![]() 28.01.2008 21:06:24 | |
---|---|
Tämä on LTD kitara ketju, eikä EMG mikki ketju. Virhe! Liian tyhmä tai...... There be no shelter here
Kiinnostaako keskustelu efekteistä? - Liity huoneeseen! | |
![]() 28.01.2008 22:44:21 | |
Tämä on ESP kitara ketju, eikä EMG mikki ketju. Tämä on LTD kitara ketju, eikä EMG mikki ketju. Virhe! Liian tyhmä tai...... Tämä on ESP-LTD kitaraketju, eikä EMG mikki ketju. Nojaa... Samaan topikkiin voisin kysyä että minkälainen on ESP-LTD:n KHV MMV 04?? Mulle tarjottiin tuommosta eikä hirveästi ole tietoo tuosta. Jaskan RR3r kitaraa hakisin mielellään mutta jos ei löydy niin pitää ruveta miettimään mitä sitä ottais.... 11. Liikkuessasi julkisella paikalla, älä häiritse ketään. Jos joku häiritsee sinua, pyydä häntä lopettamaan. Ellei hän lopeta, tuhoa hänet. | |
![]() 28.01.2008 22:50:49 | |
Nojaa... Samaan topikkiin voisin kysyä että minkälainen on ESP-LTD:n KHV MMV 04?? Mulle tarjottiin tuommosta eikä hirveästi ole tietoo tuosta. Jaskan RR3r kitaraa hakisin mielellään mutta jos ei löydy niin pitää ruveta miettimään mitä sitä ottais.... KHV on toista MMV sarjaa, jos oikein muistelen. Eli 03 olisi siis ensimmäinen. Markkinoille tullessa maksoivat sen ihanaisen 666€. Pulttikaula, Duncan Design mikit ja ESP:n oma halpa lisenssi. Runko muistaakseni Basswoodia. M.A.C.H.O. # 31
"Nyt kävi näin."
UUh aah Känädä!!!1 | |
![]() 29.01.2008 15:22:43 | |
Juu, keskustelu(väittely) oli hetken vikaurilla. Pahoittelen. Takaisin siihen varsinaiseen aiheeseen. Noi LTD 400:set ovat mielestäni jo ihan hyviä kitaroita. Omina suosikkeina H-400, MH-400 EX- ja FX-400 ja Viper-400. 500-sarja nyt ei varsinaisesti laadullisesti eroa 400:sta, lähinnä päivitystä. Sieltä se edellämainittu F-500 ja Viper-500 ovat toimiviksi todettu. Näistä sarjoista itse valitsisin MH-400NT:n. Hyvä soittotuntuma, set-thru-rakenne, 25,5-skaala, 3-osainen vaahterakaula(Mun suosikki. Näissä vähän edullisimmissa yleensä mahonkikaula), 24 XJ nauhaa, 42 mm Earvana satula, Tune-o-matic-talla ja string-thru body-ratkaisu. Melko simppeli, erittäin toimiva kitara. Jos se floikan saloihin perehtyminen ei kiinnosta, niin tässä ei ole sitäkään harmia. Toisena vaihtoehtona F-500. Tonnisarja ei mulle oikein iske. Lähinnä siinä häiritsee se, että uutena ne ovat melko arvokkaita. Käytettynä ESP:eitä saa suurinpiirtein samalla rahalla. Ja ne isosta osasta löytyvät abalone-bindingit on mun makuun liikaa. Käytettynä sopurahaan löytävä, saa varmasti rahoilleen vastinetta ja hyvän, luotettavan kitaran. Kitaroina ne ovat hyviä. Laatu ei ole kaukana perus ESP:eistä. Näistä valitsisin EC-1000 VB:n, EC-1000 VHB:n. tai MH-1000:n. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 29.01.2008 15:38:05 (muokattu 29.01.2008 15:38:37) | |
ESP-LTD Nojaa... Samaan topikkiin voisin kysyä että minkälainen on ESP-LTD:n KHV MMV 04?? Mulle tarjottiin tuommosta eikä hirveästi ole tietoo tuosta. Jaskan RR3r kitaraa hakisin mielellään mutta jos ei löydy niin pitää ruveta miettimään mitä sitä ottais.... Itellä o tuo nyt onneksi jo 2 kitaraksi jääneenä.. Eli eipä tuosta nyt iha hirveästi ylistämisen aihetta löydy. Soitettavuus on iha ok( siis kaula), seisaalteen soitettaessa erittäin kaulapainoinen eli paikat väsyy, floikalla ei tee yhtään mitään, viimeistely ja mikit on ihan ookoo mutta eipä siinä muuta. Ihan hyvin se tän ekat 4 vuotta mun soitossa palveli, kuhan anto sen floikan kammen olla rauhassa. No mikä vittu siinä vielä ahistaa | |
![]() 29.01.2008 15:38:05 (muokattu 29.01.2008 15:40:36) | |
Näistä sarjoista itse valitsisin MH-400NT:n. Hyvä soittotuntuma, set-thru-rakenne, 25,5-skaala, 3-osainen vaahterakaula(Mun suosikki. Näissä vähän edullisimmissa yleensä mahonkikaula), 24 XJ nauhaa, 42 mm Earvana satula, Tune-o-matic-talla ja string-thru body-ratkaisu. Melko simppeli, erittäin toimiva kitara. mulla on mh-400 floikalla. todella hyvä tuntuma, soundi ja ulkonäkö. kaulaprofiili pikkusen tuhdimpi kun esim. mun edellisessä kitarassa, ibanez sa-160qm:ässä. minä tykkään. floikka pitää vireen, vaikka en itse sitä paljoa käytä. suosittelen lämpimästi. E: tosin, tässähän ei mitään kyseisestä kepistä kysyttykään, mutta antaa olla. yleisisti ottaen 400-sarjalaisten pitäisi olla hyviä. | |
![]() 29.01.2008 19:00:44 | |
Päätin kysyä onko tämä ESP - LTD hyvä jos jollain on kokemusta. http://www.thomann.de/fi/espltd_ex50bk.htm Mikä tää boxi on? | |
![]() 29.01.2008 20:03:02 | |
Mulla on käytössä MH-400NT, H-400, EC-1000, AXXION ja DV8-R ja kyllähän ne ihan hyviä keppejä ovat kaikki. Ostettaessa ja testattaessa kannattaa kiinnittää huomiota nauhapäiden viimeistelyyn, sillä joissakin se on jäänyt hieman huonoksi. Kamastossani on ollut myös MH-250 ja MH-250NT jotka nekin olivat vallan hyviä soittopelejä hintaansa nähden. Eli, multa tulee vahva plussa LTD:n kitaroille. | |
![]() 29.01.2008 20:14:56 | |
Päätin kysyä onko tämä ESP - LTD hyvä jos jollain on kokemusta. http://www.thomann.de/fi/espltd_ex50bk.htm Tuohon hintaan irtoaa jo oikein passeleita kitaroita, ne ovat vaan yleensä vähemmän hurjia ulkoasultaan. Tossa kapulassa taitaa olla ne melkeinpä itämaiden halvimmat osat... "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks | |
![]() 29.01.2008 20:38:51 | |
Mulla on käytössä MH-400NT, H-400, EC-1000, AXXION ja DV8-R ja kyllähän ne ihan hyviä keppejä ovat kaikki. Ostettaessa ja testattaessa kannattaa kiinnittää huomiota nauhapäiden viimeistelyyn, sillä joissakin se on jäänyt hieman huonoksi. Kamastossani on ollut myös MH-250 ja MH-250NT jotka nekin olivat vallan hyviä soittopelejä hintaansa nähden. Eli, multa tulee vahva plussa LTD:n kitaroille. Sä olet panostanut oikein kunnolla noihin LTD:eihin. Unohtui mainita toi DV8-R, joka on myös erinomainen skeba, jos vaan se V-malli maistuu. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 29.01.2008 21:07:34 | |
Pari kertaa on tullut kokeiltua. Tosin kyllä se jo sillä ensimmäisellä kerralla selvisi. Ymmärrät ehkä, että nämä ovat makuasioita, ihan niinkuin vahvistimet, tai kitaratkin. Mulle toi kokeilu on sillä tavalla helppoa, että tiedän hyvin pian mikä toimii ja mikä ei. Jo pikaisellakin testauksella saa paljon irti esim. mikeistä. Varsinkin niin perussoundisista mikeistä, kuin EMG:eistä. Tällä tarkoitan sitä, että ne eivät ole varsinaisesti mitään äärettömän tonerikkaita patukoita, joiden nyansseja kuunnellaan tunteja ja hiotaan korkeuksia millin osien tarkkudella. 81=kirkkain, ohuempi soundinen kuin 85/89 85=pyöreämpi soundi, enemmän botnea 89 humbukkerina=suurinpiirtein sama, kuin 85 60=tummempi, vieläkin pyöreämpi Miltäs tälläinen yleistys vaikuttaisi? Sitten vielä tarkennuksena, koska pilkunviilaajia tuntuu löytyvän:jokainen kitara on yksilö. Jokaiseen kitaraan tulisi etsiä se juuri siihen kitaraan optimaalisesti sopiva mikki, jos haluttaisiin se käyttötarkoitukseen ja omiin soundimieltymyksiin parhaiten sopiva soundi, kitara+mikrofoni yhdistelmästä. Mikrofonia valittaessa tulisi ottaa huomioon myös lukuisia muita asioita, esim. kaapeli, vahvistin, kaiutinkaappi+elementit ja tästä voitaisiin sitten edetä entistä tarkempiin ja tarkempiin asioihin. Jos kuitenkin kysytään yleisiä kokemuksia ja mietteitä EMG-mikrofoneista, niin niitä kerroin jo tuolla aika monta kirjoitusta taaksepäin. kiitti tosi paljon hyvistä vastauksista helena2004, nyt pitäis olla tosi viisas! paitsi että mikä on botne? we are one-thirty-eight! | |
![]() 29.01.2008 21:32:53 (muokattu 29.01.2008 21:33:35) | |
KVG.. Sen verran haluaisin omaa mielipidettä tuoda tässä esiin teenagerille et ei se kitaran muoto määrää musiikkityyliä mitä soittaa vaan sen määrä se joka sillä kitaralla soittaa.. Itselläni on tuon kitaran paskin versio joka oli mulla ihan ekana kitarana eli F-50. Kyllä sillä on soitettu jos jonki näkököistä ja kuulosta musiikkia.. :D Jep, ja eräs tuttuni on vetänyt F-250-mallilla humppakeikkaa, ja kyllä mummuilla oli naamat venähtäneet hieman. E: paitsi että mikä on botne? Basso/alapää. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie.
Let 'er rip! | |
![]() 29.01.2008 23:22:25 | |
Ja jos Off-topicia jatketaan, niin mie soitan Explorerilla Foo-rockin lisäksi myös jazzia. a) kokomahonkinen runko joka tarjoaa lämpimän soundin b) tehokas kaulamikki, muttei liian (tonet nollilla lähtee ihan autenttista solidbody electric guitar jazzia) c) istuu hyvin käteen ja syliin Eli rajusta 50-luvun keksinnöstä on moneksi, oli ulkoasu ihan mikä tahansa :) byt' v kurse volkov | |
![]() 30.01.2008 14:17:52 | |
kiitti tosi paljon hyvistä vastauksista helena2004, nyt pitäis olla tosi viisas! paitsi että mikä on botne? Olkaa hyvä. Hienoa, jos vastauksista oli/on apua. Iron Horse tossa selvensikin sitä botnea. Pidän itse tosi napakasta botnesta. Nopea atakki ja yleinen selkeys soundissa on mulle tärkeitä juttuja omassa soundissa. Vaikka soundi olisikin iso ja säröä on riittämiin, niin silti soinnun kaikkien nuottien tulisi kuulua. Tältä pohjalta niitä kitaroita ja mikkejäkin suosittelen. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 30.01.2008 14:23:31 | |
Ja jos Off-topicia jatketaan, niin mie soitan Explorerilla Foo-rockin lisäksi myös jazzia. a) kokomahonkinen runko joka tarjoaa lämpimän soundin b) tehokas kaulamikki, muttei liian (tonet nollilla lähtee ihan autenttista solidbody electric guitar jazzia) c) istuu hyvin käteen ja syliin Eli rajusta 50-luvun keksinnöstä on moneksi, oli ulkoasu ihan mikä tahansa :) Just näin. Mun kaveri soittelee usein klassista kitaraa Jacksonin RR:llä. Melko eksoottinen ratkaisu, mutta pätevä soittaja ja tonepotikoiden ruuvaus auttaa kummasti autenttisen vaikutelman luomista. Kyseiseen hommaan olis ehkä ziljoona parempaa vaihtoehtoa, mutta RR:lläkin homma toimii. Hän soittaa kyseisellä kitaralla myös hääkeikkoja, joissa tyylit on humpasta heviheviin. So many assholes... So few bullets. | |
![]() 30.01.2008 16:16:12 (muokattu 30.01.2008 16:32:04) | |
Tommosen LTD:n Viipperin tai Eclipsen 400 -> sarjalaisen voisi kyllä ostaa päräyttää pian käytettynä, kun hinnat noissa näyttävät tulleen mukavasti alas. Ja 400 -> sarjalaiset ovat ilmeisesti kelpo keppejä. Ulkonäkö noissa ei tietenkään miellytä silmää yhtä paljon kuin esikuvissaan mutta Viper ja Eclipse eivät sentään ole niin pahoja raiskauksia kuin esim. EX-mallit. Edit: Ovatko nuo kaikki Viperit muuten kaulapainoisia, vai onko ongelma ainoastaan baritonissa? Olen huomannut että SG-mallinen sopii omaan käteen paljon paremmin kuin Les Paul - tyylinen, mutta kaulapainoisuudestakaan en pidä. | |
![]() 30.01.2008 16:38:10 | |
Tommosen LTD:n Viipperin tai Eclipsen 400 -> sarjalaisen voisi kyllä ostaa päräyttää pian käytettynä, kun hinnat noissa näyttävät tulleen mukavasti alas. Ja 400 -> sarjalaiset ovat ilmeisesti kelpo keppejä. Ulkonäkö noissa ei tietenkään miellytä silmää yhtä paljon kuin esikuvissaan mutta Viper ja Eclipse eivät sentään ole niin pahoja raiskauksia kuin esim. EX-mallit. Edit: Ovatko nuo kaikki Viperit muuten kaulapainoisia, vai onko ongelma ainoastaan baritonissa? Olen huomannut että SG-mallinen sopii omaan käteen paljon paremmin kuin Les Paul - tyylinen, mutta kaulapainoisuudestakaan en pidä. Itselläni on/oli viper 400 ja voin sanoa, että on kaulapainoinen. Ei se haittaa muuten, mutta jatkuvaan pitää korjata asentoa. Tottuuhan siihen ja kohta ei edes huomaa, mutta tiettyjä juttuja soittaessa se on todella hankala kaulapainoisuuden takia. Itselläni alkaa joissain piiseissä sattua käteen kun käsi on hieman erikoisemmassa asennossa ja kaulaa pitää samalla pitää ylhäällä. Tietenkin se voi johtua kokonaan minusta ja huonosta tekniikasta :) Todella hyvä kitara kyllä muuten, kaula on todella hyvä ja kuulostaakin kivalta. Eikä ole mikään rumakaan. Kannattaa kokeilla soittaa seisaaltaan jossain liikkeessä jos mahdollista. | |
![]() 30.01.2008 18:09:10 | |
Ja jos Off-topicia jatketaan, niin mie soitan Explorerilla Foo-rockin lisäksi myös jazzia. a) kokomahonkinen runko joka tarjoaa lämpimän soundin b) tehokas kaulamikki, muttei liian (tonet nollilla lähtee ihan autenttista solidbody electric guitar jazzia) c) istuu hyvin käteen ja syliin Eli rajusta 50-luvun keksinnöstä on moneksi, oli ulkoasu ihan mikä tahansa :) Jatkamma siis off-topicin viljelyä. Mutta... Eikös Explorer suunniteltu aikanaan Flying V:n ohella juuri jazz-soittajille? Oli vain hieman väärä markkinointikohde ja hieman väärä vuosikymmen kyseisille legendoille... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... | |
![]() 30.01.2008 19:25:35 | |
Itselläni on/oli viper 400 ja voin sanoa, että on kaulapainoinen. Ei se haittaa muuten, mutta jatkuvaan pitää korjata asentoa. Kunnon nahkahinhalla asia korjautuu hyvinkin helposti. Oma teleni kärsii kanssa kaulapainoisuudesta mutta hihna on hyvä ei rasita soittaessa olkapäätä juuri ollenkaan eikä kaula katoa näpeistä vaikka hetkellisesti irrottaiskin siitä. Hihna on http://www.thomann.de/fi/harley_benton_gitarrengurt_suede_brown.htm nylon hihnat pitäs kieltää lailla. | |
![]() 30.01.2008 19:43:22 | |
Mulla on ollut LTD Viper 407 sekä ESP Viper 7 ja molemmat olivat kaulapainoisia. Tosin niin olivat myös Viperin esikuvat, Gibsonin SG:t, jotka olen omistanut. Kaikissa tapauksissa kunnon leveähkö nahkahihna on riittänyt ratkaisuksi. So many assholes... So few bullets. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)