timppa67 14.04.2007 19:40:20 (muokattu 14.04.2007 20:02:53) | |
---|
Jos ajat Japanilaisella autolla niin kalusi pienenee.. Mahtaako sama "totuus" päteä myös kitaroiden suhteen??.. Sanoikos kukaan PRS SE mallistoa? menee niukin-naukin tuohon hintahaitariin ja hyviä keppejä ovat.. Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta.. |
waltari 15.04.2007 02:03:26 | |
---|
Ja takaisin topicciin... Corolla on kyllä mainio vertauskuva mille tahansa tuotteelle. Corollahan ei ole mitään ylimääräistä statusarvoa vaan pelkkää käyttöarvoa omistajalleen. - Surkea ajaa vuosimallista riippumatta, mutta riittää useimmille jotka eivät oikein joko paremmasta tiedä tai ovat kykenemättömiä tuntemaan eroja autoissa. Eli on "hyvä kopio" paremmista vehkeistä. - Viattomuustilastoissahan se pysyy vuodesta toiseen ykkösenä eli "pysyy vireessä". - Corolla kelpaa myös käytettynä corolloista pitäville. Suosittelisin autoista ymmärtämättömille ehdottomasti käytettyä Corollaa eli "hyvä valinta autoilua aloittavalle". - Aiempaan hernenäilyyn viitaten Corollasta tehdään äärimmäisen harvoin "Signature serieseitä". Nuo ovat enemmän ranskalaisten autojen alaa, joihin pukkaa milloin mitäkin Extreme editiota kun myynti ei muuten vedä. Tällä perusteella varmaan se Pacifica tai Ibanez RG (myös allekirjoittaneen oma eka "oikea" kitara). Mutta maailma tarvitsee esikuvia, joten joskus on kiva ajaa tai soittaa myös sellaisella. :) Ja sen jälkeen on ehkä helpompaa myös todeta olevansa Corollamies, eikä tarvitse hermostua joka kerta kun kaverit sanoo että "heh heh, toi ota jos et muuta saa". There is nothing more pathetic than an aging hipster. |
Wolfie 15.04.2007 09:36:27 | |
---|
No niin, minä en todellakaan ole mikään puristi minkään suhteen, kotona vetelen iloisesti jollain squierin ikivanhalla 15 wattisella trankkuhelvetillä... Mutta pointti onkin juuri se, että monet luulevat hyvillä (lue: kalliilla) laitteilla saavuttavansa sen viimeisen euforian. Se on rajoittuneisuutta. Tottakai laitteet vaikuttavat soundiin, mutta loppujen lopuksi vain se, mitä sinä soitat, ratkaisee. Ja jaa da jaa, täällä näistä voisi keskustella loputtomiin. Hyvä pointti onkin. Olen itse huomannut soittelevani sähkökitaraa enimmäkseen akustisesti ilman vahvistinta. Soundit ovat tarpeeseen hyvät, sillä sopivasti sisäänajetut kielet(n. 1,5 vuotta) antavat sellaisen pehmeän soundin ja runkosointi on tuossa enimmäkseen soitossa olevassa kepissä oikein mainio. Johtuu akustinen soittelu varmaankin siitä, että Line6 ei oikein päästä ilmoille omaa korvaa tyydyttäviä cleaneja. Paremmat cleanit ovat ilman vahvistusta. Enemmän tulisi vahvistimen kautta soiteltua, mikäli bassovermeet olisivat kotosalla, sillä niistä löytyy se euforia tällä hetkellä cleanien suhteen... *kuvittele hymiöntapainen tähän* Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Tietysti Pauligin 15.04.2007 11:31:43 | |
---|
250e - 800e on kyllä aika reipas hintahaitari tällaiselle. Halvemmasta päästä löytyy sitä ihan passelia Yamahaa ja yläpäästä sitten jo PRS SE:tä ja vaikka jo jenkki-fenkkuja ja käytettyjä Gibsoneita. 600euron hintahaitari on aika paljon, kun alle tonnilla löytyy melkeinpä jo kenelle vaan passeli keppi. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |
Dr. Muff 15.04.2007 19:57:35 | |
---|
Tässähän se ero just on Corolla - Oikea auto. Taitaa oikein kokemus puhua. Mä on ite Sitikkamiehiä, eli oon autoissakin tottunut laatuun ja mukavuuteen. Sama pätee kitaroissa. Minulla on muutaman kesän takaa kokemusta kuinka Citroen sai minut tuntemaan ettei kesä lopu koskaan. Olin kesätöissä ja työautona minulla oli Citroen Berlingo. Sen kanssa kulkeminen oli niin tuskaa että tosiaan tuntui että kello pysähtyi ja työpäivät kestivät työehtosopimusta rikkovan aikamäärän. Paskin auto ikinä missään. Ennemmin kävelen. Vaan ehkäpä joku muu Citroen ei ole niin huono, joten empä lähde niitä tyrmäämään mielikuvien ja ennakkoluulojen perusteella. Olen kojootti. Älä koske. |
Don Make 16.04.2007 16:33:17 | |
---|
J&D on jees ''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards |
jomppu 16.04.2007 19:55:15 | |
---|
Jokainen kun tietysti puolustaa omiaan, niin sitten minäkin. Soittelen Fender Telecasterilla made in mexico ja ajelen Toyota Corollalla. Molemmat vehkeet on vastannut täysin odotuksia, ei mitään odottamattomia vikoja. Välillä kun muistaa vähän huoltaa, niin meno maittaa. Itse en ostaisi ranskalaista kitaraa enkä autoa, sen verran karvaita kokemuksia on jäänyt firman rapeista ranskalaisista menopeleistä. |
saha 16.04.2007 23:08:29 | |
---|
Kyllä meikäki pistäs Corollaksi Fender/Squier *casterit ja Mazda 323/626:ksi Ibanez Rg:t. |
pulliha 23.04.2007 17:14:57 | |
---|
Ibanezin artcore sarja ehdottomasti :D sairaan upeen näkösiä, hyvän hintasia ja soi hyvin. suosittelen Joo tota kai totta kai, ai häh ? |