä ja tämmöistä ehkä kiikarissa niin kaupan sedät osaa kantaa oman budjetin rajoissa sun testattavaksi tosi laajan repertuaarin oikeasti vermeitä ja henkilökunta myös tietää niistä laitteista tosi paljon. Toisin kuin jossain maakuntien musakaupoissa voi joskus käydä...

Itse olin hankkimassa akkaria tuossa viime keväänä ja kävin useamman kerran pajalla soittelemassa ja vähän selitin että mitä ja millaiseen tarkoitukseen oon hakemassa ja millä budjetilla. Hyvän kaupankäyntikulttuurin mukaan henkilökunnan setä osasi ehdotella toinen toistaan asiallisempia akkareita silleen "entäs tämä, tämmöinekin vois olla kiva" :). Lopulta mukaan tarttui Pajan oma juhlamalli Martin HD28:sta ja ei voi kyllä valittaa että olisi kertaakaan kaduttanut että päätin just tuolla hoitaa asiointini.
Peace!
jii.haanpaa
05.09.2011 21:13:59 (muokattu 05.09.2011 21:25:17)
FensonGibder:
- pajalla ei ole kiinakuraa, eikä paljon muutakaan kuraa. Meksikolaiset ja japanin-ihmeet ovat käytettyinä tooodella harvassa.

Eikös siellä ole japanilaisia "hyllyt pullollaan"? Onneksi. Kelpo putiikki, suhtautuvat tamperelaiseenkin kuin ihmiseen.

Rämppy: Kerro mistä Suomessa?

Olen omin korvin kuullut ainakin kuusi kertaa, että Seinäjokinurmon ylpeys, Topsound, olisi isoin ja kaunein kun puhutaan suomen Gibson-diilereistä. Onhan sen silloin oltava totta. Kerran olen ollut paikalla kun purkivat "rekallisen" CS gibsoneita. Olivat kuulemma ostaneet jonkin kitaramessuosaston puhtaaksi. Tuolta siis löytyy joskus muutakin kuin intoluthmannia.

Vahinko, että Topsoundin webbisivut ovat mitä ovat, mutta ilmeisesti tavara liikkuu ilmankin. Omistajan(?) mukaan paljon tavaraa menee myös muihin pohjoismaihin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)