Aihe: varoituksensanoja Thomannin toiminnasta
1 2 3 4 5
Jyrchi
18.04.2008 23:04:01
En ole kaikkia ehtinyt lukea, mutta kai Kaisu tietää että laki kieltää alle 18-vuotiaan kaupanteon Internetissä. Itselläni ei T-kaupasta ole yhtäkään pahaa sanaa, tavarat tulivat nopeasti ja kunnossa.
cuthbert
18.04.2008 23:13:54
Tänään toi kuriiri T-kaupasta tilatun RR24:sen kotiovelle ja toimitus kesti tilauksesta kaikki 4 päivää. Mielestäni esimerkillistä toimintaa.
Oulun soittimessa monasti asioineena väittäisin T-kaupan olevan asiakaspalvelussa noin valovuoden edellä ja tuollainen ostamani skeba oli reilusti halvempi T:lla eikä junnut ole kolhinut sitä sahaillessaan.
Möiväthän nuo tuolta OS:sta väärän volapotikankin RR5:seen vaikka Jaskoja killuu telineissä.
Mandarax
18.04.2008 23:21:59
Ne värilliset palkit ei tarkoita yhtään mitään. Tai saattaa tarkoittaa jotain, mutta aina ei vihreällä palavaa tavaraa ole varastossa. Tämä on tieto.

Kyllä ne melko hyvin paikkansa pitää - tai ovat ainakin omissa tilauksissani pitäneet. Ja itse uhraan lisäksi aina sen minuutin aikaani sähköpostitiedusteluun ennen tilausta. Vastauskin on tullut aina ripeään.
Ensin housut, sitten kengät.
p130
19.04.2008 07:19:45

Möiväthän nuo tuolta OS:sta väärän volapotikankin RR5:seen vaikka Jaskoja killuu telineissä.

Tulikin mieleen tapaus kyseisestä liikkeestä:

Minä: 500k logaritminen potikka, kiitos
Karvanaama (kaivelee hetken): Siinä.
M: Muuten hyvä, mutta taitaa olla lineaarinen.
K: Muuta ei ole.
M: No kuinka äkkiä saisit tilattua
K: Miksi? Näitä meillä on aina viissatasina myyty ja kukaan ei ole valittanut.
M: No, kun olen logaritmiseen volumepotikkaan tottunut. Kaikissa muissakin mun kitaroissa on sellaiset. Fuzzia kun säätelee volapotikalla niin kiva että toimivat samalla tavalla...
K: Ihme tyyppi olet kun ei kelpaa. Epämääräistä muminaa.
M: -> SP-elektroniikka
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Numb
19.04.2008 07:24:52

Onhan näitä musiikkikaupoissa(kin) myyjiä, jotka jos eivät tarkaan tiedä mitä asiakas kysyy, kuitenkin myyvät hänelle jotain. Itsellenikin on lyöty käteen phosphor bronzet, kun pyysin 80/20 -kieliä. Kun totesin myyjälle tilanteen, kävi ilmi ettei hän ollut kuullutkaan moisesta erosta... 80/20 olivat kuitenkin hyllyssä heti asianomaisen myyjän selän takana.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
p130
19.04.2008 07:38:43

Onhan näitä musiikkikaupoissa(kin) myyjiä, jotka jos eivät tarkaan tiedä mitä asiakas kysyy, kuitenkin myyvät hänelle jotain. Itsellenikin on lyöty käteen phosphor bronzet, kun pyysin 80/20 -kieliä. Kun totesin myyjälle tilanteen, kävi ilmi ettei hän ollut kuullutkaan moisesta erosta... 80/20 olivat kuitenkin hyllyssä heti asianomaisen myyjän selän takana.

Kaikki myyjät (tai varsinkaan liikkeiden omistajat) eivät kai kuitenkaan vittuile asiakkaalle päin naamaa jos eivät satu tietämään tarkkaan mitä kysytään ja asian korjaa... Ei ole edes ainoa vastaavanlainen tapaus kyseisessä liikkeessä.
koponen
19.04.2008 09:00:30 (muokattu 19.04.2008 09:11:37)
Tästäkin tulee joku "huonoa palvelua suomalaisissa musakaupoissa" -ketju. Kovia poikia olette valittamaan kun ei yksi ketju aiheesta riitä.
If it says Marshall on the front, you're good to go
FensonGibder
19.04.2008 09:06:48
Niinpä. Thomannilla meidän kitarakokeilu tuli maksamaan 104.50 €.

Ja bensat Utajärveltä Ouluun ja takaisin 20e + tarvikkeet/huolto 10e + autonpesu 30e = 60e.

Jos mahtavat musaliikkeet maailmalta on niin tuttuja, niin mikset heti ostanut sellaisesta?

kröhkröhpihikröh.
Omalla luvalla.
Simo78
19.04.2008 09:11:59 (muokattu 19.04.2008 09:24:41)
Turhaa paskaa!! Thomann on hyvä kauppa. Tilaukset rapsahti ainakin mulle todella nopeasti, niinkuin monelle muullekin. Tyhmyydestä sakotetaan, mitäs menit sähläämään omiasi!! Itse käyn yleensä "oikeissa" musakaupoissa, koska tinkimällä hintaero ei suuri ja saapahan tuotteen heti käteen ja liikkeistä voi ostella käytettyjä! Pitää vaan löytää ne hyvät ja luotettavat liikkeet=) Enpäs ala tässä mainostamaan...
p130
19.04.2008 09:14:07

Kovia poikia olette valittamaan

Älä valita!

;)
McNulty
19.04.2008 09:34:41
Aika hyvin olen pärjännyt kotimaan tarjouksilla, eli ei ole tarvinut T-kauppaan tukeutua. Viimeksi eilen tuli hankittua T.Rexin FuelTank 50e halvemmalla kuin Tompalta. Korjaan... 70e kun T-kaupan hintaan tulee vielä 20e kuluja.

Samoin Ibanez APEX1, ESP Horizon, Carl Martin Octa-Switch ja tc.Electronic Nova Delay tulivat kaikki halvemmaksi Suomesta kuin valtaosasta Keski-Euroopan "mukamas halpoja" liikkeitä. Kannattanee siis kilpailuttaa kotimaisia, ennenkö lähtee merta edemmäksi kalaan. Myös tällaisilta vaikeilta palautushässäköiltä välttyy, kun maahantuoja sijaitsee samassa osavaltiossa kuin itse ostaja. Suomi, tuo EU:n North Dakota.
merirosvokissa
19.04.2008 09:38:49
Maksullinen kokeilu olis ollu kyllä aika saatanan tylyä.

Elä ny, meikälle ehdotettiin semmosta eräässä oululaisessa musiikkiliikkeessä, puhe oli siis vahvistimen tilaamisesta liikkeeseen, ja tämä meinasi että minähän voin maksaa sen postit jos en sitten tykkääkään siitä. Ei tuohon oikee osaa sanoa muutakuin että JOOOOJOOOOO.
http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal - Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF
Murgo
19.04.2008 10:34:50

Heh. Kas kun ei aloittaja lentänyt poikansa kanssa Saksaan 1-luokassa sitä kitaraa palauttamaan ja sitten mennyt Thomannille vaatimaan matkalippujen hintaa+hotellikuluja.

Selvähän se on etteivät postikuluja maksa kun heillä on ilmeisesti kiinteät sopimukset jolloin ohjeiden mukaisesta palautuksesta ei heille tule mitään lisäkuluja.

Hauska juttu tähän kuljetussopimukseen liittyen, viimeisestä tilauksestani oli unohtunut suunnilleen pelikortin kokoinen ja n. 5 mm paksu paketti saksofonin hammaskumeja, kun sähköpostitse asiasta huomautin lähettivät perässä. Se mikä tässä oli koomista oli että tavara joka olisi mahtunut pienimpään mahdolliseen kirjekuoreen tuli kenkälaatikon kokoisessa lootassa joka oli muuten täytetty sellaisella "muovipussiketjulla". Ilmeisesti heidän sopimuksensa koskevat paketteja mutteivät kirjeitä tms.

Nopeasti kylläkin tuli, ei siinä mitään ja postiinkin oli muutenkin asiaa niin ei turhaa reissua tullut sinnekään.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Klezberg
19.04.2008 11:04:16

Se mikä tässä oli koomista oli että tavara joka olisi mahtunut pienimpään mahdolliseen kirjekuoreen tuli kenkälaatikon kokoisessa lootassa joka oli muuten täytetty sellaisella "muovipussiketjulla". Ilmeisesti heidän sopimuksensa koskevat paketteja mutteivät kirjeitä tms.

Sama huomio, tilasin joskus buzukin kieliä kun ei niin ihan mistä vaan saa. Otin useammat kerralla tosin, ettei postikulujen kanssa hinta menisi aivan kohtuuttomiksi. Ihmettelin kun piti iso laatikko postista hakea, olisivat mahtuneet kirjeeseen nuokin.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
koponen
19.04.2008 11:14:29 (muokattu 19.04.2008 11:15:19)
Eipä mitään.
If it says Marshall on the front, you're good to go
Dunga
19.04.2008 11:45:03
Niinpä. Thomannilla meidän kitarakokeilu tuli maksamaan 104.50 €. Ei ole todellakaan ilmaista palvelua.

En viitsi enää tähän kommentoida, mutta suosin fyysisiä kauppoja, joissa saa henkilökohtaista palvelua.

Hoho! Se on ehkä maailman parasta, kun joku ei voi myöntää _omaa_ virhettään.

Ei sillä soittokokemuksella ole paskankaan väliä, jos itse urpoilee moisella tavalla. Tyhjä arpa...
Mirk0
19.04.2008 11:49:59 (muokattu 19.04.2008 11:53:15)
Jostain 12vuotiaasta saattaa joku 2 viikkoa tuntua ihan kamalan pitkältä ajalta, ite oon 14 (mutten mikään perkeleen pelkästään cobia ja slipknotia kuunteleva kusipää)
Lyhin aika koko soittoharrastuksessa on se kun venataan niitä kamoja, loppuu noin kärsimättömältä kakaralta into heti kun ei huomaa olevansa mikään tilumaestro ekalla yrittämällä.
PS. unohda sille jonkun sähkiksen osto hanki vaikka: http://www.thomann.de/fi/hellweg_cs35_konzertgitarre.htm
tossa oikeesti hyvä kitara joihinkin harley bentoneihin nähden.
Kuse tuubaas vai mitä sä soititkaan?
Billsner
19.04.2008 11:59:04
Soittimesta ja Tarvikkeesta ei paljoa heru alennuksia, vaikka kuinka tinkais.

Kyllä minä heijän kans olen aina päässyt yhteisymmärrykseen hinnasta. Välillä on oikein v*tuttanut kun on jotain vehjettä siellä testannut ja saanut siitä hyvän tarjouksen, mutta kun ei ole sitten kuitenkaan raskinut ostaa/ollut rahaa tarpeeksi. Viimeksi kyse oli Kochin studiotone combosta. Sori S&T, ei vaan ollut varaa :)
Wrapped in plastic
kiriminni
19.04.2008 11:59:23
Kyllä ihmetyttää tämänkin kirjoittajan motiivit.Jos tyrit niin ainahan siitä joutuu maksamaan.Itse olen tilannut thomannilta esim.Ibanez AFS-75 viikossa tuli.
Ja sen ostin ilman kokeilua(käyttäjien kehumana).
Suurimman osan soittovehkeistä ostan kyllä paikallisesta musaliikkeestä,kun
saa parhaan palvelun.
superterrorizer
19.04.2008 12:05:47
Se vähän ihmetyttää että missään vaiheessa ei ole mainittu näiden soittokamojen merkkiä yms. Oma oletukseni on, että jos Thomannilta saa summalla x "ala-arvoista laatua", niin kotimaisesta musiikkiliikkeestä harvoin saa "huippukitaraa ja vahvistinta" samalla rahalla. Mielestäni oikeaan huippukitaraan joutuu usein varaamaan jo vähän enemmän euroja.

Kirjoittajan sanavalinnoista ym. päätellen tässä ollaan mainostusmielessä vahvasti kotimaisen/paikallisen pienyrittäjän asialla. Tottakai suomalaisia kauppoja pitää tukea ja kehua, mutta ei välttämättä suurempaa kauppaa haukkuen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)