Juu kyllä meinaan varmaan ostaa ENGLin tai ton Bugeran... ... Käy nyt hyvä ihminen kokeilemassa näitä vehkeitä. (aika klisee kommentti...) Täällä on nyt kehuttu tuota bugeraa jollain youtuben soundiklippien perusteella! Miettikääs nyt! Ja ku meet kokeileen niin kokeile sitte kans kunnon volalla! Esim. peavey (6505) kuulostaa tosi köppäseltä pienellä ja engl (esim. powerball) ihan mahtavalta samoilla voluumeilla. Oma mielipide on että jossain vaiheessa se kääntyy toisin päin ku volaa lisää. Ja joka väittää että peaveyssä ei ole munaa niin valehtelee! :) Varmasti sopii rässiin. Ja Piivinhän saat varmasti siihen tonniin. 6505+ oli mulla uutena jotain alle 1200. Thomann on näitten nuppien kohdalla ollu kallein paikka, mistä näitä etsin sillon aikanaan. Pedaalikeskusteluissa oon sitä mieltä, että perussoundi pitää vahvarissa olla sellanen että siihen ei tarvi mitään säröpedaaleja lisätä. Muita effektejä voi sitten ripotella sitä mukaan ku haluaa (delayt, chorukset, wahit...). Jotenki mä en vaan oikein usko, että jollain pahalla apinalla muutetaan mikä tahansa putkiradio huippuluokan hevikoneeksi... EDIT: Tähän on nyt kuitenki pakko vielä sanoa jotain... :) voisiko ottaa jostain vahvarista piirilevyn ja irrottaa siitä transistorit poies ja laittaa putket. Kunnon putkivehkeissä ei oo PIIRILEVYJÄ, putki tarvii jotain 400V tasajännitettä että se saadaan toimintapisteeseen, ym, ym, ym, ym, ym, ym. Voiko joulukinkun paistaa mikrossa? :) Anteeks. Pakkohan se oli.... "I havent slept since I woke up." |
Mulla on ENGL Thunder ja jos on oikeanlainen kaappi, siis ei mitään Celestionin Vintageen liittyvääkään, niin kyllä jytää. Ai niinku tähän tyyliin oikeanlainen: "Kamoina toimii lähinnä ENGLin Thunder nuppi, sekä hyvin paska itse kokoamani kaappi." ;) Kyllä toi Thunder toimii 4x12" V30 -kaapilla ihan mainiosti, mutta siinä vaaditaan vaan eq:n pyörittelyä outoihin asentoihin. Tsekkaa studion etenemistarinaa osoitteesta: http://kellar.vuodatus.net/ |
Kunnon putkivehkeissä ei oo PIIRILEVYJÄ Asia ei ole ihan noin mustavalkoinen, mutta kieltämättä monet piirilevyvahvistimet on ikäviä korjata/modata, jos komponentit ovat kovin tiheässä. Lisäksi jos putkien kannat, potikat, kytkimet yms. ovat kiinni piirilevyssä eivätkä pelkästään chassiksessa, saattavat erittäin voimakkaat tönäisyt, tipahtamiset tai muu vahvistimeen kohdistuva fyysinen rasitus hajottaa vahvistimen sisältä jotain. Esimerkiksi Bognerit ovat piirilevykoneita ja erittäin esimerkillisesti rakennettuja. En ihmettele, vaikka ne kestäisivät vuosikymmeniä siinä missä laadukkaat point-to-point -koneetkin. Mihin toteutustapaan päädytäänkin, se voidaan tehdä hyvin tai huonosti. |