Aihe: Kysymys joka ei koskaan poistu, nupit ja kaapit.
1 2 3 4 5
menijo
22.06.2008 20:03:52
Ihan nyt kun en ole vieläkään päässyt tuota nuppia kokeilemaan (line6 spider valve 100HD) samperin työt kun estävät harrastamista. Eli uupuuko noissa mallintavissa nupeissa se dynamiikka sitten huomattavasti verrattuna ei mallintaviin putkinuppeihin? Tuohan on siis täysi putkimalli, mutta mallintava myös. Tästä siksi olen niin kiinnostunut, koska se sinänsä mahdollistaisi teoriassa monenlaisen musiikin tekemisen tuon mallintamisen avulla, mutta putket kuitenkin tarjoaisi tehoa ja juuri dynamiikkaa. Tuo xlr ulostulokin olisi sinänsä hyvä siinä, koska jos kuitenkin välillä joudun soittelemaan kerrostalossa tuon setupin kautta, voinee olla, että muuten saundi on liian tuju naapureille. Paperilla varsin hyvä peli ainakin. Miten sitten onko kenelläkään pidemmän ajan soittokokemuksia tuosta?
menijo
28.06.2008 22:48:05 (muokattu 28.06.2008 23:04:42)
Nyt pieni nostatus aiheeseen ja kipeästi avulle tarve. :)

Eli menin ja pätkäytin nyt spider valve nupin. Vaikuttaa alustavasti ihan loistopeliltä hintaluokassaan. OK soittelin sitä line6 oman kaapin läpi tänään kaupassa pienen hetken ja nyt täytyy hankkia joku kaappi sille, koska kavereilta ei kehtaa lainata kun ne tarvii kuitenkin ite. Tai ainakin ne luulee niin :D.

Eli mikä kaapiksi 4x12, kun vahvisitimena line6 spider valve 100 hd? Eli 100wattinen putkilaite.
Nyt mennään budjetilla ja rankasti. Eli vaikka harmittaahan se, että ei saa hienolle nupille nerokasta kaappia, jolloin se vähän häviää se pointti. Mutta pakkohan sille joku on hankkia ja siksi mieluiten paras mahdollinen mitä mahdollista halvalla saada, siinäpä vasta kysymys johon avulle olis paikka. Hyvä saundinen ja bassoa pitäs saada lähtemään, mikä olis lähinnä tälläistä tarvetta noista halpiksista?

HARLEY BENTON G412A VINTAGE ? Ehkä ? Kertokaa tuosta kaapista, ja ostanko ylä vai alakaapin? Eikös alakaapissa ole botnea enemmän, mutta ei levitä ääntä ehkä niin paljon ? Vai miten se nyt oli :)

edit: Lisättäköön, että sen kaapin tulisi olla kunnon mättöheviin soveltuva, eli onko noi celestion vintage 30 kaiuttimet siihen kovin toimivat? Kuten tuossa edellämainitussa harleyssä olisi.
Antti1
28.06.2008 23:56:42
Osta se Harley, taitettu mun mielestä mieluummin. Botnea lähtee varmasti liikaakin, mutta levittää ääntä paremmin soittajalle päin. V30 on erinomainen elementti mättösoundiin, jos vahvistimen ominaissoundi ei ole liian kireä. Tässä tapauksessa tuskin niin on, joten voi toimia oikein hienostikin.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
menijo
01.07.2008 21:21:08 (muokattu 01.07.2008 21:26:28)
Uh nyt tuli paha paikka tilasin jo tuon harleyn celestion 30 vintage palloilla täytetyn kaapin, mutta sitten vasta tajusin, että ei perkuule se ei varmaan anna mataliataajuuksia kovasti? Eli onko se sittenkään se mikä kannattaa hankkia jos haluaa murista kitaralla ja matalalla??? Jeesistä olis hyötyä, kiitos kaikille avusta. Nopea apu loisto apu, kun kerkiän vielä muuttaa tilausta. Vai menenkä tuolla ja katson.

Edit: Eikun heetkinen: Eikös tässäkin http://www.thomann.de/fi/line6_spider_valve_412vst.htm
ole nuo vintage 30 speakkerit?! Samat siis kuin harley benttonissa? Eli tuolla olen nuppia kokeillut ja siihen ihastunut, tuohon ei ollut varaa, eli ehkä harley ei olekkaan aivan väärä vaihtoehto lainkaan? :) Pikku sisäinen julkinen hajatelma tässä.
WinterMad
01.07.2008 23:13:44
Niin siis vaikka ihmiset sanoo että V30 on perkuleen kirkas, niin kyllä sieltä sitä alapäätäkin löytyy! Eli ei siis pelkoa :)
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
sepisti
01.07.2008 23:19:08
Niin siis vaikka ihmiset sanoo että V30 on perkuleen kirkas, niin kyllä sieltä sitä alapäätäkin löytyy! Eli ei siis pelkoa :)

Kunhan ei seiso suoraan kajareiden tulilinjalla:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Kivijalka
01.07.2008 23:22:29

Meikäläinen seisoo ihan mielellään... Oonkohan erilainen nuori? :I
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
duc
01.07.2008 23:23:03
Meikäläinen seisoo ihan mielellään... Oonkohan erilainen nuori? :I

Sulta on vaan kuulo mennyt.
Kivijalka
01.07.2008 23:30:57
Sulta on vaan kuulo mennyt.

Luulis niin mutta viime kuun kuulotestissä olin vielä huippuluokkaa. Kreisiä mutta niin se menee, miljoonat ihmiset elää vihamiehinä. :o
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
kimurantti1
02.07.2008 01:56:14

Mutta siitä kajareiden tulilinjaltahan se soundi yleensä otetaan, niin studiossa kuin livenäkin.
sepisti
02.07.2008 03:40:05
Mutta siitä kajareiden tulilinjaltahan se soundi yleensä otetaan, niin studiossa kuin livenäkin.

Viittasin tässäkin ketjussa mainittuun V30:sen keskialuepuukkoon, minkä varmaan ymmärsitkin. Hymiökin oli mukana:) En minä kuitenkaan omaa V30-kaappia mikitä kartion keskipisteestä.

Ymmärsin toisaalta sun pointin myös. Tuola livetoiminta-puolella monet miksaajat valittavatkin juuri siitä, että toiset kitaristit seisovat väärässä paikassa suhteessa kaiuttimeen soundeja ruuvatessaan, jolloin lopputuloksen voi arvata...
Itse olen pyrkinyt soundeja ruuvatessani toisinaan äänittämään omaa soundiani koneelle (ilman eq-hommeleita) sillä mikillä, millä kitaran mikitän keikoilla. Ihan vaan saadakseni rehellistä tietoa omasta soundistani, jota minä itse tai miksaaja joutuu keikalla pa:n kautta levittämään yleisölle.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
koponen
02.07.2008 08:58:52
Kreisiä mutta niin se menee, miljoonat ihmiset elää vihamiehinä. :o

Ei kuitenkaan liene liian myöhäistä oppia rakastamaan V30:n puukkoa? Vai onko tosiaan niin ettei henkiset haavat parane ja täytyy lähteä junalla Tampereelle?
If it says Marshall on the front, you're good to go
miiks
02.07.2008 15:26:45
Onko kenelläkään kokemuksia hughes&kettnerin trilogy-nupista? Mitä käytännön eroja trilogyssä on h&k switchbladeen? Mikä olisi hyvä kaappi siihen kaveriksi?
pagey
02.07.2008 15:59:50

http://www.thomann.de/fi/behringer_bg412s_ultrastack.htm

tarvittis mielipiteitä niiltä joilla ON kokemusta tosta kaapista. nuppina pv valveking. budjetti on yllätys yllätys.. pieni :D
"When all are one, and one is all"
kimurantti1
02.07.2008 16:28:37
Ymmärsin toisaalta sun pointin myös. Tuola livetoiminta-puolella monet miksaajat valittavatkin juuri siitä, että toiset kitaristit seisovat väärässä paikassa suhteessa kaiuttimeen soundeja ruuvatessaan, jolloin lopputuloksen voi arvata...

Tätä mä nimenomaan meinasin. Totta kyllä, että on aivan vihoviimeinen virhe tökätä joku SM57 keskelle V30:n kartiota, se on aika kamalaa kuultavaa. Aina ja poikkeuksetta.
McNulty
02.07.2008 16:47:31
Onko kenelläkään kokemuksia hughes&kettnerin trilogy-nupista?

Minulla on Trilogy, siitä löytyy aivan varmasti haku-toiminnolla lisää, kun laittaa hakukriteereiksi kirjoitukset ja hakusanaksi "trilogy". Jengi vetää kuitenkin herneet nenään jos sadannen kerran alan tässä hehkuttamaan :)0

Mitä käytännön eroja trilogyssä on h&k switchbladeen?

Kanavat toteutettu eri tavalla, Trilogyssa ei ole mitään muistipaikkoja ja efektittömyys (joka on mielestäni pelkästään positiivista).

Mikä olisi hyvä kaappi siihen kaveriksi?

H&K:n oma CC412 on todella hyvä. Myös VC412 toimii komiasti ja näyttää hyvältä sen alla.
menijo
14.07.2008 17:46:12
OK nyt visvainen kysymys!

Miten minun kannattaa kytkeä tuo harley benton vintage kaappi ja spider valve hd 100??

Eli vaihtoehdot nupissa ovat: 4ohm out connect jonka alla mahdollisuudet: 8ohm pair ja 4ohm single. Sitten toiset reiät 8ohm out sen alla 16 ohm pair ja 8 0hm single. sitten on vielä yksi 16 ohmia.

Kaapissa: 4 pers side stereo ja 2 ohm single ja 16ohm per side stereo ja 8ohm single.

Kyseessä siis 4x12"kaappi.

Jeesiä olis mahtava saada.
Antti1
14.07.2008 20:22:26
8ohm single kaapista ja 8ohm out nupista. Silleen mä ton hoitaisin. Stereo on jokatapauksessa yhdellä kaapilla melko hyödytön juttu.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
menijo
14.07.2008 20:46:00
Juu tuolla lykkäsinkin jo menemään, ei se ainakaan vielä rikki mennyt. :) 8ohmin ulostulo ja 8ohm mono kaiuttimessa. Piti vain tarkistaa, ettei käy heti ohraisesti.
On muuten todella hyvä nuppi tuo spider valve ja tuo harley benttoni tuntuu sopivan sille varsin todella hyvin. Head roomia saisi olla saundissa enemmän, mutta sitä tuntuu saavan säätämällä, joka taasen tuntuu ihmeelliseltä. Huomasin myös, että tuota nuppia täytyy säätää hullusti, mutta kun näkee sen vaivan, siitä saa oikeasti todella hyviä saundeja. Jahka pääsee availemaan voluumia enemmän, pitää kirjoitella sitten kokemuksia tuosta ja jahka on harley soitettu sisään.

Yleismaailmallinen kysymys:
Minkäslaista vaikutusta noilla ohmeilla on saundiin?
Antti1
15.07.2008 00:10:28 (muokattu 15.07.2008 00:10:48)
Minkäslaista vaikutusta noilla ohmeilla on saundiin?

Periaatteessa ei mitään. Teoriatasolla elementtien rinnan- ja sarjaankytkennällä on pienenpieni ero soundin löysyyden suhteen. Kuitenkin puhutaan sellaisista millimetrin luokkaa olevista vivahteista, jos koko soundiin vaikuttavat asiat on yhteispituudeltaan kilometrin verran.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)