Aihe: hihnalukot..
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
fox
20.11.2007 00:59:33

Aiheeseen sen verran, että jos olette katsoneet orkkis-Dunloppeja, niin niissä on useampi "lukituskuula" kun taasen markkinoilla on sellasia Dunlop-kopsuja, joissa on ainoastaan 2 noita kuulia. Siis ne kuulat toimii vähän kuin hydrauliikan pikaliittimessä, eli jousikuormitteisena painuvat siellä tapin sisällä uraan, josta sitten, kun napista painaa, ne pääsevät löystymään -> tapin voi vetää ulos.
No, oletetaan, että tuollasesta Dunlopin kopiosta, jossa on vain kask mainittua kuulaa, rikkoontuu taio putoaa se toinen kuula, niin se toinen pääsee löystymään niin paljon, että lukkotappi pääsee tulemaan pois sieltä vastakappaleestaan, eli hihna irtoaa..
Toki ei tää mikään yleinen juttu ole, mutta sikäli mahdollinen, että olen ihan henkilökohtasesti yhden tapauksen nähnyt.
Eli kyllä nuokin kannattaa tsekata.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
anttipi
20.11.2007 10:09:17

Mulla on yhdestä Schallerin hihnalukosta hävinnyt prikka ja mutteri. Faija katsoi mutteria ja sanoi sen olevan erikoistiheällä kierteellä (minähän kun en mistään tekniikkaan littyvästä mitään tajua). Prikkoja nyt löytyy jos jonkinlaisia, mutta täytyykö tässä ton yhden mutterin takia ostaa kokonaan uudet lukot? :/
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
gator
20.11.2007 11:33:23
Ittelläni nuo Dunlopin lukot petti jostain syystä kahdesti joten vaihdoin Schallereihin ja hyvin on pelittäny. Onneks sain kopattua kitaran kummallakin kerralla.
Tais olla kolme tai neljä kuulaa niissä dunlopeissa. En tarkalleen muista kun on niin pitkä aika kun moiset hirvitykset omistin.
McNulty
20.11.2007 11:37:46
Itellä on Gibbonissa Dunlopin hihnalukot. Ne on muuten kyllä hyvät ja helppo käyttää, mutta kun ne työnnetään suoraan tappiin, niin pieni tsänssi siinä on että lukko avautuu ottaessaa kroppaan kosketusta kovemmassa menossa. Nuo schallerit taas vedetään sillai sivuttain kiinni ja tätä vaaraa ei ole, joten suosittelisin itsekkin niitä.

Itsekin tuota mietin kun laitoin Gibbanderin Exploreriin Dunlopin hihnalukot. Ajattelin että se lukkohan irtoaa kun rockmiehen kassit osuu juuri siinä kaulaliitoksessa olevaan tappiin. Onpa tuon kanssa tullut hypittyä, pompittua, kännissäkin treeniksellä örvellettyä ja kertaakaan ei ole ollut edes lähellä että olisi irronnut.

Schallerit meinaan jää ikävästi törröttämään kulkusille... se ei ollut herkkua kun tunsi pienen tapin porautuvan alavatsaan. Joku näiden välimuoto olisi vissiin passeli. Flush mount Dunloppi jossa onkin vedettävä eikä painettava mekanismi :)
Totuus vaihtelee!
magister
20.11.2007 13:22:29

Etteks te nyt voisi jo päättää että ostanko Schallerit vai Dunlopit?

Just kun on päättämässä, niin sitten joku taas sanoo niistä paremmiksi luulemistani että "juu kaks kitaraa on mennyt säleiksi kun halkee keskeltä nuo lukot".

Saisikohan kitaraan kaksinkertaisen tapituksen, ja hihnaan sitten molempiin päihin kahdet lukot, toiset Schallerin ja toiset Dunlopin?

:)
Normaalius on yliarvostettua.
Numb
20.11.2007 13:45:01

Etteks te nyt voisi jo päättää että ostanko Schallerit vai Dunlopit?

Saisikohan kitaraan kaksinkertaisen tapituksen, ja hihnaan sitten molempiin päihin
kahdet lukot, toiset Schallerin ja toiset Dunlopin?

Minulla on molemmat, ei tosin samassa kitarassa :) Dunlopit ovat vasta hyllyssä odottamassa projektin etenemistä...

Eiköhän niissä ole omat huonot puolensa molemmissa. Mutta kumpi tahansa niistä on parempi kuin ei lukkoja. Heitä vaikka lantilla :)
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
kondensaattori
20.11.2007 14:10:20
Ittelläni nuo Dunlopin lukot petti jostain syystä kahdesti joten vaihdoin Schallereihin ja hyvin on pelittäny. Onneks sain kopattua kitaran kummallakin kerralla.
Tais olla kolme tai neljä kuulaa niissä dunlopeissa. En tarkalleen muista kun on niin pitkä aika kun moiset hirvitykset omistin.

Siis orkkikset?
PLO
20.11.2007 15:12:55
Jep jep. Minä käytin tätä jippoa myös toisessa LP:ssa, jonka halusin pitää orkkiksena hihnatappeja myöten. Ongelma tulikin siinä kun piti kitara saada laukkuun. Kitaralle muotoiltu laukku kun ei tykännyt siitä että hihna piti saada tungettua mukaan.

Mulla niin ikään LPssä, mut nätisti sopii taiteltuna kitaran päälle, vaikka paksu ja levee Minotaurin Old Rocker remminä.
Peku911
20.11.2007 16:05:26 (muokattu 20.11.2007 16:06:55)
Ja tosiaan se schallerin kitinä kyllä kuuluu kun treenaa kotona :(

Vastaan tuohon, että minulla ainakin tuo vähentynyt miltei loppunut kun vähän aikaa niitä käyttää. Eikä tuo ole koskaan häirinnyt. Ja niiden mutterien kiristykseen sitten sellainen vinkki, että joku voisi käyttää vähän yläpäätään ja laittaa lukkoliimaa! Niitäkin aikas vahvoja ja epäilen, että irti et hihnaa saa, mutta tarviiko sitä?
Shredator
20.11.2007 17:55:58

Vastaan tuohon, että minulla ainakin tuo vähentynyt miltei loppunut kun vähän aikaa niitä käyttää.

No mulla on ollut nuo Schallerit nyt yli 2 vuotta ja vieläkin kitisee...Ja tosi-playerithan ei niitä öljyjä käytä ;)
Nuke 'em!
kondensaattori
21.11.2007 21:20:48
Tuossa oli huonoja kokemuksia mainittu Dunlopeista. Miten on, uskaltaako ostaa? Ja mistä kannattas tilata, tarvis kromit flush mountit?
McNulty
21.11.2007 21:49:57
Tuossa oli huonoja kokemuksia mainittu Dunlopeista. Miten on, uskaltaako ostaa? Ja mistä kannattas tilata, tarvis kromit flush mountit?

Uskaltaa ostaa. Minulla ei ole muuta valittamista Dunlopeista kuin se että niiden kanssa voi joutua temppuilemaan paksumpiin nahkaremeleihin.

Itse ostan Saitenkatalogista samalla kun kieliäkin tilailen. Satkulla kun ostaa niin saa ilman postikuluja ja vielä 2% alet :)
Totuus vaihtelee!
Sam Hotman
21.11.2007 22:25:12
Saakos noita Dunlopin Flush Mount lukkoja suomesta jostain?
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Numb
22.11.2007 08:54:03

Jyväskylän Musikantista ostin taannoin flush mountit. Eivätköhän liene "hyvinvarustetuista kautta maan" -tavaraa.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
McNulty
22.11.2007 15:04:08
Saakos noita Dunlopin Flush Mount lukkoja suomesta jostain?

Levytukku Oy tuo Dunlopia maahan.
Totuus vaihtelee!
gator
22.11.2007 15:17:02
Uskaltaa ostaa. Minulla ei ole muuta valittamista Dunlopeista kuin se että niiden kanssa voi joutua temppuilemaan paksumpiin nahkaremeleihin.

Itse ostan Saitenkatalogista samalla kun kieliäkin tilailen. Satkulla kun ostaa niin saa ilman postikuluja ja vielä 2% alet :)

Melko rohkeaa suosittelua Heh. Uskaltaa ostaa koska just sulla ei o pettäny.
Peku911
22.11.2007 18:26:39 (muokattu 22.11.2007 18:33:04)

Kyllä minä sanoisin, että se on ihan sama ostatko dunlopit ja schallerit. Kummatkin toimii hyvin varmasti! Ja sitten jos ei niin huonoa tuuria. Kummatkin ovat parempi vaihtoehto, kuin ei mitään! Menetkö konkurssiin ~20€? Tää on minusta jotain niin tyhmää.. "Jollakin on hajonnu, uskallanko ostaa." Pyydätkö äitiäsi, kun käyt vessassa?
McNulty
22.11.2007 18:58:23

Niin... mihinkäs muuhun minä voisin suositteluni pohjata kuin omaan kokemukseen ja omiin havaintoihin? Sen sijaan, että lueskelisin Harmony Centralia ja suosittelisin sen pohjalta, minä testaan itse ja teen sen perusteella johtopäätökset. Onko siinä sinusta jotain väärää?

Aina pitää muistaa myös se fakta, että käyttäjiä on monenlaisia. Ei ne Schallerit ole sen parempia kuin Dunlopitkaan jos vika on käyttäjässä. Ja mikään systeemi ei ole idioottivarma. Parempi kuitenkin Dunlopit kuin ei lukkoja ollenkaan. Tai parempi Schallerit kuin ei lukkoja lainkaan.

Kysymykseen "uskaltaako ostaa" niin tottakai uskaltaa. Ei ne räjähdä ja ajaa asiansa. Ainoat tapaukset jossa voisin nähdä Dunlopien irtoavan lukituksestaan, ovat kitarat, jossa kaulan puoleinen hihnatappi tulee kitaran takaosaan siihen kaulaliitoksen kohdalle, eikä kitaran kylkeen. Esim. Stratoihin, Teleihin, Pauleihin ja moneen muuhun nuo Dunlopit ovat suht idioottivarmat.
Totuus vaihtelee!
Peku911
22.11.2007 20:46:41
Niin... mihinkäs muuhun minä voisin suositteluni pohjata kuin omaan kokemukseen ja omiin havaintoihin? Sen sijaan, että lueskelisin Harmony Centralia ja suosittelisin sen pohjalta, minä testaan itse ja teen sen perusteella johtopäätökset. Onko siinä sinusta jotain väärää?

Aina pitää muistaa myös se fakta, että käyttäjiä on monenlaisia. Ei ne Schallerit ole sen parempia kuin Dunlopitkaan jos vika on käyttäjässä. Ja mikään systeemi ei ole idioottivarma. Parempi kuitenkin Dunlopit kuin ei lukkoja ollenkaan. Tai parempi Schallerit kuin ei lukkoja lainkaan.

Kysymykseen "uskaltaako ostaa" niin tottakai uskaltaa. Ei ne räjähdä ja ajaa asiansa. Ainoat tapaukset jossa voisin nähdä Dunlopien irtoavan lukituksestaan, ovat kitarat, jossa kaulan puoleinen hihnatappi tulee kitaran takaosaan siihen kaulaliitoksen kohdalle, eikä kitaran kylkeen. Esim. Stratoihin, Teleihin, Pauleihin ja moneen muuhun nuo Dunlopit ovat suht idioottivarmat.

Täydellistä! Näin juuri.. Kyllä, jos joku päättää kaiken foorumeilla puhutuista jutuista niin ei voi välttämättä ns. "omaa juttua" koskaan edes löytää. Mutta tämä ei nyt liittynyt aiheeseen. Itselläni on noita Schallerin lukkoja ja niitä ainakin voin kehua. Mutta kyllähän dunlopissa maksaa se merkki sen ~5-10€. Ei sille mtn voi. Ja kyllähän niiden ulkonäkö on parempi.

Yksi huomioitava seikka on myös, että kun kitara yleensä roikkuu ja tämän takia on paljon hankalampaa/mahdotonta irrota lukko. Ainakin näin schallerin kohdalla. Pitää olla hihna löysänä ennen kuin saa irti. Jotenka tämän takia pidän aika epätodennäiköisenä, että hihnalukot irtoaisivat soittaessa, jos ei nyt mitään ihme temppuja tee. Mutta kaikkihan on tietysti rokatessa mahdollista!
gator
22.11.2007 21:15:07

Mulla ainakin lespassa petti dunlopit kaks kertaa. Se siitä idiottivarmuudesta. Ja valmiiksi voin jo sanoa että kyllä, osaan asentaa hihnalukot.
Schallerit taasen vajaan kymmenen vuotta kestänyt ilman onkelmia. Edes hihnaan kiinnitysmuttereita ei ole tarvinnut kiristää kun heti ekaksi laitto riittävän tiukalle laadukkaaseen hihnaan.
Elikkäs sanoisin että Dunloppeja ei uskalla ostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)