Aihe: Mitä sälää otatte keikalle mukaan?
1 2 3 4 5 6 7
oiva tumpeloinen
06.12.2007 17:04:32
Hirveitä settejä jengi raahaa mukanaan. Pro meininki. Taitaa olla paljonkin keikkaa?

Enpä mä nyt tiedä, onko tuo mitenkään erikoisen iso setti. Ei mulla kyllä noin paljon kieliä kulje mukana, mutta kaikki romut kuitenkin mahtuu yhteen sähkärisalkkuun. Siinä on kivasti vielä erillisiä lokeroita pikkuromulle. Ja kun se pakki on kerran kasattu, niin ei ole kovin iso homma heittää se läjän päälle, kun lähtee liikkeelle.

Ja salkut saa vielä melkeinpä ilmaiseksi (jos ei täysin ilmaiseksi) Bauhausista joulun jälkeen, kun ostaa joulukuusen sieltä. Ne antaa sen kuusen arvoisen lahjakortin, joka on juurikin jotakuinkin yhden salkun arvoinen. Näin pikku vinkkinä kaikille skoteille ympäri maailmaa.
J.Hollström
06.12.2007 17:30:59
Enpä mä nyt tiedä, onko tuo mitenkään erikoisen iso setti.

No stuntti joka soittaa omasta puolesta vois kyllä on kans messissä. Sit vois keskittyä feelistelemään roplaamaalla sitä tarvikelaukkua. Hymiö.
"Haista sinä Mambo vittu, kun et osaa edes Kuurankukkaa soittaa."
JHL
06.12.2007 18:46:09

keikalle kulkee mukana pari kitaraa ja vahvistin (nykyisin kaksi jos olis niitä keikkoja..). näiden lisäksi ns näppärä Rockbag-merkkinen 5 kitaran telinelaukkusysteemi, johon sisälle mahtuu matkojen ajaksi mm. viritysmittari, piuhat (Planet Wavesia, pari ylimääräistäkin on mukana), pussi plekuja, kieliveivi/leikkuri, slide, aby-pedaali, kaksi muuntajaa, pari kynää, biisilista, varakieliä (kitaralaukuissa on kuhunkin soittimeen sopiva setti), vahvistimen varasulakkeita. repussa leatherman ja taskulamppu, sekä korvatulpat.

nyt kun tuli siirryttyä osittain putkivahvistimen käyttäjäksi, pitäisi vissiin hommata niitä varaputkia. ajattelin samantien teettää nupille kotelon, jossa olisi eriöt putkia ja piuhoja varten, katsellaan miten homma etenee.
oiva tumpeloinen
06.12.2007 19:17:02
No stuntti joka soittaa omasta puolesta vois kyllä on kans messissä. Sit vois keskittyä feelistelemään roplaamaalla sitä tarvikelaukkua. Hymiö.

Joo. Ja sais alkaa ottamaan keittoa aiemmin.
MadMatt
06.12.2007 19:54:26

Mainittakoon että kerran unohdin itse saapua keikkapaikalle. Siinä ei varaputket ja muut sälät paljon auta :D
Nothin' but the blues
oiva tumpeloinen
06.12.2007 20:38:08
Mainittakoon että kerran unohdin itse saapua keikkapaikalle. Siinä ei varaputket ja muut sälät paljon auta :D

Eli sille stuntille olisi ihan oikeastikin tilausta....
MadMatt
06.12.2007 20:55:09

Eli sille stuntille olisi ihan oikeastikin tilausta....

Tai koko varabändi :)
Nothin' but the blues
Jucciz
06.12.2007 21:15:48
Tai koko varabändi :)

Mites varayleisö?

Ettei vaan lähtis sivuraiteille tää ketju.
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
SH1THEAD
06.12.2007 21:30:33 (muokattu 06.12.2007 21:31:18)
Useinmiten mukana on vain uusilla kielillä varustettu Ibanez, plektroja, piuhat joita itse käytän sekä nuppi ja kaappikin, ellei paikalla ole valmiiksi omaan mieleen tarpeeksi laadukasta skobea. Varakitara ja varakielet on tietysti ihan jees, varsinkin jos floikkakepistä kämähtää kieli niin se on menoa.

Kiitos Jucciz tuosta roadcase linkistä, taidanpa tilata itsellenikin tuommoisen.
Saatana on herra.
efunkelist
07.12.2007 01:45:17

Mun on kauan pitäny tehä tollasta survival-kittiä itselleni mutta on ollut niin vähän keikkaa kitaralla etten o jaksanu... Rumpuja varten mulla vastaava salkku oli aikoinaan.
Vähimmilään oon kitarakeikalle menny näin:

Oikea käsi:
Strato salkussaan jossa plekut ja hihna ja varakielisetti.

Vasen käsi:
Paperikassi jossa microcube + virtalähde + 5m kitarapiuha, lisäksi suklaapatukka

Housuntaskussa oli korvatulpat.
Jodan kielioppikurssin suorittanut olen. Hyvä virhe! :D
Miikathebest
07.12.2007 02:02:18 (muokattu 07.12.2007 02:09:31)

E: Ainiin... Repussa vielä lisäksi: ...

Juzpen reppu teki vaikutuksen.

Ja jos niitä keikkoja olisi:

- ainakin 2 (toimivaa)kitaraa
- kitaralaukuissa:
* varakielet
* plektroja
* paperia , kynä
* rätti
* ruuvari, kuusiokoloavaimia
- kitarateline(x2)
- "pedaalilaukku":
* tarvittavat efektit, ehkä GT-6 varalle
* toimivia kitarapiuhoja+patch-johtoja reilusti
* virtalähteet + varaparistot
* plektroja
- nuppi + kaappi (kahdella kaappipuihalla ja virtajohdolla)
- itse tehty pieni puinen romukoppa:
* plektroja, varaputkisetti, jakoavain, kuusiokoloavaimia, ruuvimeisseleitä, "leatherman"(katosi lohtajan hiekkaan), sähköteippiä, kolvi, tinaa, satunnaisia johdonpätkiä, potikoita, nuppeja, hiomapaperia, kynä... kaikkea turhaa pikkusälää.

Jos keikkailisin oikeasti, tekisin kunnollisen pedaalilaudan, yrittäisin yhdistää vararomppeet helposti roudattavaan muotoon(kuten Jucciztseksella), ostaisin sulakkeita ja opettelisin soittamaan.

E: Armeijassa kaikki tarvittava kulki hienosti mukana taskuissa, tetsarissa + repussa. Kaikki oli niin hallitusti saatavilla.
Oli aika jelleetä kun oli koko ajan lapiokin messissä :)
Liikaa säröä!
Joees
07.12.2007 02:17:37
Mitä tulee näihin jokaiselle keikalle otettaviin rojuihin, eli kitaroihin. Vaikka mä tykkäänkin ottaa varakitaran(jota intoudun toisinaan myös vaihteluna käyttämään joihinkin biiseihin) mukaan, en sitä todellakaan aina jaksa tehdä. Sen verran on luotto kunnossa tuohon Ruokankaan ritsaan että voi hyvillä mielin soitella vaikka ei oliskaan sitä toista ritsaa mukana. Kielenkin kun siihen vaihtaa suhteellisen nopeasti lukkovirittimien ansiosta.

Toki tuo jaksaminen riippuu myös vähän kyydistäkin. Toisinaan on kaara niin täynnä että ei ole intoa ottaa sitä toista ritsaa mukaan.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
jussimus
07.12.2007 13:09:26
Mulla/meidän pändillä on kyl aikamoinen määrä sälää mukana. Suurin osa sälästä kulkee Thon-merkkisessä, todella isossa pyörillä liikkuvassa roudausboksissa. Lisäksi mulla kulkee toisen kitaran gigbagissa ja toisen kitaran casessa aikamoinen määrä tavaraa myös.

Rojuluettelo on niin pitkä etten taida jaksaa sitä tähän laittaa just nyt :)
Volle
07.12.2007 17:15:38
Riippuu aika paljon keikasta ja bändistä. Joskus riittää pelkkä kitaralaukku, jossa on parit piuhat ja särkijä, yhden bändin kanssa taas pitää omien bassokamojen lisäksi ottaa piuhoja ja mikkejä (ja unohtajien varalta lisää piuhoja, jatkojohtoja ja virtapiuhoja). Mitään hienoa keissiä mulla ei ole. Tarvikkeet kulkevat yleensä muovikassissa tai kitaralaukun sivutaskussa.
Piis
placebo
07.12.2007 20:22:49 (muokattu 07.12.2007 20:37:27)
Ajattelin rakentaa seuraavaan pedaalilautaani säilytystilan kaapeleille ym. :)

EDIT: Paul Lendersin sivuilta voi käydä hakemassa inspiraatiota.

http://www.paullenders.com/
Jii-Gee
07.12.2007 23:03:36

Tästä lähestulkoon jo olikin juttua;
Pitäiskö tän ketjun aloittajalle hankkia synttärilahjaksi myös varabasisti?
Jos sekin vaiks sattuu unohtumaan,on epäkunnossa tai jtn... :-D
Anyway,myöhästyneet onnittelut !!
lindo
07.12.2007 23:09:11

varahihna
- ilman hihnalukkoja, jotta käy tarvittaessa myös hihnansa unohtaneelle basistille, jonka bassossa (onneksi muisti edes sen!) ei ole Schallereita
- kitaralaukuissa on luonnollisesti kunkin kitaran oma "päähihna"

Ei ihan tyhmä veto koska just viimekeikalla tämä tapahtui, basistilla ei hihnaa mukana. :P Meidän basisti ei muistanut tosin edes bassoa, mutta sekin löytyy tästä osoitteesta :D
Rok rok
Henkka370
13.06.2008 21:19:56
Nostellaas tätä, ihan mukavaa ketjua.

Tänään päätin alkaa itse rakentamaan jonkinlaista sälälaatikkoa, mihin saan piuhat, pedaalit, kieliä, sun muut tilpehöörit. Kooksi päätin 50x30x20.

Tarpeet on etsitty ja vähän mittaultu ja sahattu.

Toivottavasti nyt viikonloppuna saan valmiiksi :)
Yrms
13.06.2008 21:35:34 (muokattu 13.06.2008 21:36:10)
Pääbändini keikoille kulkee seuraavanlainen satsi:

Kitara, joskus myös toinenkin - Ei vaan yleensä jaksa roudata toista kitaraa, varsinkaan kun vielä alaikäisenä ei kyydityspuoli ole aina reilassa

Efektilauta+4 plugipiuhaa, 2 patchia sekä varamuuntaja.

Vahvistin+kaappipiuha sekä varavirtajohto.

Suora mikkiständi+mikki - ei niistä puomillisista ole mihinkään kun pitää kokoajan säätää eikä kuitenkaan ole justiinsa.

Yksi kitaraständi, n. 5 plektraa, jesaria sekä sähköteippiä.

Varakieliä en ole ikinä ottanut mukaan, sillä tulee kalliiksi :( Kerran tämä kostautui, kun paria minuuttia ennen keikan alkua pärähti A-kieli poikki. Onneksi Half Applen mukava solisti-kitaristi lainasi stratoaan, pitää olla edelleen kiitollinen! Tässä sain nyt idean että pitää tilata muutama satsi Harley Benton-kitarankieliä, varakieliksi, niin pysyy budjetti pystyssä.
www.mikseri.net/blindways
Henkka370
13.06.2008 21:41:01
Tässä sain nyt idean että pitää tilata muutama satsi Harley Benton-kitarankieliä, varakieliksi, niin pysyy budjetti pystyssä.

Itekki kaavaillu noita HB:n kieliä, tai vaihtoehtosesti muita HALPOJA kieliä muutama setti :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)