![]() 02.08.2013 13:13:48 (muokattu 02.08.2013 13:15:12) | |
---|---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 1416 päivää vanhaan aiheeseen! Nyt pitäisi löytää hyvä kaikupedaali eli reverb. Hinta voisi olla ~ 100-150 e eikä pedaalin tarvitsisi olla mikään säätöjen ihme. Yksinkertainen, mutta toimiva ja hyväsoundinen reverb siis haussa. Hinta ei ole tärkein, joten voi olla vaikka halvempi, jos on silti oikeasti hyvä. Tämä tulisi näillä näkymin satunnaiseen käyttöön, mutta voipi olla, että jos innostun, niin saisi enemmänkin soittoaikaa osakseen. Toisaalta haluaisin ostaa kerralla kunnollisen, ettei sitten tarvitsisi olla miettimässä ja vaihtamassa hetken päästä.. Mr. Springyä ovat hehkuttaneet, mutta tämän: http://www.guitarplayer.com/article/1373 perusteella Bossin FRV-1 ei jää jalkoihin ollenkaan. Ja toisaalta itse pidän paljon Fenderin jousikaiusta, mutta toisaalta ei ole kauheasti kokemusta reverbeistä noin muutenkaan. Lisäksi Subdecayn Spring Theory vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Sellainen oli juuri torillakin, mutta ei vaan ollut rahaa, että olisi pystynyt ostamaan pois. Kokemuksia näistä tai muita hyviä ehdokkaita. Ja perustelut mukaan, kiitos... e. entäs Wampler Faux Spring Reverb? Sellainen löytyisi torilta? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 02.08.2013 13:17:25 | |
Laulava Kylätohtori: Nyt pitäisi löytää hyvä kaikupedaali eli reverb. Hinta voisi olla ~ 100-150 e eikä pedaalin tarvitsisi olla mikään säätöjen ihme. Yksinkertainen, mutta toimiva ja hyväsoundinen reverb siis haussa. Hinta ei ole tärkein, joten voi olla vaikka halvempi, jos on silti oikeasti hyvä. Tämä tulisi näillä näkymin satunnaiseen käyttöön, mutta voipi olla, että jos innostun, niin saisi enemmänkin soittoaikaa osakseen. Toisaalta haluaisin ostaa kerralla kunnollisen, ettei sitten tarvitsisi olla miettimässä ja vaihtamassa hetken päästä.. Mr. Springyä ovat hehkuttaneet, mutta tämän: http://www.guitarplayer.com/article/1373 perusteella Bossin FRV-1 ei jää jalkoihin ollenkaan. Ja toisaalta itse pidän paljon Fenderin jousikaiusta, mutta toisaalta ei ole kauheasti kokemusta reverbeistä noin muutenkaan. Lisäksi Subdecayn Spring Theory vaikuttaisi mielenkiintoiselta. Sellainen oli juuri torillakin, mutta ei vaan ollut rahaa, että olisi pystynyt ostamaan pois. Kokemuksia näistä tai muita hyviä ehdokkaita. Ja perustelut mukaan, kiitos... e. entäs Wampler Faux Spring Reverb? Sellainen löytyisi torilta? Perinnekaikujen ystävälle Strymon Flint on aika omiaan. Samassa paketissa tulee bonarina vielä kaikista perinteisistä fender tremoloista mallinnokset. Peace! | |
![]() 02.08.2013 13:25:10 (muokattu 02.08.2013 13:31:04) | |
PJS: Perinnekaikujen ystävälle Strymon Flint on aika omiaan. Samassa paketissa tulee bonarina vielä kaikista perinteisistä fender tremoloista mallinnokset. No tämä olisi varmasti hyvä, eikä tarvitsisi vilkuilla vieraisiin pöytiin. Tosin vähän kallis ja säätömahdollisuuksia melko reilusti. Tremolo on sinänsä ihan kiva, mutta ei ole sille oikein käyttöä... Tai jos löytyisi hyvää vehjasta, jossa olisi kaiku ja delay samassa paketissa ilman muuta turhaa sälää. Eli ei mitään L6-vempainta, missä on kaikki maailman modulaatiot ja pari säröä päälle... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 02.08.2013 14:51:28 | |
Laulava Kylätohtori: Nyt pitäisi löytää hyvä kaikupedaali eli reverb. Hinta voisi olla ~ 100-150 e eikä pedaalin tarvitsisi olla mikään säätöjen ihme. Mooer Shim Verb, tuossa on kolme reverb-tilaa yhden hinnalla! Eikä ole koolla tai hinnalla pilattu. http://www.thomann.de/fi/mooer_shim_verb.htm http://www.youtube.com/watch?v=1xNwS2JBq2A | |
![]() 02.08.2013 14:59:34 | |
"Jos jostain löytää alkuperäisn Zenderin tekeleen, niin avot." SirElwood: http://www.ampwares.com/ffg/schem/reverb_6g15_schem.gif http://www.ampwares.com/ffg/schem/reverb_6g15_layout.gif Eikun tekemään! Ja kyllä, tuo laite määrittelee kitarakaiun standardin. "Mites jousikaiun "modaaminen" vahvistimeen. Ei mikään mahdoton tehtävä osaavalle työmiehelle." No ei mahdoton, mutta ei kovin järkevä. Tarvitsee puolitoista putkea, tankin, muuntajan + muut komponentit. Välttämättä ei edes verkkomuuntajasta löydy tarpeeksi mehua. Trankkuhommat sitten erikseen, mutta ne ei _minun mielestäni_ soundaa niin hyvältä, että modaaminen kannattaisi. Samalla vaivalla sitä ostaa tai tekee ihan erillisen kaiun ja jättää vahvarin entiselleen. Ja joo, on tietty yhden putken kaikujakin (Uralin valve jr. modaus), mutta ne on kompromisseja... Palataan vielä Topicin esiasteille - kun kerran osui silmään .... Pari huomiota / vinkkiä vielä tuosta putkijousikaiun modaamisesta combon sisälle Muistikuvani mukaan tämä weberiltä hankittavissa oleva Add-A-Verb setti olisi toteutettu niin , että tämä erillinen putkikaiku rakennetaan omaan chassikseen joka kiinnitetään kotelon pystyseinään - säätöpotikat taaksepäin. Kaiun virtalähteen kautta kierrätetään styrkkarin virta (=Add-a-Verb auto power-on circuit ) jolloin styrkkarin power herättää myös "tube reverbin" ( ei siis erillistä katkaisijaa kaiulle ) ja jousitankki kiinnitetään asianmukaisesti sisälle vaakaan kotelon alaosaan. http://taweber.powweb.com/store/kits_info_only.html Koko setti vastaisi jollain tapaa sisään rakennettua putkijousikaikua - toiminnaltaan/kytkennöiltään olisi toteutettu samoin kuin se kuuluisa putkikaiku "Fender stand alone spring reverb unit" Elwoodilla tai muilla experteillä taitaa olla tästä vielä varmempaa tietoa (?) " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 02.08.2013 15:28:08 (muokattu 02.08.2013 15:28:54) | |
Krice: Mooer Shim Verb, tuossa on kolme reverb-tilaa yhden hinnalla! Eikä ole koolla tai hinnalla pilattu. http://www.thomann.de/fi/mooer_shim_verb.htm http://www.youtube.com/watch?v=1xNwS2JBq2A Tämähän on kiinnostava. Onko sulla tuollainen? Kokemuksia, anyone? Miten pärjää kilpailussa ns. 'parempien' kaikujen kanssa... Jos nuo ovat hyviä, niin voisi napsauttaa, vaikka delayn samalla, kun hinta ei ole tuon pahempi ja koko on iso plussa.. Mulla on nuppi, joten kaikua on vaikea asentaa itse vahvarin yhteyteen... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 02.08.2013 15:45:22 | |
Laulava Kylätohtori: Tämähän on kiinnostava. Onko sulla tuollainen? Ei ole. Minulla on t-rex tonebug reverb, joka omituista kyllä näyttää poistuneen ainakin Thomannilta myynnistä (selitys voi olla siinä, että t-rexin kalliimmat reverbit ei ole menneet kaupaksi niin ovat lopettaneet tonebug-version tekemisen?). Siinä on myös hyvä ja halpa reverb. | |
![]() 02.08.2013 16:19:20 | |
Krice: Ei ole. Minulla on t-rex tonebug reverb, joka omituista kyllä näyttää poistuneen ainakin Thomannilta myynnistä (selitys voi olla siinä, että t-rexin kalliimmat reverbit ei ole menneet kaupaksi niin ovat lopettaneet tonebug-version tekemisen?). Siinä on myös hyvä ja halpa reverb. T-Rexin Tonebug Reverb on erittäin hyvä! T-Rex lopetti Tonebug-sarjan siksi, etteivät Tonebugit tehneet kauppaansa. Reverb oli yksi sarjan harvoja valopilkkuja. - Jani / Custom Sounds | |
![]() 02.08.2013 16:29:18 | |
Tonebug Reverb 170 euroa F-musiikissa. Joo, eipä ole kyllä mikään halpiskaan, joten kyllä tuohon hintaan pitääkin olla jo todella hyvä... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 02.08.2013 17:55:33 | |
Laulava Kylätohtori: Nyt pitäisi löytää hyvä kaikupedaali eli reverb. Hinta voisi olla ~ 100-150 e eikä pedaalin tarvitsisi olla mikään säätöjen ihme. Yksinkertainen, mutta toimiva ja hyväsoundinen reverb siis haussa. perusteella Bossin FRV-1 ei jää jalkoihin ollenkaan. Ja toisaalta itse pidän paljon Fenderin jousikaiusta, mutta toisaalta ei ole kauheasti kokemusta reverbeistä noin muutenkaan. e. entäs Wampler Faux Spring Reverb? Sellainen löytyisi torilta? Wampler Faux Spring Reverb torilta on minun suositukseni. Todella hyvä ja laadukas purkki, varsinkin jos tykkäät Fenderin jousikaiusta. Nappuloitakaan ei ole reisaksi asti, mutta kaikki toimivat. | |
![]() 02.08.2013 20:36:23 | |
Laulava Kylätohtori: No tämä olisi varmasti hyvä, eikä tarvitsisi vilkuilla vieraisiin pöytiin. Tosin vähän kallis ja säätömahdollisuuksia melko reilusti. Tremolo on sinänsä ihan kiva, mutta ei ole sille oikein käyttöä... Tai jos löytyisi hyvää vehjasta, jossa olisi kaiku ja delay samassa paketissa ilman muuta turhaa sälää. Eli ei mitään L6-vempainta, missä on kaikki maailman modulaatiot ja pari säröä päälle... Mun ääni menis Flintille, mutta jos ei käy, niin mites Z-catin delay-reverb? Omakohtaista kokemusta ei ole, joten sen kummempaa suositusta en osaa antaa mutta vehje mahtuu antamiisi spekseihin. http://www.zcatpedals.com/?dir=view&id=delay-reverb /h Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt. | |
![]() 02.08.2013 21:28:58 | |
Laulava Kylätohtori: Tonebug Reverb 170 euroa F-musiikissa. Aika kallis. Muistaakseni tuo oli jotakin satasen luokkaa Thomannilla, olisiko ollut vähän alle. | |
![]() 02.08.2013 21:45:27 | |
Eiköhän toi Hall Of Fame ole aikast hyvä. Ite ainakin tykkään. Mulla oli ennen Bossin RV-5, mut tykkään tästä nykyisestä enempi (en osaa selittää miksi). Torillakin oli yks äskettäin myynnissä 90€:llä ja taisin saman maksaa omastani, eikä oo kaduttanu. http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg | |
![]() 02.08.2013 21:54:52 | |
Joo mulla on myös hall of fame ja ajaa asiansa mallikkaasti, voinen suositella. | |
![]() 12.08.2013 15:52:04 | |
Hyviä ehdotuksia. Tuo Delayn ja reverbin yhdistelmä olisi myös kiinnostava, mutta sitä pitäisi päästä testaamaan ennen ostoa. En nyt vieläkään osaa päättää ostaisko jonkun halpiksen vai kerralla kunnollisen. Toki ainahan sitä jossain kohtaa täytyy alkaa vaihtamaan 'parempaan', mutta pitää miettiä... Niin ja piti vielä kysyä, että miten mainitut tai mainitsemattomat reverbit toimivat särösoundien kanssa. Pitäisi toimia hyvin tai erittäin hyvin myös säröillä. Bossin FRV-1 ei kuulemma (lähteenä Ameriikan Isot Pojat, jotka kaiken tietää) toimi, mutta tiedä sitten totuutta? Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 12.08.2013 18:20:31 | |
Mulla on Boss RE-20. Siinä on sekä reverb että delay. Tohtori, pistä koodia tulemaan, postikuluilla saat testiin. Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !! | |
![]() 12.08.2013 21:52:37 | |
Tuossa lattialla möllöttää ZCatpedalsin reverb/delay. Asiallinen vehjes, säätövaraa riittää eikä kohise. Vladin kanssa mukava asioida. Siitä! | |
![]() 13.08.2013 08:08:16 | |
jniska: Mulla on Boss RE-20. Siinä on sekä reverb että delay. Tohtori, pistä koodia tulemaan, postikuluilla saat testiin. Minä tykkään tuon RE20 purkin "lyhytjousisesta" rautalankarewerbistä, joka on omaperäinen ja kai aika laadukkaasti mallinnettu (eli on kai varsin lähellä sitä esikuvaansa Roland RE201 lyhyttä jousilaatikkoa). Se on kuitenkin aika erilainen kuin "perinteinen" fernderin pitkäjousinen laatikko ja nettikirjoittelusta olen huomannut, että jotkut eivät pidä tästä ollenkaan. Itselläni on molemmissa vahvistimissa pitkäjousinen reverb, niin bossin kaiku on ollut hyvä lisä, mutta sitä kannattaa tosiaan testata, onko siitä ai noaksi reverbiksi. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 13.08.2013 08:59:27 | |
hallu: Minä tykkään tuon RE20 purkin "lyhytjousisesta" rautalankarewerbistä, joka on omaperäinen ja kai aika laadukkaasti mallinnettu (eli on kai varsin lähellä sitä esikuvaansa Roland RE201 lyhyttä jousilaatikkoa). Se on kuitenkin aika erilainen kuin "perinteinen" fernderin pitkäjousinen laatikko ja nettikirjoittelusta olen huomannut, että jotkut eivät pidä tästä ollenkaan. Itselläni on molemmissa vahvistimissa pitkäjousinen reverb, niin bossin kaiku on ollut hyvä lisä, mutta sitä kannattaa tosiaan testata, onko siitä ai noaksi reverbiksi. Mä käytän myös tuota RE20:n reverbiä miedoilla asetuksilla ja jotenkin se toimii johonkin tango/swing-meininkiin, vaikka aika karun kuuloinen kaiku onkin. aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä. | |
![]() 13.08.2013 09:46:04 | |
Begemoth: Mä käytän myös tuota RE20:n reverbiä miedoilla asetuksilla ja jotenkin se toimii johonkin tango/swing-meininkiin, vaikka aika karun kuuloinen kaiku onkin. Mun mielestä RE-20:n kans ei välttämättä reverbiä enää tarvitakaan, sen verran avaruutta tuo se nauhamaukuhallinnus. Mites ois Mad Professor Silver Spring Reverb? Juutubedemojen perusteella aika toodella maukas kaiku. Pitääpä käydäkin ruokatunnilla tuossa Kitarapajalla pyörähtämässä testaamassa... Ostaisko joku edullisesti TC:n Hall of Famen? ;) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)