Aihe: Räkkisettiä kasaamassa
1 2 3 4 5 69 10 11 12 13
Antti1
28.05.2007 18:17:58
mutku niis on niin paljon hienoja vilkkuvia valoja ja ne näyttää nii professionaalilta :P

Näinhän se on. Mutta kyllä se monipuolisuus on oikeasti hyvä juttu, jos sitä tarvitsee. Mä vaan tajusin vähän liian myöhään, etten mä tarvitse kaikkea sitä yhdellä kertaa. Tosin minkä teet, kun hyvät kaupat tuli monesta laitteesta.

Hyvä siellä HeavyMachineryn on ilkkua mun vanhan sotaratsun kanssa... Niitä olis mahtunut tähän räkkiin kolme tilavuutensa puolesta. >:| Ugh!
OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI!
kunnasja
29.05.2007 00:06:13
Kyllä, hajoilen räkkiini koko ajan. Mutta soundit maksaa takaisin sen minkä menettää budjetissa. Jahka saa vähän pikkukivaa sukanvarteen, täytyy varmaan pistää lisää vilkkuvaloja ja iso-egoa.... Koska enemmän on enemmän ;)
HeavyMachinery
29.05.2007 09:32:08

Kyllä, hajoilen räkkiini koko ajan. Mutta soundit maksaa takaisin sen minkä menettää budjetissa. Jahka saa vähän pikkukivaa sukanvarteen, täytyy varmaan pistää lisää vilkkuvaloja ja iso-egoa.... Koska enemmän on enemmän ;)

Enemmän hurinaa,pörinää ja häiriö tekiöitä :D

No on ne räkit kivoja, ei vaan taas itse jaksa.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
kunnasja
29.05.2007 09:45:41
Enemmän hurinaa,pörinää ja häiriö tekiöitä :D

Niinno, itse asiassa tarkoitin tuota toissijaisen pikkumööpelin kasaamista, tyyliin 2U änd täts it. Siinä ei luulis olevan niinkään paljon suhinaa. Mutta joop.
Antti1
29.05.2007 15:54:03 (muokattu 29.05.2007 15:56:10)
Heihoi muuten. Asiallinen 1U räkkipäättäri, jossa on tarpeeksi tehoa? Velocity 100 ei passaa, siitä ei riitä kuin humppakeikalle. Mesa ja Marshall ovatten kovissa hinnoissa niiden 2x20W laitteidensa kanssa. Muita ideoita?

Leikittelen ajatuksella kahdesta setistä: 2U ja 3U systeemit.

EDIT: Sorry, paha asiavirhe...
kunnasja
29.05.2007 20:02:29
Mesan 20:20 on melko tymäkkä, sellainen olisi ehkä itselläni suunnitelmissa, jos tämä nyt tästä toteutuu. Hintaa toki on :/ Lee Jackson Perfect Connection on 2x100W trankkutehoa. Hintaa on kyllä silläkin, ja saatavuus erittäin heikko. Mulla semmonen kuitenkin on, ja saattaa olla että sekin riittää itselleni laadun puolesta - vähän vaan arveluttaa kun ei se ole putki, ja sen kyllä soundista huomaa.

Leikittelen ajatuksella kahdesta setistä: 2U ja 3U systeemit.

Eli siis mitä? Pääte olis 2U, vai meinasitko jotain erillistä efektimulinexia ja irtoetusta tuon 2U-kompakti-ihmeen lisäksi?

Jos alkaa mennä offtopiciksi, pistä vaikka privaa, täytyyhän tämä nyt suunnitella loppuun! :D
arppah8
29.05.2007 20:48:24

Heihoi muuten. Asiallinen 1U räkkipäättäri, jossa on tarpeeksi tehoa? Velocity 100 ei passaa, siitä ei riitä kuin humppakeikalle.

Taisin johonkin toiseenkin topiciin joskus mainita, että mulla ei ole koskaan loppunut hönkä omasta toistakymmentä vuotta vanhasta Marshall Valvestate 2x40w -päättäristä, aivan sama minkäkokoisella lavalla on tuutattu. Pelottaa ajatella, millaisilla volatasoilla jengi täällä vetelee...
We're such a clever bunch, generation irony
oiva tumpeloinen
29.05.2007 20:53:35
Taisin johonkin toiseenkin topiciin joskus mainita, että mulla ei ole koskaan loppunut hönkä omasta toistakymmentä vuotta vanhasta Marshall Valvestate 2x40w -päättäristä, aivan sama minkäkokoisella lavalla on tuutattu. Pelottaa ajatella, millaisilla volatasoilla jengi täällä vetelee...

Sulla saattaapi tulla pienet päätesäröt mukaan, jos oikein kovaa mätätte menemään. Kaikki ei sitä halua soundiinsa. Toisen kovasti eroja tekevä asia on kaiuttimien herkkyys. Sillä nopeasti tuplataan/puolitetaan tehot.

Ei sen puoleen, toisen bändin toisella kitaristilla on käytössään tuon sinun päätteen isoveli (2x80W), eikä hän sillä kyllä ole jalkoihin jäänyt. Yleensäkin mielestäni tuntuu tehoreservejä tarvittavan enemmän siinä vaiheessa, kun aletaan lisäämään muljutuksia soundiin.
arppah8
29.05.2007 20:59:49

Sulla saattaapi tulla pienet päätesäröt mukaan, jos oikein kovaa mätätte menemään. Kaikki ei sitä halua soundiinsa. Toisen kovasti eroja tekevä asia on kaiuttimien herkkyys. Sillä nopeasti tuplataan/puolitetaan tehot.

Ei sen puoleen, toisen bändin toisella kitaristilla on käytössään tuon sinun päätteen isoveli (2x80W), eikä hän sillä kyllä ole jalkoihin jäänyt. Yleensäkin mielestäni tuntuu tehoreservejä tarvittavan enemmän siinä vaiheessa, kun aletaan lisäämään muljutuksia soundiin.

No joo, mulla ei kyllä ole tapana soittaa hirvittävän lujaa. Enää. Onneksi sitä on jossain suhteessa vanhemmiten viisastunut;) Lähinnähän tuo on rumpalinkin soittotatsista kiinni, pari viimeisintä lyömäsoittokaveria ovat olleet tuossa suhteessa ihanteellisia.
We're such a clever bunch, generation irony
McNulty
29.05.2007 21:44:33
Itse jäin kaipaamaan räkissä sitä "ominaissoundia" tai "perussoundia". Sellaista ei räkissä ole, samoin kuin esim. nupeissa. Räkin kanssa touhut on enempi arpomista ja arvailua... ikinä ei tiedä miten kamat toimivat yhteen. Sitten kun lyö sen Mesan Dual Recton siihen kaapin päälle, niin tietää tasan tarkkaan mitä sieltä on tulossa.

Ei siis tarvitse miettiä, että "tää ei toimi ton kanssa", "tuo soundaa tälle ja tää vähän tolle, joten tän pitää olla sellanen" tms. Minusta se oman soundin löytäminen ja mahdollinen rakentaminen on nupin ja/tai combon kanssa helpompaa ja vähemmän hermoja kuluttavaa puljaamista. Sen rinnallehan voi sitten ostaa efektivatkainta, harmoniamuljutinta ja ties mitä hilavitkutinta.
clenching the fists of dissent
Antti1
29.05.2007 22:35:21 (muokattu 29.05.2007 22:44:53)
Hetkonen, netti kusi. Ihme kirjoituksia tuli ruutuun yhtäkkiä...

EDIT: Tosiaan. Kahta ihan erillistä settiä mä aattelin. Toiseen tulis noi ENGL E530 ja Tracen päättäri. Toi olis 3U kooltaan. Sitten tulis se mun pääsetti, eli joku asiallinen 1U päättäri ja Voodu Valve.

ENGL ei mitään lisävatkaimia tarvii mättösäröille ja Voodusta ne jo löytyy sisältä, eli ei tarttis mitään muuta kuin polkimet mukaan.
pekurides
30.05.2007 00:30:48

Itse jäin kaipaamaan räkissä sitä "ominaissoundia" tai "perussoundia". Sellaista ei räkissä ole, samoin kuin esim. nupeissa. Räkin kanssa touhut on enempi arpomista ja arvailua... ikinä ei tiedä miten kamat toimivat yhteen. Sitten kun lyö sen Mesan Dual Recton siihen kaapin päälle, niin tietää tasan tarkkaan mitä sieltä on tulossa.

Ei siis tarvitse miettiä, että "tää ei toimi ton kanssa", "tuo soundaa tälle ja tää vähän tolle, joten tän pitää olla sellanen" tms. Minusta se oman soundin löytäminen ja mahdollinen rakentaminen on nupin ja/tai combon kanssa helpompaa ja vähemmän hermoja kuluttavaa puljaamista. Sen rinnallehan voi sitten ostaa efektivatkainta, harmoniamuljutinta ja ties mitä hilavitkutinta.

Täytyy sanoa että olen taasen juuri päinvastaisella linjalla räkkien suhteen:)

Räkissä on juuri se hienoo että saa juuri semmoisen "oman" saundin kuin haluaa (tai onnistuu löytämään:) ja se on sun oma saundi mitä ei löydy mistään muualta universumista... ainakaan naapurista ei pitäisi heti samat lärpättimet löytyä samassa järjestyksessä?

Taasen Rectosta juurikin tiedät mitä sieltä tulee ja se aivan sama recton saundi pauhaa tuhansilla reeniksillä yötä päivää juuri tälläkin hetkellä kun luet tätä kirjoitusta:)

ps. ja se on oikeasti vaan kiva kokeilla eri vehkeitä keskenään ja huomata mitkä sopii itselle ja kokea löytämisen ja onnistumisen riemukkaita hetkiä :)
Tunteella päin vittua.
oiva tumpeloinen
30.05.2007 00:33:17

Just tuohon mainitsemaasi nuppiin on kyllä räkkiratkaisukin. =)

Mun mielestä räkkikamoissa on ehkä juurikin se viehätys, että sitä soundia ei välttämättä ole kellään. Toisaalta mulla on aina ollut räkkikamoja, joten en osaa ajatella sitä niin vaikeana vaihtoehtona.

Yksi räkin ehdottomista eduista on mun mielestä kyllä se, että sinne menee samaan pakettiin se multivatkain, minkä kovin moni kuitenkin ostaa (jos ainakin hefistelijöistä puhutaan). Nupin ja räkin kanssa on paljon enemmän kannettavaa, kovin usein ainakin.

Hetkonen, netti kusi. Ihme kirjoituksia tuli ruutuun yhtäkkiä...

EDIT: Tosiaan. Kahta ihan erillistä settiä mä aattelin. Toiseen tulis noi ENGL E530 ja Tracen päättäri. Toi olis 3U kooltaan. Sitten tulis se mun pääsetti, eli joku asiallinen 1U päättäri ja Voodu Valve.

ENGL ei mitään lisävatkaimia tarvii mättösäröille ja Voodusta ne jo löytyy sisältä, eli ei tarttis mitään muuta kuin polkimet mukaan.

Ja kun sulle sitten jää se 10U kelluva räkki ylimääräiseksi, niin myyt sen mulle......halvalla. =)
Antti1
30.05.2007 08:04:54
Ja kun sulle sitten jää se 10U kelluva räkki ylimääräiseksi, niin myyt sen mulle......halvalla. =)

Sanotaan vaikka, että edullisesti uuteen verrattuna. :D Pitää kyllä pistää tuollainen Mesan päättäri vakavaan harkintaan nyt kesällä.

Sori, nyt menee ihan ohi ja tulee turhaa lätinää.
JuSu
30.05.2007 08:07:19

Ja mulle joku voisi tyrkyttää 2 kpl 2U räkkejä... Halvalla... =)

Mä oon samoilla linjoilla jäsenten pekurides ja Oiva Tumpeloinen kanssa tuossa soundipuolessa. Musta myös kiva, että soundiin saa variaatiota vain yhtä palikkaa vaihtamalla, esim. uudella etusella.

Kukin tyylillään. Mulla tää tuntuu menevän niin, että nyt kun on räkki, niin alkaa tehdä mieli nuppia, sitten comboa, sitten taas räkkiä... =)

*Varoitus! Seuraava lause sisältää hävytöntä mainostusta*

Engl E530 ylimääräisenä. Ostakaa pois.

*Mainosalue päättyy.*

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Fingolfin
30.05.2007 09:59:44
Marshall MGP 9005 50/50 pääte olisi saatavilla 400:lla. Onko laatupeli ja hinta kohdallaan?
Strength and Honor
oiva tumpeloinen
30.05.2007 10:22:13
Marshall MGP 9005 50/50 pääte olisi saatavilla 400:lla. Onko laatupeli ja hinta kohdallaan?

Hinta on ihan kohdillaan. 400-550 eurolla niitä näyttää menevän, pyynnit ainakin on sitä luokkaa. Tuo hinta sitten riippuu myös vähän putkien kunnosta. Vaikka niistä ei voikaan juurikaan mitään sanoa, niin jos ne on jo valmiiksi loppuun ajetut, niin sen uudelleen putkittaminen maksaa (ainakin) vähän toista sataa.

Soundipuolesta tykkään, ja siitä löytyy ihan rittävästi laajennusmahdollisuuksia yms. scheissea mukaan lukien pentodi/triodi-kytkimet. Sen ehdottomasti huonoin puoli on sen fyysinen koko. 4U tekee väkisinkin räkistä vähän isomman. Tosin eipä ole koskaan ollut ongelmia lämpöjen kanssa. Kaikki ongelmat, mitä tuon päätteen kanssa on ollut (siisi minulla), on hoitunut putkien tai potikoiden vaihdolla, eli on toiminut kuin se kuuluisa vessa.

Noiden valmistushan on lopetettu toistakymmentävuotta sitten, joten potikoiden vaihtoon kannattanee ainakin jossain vaiheessa varautua, jos ei ole jo vaihdettu.
HeavyMachinery
30.05.2007 10:27:54

Räkissä on juuri se hienoo että saa juuri semmoisen "oman" saundin kuin haluaa (tai onnistuu löytämään:) ja se on sun oma saundi mitä ei löydy mistään muualta universumista... ainakaan naapurista ei pitäisi heti samat lärpättimet löytyä samassa järjestyksessä?

hmmm.....

Eli soundi lähteekin räkistä ei sormista. Olen siis tuhonnut oman tulevaisuuteni vaihtamalla taasen nuppiin :D
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
zeme
30.05.2007 10:29:40
hmmm.....

Eli soundi lähteekin räkistä ei sormista. Olen siis tuhonnut oman tulevaisuuteni vaihtamalla taasen nuppiin :D

Nähtävästi. On se hienoa, että vanhat olettamukset kaatuvat uusien myötä.
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
oiva tumpeloinen
30.05.2007 10:32:13
Nähtävästi. On se hienoa, että vanhat olettamukset kaatuvat uusien myötä.

Sitten jäädään odottamaan sitä villiä korttia mallinnetuista sormista.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)