Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 5 630 31 32 33 34
npk
18.10.2007 08:01:34 (muokattu 18.10.2007 16:37:20)
Noniin, nyt on meikäläiselläkin ollut X3 pari päivää. Harmi vaan, että tänään se jo lähteekin takuuhuoltoon, mikki-input nimittäin on hajalla... jos joku on muuten ostamassa ko. laitetta, kannattaa kaupassa testailla sitä mahdollisuuksien mukaan välttyäkseen tällaiseltä takuuhuolto-rumbalta. Ketuttaa nimittäin jonkin verran.

Kerkesin kuitenkin testailemaan podia jonkun verran, ja soundien puolesta vaikuttaa muuten loistavalta vehkeeltä ainakin minun tarpeisiin. Kuten podista niin usein on sanottu, presettien cleanit on (erittäin) hyvät, mutta säröosastolla ei sitten ihan niin hyvät :) En ainakaan yhden illan testailulla löytänyt yhtään sopivan räyhäkästä säröä... hi-gain presetit ovat minun korvaan joko liian tunkkaisia/elottomia tai sitten mennään jo liian pitkälle, eli soundi on pelkkää surinaa/sirinää. Itse ruuvaamalla tuossa on kyllä mahdollisuuksia vaikka mihin, ja presetit toimii kyllä jonkinlaisina lähtökohtina.

Tässä vielä pari testin vuoksi äänitettyä pätkää (strato keskimikillä):
http://www.kolumbus.fi/niko/podx3/cs_preset.mp3 (Songs -> Cold Shot preset)
http://www.kolumbus.fi/niko/podx3/cd_preset.mp3 (Songs -> Crushing Day preset)

E: Sainpa sittenkin vaihdettua rikkinäisen uuteen (ei pitkää takuuhuolto-odottelua). Plussat Tammer-Pianolle!
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
npk
19.10.2007 19:11:43
Innostuin vielä tekemään pari ääninäytettä nyt kun XLR-inputtikin toimii. Molemmissa sama setup: Martin 000M -> Shure sm57 -> Pod x3 -> Acoustic/Mic'd Clean Room preset.

http://www.kolumbus.fi/niko/podx3/blues_kierto.mp3
http://www.kolumbus.fi/niko/podx3/kantele.mp3
"Define irony: a bunch of idiots dancing around on a plane to a song made famous by a band that died in a plane crash."
Soma city ward
29.10.2007 12:23:55 (muokattu 29.10.2007 12:24:55)
Heittäkääs ny jo kattavampaa arviointia tästä X3:sta. Kysytääs myös sellanen, että kannattaako teidän mielestä ostaa X3 uutena vai XT käytettynä johkin suurinpiirtein 200 € hintaan? Eli onko X3 niin erilainen ja parempi, että kannattais ostaa suorilta. Vai onko erot liian pienet tohon hintaan?

Mieluusti myös X3:sen ääninäytteitä, jos suinkin mahdollista.
I LIED
Zealot
29.10.2007 14:04:49
Heittäkääs ny jo kattavampaa arviointia tästä X3:sta. Kysytääs myös sellanen, että kannattaako teidän mielestä ostaa X3 uutena vai XT käytettynä johkin suurinpiirtein 200 € hintaan? Eli onko X3 niin erilainen ja parempi, että kannattais ostaa suorilta. Vai onko erot liian pienet tohon hintaan?

Tämä kiinnostaa minuakin. Olin jo investoimassa XT Liveen, kun julkaisivat mulkaisivat X3:n. Sitten meni kaikki jäihin siksi aikaa että saa vähän käyttäjäkokemuksia tutkittavaksi.

Siinä mielessä olen kallistumassa X3:n puolelle, että saisin siinä samalla lauluun lisää muljutinta. Eikä siihen tarvi erikseen hommata noita Model Packeja, ne kun löytyy jo valmiina.

Mutta mutta, onko mikki/basso -lisäykset, 2 erillistä linjaa samaan aikaan ja model packit valmiina sen hintaeron väärti? Todennäköisesti kotistudiota ajatellen ja näin kitaristi/laulajalle olisi, mutta mitä sanovat laitteen omistajat?
Coma Song for the wounded.
wiggy
29.10.2007 14:41:42

Itseänikin alkoi X3 kiinnostaa enemmän niiden basso- ja laulusysteemien takia. On kuitenkin paha miinus, ettei X3 tarjoa phantom-virtaa. Mikkikäyttö jää ihan puolitiehen, jos ei hanki erillistä virransyöttömokkulaa, mikä taas lisäisi hintaeroa entisestään.
npk
29.10.2007 14:47:41
Mikkikäyttö jää ihan puolitiehen, jos ei hanki erillistä virransyöttömokkulaa, mikä taas lisäisi hintaeroa entisestään.

Tätä ongelmaahan ei tietenkään ole, jos käyttää dynaamista mikkiä. Varmaan tarkoititkin puolitiehen jäämisellä, että kondensaattorimikkiä ei pysty käyttämään ilman virransyöttöä.
wiggy
29.10.2007 14:49:50

Varmaan tarkoititkin puolitiehen jäämisellä, että kondensaattorimikkiä ei pysty käyttämään ilman virransyöttöä.
Nimenomaan. Jäisi omasta mikkivalikoimasta puolet käyttämättä. Eli kahdesta se toinen :)
Tympee Huttunen
29.10.2007 16:00:41
Itseänikin alkoi X3 kiinnostaa enemmän niiden basso- ja laulusysteemien takia. On kuitenkin paha miinus, ettei X3 tarjoa phantom-virtaa. Mikkikäyttö jää ihan puolitiehen, jos ei hanki erillistä virransyöttömokkulaa, mikä taas lisäisi hintaeroa entisestään.

Aika hölmöä ettei phantomia tarjota. Kiinnostaisi kyllä minuakin ääninäytteet. Oma varovainen veikkaukseni on, että uudet(?) mallinnukset eivät tarjoa juuri mitään mullistavaa, vaan mahdollinen hyöty tulee tuosta kahden mallinnuksen käyttämisestä ja sisääntuloista.
Lancelot
29.10.2007 16:13:39
Aika hölmöä ettei phantomia tarjota. Kiinnostaisi kyllä minuakin ääninäytteet. Oma varovainen veikkaukseni on, että uudet(?) mallinnukset eivät tarjoa juuri mitään mullistavaa, vaan mahdollinen hyöty tulee tuosta kahden mallinnuksen käyttämisestä ja sisääntuloista.

Onko toi kahden mallinuksen yhtäaikainen käyttö oikeesti jotenki mullistavaa? itse en ainakaan pidä sitä välttämättömänä, ainakaan nauhoituksissa. Jos jo toneport ux2:ssa oli phantomi ni olis se pitänyt olla jo x3:ssa.
Tympee Huttunen
29.10.2007 16:17:32
Onko toi kahden mallinuksen yhtäaikainen käyttö oikeesti jotenki mullistavaa? itse en ainakaan pidä sitä välttämättömänä, ainakaan nauhoituksissa. Jos jo toneport ux2:ssa oli phantomi ni olis se pitänyt olla jo x3:ssa.

Enhän minä niiden mullistavuudesta mitään sanonut, vaan mahdollisesta hyödystä:) Itse tuskin edes jaksaisin kahta mallinnusta ruuvailla samaan aikaan, kun yhdelläkin on jo tarpeeksi vaikeaa.
Hipelius
29.10.2007 16:30:48

Onko siinä kaksi etuastetta saman kaapin kanssa vaiko kaksi erillistä kokonaista patchia kaappeineen päivineen? Jos on jälkimmäinen, niin sillähän voi leikkiä monimikityksiä.. vai?
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Lancelot
29.10.2007 16:41:11
Enhän minä niiden mullistavuudesta mitään sanonut, vaan mahdollisesta hyödystä:) Itse tuskin edes jaksaisin kahta mallinnusta ruuvailla samaan aikaan, kun yhdelläkin on jo tarpeeksi vaikeaa.

Joo sori huono ilmaisuni, en viitannut postauksellani sun kirjoitukseen vaan tolleen yleisesti pohdiskelin:)
zeme
29.10.2007 22:04:15 (muokattu 30.10.2007 12:08:18)
nyt vasta huomasin yhen miinuksen tuossa pod x3:sessa, siis siinä pelkässä pefletti mallissa, ei livessä, siitä puuttuu täysin midi liitännät, x3 livessä taasen on midi liitännät.. Aika kummalista.. Taitaapi jäädä ostamatta toi x3 ja joskus sit vois kyl ostaa ton liven..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
saastara
29.10.2007 22:17:58
Liekö X3 Prota tulossa..?
Ei se koko vaan se tekniikka! Ja pyh, ei se tekniikka vaan se voima!
MauCer
29.10.2007 23:58:15
Liekö X3 Prota tulossa..?

Luultavasti. Toivottavasti. Sais samalla lähtee euro tai kaks xt:n hinnasta niin voisin minäkin kokeilla : )
Zealot
31.10.2007 11:52:47

Mieluusti myös X3:sen ääninäytteitä, jos suinkin mahdollista.

Joko se on niin huono ettei omistajat kehtaa tulla julkisuuteen kalliin lankkunsa kanssa tai sitten se on niin hyvä ettei ne ehdi täällä käydä kirjoittelemassa kun täytyy leikkiä X3:lla 24/7.

Tai voipi se tietysti olla niin vaikeakäyttöinenkin, ettei ne osaa vielä käyttää sitä.

Oli miten oli, nostetaan tämä nyt vielä kerran jos saataisiin kommenttia koneesta, ettei tarvi sikaa säkissä hankkia.
Coma Song for the wounded.
npk
31.10.2007 12:23:52 (muokattu 31.10.2007 12:31:18)
Joko se on niin huono ettei omistajat kehtaa tulla julkisuuteen kalliin lankkunsa kanssa tai sitten se on niin hyvä ettei ne ehdi täällä käydä kirjoittelemassa kun täytyy leikkiä X3:lla 24/7.

Enpä ole ehtinyt vielä kovin paljoa testailemaan, yllä olevat kommentit pätevät yhä :)

Pocket Podiin verrattuna äänimaailma tuntuu kyllä huomattavasti monipuolisemmalta ja eloisemmalta (XT:hen en pysty vertailemaan, koska en ole sellaista käyttänyt).

Kallishan tuo kaiketi oli, mutta tyytyväinen olen silti ollut. Samalla laitteella sain oikeastaan kaiken mitä kotisoitteluun/-nauhoitteluun tarvitsen; XLR, digitaalinen-output (USB), jne..

Puutteena on mp3/cd-soittimen -inputin puuttuminen. Sehän löytyy Pocket Podistakin, prkl.

Käytettävyydestä sen verran, että presettien ruuvaaminen ainakin on "triviaalia" (varmaan kuten XT:ssäkin?). Potikoiden lisäksi nuolinäppäimillä pääsee valitsemaan vahvistimen/pedaalin/jne, ja valinnalla pääsee tutkimaan/muokkaamaan näiden sisältöä. Täysin "tyhjästä" en ole vielä soundeja rakentanut.

Tästä oli varmasti paljon apua :)

T. Amatööri.
Ben_D
31.10.2007 12:31:15 (muokattu 31.10.2007 12:32:03)

Soundit aika samaa luokkaa kun XT:ssä...suurinpana erona on Inputtien uusi reitityssysteemi sekä Dual Tone, joka mahdollistaa kahden täysin itsenäisen signaalitien rakentamisen sekä niiden yhtaikaisen käyttämisen.

Nyt Inputteja näkyy 8 kappaletta:

1-2 Main Out
3-4 Tone 1 Only
5-6 Tone 2 Only
7 Tone 1 Raw
8 Tone 2 Raw

Noistahan pystyy rakentamaan vaikka minkälaisia kombinaatioita...itse olen käyttänyt kahden raidan samanaikasta äänitystä...toiselle raidalle prosessoitu ja toiselle puhdas signaali.

Lisäksi edellämainitut basso+vokaalimallinnukset + XLR Input niin muuta ei kotistudiossa meikäläinen tarvi. Todellinen linkkuveitsi ja koko rahan arvoinen.
http://evincemetal.com/
Lepinkäinen
31.10.2007 15:13:39
Mullekkin tuo x3 on ollut joka pennin arvoinen. Bassomallinnusten myötä tuli ostettua bassokin ihan pelkkää kotiäänittelyä varten. Kaikinpuolin vakuuttava laite: Ulkomuotokin on jämäkän metallinen.

Huomenna kun lähden nauhoittelemaan laulua toiselle paikkakunnalle, niin ei muuta kuin podi ja mikki mukaan ja reaper usbitikulle. Ei vois olla näppärämpää.
MauCer
31.10.2007 15:33:20
Nyt menee kyllä offtopicin puolelle, mutta mites on. Saako pod xt;stä aikaan jotakin uutta, vaiko pelkkää samaa mitä olen line6 II;stä tottunut kuuntelemaan? Niin ja korostan nyt että kasarirokista johonkin death metalliin asti soundeja eli raskaampaan musiikkiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)