Wäiski 12.10.2007 07:15:25 | |
---|
Tanskalainen laatu maksaa! Kyllä noi TCn delayt on suorastaan legendaarisia. Toki tunnetumpia ovat räkkivermeistään, mutta uskon kyllä että ovat pitäneet kiinni loistavasta laadustaan myös pedaali -linjalle lähtiessään. TC Vintage pedals = T-Rex? Näyttävät aivan samalta spekseiltään ja ulkonäöltään väriä lukuunottamatta. Yhtä kaikki, T-Rex Replica ( http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2325) on tähän mennessä paras delaypedaali, johon olen törmännyt. |
p130 12.10.2007 12:15:41 | |
---|
TC Vintage pedals = T-Rex? Kyllä.
(Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Detox 12.10.2007 12:57:12 | |
---|
Mesa 4 Life! |
Imre 12.10.2007 17:49:24 (muokattu 12.10.2007 17:52:53) | |
---|
T-rex tekee todella hyvän kuuloista pedaalia http://www.thomann.de/fi/trex_replica.htm Mitäs mietitte tuosta? Hintavahan se on mutta pirun hyvältä kuullosti mitä nyt ääninäytteitä olen kuullut. edit: tuo olikin otettu jo puheenaiheeksi |
esprit de corps 12.10.2007 17:53:51 (muokattu 12.10.2007 17:54:36) | |
---|
E. Tämäkin jo mainittiin. "Te olette kulkeneet tien madosta ihmiseen, ja paljon on teissä vielä matoa." |
Andy J. 15.10.2007 16:53:34 | |
---|
Saatavuus huono, mutta tuomio hyvä:http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_nd_1_nova_delay.htm...paitsi että nyt näyttäisi Tompalla olevan varastossa, omani sain noin kuukausi sitten, mahtava peli, loistavat soundit! ...eivät KAIKKI TC:n vintage-sarjan spedut muuten ole T-Rexejä, ainoastaan just se vintage delay, joka on siis lisenssillä valmistettava Replica. |
Bluesmies 29.12.2007 20:39:59 | |
---|
Millainen tuo Digitechin Digidelay on? Jotain positiivista olen siitä kyllä kuullut. Tarvitsisi ostaa elämäni eka delay-pedaali. |
M Hossa 29.12.2007 20:51:20 | |
---|
Kunnon delay? Fulltone TTE. Kallis mutta halpa. |
black-dog 02.01.2008 11:17:56 | |
---|
dd3 tuli taloon. loistava, mahtava, upea, mahtava muuta delayta ei tarvita. piste. ok rauhotumpas. on kyllä kieltämättä loistava (jos se ei tullut ekasta lauseesta selväksi) en voisi omaan soittoon oikeastaan muuta edes haluta Watch my back sano kyttyräselkä |
LaXu 02.01.2008 15:17:00 | |
---|
Millainen tuo Digitechin Digidelay on? Jotain positiivista olen siitä kyllä kuullut. Tarvitsisi ostaa elämäni eka delay-pedaali. Aika hajuton ja mauton, eli toisin sanoen ei juuri väritä vahvarin omaa soundia. Toimivan oloinen perusdelay siis. |
Tee 02.01.2008 19:07:58 | |
---|
dd3 tuli taloon. loistava, mahtava, upea, mahtava muuta delayta ei tarvita. piste. ok rauhotumpas. on kyllä kieltämättä loistava (jos se ei tullut ekasta lauseesta selväksi) en voisi omaan soittoon oikeastaan muuta edes haluta Toi on hyvä kyllä löytyy iteltäkin, soundeiltaan, vaan perskaleen taptempolle ois kyllä käyttöö, itelläkin siis taas haku päällä. It's so relieving, to know that you're leaving, as soon as you get paid :-EEEEEEEEEE
|
anttipi 02.01.2008 22:10:10 | |
---|
Guyatone MD2. Myin Memory Manin ja ostin tuon. |
Kivijalka 02.01.2008 22:16:12 | |
---|
Aika hajuton ja mauton, eli toisin sanoen ei juuri väritä vahvarin omaa soundia. Toimivan oloinen perusdelay siis. Melkolailla samaa mieltä. Digidelaylla sekä -verbillä olen kaiutellut Edition Tuben onnettoman kaiun sijaan ihan hyvin tuloksin. If you ain't a ninja, you ain't shit! |
Tympee Huttunen 03.01.2008 06:32:59 | |
---|
Eilinen ilta meni Bossin Gigadelaylla leikkiessä. http://www.loopers-delight.com/tools/bossDD20/bossDD20_review1.html Ensivaikutulma on erittäin hyvä. Laitteesta saa ulos monenlaista delayta ja plussana niiden päälle on tuo "sound-on-sound"-loopperitoiminto, jolla voi luoda todella jylhiä äänikollaaseja. Jos ottaa huomioon pedaalin monipuolisuuden ja hyväsoundisuuden, on laite todella edullinen. Jos perus-hyvä-delay maksaa käytettynäkin 100e pintaan, on Gigadelay (käytettynä 150-170e) erinomainen ostos. Itse tosin olisin halunnut jonkinlaisen pan-potikan, jolla voisi manuaalisesti säätää soittoa L- ja R-kanaviin. Olisi hieno (sound on sound-toiminnolla) soitella pohjat keskelle, jotain harmonioita vasemmalle, sooloa vähän oikealle jne. Nyt kaikki tulee monona keskelle. Ongelma ei tosin ole kitaravahvistimen kanssa ongelma. |
Bluesmies 03.01.2008 10:33:12 | |
---|
Aika hajuton ja mauton, eli toisin sanoen ei juuri väritä vahvarin omaa soundia. Toimivan oloinen perusdelay siis. Tuo Digitechin delay taitaa maksaa n. 115€ uutena. Onko tuo delaysta paha hinta? Näyttäisi nuo aika kalliita olevan kuitenkin. Minkä verran sitä joutuu sitten pulittaa, jos haluaa "hyvän" delayn? |
timppa67 03.01.2008 12:52:29 | |
---|
TC Vintage pedals = T-Rex? Näyttävät aivan samalta spekseiltään ja ulkonäöltään väriä lukuunottamatta. Yhtä kaikki, T-Rex Replica (http://www.t-rex-engineering.com/default.asp?show=page&id=2325) on tähän mennessä paras delaypedaali, johon olen törmännyt. Replicalle myös ääni täältä, enpä keksi miten värkki voisi parempi olla?.. tosin menee ketjun aloittajan pudjetin yli melkein tuplaten.. Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta.. |
Bluesmies 03.01.2008 14:28:44 | |
---|
Ja voisiko joku delaystä tietämättömälle (eli minulle) selittää, että mikä tuo tap tempo on, josta niin kovasti puhutaan? |
Numb 03.01.2008 14:30:11 | |
---|
Tap tempolla voi asettaa delayn toistotaajuuden, eli määritellä esim. jalalla naputtamalla toiston tahdin. Digidelay on hyvä perusdelay, paitsi jos tarvitsee tap tempoa. Se on hankalasti toteutettu. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Bluesmies 03.01.2008 14:34:45 | |
---|
Tap tempolla voi asettaa delayn toistotaajuuden, eli määritellä esim. jalalla naputtamalla toiston tahdin. Digidelay on hyvä perusdelay, paitsi jos tarvitsee tap tempoa. Se on hankalasti toteutettu. Just just, asia selvä. No itse tuskin tuota ominaisuutta tarvitsen. Entäs jos vertaa Bossin DD-3:sta ja Digitechin Digidelayta? Nämä nyt tuntuisi molemmat olevan aika suosittuja perus-delayta. |
timppa67 03.01.2008 16:33:22 | |
---|
Just just, asia selvä. No itse tuskin tuota ominaisuutta tarvitsen. Entäs jos vertaa Bossin DD-3:sta ja Digitechin Digidelayta? Nämä nyt tuntuisi molemmat olevan aika suosittuja perus-delayta. Kyllä pitäisin Tap tempo ominaisuutta juurikin melko tärkeänä jos pändin kanssa soittelee.. itse myin Bossin pois koska Tap tempoa kaipailin... erillinen nappi kuitenkin tulee olla ledeineen kyseiseen hommaan muuten ei onnistu ainakaan multa... Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta.. |