Aihe: Kiinnostaako halpa kitara
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Shadowsfall
18.01.2013 18:31:18

Hui ku alko pelottaa:)Kyse oli Kiinan kitaroista eikä pirattikopioista...
finnstar
18.01.2013 18:38:40
no jos ne tullissa huomaa sen piraatiksi niin se menee tuhottavaksi. siitä tulee vajaan 300€ arvoinen nuotio, etkä edes pääse sen lämmöstä nauttimaan.
Shadowsfall
18.01.2013 18:44:22

No sen näkee sit ens viikolla...
madcow2
18.01.2013 18:46:03
Shadowsfall: Pitää kokeilla kitaraa kiinasta ja tilasin Ibanez RGA8QM 8 kielisen siis...

http://www.alibaba.com/product-free … GA8QM_8_String_Electric_Guitar.html

Se on määritelmällisesti laiton kopio, jos sen nimi on Ibanez, vaikka se ei ole Ibanezin alaisuudessa valmistettu. Ja tuo alibaba-sivusto on ihan tunnettu piraattikitaroiden myynnistä. Että sikäli...

Ihan vaan, ettei tuu yllärinä jos ongelmia koituu. Ei mulla mitään oo muuten nokankoputtamista.
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
Gafa
18.01.2013 18:56:01
madcow2: Se on määritelmällisesti laiton kopio, jos sen nimi on Ibanez, vaikka se ei ole Ibanezin alaisuudessa valmistettu. Ja tuo alibaba-sivusto on ihan tunnettu piraattikitaroiden myynnistä. Että sikäli...

Ihan vaan, ettei tuu yllärinä jos ongelmia koituu. Ei mulla mitään oo muuten nokankoputtamista.

Muistaakseni tullilla on kyl tiedossa alit ja muut babat..

Onkohan tilaajalla käynyt mielessä, että tullimieskin vois soittaa, vaikka kitaraa?!

------

Mihin tää maailma on menossa?
Gabe
18.01.2013 18:56:34 (muokattu 18.01.2013 18:58:22)
Shadowsfall: Hui ku alko pelottaa:)Kyse oli Kiinan kitaroista eikä pirattikopioista...

Kuten jo sanottiin: madcow2: Se on määritelmällisesti laiton kopio, jos sen nimi on Ibanez, vaikka se ei ole Ibanezin alaisuudessa valmistettu. Ja tuo alibaba-sivusto on ihan tunnettu piraattikitaroiden myynnistä.

Ja pitäishän siinä nyt alkaa hälytyskellojen soimaan jos "Ibanezin tehtaalta" sanotaan että voi tilata yhden kappaleen, värit ja kaikki saa päättää itse. Jos kyse on nyt tietämättömyydestä niin voithan yrittää perua koko homman, tai jättää koko kitaran hakematta. Minusta tuoteväärennöksiä ei kannata tukea millään tavalla. Ja jos näin räikeästi rikotaan lakia ja vähät välitetään moraalista ylipäätään, niin voin kuvitella että muutenkaan ei kyseisellä lafkalla ole kaikki ihan kunnossa. Ja mitä olen kuullut niin tällaisissa piraattikitaroissa ei muutenkaan ole yleensä laatu kaikkein parasta, siinä saa pahimmassa tapauksessa aito merkki vielä kunnon haukut osakseen kun ostaja tylyttää sitä keskustelupalstoilla.

Ehkä vähän kärkkäästi kirjoitettu, mutta en pidä tämmöisistä yhtään. Jos on pakko kitaroita tehdä niin kyllä niitä pitää tehdä sitten omalla merkillään eikä ratsastaa toisen merkin kustannuksella.
Harris
18.01.2013 19:01:24
Gabe:
Ehkä vähän kärkkäästi kirjoitettu, mutta en pidä tämmöisistä yhtään. Jos on pakko kitaroita tehdä niin kyllä niitä pitää tehdä sitten omalla merkillään eikä ratsastaa toisen merkin kustannuksella.

Plussa tipahti. Ja sitten parin kuukauden kuluttua tää paska ilmaantuu torille aitona Ibanezina... VMP!
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
Shadowsfall
18.01.2013 19:08:10

Kiinassa valmistetaan lailisiakin kitaroita kuten Esp.Turha sitä tuomiota antamaan ennen kun varmasti tietää.Voin laittaa lisää informaatiota kun kitara saapuu Suomeen.
Mulla on jo yksi Kiinassa kasattu ESP H-208 ja se on helvetin hyvä jos vertaan mun toiseen kitaraan ESP SC 607b:hen.
Gabe
18.01.2013 19:14:55 (muokattu 18.01.2013 19:16:44)
Shadowsfall: Kiinassa valmistetaan lailisiakin kitaroita kuten Esp.Turha sitä tuomiota antamaan ennen kun varmasti tietää.Voin laittaa lisää informaatiota kun kitara saapuu Suomeen.

Eikö ESP ollutkaan japanilainen merkki? Kuten yllä todettiin niin tämä liike mistä kitarasi tilasit on erikoistunut tuoteväärennöksiin.

Harris: Plussa tipahti. Ja sitten parin kuukauden kuluttua tää paska ilmaantuu torille aitona Ibanezina... VMP!

Näin juuri.
Migo
18.01.2013 19:28:19
No just hyvä, jos saa merkkikitaraa noin halvalla.
ja nimen selvennys.
madcow2
18.01.2013 19:30:03
Shadowsfall: Kiinassa valmistetaan lailisiakin kitaroita kuten Esp.Turha sitä tuomiota antamaan ennen kun varmasti tietää.Voin laittaa lisää informaatiota kun kitara saapuu Suomeen.
Mulla on jo yksi Kiinassa kasattu ESP H-208 ja se on helvetin hyvä jos vertaan mun toiseen kitaraan ESP SC 607b:hen.

Taidat olla trolli, vai kuinka? Se tärkeä juttuhan on siinä, että kenen laskuun ja kenen luvalla niitä kitaroita tehdään esim. just siellä Kiinassa. Onko se vaikkapa ESP:n omaa (täysin laillista) toimintaa vai jonkin täysin erillisen alibaban (laittomia) puuhia?
Rämpytän kitaraa, kun en muutakaan osaa.
Shadowsfall
18.01.2013 19:32:23

Gabe: Eikö ESP ollutkaan japanilainen merkki? Kuten yllä todettiin niin tämä liike mistä kitarasi tilasit on erikoistunut tuoteväärennöksiin.

Näin juuri.

Erikoistunut?Mistä oot ton saanut selville?Jos noi myy 3500 kitaraa viikossa niin aika hyvin menee ja toimista on kestänyt jo monta vuotta.

Ibanez ja Esp on japanilainen,Dean ja Jackson on jenkkejä mutta silti löytyy eri maassa kasattuja kitaroita...Jackson voi olla Japanilainen mitä pidät kädessä vaikka jenkkitehdas on kyseessä.

Sen verran otin selvää niin Kitara lähetetään Koreasta eli, tulli vapaa maa Suomeen.
Omaan käyttöön kitaran ostin en myytäväksi..

Ostin ton ESP H-208 kotimaisessa liikkeestä tilattuna niin se jäin vaivaa että miks se on Kiinassa valmistettu...Thomannille lähetin kyselyn että mikä valmistusmaa on niiden ESP H-208 malleissa niin en ole saanut vastausta.Tilaako nekin kitaransa Kiinasta?
Shadowsfall
18.01.2013 19:35:03

madcow2: Taidat olla trolli, vai kuinka? Se tärkeä juttuhan on siinä, että kenen laskuun ja kenen luvalla niitä kitaroita tehdään esim. just siellä Kiinassa. Onko se vaikkapa ESP:n omaa (täysin laillista) toimintaa vai jonkin täysin erillisen alibaban (laittomia) puuhia?

Toivon että kaikki menee niikun pitää...Jäi kyllä vaivaa koko juttu nyt..Liikaa kuolannut ton kitaran perään että ei tullu ajatelleeksi mitää kun vasta nyt...No, eka Kitara tilaus muualta kun Thomannilta:)
Harris
18.01.2013 19:35:32

ESP:t kasataan ja tehdään japanissa. LTD:t kasataan sitten jo pitkin aasiaa. Indonesia, vietnam, kiina... Ei nyt sekoiteta näitä, vaikka LTD onkin ESP:n oma "halpis" merkki. En väitä etteikö kiinassa kasattu LTD olisi hyvä, mutta siinä että tehdään ja myydään kitaroita toisten tuotemerkeillä, ei kauheesti herätä luottamusta laadusta.
"Ihan ku soittais jazzbändissä. Joka päivä eri kuviot"
Gabe
18.01.2013 19:52:44
Shadowsfall: Erikoistunut?Mistä oot ton saanut selville?Jos noi myy 3500 kitaraa viikossa niin aika hyvin menee ja toimista on kestänyt jo monta vuotta.

Sen verran otin selvää niin Kitara lähetetään Koreasta eli, tulli vapaa maa Suomeen.
Omaan käyttöön kitaran ostin en myytäväksi..

Onhan tästä aina juttua toisinaan: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=100863&o=20&#p3293166

Tuoteväärennöksen osto omaankin käyttöön on rikos. Katsos... jos toinen taho tekee merkkiä myöden täyden kopion toisen brändin tuotteesta, niin sanoohan järkikin jo että se on kiellettyä. Ja se kuinka monta väärennöstä viikossa myydään ei vaikuta tähän mitenkään.

Jos ei aukene vieläkään niin ajattele asiaa niin, että ethän sinäkään voi alkaa autotallissasi rakentamaan kitaroita sillä periaatteella että teet mahdollisimman tarkkaan alkuperäisen näköisen logoa myöden ja alat myymään niitä aitoina.
Gafa
18.01.2013 19:59:21
Shadowsfall: Toivon että kaikki menee niikun pitää...Jäi kyllä vaivaa koko juttu nyt..Liikaa kuolannut ton kitaran perään että ei tullu ajatelleeksi mitää kun vasta nyt...No, eka Kitara tilaus muualta kun Thomannilta:)

Toivotaan laskun jäävän pieneksi. Parhaassakin tapauksessa sulle jäi piraattikirves seinälle keräämään pölyä.

Eikös piraatin myyminen etiäpäin ole rangaistavaa?
Shadowsfall
18.01.2013 20:00:40

Oon kyllä rakentanutkin kitaroita autotalissa mutta ilman merkkiä..Lähettäjän sanojen mukaan kitara on laillinen ja että tullin kanssa ei ole kuuelma ongelmia..Turha sitä etukäteen alkaa päätä vaivaa ennen kun sen tosiasian kohtaa..
Gabe
18.01.2013 20:08:27
Shadowsfall: .Turha sitä etukäteen alkaa päätä vaivaa

Hieno elämänasenne.

ps. Meinaatko että väärentäjä sanoo sinulle sen olevan väärennös?
Vladi
18.01.2013 20:09:25
Shadowsfall: Oon kyllä rakentanutkin kitaroita autotalissa mutta ilman merkkiä..Lähettäjän sanojen mukaan kitara on laillinen ja että tullin kanssa ei ole kuuelma ongelmia..Turha sitä etukäteen alkaa päätä vaivaa ennen kun sen tosiasian kohtaa..

Anteeksi vain, mutta ootko oikeasti noin sinisilmäinen? Kyllä mun serkkunikin oli joskus ostamassa iPadia ja iPhonea jostain ihme paikasta ja olis kuulema saanut vielä toisen iPhonen kaupan päälle. Koko paketille hintaa vähemmän, kuin yksi iPhone maksaa. Myyjä kertoi kaupan olevan täysin turvallinen. Onneks serkku hoksas varmistaa asian multa...

Totta hemmetissä se myyjä väittää tuotetta aidoksi. Mua ihmetyttää, miten sä voit sivuuttaa kaikkien varoitukset siitä, että kyseessä on tunnettu piraattituotteiden kauppapaikka. Turha ihmetellä, jos kitara on umpipaska, mikäli sieltä edes tulee mitään soitinta. Onpa täällä nähty sellaisiakin episodeja, että tilattujen tuotteiden sijaan laatikosta löytyi pari kahden markan hiuskiharrinta...
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Shadowsfall
18.01.2013 20:11:00

Tää epäily voi olla sama juttu että voitanko lotossa vai en eli, ei tiedä ennen kun arvonta on käyty.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)