Numb 21.05.2007 10:19:55 | |
---|
Totta tuokin. Mutta kuinka moni ensimmäistä keppiään hankkiva ajattelee soundeja, tai edes ymmärtää niiden päälle. Ensimmäistä keppiä hankkivakin todennäköisesti pitää tietyn tyyppisestä musiikista, ja aikoo soittaa jotakin sen tyyppistä. Les Paulista on vaikeahkoa saada Stevie Ray -tyyppistä sointia ulos, tai stratosta metallicamaisia komppisoundeja. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Geffen 21.05.2007 11:31:17 | |
---|
No mä tykkään selasesta Slash tyylisestä. ELi toi Epin lespa ebony olis aika jee valinta ku saa noin edullisesti kurtkobnainilta;) Nice boys don't play rock n' roll |
Numb 21.05.2007 11:42:35 | |
---|
No mä tykkään selasesta Slash tyylisestä. ELi toi Epin lespa ebony olis aika jee valinta ku saa noin edullisesti kurtkobnainilta;) Varmaan näin. Ja jos ei ole, niin eiköhän tuosta omansa saa takaisin. Mikäs toimii vahvistimena? Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
KurtCobain 21.05.2007 16:04:56 | |
---|
Muuten geffenille viä, et jos ostat ton mun kitaran, ja sulle jää viä rahaa, nii osta joku 200e maksava multiefekti. vaikka mul on sellanen behringerin v-amp, joka on maksanu 100e, niin siitäkin saa jopa slash saundit :) ite oon huomannu sen ja sit kerran kaverin kans vamiteltiin rummuilla ja kitaral nii se sano: vittu äähän kuulostat iha slässiltä :D "Sun hiuksethan näyttää ihan mopilta" -Yks Kaveri |
Geffen 21.05.2007 18:31:22 | |
---|
Nice boys don't play rock n' roll |
Geffen 21.05.2007 18:33:25 | |
---|
Muuten geffenille viä, et jos ostat ton mun kitaran, ja sulle jää viä rahaa, nii osta joku 200e maksava multiefekti. vaikka mul on sellanen behringerin v-amp, joka on maksanu 100e, niin siitäkin saa jopa slash saundit :) ite oon huomannu sen ja sit kerran kaverin kans vamiteltiin rummuilla ja kitaral nii se sano: vittu äähän kuulostat iha slässiltä :D En tiä tarviiko aloittelija mitää efektejä. Mutta katotaan sitä lähempänä tota mun kesätöitte palkkapäivää;) Eli heinäkuun 1. Nice boys don't play rock n' roll |
Geffen 21.05.2007 18:35:49 | |
---|
Ja hei ku kobain sano et tossa on ne pienet naarmut, ni onko mitää millä sais peitettä ne? Jotain "pakkelin" tapasta..ku noi on kerra nii pieniäki Nice boys don't play rock n' roll |
-Cale 21.05.2007 18:47:38 | |
---|
Ja hei ku kobain sano et tossa on ne pienet naarmut, ni onko mitää millä sais peitettä ne? Jotain "pakkelin" tapasta..ku noi on kerra nii pieniäki Ei sellasia tarvi peitellä, eikä saakkaan! |
fuzz 21.05.2007 19:01:11 (muokattu 21.05.2007 19:03:57) | |
---|
Mut miten se testaus hyödyttää mua ku oon ihan kujalla näistä asioista kokemuksen puuteen takia..? Hyödyttää, hyödyttää. Tunnet esim. onko kitarassa sun räpylään liian ohut/paksu kaula, tai miellyttääkö väri tai muuten vaan olemus. Semmoset tajuaa vähän vähemmän soittanut tyyppikin. 500 budjettiin on pakko ehdottaa tokaita, ibanezeja ja meksiko fendereitä. Ja hei ku kobain sano et tossa on ne pienet naarmut, ni onko mitää millä sais peitettä ne? Jotain "pakkelin" tapasta..ku noi on kerra nii pieniäki Ei sellasia tarvi peitellä, eikä saakkaan! Ei minunkaan mielestä. On vaan hienomman näköinen! |
-Cale 21.05.2007 19:07:56 | |
---|
Ei minunkaan mielestä. On vaan hienomman näköinen! Tietty jotku syvät vekit/halkeamat ei välttämättä ole hienoja, mutta pieniä naarmuja saa olla ja niitä tulee pakostakin. Ellet sitten ole kokonaan soittamatta ja pidä kitaraa telineessä ja varjele sitä kuin pientä lasta :) |
Ziggy Bubba 21.05.2007 19:08:55 (muokattu 21.05.2007 19:09:43) | |
---|
Vahvariksi suosittelen Rolandin Micro Cubea, tai jos budjetti yltää pariin sataan, niin Voxin AD15VT tai hiukan isompi AD30VT ovat erittäin asiallisia pelejä. Line 6:n Spidereitä kannattanee välttää - eivät ole soundeiltaan samaa tasoa firman parempien/kalliimpien vehkeiden kanssa. Myspace.com/Crookmachine |
Geffen 21.05.2007 19:36:27 | |
---|
Vahvariksi suosittelen Rolandin Micro Cubea Joo oon kuullu et tehokas pieneks. Nice boys don't play rock n' roll |
pulliha 21.05.2007 20:13:23 | |
---|
itteltä löytyy micro kuutio ja on loistava ekaks kitaravahvistimeks :D itte silti en tahdo saada niistä mallinnuksista semmosta kunnon säröö vaan täyty ostaa säröpurkki mut siis kyllä siinä säröä ja ääntä lähtee Semmone lämmin sustain ja iha vitusti säröö |
Sik 21.05.2007 21:22:42 | |
---|
Micro Cube! Amatöörinä en ainakaan omalta kotivahvariltani osaa enempää pyytääkään. Hinta/laatu-suhde kohillaan. Ja niin, punainen sen olla pitää. "Ehkä sitten, kun osaan jotain..." |
thaav 21.05.2007 22:54:26 | |
---|
Ensimmäistä kitaraansa ostavan kannattaa siinä kitaran sopivuudessa lähinnä otelautaan kiinnittää huomiota. Saatko sormet kunnolla laudan yli, onko otteiden ottaminen vaivalloista tai epämukavaa jne. Koita nyt edes pieni tovi soittaa, siitä saa melko hyvän kuvan, sujuuko soitto ko. kepillä vai ei. Itse en LP:n muotoihin ole juuri tykästynyt. Jotenkin liian muhkea, kokoajan nappaa käsi koppaan kun soittaa. Tosin mä soitankin silleen tosi hevisti hakkaamalla. Ensikertalaisen ei juuri tarvitse tuosta huolehtia, on täysin tottumuskysymys. Olen tottunut soittamaan tyylilläni omalla Stratollani, jos olisin aloittanut Lespalla niin varmaan onnistuisi silläkin suuremmitta vaivoitta. Ekaksi vahvariksi Mikrokuutio on oiva peli. Sillä saa ihan tarpeeksi volyymia, ihan menevän särön ja rähinättömän kliinin. Halpa, ja mahtuu vaikka takataskuun. Ja tosiaan kuten mainittiin. Ihan rohkeasti sinne kauppaan menet, ja sanot mitä haet (hintahaarukka, malli suurinpiirtein, vaatimus x), ja että haluaisit kokeilla muutamia erilaisia löytääksesi sopivan mallisen. Ne myyjät on maksavan asiakkaan orjia, kuten aiemmin mainittiin. Jos myyjä ei suostu sinua auttamaan, on kyse kusipäästä, jonka voi jättää ihan omaan arvoonsa ja siirtyä paremman palvelun puoleen jonnekin muualle. |
Geffen 22.05.2007 11:29:52 | |
---|
Mut en kyl oikein kehtais mennä kokeilee jotain tyylii ukkonooaa ja smoukia niin kalliilla kitaralla. Tarvis tosi monen vuoden kokemuksen et kehytais mennä. Nice boys don't play rock n' roll |
Numb 22.05.2007 11:37:12 | |
---|
Ota joku kaveri mukaan, ja sano sille että soittaa. Se ei yleensäkään ole vahvistinta valitsessa huono asia soitattaa myös jollakulla muulla. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
StJerky 22.05.2007 12:24:50 (muokattu 22.05.2007 12:25:18) | |
---|
Mut miten se testaus hyödyttää mua ku oon ihan kujalla näistä asioista kokemuksen puuteen takia..? Jos sinulla kokeneempaa kaveria, niin pyydä se mukaan testaamaan. Ja harkitsisin vakavasti käytettyä kitaraa ja vahvistinta. |
esprit de corps 22.05.2007 12:28:38 (muokattu 22.05.2007 12:29:27) | |
---|
Mut en kyl oikein kehtais mennä kokeilee jotain tyylii ukkonooaa ja smoukia niin kalliilla kitaralla. Tarvis tosi monen vuoden kokemuksen et kehytais mennä. Voithan sä marssia sinne liikkeeseen ja sanoa, että soitat punkia. Tämän jälkeen voit veivata mitä tahansa kolmen soinnun rallia ihan hyvillä mielin. ; ) Vähän niinku muumi. |
thaav 22.05.2007 14:34:58 | |
---|
Mut en kyl oikein kehtais mennä kokeilee jotain tyylii ukkonooaa ja smoukia niin kalliilla kitaralla. Tarvis tosi monen vuoden kokemuksen et kehtais mennä. Sanoisin uudestaan, ettei niiden duuni ole nauraa sulle kun et ole ekaa sähkökitaraa ostaessasi mikään Ynkkä #2. Sanot ihan reilusti vaan, että ekaa ollaan ostamassa ja sitten soitat vaikka sitä ukkonooaa. Ne on varmasti ennenkin myynyt skeboja jollekin, joka ei entuudestaan omista/ole soittanut paljoa. Ja voin sanoa, että sinua tulee harmittamaan paljon enemmän se, jos ostat sokkona kitaran, jota sinun ei ole mukava soittaa, kuin se, että ilkeä kauppias nauraa sun Smoke on the Waterille. Kun mä ostin ton ekan stratoni, taisin soittaa kaupassa vapaita kieliä, ja olen ihan kiitollinen itselleni, että uskalsin, niin löytyi sopiva. Ja kyllä voit vaikka kymppitonnin kitaralla soittaa vaikka Ostakaa Makkaraa, ei se siitä rikki mene. Ja sitten vielä, jos olisin itse kauppias, varmaan paremmin ymmärtäisin ekaa skebaansa hankkivan Smoke on the Waterit kuin toisen samanlaisen tyypin sanovan "Joo en mä tässä ala soittamaan. Mä shreddaan niin nopeesti, että tän kielet sulaa.". Alkuun päästyäni tosiaan vielä lisään, että myyjä, joka ei osaa palvella sinua kuten pitäisi, on lahopää paskiainen, joka ei osaa tehdä duuniaan. Myyjät saavat rahaa siitä, että myyvät soittimia, asiakkaan laiminlyömisestä taas saa nuhteet. Maksavana asiakkaana HE palvelevat SINUA, ei toisinpäin. |