![]() 11.12.2007 22:07:01 | |
---|---|
Luoja tietää etten tarvitsisi enää yhtään musiikkilehteä hyllyjä täyttämään, mutta ostin kuitenkin GF:n kolmannen irtonumeron lähinnä mielenkiinnosta ja kannatuksen vuoksi. Pidin odotukseni mahdollisimman neutraalina ja lehti olikin tavallaan positiivinen yllätys. Ulkoasu oli hieman karkea karkinkiiltoisiin veljeksiinsä verrattuna, mutta vaikutti kuitenkin selkeältä. Joku taisi mainita "härmäläisen" otteen, ehkäpä se oli sitä, ei ainakaan häirinnyt minua. Artikkelivalikoima oli mielenkiintoinen ja sinällään laaja, henkilökohtaisia makuasioita en halua eritellä tarkemmin. Oppitunnit olivat selkeitä ja hyvin kuvitettuja otteita (ja otelautakuvia) myöten. Mielestäni hyvää perusteorian opetusta ja myös oppituntien kieli oli ymmärrettävää. Muutamien artikkelien kohdalla törmäsin kuitenkin kielellisiin ongelmiin, vaiva josta esim. jPekka ja Klapp jo hyvin kertoivatkin. En voinut täysin nauttia lukuhetkestä, koska tavan takaa tekstistä nousi esiin vaivaavia kohtia jotka estivät sujuvan lukemisen. Muutamissa kohdin jouduin jopa pysähtymään ja arvailemaan mitä tekstissä mahdettiin tarkoittaa. Kiven sinällään sujuvasti kirjoitettu pedaalitesti oli puolestaan minusta hieman harhaanjohtavasti otsikoitu. Pedaalien alkuesittely ja itse testin kuvaus oli hyvä, mutta perinteisten laitetestien tapaan odotin myös jonkinmoisia vertaavia kuvaelmia ja yhteenvetoja joita tekstissä ei ollut. Ymmärrän toki, että netistä löytyvät ääninäytteet kertovat kuuntelijoille sen tärkeimmän eli miltä vermeet kuulostavat. Näin jokainen voi myös itse muodostaa arvionsa laitteista. Minulle esim. "Pedaalitestin esittely" olisi kuitenkin ollut kuvaavampi otsikko, nyt ennakoin turhaan millaisin sanankääntein Kivi kertoo laitteista. En missään nimessä väheksy testin eteen tehtyä työtä, enkä kyseenalaista sen arvoa kokonaisuudessaan, niin kuin itse lehdenkään. Suomalaista tarjontaa on kuitenkin varsin vähän. Uutukainen taitaa jäädä tällä erää osaltani tähän, mutta eteenpäin lainattu lehteni taisi jo poikia ainakin yhden uuden ostajan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)