fox 18.03.2007 19:08:04 | |
---|
Ainoastaan sen takia vaihdan mikit ku on noilla originaaleilla aikamoisia kierto-ongelmia. Epiphöönin orkkismikit on noita itämaan tuotteita kyllä.. Joten todennäkösesti saavuttanet joitakin etuja vaihdolla, taas toisaalta, jos se on uudekas Epiphone, niin eiköpä ne ole jo tehtaalla vahattuja ne mikit?? |
Sähköjumala 18.03.2007 19:10:22 | |
---|
Epiphöönin orkkismikit on noita itämaan tuotteita kyllä.. Joten todennäkösesti saavuttanet joitakin etuja vaihdolla, taas toisaalta, jos se on uudekas Epiphone, niin eiköpä ne ole jo tehtaalla vahattuja ne mikit?? Jos ne mikit on vahattu jo tehtaalla ni eipä ole paljoa vaikuttanu.. Ja uutena ton skittan ostin. Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
Insane Kane 18.03.2007 19:15:29 | |
---|
Jos ne mikit on vahattu jo tehtaalla ni eipä ole paljoa vaikuttanu.. Ja uutena ton skittan ostin. Jännä juttu että nuo Dimarzion ja Duncanin mikit olen joutunut vahaamaan uudestaan että pääsen liiallisesta kierrosta eroon. Ja tässä vaiheessa huomasin myös sen että Dimarzion mikeissä työn jälki on parempi. Jollekki tämä ei merkitse, mutta mun mielestä hyvin tehty on myös hyvän näköinen =) Tässä kierron ehkäisemisessä on muuten EMG paras (ei ole provo, en jaksa tingata>=). "Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!" |
fox 18.03.2007 19:30:41 | |
---|
Jännä juttu että nuo Dimarzion ja Duncanin mikit olen joutunut vahaamaan uudestaan että pääsen liiallisesta kierrosta eroon. Ja tässä vaiheessa huomasin myös sen että Dimarzion mikeissä työn jälki on parempi. Jollekki tämä ei merkitse, mutta mun mielestä hyvin tehty on myös hyvän näköinen =) Tässä kierron ehkäisemisessä on muuten EMG paras (ei ole provo, en jaksa tingata>=). Muutamankin kerran oon todennu, että tuota gain-boost kiertoo esiintyy nykyään kovin monillakin mikeillä, joita "muinaisuudessa" pidettiin aikas immuuneina moiselle.. ;) Johtunee nykyään etuasteitten ja pedaalien/pedalboardien runsaskätisestä käytöstä... Kyllähän EMG-Overlandin mikit varmaan on aktiivimikkeinä tunteettomampia kierrolle. Eihän siin mitään provoa, toteamus.. ;) |
Sähköjumala 18.03.2007 19:46:31 | |
---|
Muutamankin kerran oon todennu, että tuota gain-boost kiertoo esiintyy nykyään kovin monillakin mikeillä, joita "muinaisuudessa" pidettiin aikas immuuneina moiselle.. ;) Johtunee nykyään etuasteitten ja pedaalien/pedalboardien runsaskätisestä käytöstä... Kyllähän EMG-Overlandin mikit varmaan on aktiivimikkeinä tunteettomampia kierrolle. Eihän siin mitään provoa, toteamus.. ;) Eli jos mä haluaisin kierrosta eroon ni mun pitäis hommata EMG:t? Jotenki en vaan aktiiveja haluaisi ku se vie oleellisesta saundista niin paljon pois.. Kaikki menee päin vittua paitsi kyrpä. |
Lancelot 18.03.2007 19:53:25 | |
---|
Eli jos mä haluaisin kierrosta eroon ni mun pitäis hommata EMG:t? Jotenki en vaan aktiiveja haluaisi ku se vie oleellisesta saundista niin paljon pois.. Paskapuhetta:) Ehkä toi on turhaa yleistystä vaan, mä ainakin vaihtasin heti ton JB/jazz setin aktiiveihin jos joku päikseen vaihtas. Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi. |
Insane Kane 18.03.2007 20:04:48 (muokattu 18.03.2007 20:13:51) | |
---|
Eli jos mä haluaisin kierrosta eroon ni mun pitäis hommata EMG:t? Ei tokkiinsa. Varmasti kierto vähenee kun päivität mikit edes jonkun merkkisiksi =) Tuo aijemmin mainittu Super Dist + Paf Pro on todella hyvä setti. Jotenki en vaan aktiiveja haluaisi ku se vie oleellisesta saundista niin paljon pois.. Niih, makuasioita. Joillekkin ne tuo ja joiltakin ne vie... Jotain sukua kenties verokarhujen kanssa =) Muutamankin kerran oon todennu, että tuota gain-boost kiertoo esiintyy nykyään kovin monillakin mikeillä, joita "muinaisuudessa" pidettiin aikas immuuneina moiselle.. ;) Johtunee nykyään etuasteitten ja pedaalien/pedalboardien runsaskätisestä käytöstä... Kyllähän EMG-Overlandin mikit varmaan on aktiivimikkeinä tunteettomampia kierrolle. Eihän siin mitään provoa, toteamus.. ;) Vihijaakkonää että mulla on liikaa säröä ku vinkuu? Perrr... =) Kun treenikämppä on pieni ja soitetaan isolla (pienellä soittaminen on homojen hommaa X) ja seisoa tupertaa siinä vahvistimen vieressä niin kyllähän se vinkuu, oli pettaalia tahi eij. Älähän Foxi jää kyyvistä, tänä päivänä "pikkuroso" tarkoittaa JCM-800 boostattuna Tubescreamerilla. >=) "Ei jumalauta mitä Ville 5-vee toimintaa!!" |
Dropped C 18.03.2007 20:22:49 | |
---|
Tosta Gibbonin 500t/496r satsista lähti ainakin melkoiset sirkkelit kun mikit oli nostettu lähelle kieliä. Soundi parani ja muuttui tuhdimmaksi kummasti kun laski mikit niin alas kun ne menee. "Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu. |
fox 18.03.2007 20:46:35 | |
---|
Vihijaakkonää että mulla on liikaa säröä ku vinkuu? Perrr... =) Ei, en vihjaa.. ;) Pete Cornish (jommonenkin pedaaliguru) tuota selvitteli, oli täälläkin joskus linkki kirjoitukseen.. Jos pedaalilaudassa on asukkeja (niinkuin yleensä on..) siin tulee pakostikin sellasta "boostin boostia", joka edesauttaa pikku ujelluksia.. Kun treenikämppä on pieni ja soitetaan isolla (pienellä soittaminen on homojen hommaa X) ja seisoa tupertaa siinä vahvistimen vieressä niin kyllähän se vinkuu, oli pettaalia tahi eij. Mm-m.. Oon joskus ollu vierailemassa bändin treenikämpällä, jossa kaverit soitti tulppien + Peltorien turvaamana. Kuulosta on hyvä pitää kyl huolta, mutta treenivolat ehken välttämättä ei täytyis olla 15 neliön kopissa samat, ku keikalla 400 neliön juhlasalissa.. Usein syynä on se meikäläisen virkaveli-kolleega siellä rumpujen takana.. Rumpalin ykkös-sääntö olis mun mielestä, että on osattava "To play the room" eli tilan mukaan.. Ja välttis hiljempaa (äänenpainetasolla) soittaminen ei oo nysväystä eikä muniinpuhaltelua.. =) Älähän Foxi jää kyyvistä, tänä päivänä "pikkuroso" tarkoittaa JCM-800 boostattuna Tubescreamerilla. >=) Voi hyvän tähen, mä luulin että se on 2 daisy-chainattua Marshall Majorin 200 W putkinuppia ja bossin Xtortion?? *tirsk* Ei vaiteskaan, oon toki vähä eri genren kasvatti... 8) |
fox 18.03.2007 20:49:46 | |
---|
Tosta Gibbonin 500t/496r satsista lähti ainakin melkoiset sirkkelit kun mikit oli nostettu lähelle kieliä. Soundi parani ja muuttui tuhdimmaksi kummasti kun laski mikit niin alas kun ne menee. Aivan, tuollaset pikku säädöt on joskus niin pahuksen tärkeitä, tuppaa vaan joiltain jäädä tekemättä.. Edelleen mun mielestä kannattaa joskus edes ottaa sellanen tunti-pari aikaa, ja oikeesti käydä läpi kaikki kitaran, pedaalien ja vahvistinpuolen säädöt ja _hakee_ se paras soundi. Jos ei löydy, niin sitte mikkien tms. vaihdoille vasta. Ei ne piruuttaan ja koristeeks niit tone-nupikoita ym. siihen oo laittanu, samoin kuin noita mikkien korkeudensäätöruuvejakaan. 8) |
kesamieshartsa 18.03.2007 23:35:30 | |
---|
Jahas, yksi kyssärini katosi tuonne muiden viestien taakse. :) Kysytäämpä uudestaan, elikkä mitenkäs nuo ToneZone ja Air Norton reagoivat droppivireisiin? Jaksavatko erotella vai menevätkö tukkoon. Eipä muuta, jatkakaa.:) Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
Ze Kink 19.03.2007 00:11:29 | |
---|
Jahas, yksi kyssärini katosi tuonne muiden viestien taakse. :) Kysytäämpä uudestaan, elikkä mitenkäs nuo ToneZone ja Air Norton reagoivat droppivireisiin? Jaksavatko erotella vai menevätkö tukkoon. Eipä muuta, jatkakaa.:) Tone Zone on erittäin bassokas ja alamiddlekäs, että saattaa olla että menee vähän tukkoon. En ole kyllä kokeillut. 33 | Ostan Ebow plussan, myy! |
oiva tumpeloinen 19.03.2007 10:41:25 | |
---|
Tone Zone on erittäin bassokas ja alamiddlekäs, että saattaa olla että menee vähän tukkoon. En ole kyllä kokeillut. D-vireessä toimi vielä ihan hyvin......siis jos muuten tykkää sen soundista. Tosin D:tä ei vissiinkään lasketa vielä alavireeksi. |
kesamieshartsa 19.03.2007 16:06:01 | |
---|
Noh eiköhän se sitten tilaukseen lähde, kun tuskin D:tä alemmmas tulen virittämään. Optimisti luulee että tämä on paras mahdollinen maailma, pessimisti tietää sen. |
oiva tumpeloinen 19.03.2007 16:08:12 (muokattu 19.03.2007 16:14:37) | |
---|
Noh eiköhän se sitten tilaukseen lähde, kun tuskin D:tä alemmmas tulen virittämään. Jos et kaipaa mitään tiettyä väriä, niin ei sitä uutena kannata ostaa. TZ on varmaankin yleisin mikki torilla...... Ei tule sitten jatkuvasti takkiin, jos haluaa vaihtaa mikkejä jatkossa, mikäli tuo ei sulle toimikaan. |
Egi 22.03.2007 15:59:09 | |
---|
Heitämpä tänne kyssärin sopivaan aiheeseen. Onko täällä tietoa mikä olis hyvä giban SG kaulamikiksi , kun toi alkuperäinen (490, humppari) on kovin alapäävoittoinen ja nuhainen saundiltaan. Tarkoitus olis saada samoilla kamoilla ja säädöillä (jos mahdollista) sekä straton että giban toimimaan live vedossa. Tällähetkellä gibassa on testissä (Kent armstrong) p-90 joka on melko hyvä ,mutta vielä kaipaisin enemmän keskialuetta ja vähemmän alapään jyminää. Toivottavasti tästä kyssäristä saa jotain selvää. Ei niin pahaa ettei pahenis. |
fox 22.03.2007 17:47:14 | |
---|
Heitämpä tänne kyssärin sopivaan aiheeseen. Onko täällä tietoa mikä olis hyvä giban SG kaulamikiksi , kun toi alkuperäinen (490, humppari) on kovin alapäävoittoinen ja nuhainen saundiltaan. Tarkoitus olis saada samoilla kamoilla ja säädöillä (jos mahdollista) sekä straton että giban toimimaan live vedossa. Tällähetkellä gibassa on testissä (Kent armstrong) p-90 joka on melko hyvä ,mutta vielä kaipaisin enemmän keskialuetta ja vähemmän alapään jyminää. Toivottavasti tästä kyssäristä saa jotain selvää. Kokeile vaikka DiMarstion Paf Proota? Tai Giban -57 Classiccia tai Burstbucker II:sta.. |
Egi 22.03.2007 18:50:25 | |
---|
Kokeile vaikka DiMarstion Paf Proota? Tai Giban -57 Classiccia tai Burstbucker II:sta.. No niin kiitosta näistä, onko toi giban -57 vastaava kun S.duncanin -59 model ? semmonen on ollut koeajossa tosin eri kepissä. Ei niin pahaa ettei pahenis. |
fox 22.03.2007 19:01:18 | |
---|
No niin kiitosta näistä, onko toi giban -57 vastaava kun S.duncanin -59 model ? semmonen on ollut koeajossa tosin eri kepissä. Varmaan melko lailla samanhenkinen mikki.. sitte siitä vähän "kuumempi" olis -57 Classic Plussa.. Rinnakkaisvertailuja en oo tehny, mutta hyviä mikkejä. Itse asiassa tuosta tuli mieleen, että Lil -59:n laiton yhen mnettiläisen Teleen, ja sepä pöhisikin vallan hauskasti. Itsellä noita Giban -57 ClassicPlussia on käytössä, ja meidän soolokitaristi taas suosii tuota DiMarzion Paf Pro-mikkiä etumikkinä. |
Egi 23.03.2007 08:00:07 | |
---|
Itsellä noita Giban -57 ClassicPlussia on käytössä, ja meidän soolokitaristi taas suosii tuota DiMarzion Paf Pro-mikkiä etumikkinä. Joo kiitos toi Paf Pro alkoi kiinnostaa, mikä saundi siinä lähinnä on ? En soita metalli murskaa vaan melko kliinit overdrive rouheet on hakusessa. Oliskohan joku perushumppari puolitettuna hyvä ratkaisu kaulaan ? Ei niin pahaa ettei pahenis. |