Jacksonist 14.04.2021 21:27:28 (muokattu 14.04.2021 21:36:18) | |
---|
zedder: No kyllä sen sitten varmaan täytyy olla paljona parempi. Ite en oo kuitenkaan moista huomannut... Muut osat on sitten kyllä ihan samoja. Ei siinä käytännössä olekkaan varmasti eroa. Mutta täysin identtisiä ne eivät ole. Itellä ei ole kumpaakaan, mutta tuli luettua yhdessä vaiheessa että mitä eroa noilla on, kun kattelin skebaa missä FR1000SE ja se ei kaikilta kehuja saanut. Lockmeister ei ainakaan huonompaan suuntaan ole. Koko Lockmeisterin idea oli parantaa designia. Minulla +20v vanha Gotoh ja sekin hoitaa käytännön tasolla homman samalla lailla. Tosin en käytä hirveästi vibrakampea niin eipä tuo mihinkään kulukkaan. |
Kiksaus 14.04.2021 21:27:57 | |
---|
Perza: Joo, mahtu kuin mahtukin Jaskaan tuo paikallisesta musaliilkeestä löytyny NOS Gotoh, markka hintalaput paketissa. Toistaiseksi tuntus ainaki ihan hyvältä. Muista vaihtaa ne Gotohin tolpat kans. 1996t on suunniteltu niin, että veitsen reuna ja tolpat on koneistettu samaan radiukseen ja ne tolpat ovat pehmeämpää metallia. Ei skulaa kunnolla tai kestä muiden tolppien kanssa. "Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
zedder 14.04.2021 22:33:51 (muokattu 14.04.2021 22:50:43) | |
---|
Kaivoin telineestä kaksi kitaraa, joista toisessa on krominvärinen Schaller Lockmeister ja toisessa krominvärinen saksassa tehty Original Floyd Rose: Silmämääräisesti pohjaplootujen muodossa tai paksuudessa ei ole mitään eroa, eikä myöskään työntömitalla mitattuna. Mikrometriruuvikin olisi, mutta jos eroja täytyy hakea sillä, niin ne eivät liene kovin merkittäviä. -- Ja suoritin vertailun vielä varmuuden vuoksi toisellakin "kitaraparilla": Sama juttu, mitoitukset ovat ihan samat niissäkin myöskin paksuuden osalta. Näinä aikoina etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
Jacksonist 14.04.2021 23:24:16 | |
---|
zedder: Kaivoin telineestä kaksi kitaraa, joista toisessa on krominvärinen Schaller Lockmeister ja toisessa krominvärinen saksassa tehty Original Floyd Rose: Silmämääräisesti pohjaplootujen muodossa tai paksuudessa ei ole mitään eroa, eikä myöskään työntömitalla mitattuna. Mikrometriruuvikin olisi, mutta jos eroja täytyy hakea sillä, niin ne eivät liene kovin merkittäviä. -- Ja suoritin vertailun vielä varmuuden vuoksi toisellakin "kitaraparilla": Sama juttu, mitoitukset ovat ihan samat niissäkin myöskin paksuuden osalta. Ok. Ulkomaisella foorumilla joku vertaili OFR vs Lockmeister ja base platessa oli paksuudessa hienoinen ero ja keittiövaa'lla painossa myös eroa sen verran että isot on toleranssit jos tarkoitus on olla identtiset. Schaller myös itse mainostaa että kun ovat orkkis floikkaa valmistaneet pitkään niin tässä seuraava revisio Lockmeister. |
Shredator 14.04.2021 23:55:44 | |
---|
Perus-Schallerissa on kyllä paksumpi baseplate, Lockmeister näyttäisi olevan identtinen OFR:n kanssa. Hyllystä löytyy itseltä, Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Jacksonist 15.04.2021 01:29:40 | |
---|
Ulkolaisilta foorumeilta kun lukee kirjoituksia niin jotkut diggailee eniten Gotohin floikista. Kyllähän japskit laatua osaa tehdä. |
Perza 15.04.2021 07:27:44 | |
---|
Kiksaus: Muista vaihtaa ne Gotohin tolpat kans. 1996t on suunniteltu niin, että veitsen reuna ja tolpat on koneistettu samaan radiukseen ja ne tolpat ovat pehmeämpää metallia. Ei skulaa kunnolla tai kestä muiden tolppien kanssa. Tästäki oli montaa mielipidettä, tosin menis puutöiksi joten mennään orkkiksillä toistaiseksi. |
mettän peikko 23.01.2024 22:38:09 | |
---|
Nostetallaas vanhaa ketjua. Yhteen Meksikon Charveliin pitäisi saada uutta vibraattoria Floyd rose 1000:n tilalle. Se ei oikein halua pitää virettä kampi hommissa ja on muutenkin jotenkin huonohko. .Hienovirittimet ovat jotenkin hankalia käyttää ja virittäminen on muutenkin erittäin vaivanloinsta jopa floikka tasolla. Laitoin siihen uudet tolpat ja vireen pito parani joksikin aikaa. Nyt vireen pito taas huonosti. Blockin korkeus tuossa on 32 mm:ä ja uudessa saisi mielellään olla saman korkuinen blocki. Löytyyko tänä päivänä muita vaihtoehtoja kuin lockmeister ja gotoh? Lockmeister löytyy jo parista kalikasta ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Gotoh olisi halvempi, mutta se ei käsittääkseni mene heittämällä paikalleen niiden topien takia. Minulla ei riitä työkalut niiden asentamiseen, enkä jaksaisi alkaa viemää kitaraa sepälle. Lockmaisteria olen jo ostohousuissa katsellut, mutta sitä näkyy olevan aika heikosti myynnissä. Kotimaisissa ei taida olla yhdessäkään ja thomanilta on kaikki loppu. Onko tiedossa jotain hyvää kauppaa josta lockmeisteriä löytyisi? |
treaz 24.01.2024 09:13:51 (muokattu 24.01.2024 09:34:31) | |
---|
mettän peikko: Nostetallaas vanhaa ketjua. Yhteen Meksikon Charveliin pitäisi saada uutta vibraattoria Floyd rose 1000:n tilalle. Se ei oikein halua pitää virettä kampi hommissa ja on muutenkin jotenkin huonohko. .Hienovirittimet ovat jotenkin hankalia käyttää ja virittäminen on muutenkin erittäin vaivanloinsta jopa floikka tasolla. Laitoin siihen uudet tolpat ja vireen pito parani joksikin aikaa. Nyt vireen pito taas huonosti. Blockin korkeus tuossa on 32 mm:ä ja uudessa saisi mielellään olla saman korkuinen blocki. Löytyyko tänä päivänä muita vaihtoehtoja kuin lockmeister ja gotoh? Lockmeister löytyy jo parista kalikasta ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Gotoh olisi halvempi, mutta se ei käsittääkseni mene heittämällä paikalleen niiden topien takia. Minulla ei riitä työkalut niiden asentamiseen, enkä jaksaisi alkaa viemää kitaraa sepälle. Lockmaisteria olen jo ostohousuissa katsellut, mutta sitä näkyy olevan aika heikosti myynnissä. Kotimaisissa ei taida olla yhdessäkään ja thomanilta on kaikki loppu. Onko tiedossa jotain hyvää kauppaa josta lockmeisteriä löytyisi? Saksasta löytyy varastosta, olen täältä aiemminkin tilannut. Luotettava kauppa. Tosin 42mm block näyttää tulevan mukana, eli joudut nappaamaan vanhasta tallasta blockin. https://shop.rall-online.net/epages … 1511639.sf/en_GB/?ObjectID=46413291 |
zedder 24.01.2024 10:12:36 | |
---|
Alanyyttinen pohdiskelija |
JMKM 24.01.2024 18:01:43 | |
---|
mettän peikko: Lockmaisteria olen jo ostohousuissa katsellut, mutta sitä näkyy olevan aika heikosti myynnissä. Kotimaisissa ei taida olla yhdessäkään ja thomanilta on kaikki loppu. Onko tiedossa jotain hyvää kauppaa josta lockmeisteriä löytyisi? Musicstoressa näyttäisi olevan ainakin mustaa: https://www.musicstore.com/en_FI/EU … -6-Tremolo-Black/art-GIT0050117-000 |