Aihe: DR kielet muka hyviä!
1 2 3 4 5
Sensonic
02.11.2007 06:31:40
Nyt sitten onkin vaihtoehdot vähissä, kun 12 vuoden soittelun jälkeen olen ilmeisesti saanut nikkeliallergian. Kädet (lähinnä vasen) ovat kuin pahasti palaneet, iho punottaa ja kuoriutuu pois. :(

Stainless Steel -kieliä kehiin, niin sormetkin rauhoittuvat.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KP3C, Landola F6/Cut Muut vehkeet: ADA MP-1, Digitech GSP-2101 Artist, Rocktron Velocity 300W, Marshall JCM900 4x12", Music Man Mini, jne. jne.
Numb
02.11.2007 06:58:51

Viinaa ja halpoja naisia!

Ei, vaan halpaa viinaa ja kalliita naisia. Se on paha yhdistelmä.

Sorry, off topic...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Juzzu
02.11.2007 07:41:18
Ja se niiden tuntumakin oli jotenkin jäykempi.

Jep, ja seon minusta hyvä juttu.
pepe__
04.11.2007 18:44:04
nehän ON hyviä.. ainakin omasta mielestäni. kestävät pitkään, kuulostavat hyviltä enkä ole yhtään kieltä saanut poikki.
olen puhunut.
I has a bucket
Pamipää
04.11.2007 22:12:42
Joo, eli ensin pyydän kaikilta anteeksi etten ole voinut kirjottaa tänne toviin. Syy ei ole minun vaan ylläpidon(antoivat kolmen viikon jäähyn ilman mitään syytä), mutta asiaan. Noista kielistä ei ole kokemusta, minulla on ihan tavalliset tehtaan kielet kiinni kepissäni. Oletko kokeillut muita kielimerkkejä, jotka voisivat mahdollisesti olla parempia? Halvimmat mahdolliset ei välttämättä ole pidemmöän päälle hyvä ratkaisu vaikka ensin niin voi tuntuakin.

-miksa
blaekie
04.11.2007 22:45:29 (muokattu 06.11.2007 12:38:13)

Joo, eli ensin pyydän kaikilta anteeksi etten ole voinut kirjottaa tänne toviin. Syy ei ole minun vaan ylläpidon(antoivat kolmen viikon jäähyn ilman mitään syytä), mutta asiaan. Noista kielistä ei ole kokemusta, minulla on ihan tavalliset tehtaan kielet kiinni kepissäni. Oletko kokeillut muita kielimerkkejä, jotka voisivat mahdollisesti olla parempia? Halvimmat mahdolliset ei välttämättä ole pidemmöän päälle hyvä ratkaisu vaikka ensin niin voi tuntuakin.

-miksa

EDIt: Mut itse topikkiin, DR kielissä en ole havainnut muuta vikaa, kuin että menevät tukkoon aika äkkiä. Katkeamisia ei mulla juuri ole sen jälkeen esiintynyt, kun otin graphtecin tallapalat käyttöön.
Nii onkii ...
black-dog
05.11.2007 21:41:05
ite käytin vuoden DRiä, ja ei ne vakuuttanu. soivat ok, mutta eivät tahdo kestää. kyllä monien kielimerkkien kokeilun jälkeen ernie ball 11' setti on mun soittoon ja mun käteen paras. tietenkin kyseessä on oma mielipide ja niistä ei kuulemma voi kiistellä, mutta mistä sitten jos ei mielipiteistä.
Watch my back sano kyttyräselkä
E-tu
06.11.2007 09:18:13

oha ne hyviä, ite käyttäny vuosia. kannattaa kattoo vaa se fukken lappu mikä tulee mukana jossa kerrotaa vähä mite ne pitäs oikeeoppisesti tyrkätä siihe keppiin...
WinterMad
06.11.2007 16:09:54 (muokattu 06.11.2007 16:21:40)
Itse tykkään kyllä DR:stä, ei ole ollut mitään ongelmia. Matalemmissa vireissä tosin käytän EB:n Not-Even-Slinky -settiä, DR:llä on tämä 12-54 johon laittaisin 056 paksuimmaksi jota aion seuraavaksi kokeilla.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
Numb
06.11.2007 16:13:38

DR:llä on ainakin 13-56 -settiä.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
WinterMad
06.11.2007 16:20:50
DR:llä on ainakin 13-56 -settiä.

Jep, tein itse myös selvitystä. 12-54 setti on vastaava NotEvenSlinkyyn paitsi E -ja A ovat ohuempia. Tuohon 056 tilalle niin avot.
Muusikoiden.Net - haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka. | Grave - Home of the brave?
ReBeat
06.11.2007 16:28:21

Kokeilin joskus enkä pitänyt teräsvaijerimaisesta tiukasta tuntumasta. Enkä käytä sellaista kielimerkkiä, joka ei kykene nettisivuillaan näyttämään kuluttajalle minkäänlaista informaatiota, ellei nettiselaimessa ole flash-laajennus päällä.
-J.-
06.11.2007 16:46:26
DR on parhautta.
If you are going hell... Keep Going. -Winston Churchill
Porky
06.11.2007 18:20:17
DR on parhautta.

Ainakin ne parhaiten katkeilee.
Parhautta? Aika ruotsalainen ilmaisu.
Räkkipeli
06.11.2007 19:18:41
Eipä mulla ole niskotelleet. Hyvin kestää. Tänään kävin uudetkin ostamassa.

Onko kukaan muu muuten unohtanu Visa Electronia Musamaailman siihen saatanan koneeseen mikä on siinä telineessä?!?! Perkele kotimatkalla tuli puhelu pankista että jätit sitten korttisi musamaailmaan. Saatana vieköön paska systeemi kun kuulemma en ole suinkaan ensimmäinen asiakas jolle käy näin.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Lancelot
06.11.2007 19:33:08 (muokattu 06.11.2007 19:34:30)
Toisessa sähköskebassa käytän 10-52 high voltagea ja akustisessa 12-53 "rare" Phosphor-Bronzea. Koskaan ei ole katkennut soittaessa.

e.typo
Räkkipeli
06.11.2007 20:33:35
Eipä mulla ole niskotelleet. Hyvin kestää. Tänään kävin uudetkin ostamassa.

Perun puheeni. Juuri äsken katkesi mystisesti kun aloin normisti soittaa. Ne oli kylläkin vanhat kielet ja reilu kuukauden vanhat, mutta silti, ei ne rikkomattomat ole.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
M Hossa
08.11.2007 16:00:11
Juuh, kaks settiä ostin DR pure bluesia ja taas katkes kieli, tällä kertaa A.
Viimeksi luovutti D. Sanomattakin selvä että taas on molo ottassa.
Takaisin Snake Oileihin tai Newtoneen.

DR: "Difference is Real"?
Joo, ne katkeilee.

Ymmärrän kyllä jos joillain 11-13 seteillä ei katkeile, eihän bassosta tai pianostakaan kielet pauku kaiken aikaa, mutta muilla merkeillä 9-settikin kestää. Vaikken nyt ihan stantardi 9:llä vedäkkään.

Yök! :(
Räkkipeli
08.11.2007 18:17:57
Täs on muuten sekin että kiinteä tallasessa kun se kerran katkee sieltä tallan puolelta, tai mistä vaan, ni se koko kieli pitää vetää uusiks. Mutta floikassa pystyy monesti korjaamaan sen. Pätkä pois ja uudestaan kiinni.
Sam Hotman
08.11.2007 18:43:38
Mites on että jos katkee kielet heti nii voiko mennä kauppaan vaatimaan uudet?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)