Aihe: Bach - kitarat
1 2 3 4 5
Artist
20.03.2007 16:20:15
Jatketaan typerillä kysymyksillä:

Mites tuo tilaus onnistuu tuolta Ruotsista? Saako laskun kitaran mukana, ettei tarvitse sohlata kortin kanssa, vai pitääkö maksaa etukäteen? Ja pitääkö kitaralle ostaa erikseen vielä laukku jossa se toimitetaan perille ehjänä, eikä esim. kaula poikki? Entä toimituskulujen laita?

Kannattaa varmaan kysellä noi kysymykset siltä taholta, jolta aikoo tilata. Voi tulla vähän parempaa infoa kuin täältä.
"Short lives make good movies. Short lives -bad advice."
-Cale
20.03.2007 16:21:02
Kannattaa varmaan kysellä noi kysymykset siltä taholta, jolta aikoo tilata. Voi tulla vähän parempaa infoa kuin täältä.

En osaa englantia tai ruotsia niin hyvin.
Artist
20.03.2007 16:22:11 (muokattu 20.03.2007 16:23:34)
En osaa englantia tai ruotsia niin hyvin.

Ok. Aika harva kuitenkaan lähettää ulkomailta kitaraa periaatteella lasku mukana, joten tod. näk. pitää etukäteen maksaa ja sitten kun rahat ovat siirtyneet, lähtee skeba kohti Suomea. Oletusarvoisesti ajattelisin näin.

Mutta, jos et osaa kieliä sen vertaa, että saisit selvitettyä tuolta asiat niin kannattaa ihan oikeasti miettiä tilaako; nimittäin jos tulee jotain ongelmia, on niiden selvittäminen taas sitten vaikeampaa. Tai vaihtoehtoisesti lahjoa joku kaveri/tuttu/asianosaava hoitamaan tilauksen puolestasi.
"Short lives make good movies. Short lives -bad advice."
jpousi
20.03.2007 17:45:48
Puhun nyt ketjun aloittaneesta Bach-kitarasta.

Tilasin eBaysta vuosi sitten mahonkisen Telecasterin. Hinta oli postikuluineen muistaakseni 121 euroa.

-Runko ei ollut kielet-läpi-versio vaan toploader
-Kaulan ja lavan muoto poikkesivat oikeasta Telestä.
-Virittimet ja erityisesti talla olivat halpaa läkkipeltiä.
-Mikit olivat terävä-ääniset keraamiset mallit (=halvat).
-Olisin käyttänyt edes kitaran bodya muussa Tele-projektissani, mutta koska kaikki ulottuvuudet poikkesivat am. tai mex. Telecasterista, niin homma ei onnistunut.
-Kursin siis skitan kasaan, säädin intonaation ja myin pois about samalla hinnalla, kuin millä olin ostanutkin.

Bach tekee mukavan näköisiä Precision-bassokopioita, mutta johtuen em. syistä, taidan jättää ostamati!
Oho, eiku!
LiiMaNHeNKi
20.03.2007 19:10:21
Puhun nyt ketjun aloittaneesta Bach-kitarasta.

Tilasin eBaysta vuosi sitten mahonkisen Telecasterin. Hinta oli postikuluineen muistaakseni 121 euroa...

Entä millainen kitara oli muuten? Oliko viimeistely kunnossa, pitikö virettä, missä kunnossa nauhat olivat jne.? Ei tuon hintaluokan kepistä paljoa voi odottaakkaan, mutta olisihan se kiva, jos se olisi edes soitettavassa kunnossa.
Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen?
-Cale
20.03.2007 19:15:25
Jpousin kirjoitus sai tilausintoni laantumaan...
Dropped C
20.03.2007 23:10:04
Tänään tutkiskelin kaverin ostamaa Bach - SG:tä ja itse en löytänyt siitä muuta vikaa kuin että nauhojen päät olivat hieman terävät. Tosin en ole asiantuntija. Jossain vaiheessa kuitenkin pitää pistää Bach:n LentoVee tilaukseen. Ellei sitten jostain ilmesty 675 rahaa Gibbonin halvimpaan LentoV:hen.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
jiw
21.03.2007 00:42:31
Jep, ostin torilla mainostetun SG:n eilen. SG:n muodosta oli jotain valitettu, mihin en osaa ottaa kantaa. Pirun hienon näköinen se kuitenkin on! Kaulasta en keksinyt muuta valittamista, kuin että nauhat hieman raapivat kuten todettiin. Tod. näk. vaihdatan jumbot jossain vaiheessa. Aiempi omistaja oli vaihtanut virittimet. Mikkejä oli kehuttu Harmony Centralissa ja ne yllättivät ainakin minut. Yleensä soittelen Sabbathia EMG:llä (LP), mutta nämä olivat ihan hyvät vintage-tyyliset mikit, eivät vinkuneet kovallakaan volyymilla tms. Turhaan vaihtaisin. Aika kevyehkö tämä on, muista SG:stä ei ole oikein kokemusta. Toisaalta niin on Epiphonen LP:ni verrattuna soitinrakentajan rakentamaan kopioon. Mitenkään kaulapainoinen tämä ei ollut kangashihnallakaan. Hankkimistani kamoista hinta-laatusuhteeltaan kiistatta paras ostos.
http://kevan.org/brain.cgi?jiw
jpousi
21.03.2007 08:01:06
Se mahonki-Bach-Teleni oli minulla vain pari viikkoa.

Sen muistan, että nauhanpäät olivat terävät.
Siinä kitarassa oli vähän sellaista amiksen puukäsityöluokan meininkiä... Sormenpäänpalasia ei löytynyt.

Mutta varmaan uudemmat yksilöt ovat hiukan eri spekseillä?

Melkein sanoisin, etä noissa ihan halvoissa Tele-mallisissa skitoissa Jack&Dannyt toimivat OK ja samoin Johnson. Johnsoneita saattaa saada (joskus eri nimellä) eBaysta aivan sikahalvalla.

Oman edesmenneen Tele-Johnsonin kaula oli aivan jees, vintagetyyppinen (Klusonit ja kaikki). Toki lapa oli enemmn Ibanez-mallinen ja skunk stripe oli vain maalattu, mutta mitäs pienistä... Kyseisen Johnson Telen body on nyt minulla kiinni Fender Mehiko-kaulassa ja kitara toimii aivan hyvin. (Tosin Johnsonin kaulankiinnitysreiät piti tukkia puupalikoilla ja iiimalla. Piti porata siis uudet reiät kaulaa varten. Samoin piti porata kielten läpimenoa varten reiät bodyyn ja asentaa kielikupit...)

Fender/Johnson Partscasterissa on Fender Schaller virittimet, vintage Alnico mikit, Fender 62 pleksi, Fender Vintage talla, Fenderin jakkikuppi, Fender vintage elektroniikka ja potikat (CTS), Glendale tallapalat. Ei tullut erityisen halvaksi. Mutta soi hyvin.
Oho, eiku!
Ocku
21.03.2007 11:28:47 (muokattu 21.03.2007 11:29:17)
En halua pahoittaa kenenkään mieltä tai tyrkätä mitään. Kirjoitan tämän vain tiedoksi.

Tunnen Edgaraudionin omistajan Sixten Forsenin hyvin ennestään, ja voin hyvin toimia yhteyshenkilönä jos joku kimppatilaus tai muuta on suunnitteilla.
-Cale
21.03.2007 13:25:01
Kaippa tuota tilausta täytyy sittenkin vielä harkita jos nuo uudemmat ovat kelvompia pelejä...
LiiMaNHeNKi
21.03.2007 18:34:28
Kattelin tuota Bachin eBay-kauppaa eilen, ja sattui yksi Strato menemään illalla jollekulle huutajalle hintaan 85 euroa. Ei paha, jos kitara on edes siedettävässä kunnossa ollut.
Muistinko muuten mainita, että olen joskus hieman hajamielinen?
Keefster
21.03.2007 20:43:02
En halua pahoittaa kenenkään mieltä tai tyrkätä mitään. Kirjoitan tämän vain tiedoksi.

Tunnen Edgaraudionin omistajan Sixten Forsenin hyvin ennestään, ja voin hyvin toimia yhteyshenkilönä jos joku kimppatilaus tai muuta on suunnitteilla.

Ahaa, Ånko se Edgar D-lux joku rakennussarja vai saakå sitä myös valmiina vahvistimena?
No sehän sopii kuin satula lehmälle.
Ocku
21.03.2007 22:31:45
Ahaa, Ånko se Edgar D-lux joku rakennussarja vai saakå sitä myös valmiina vahvistimena?

Se on rakennussarja mutta sen saa myös lähes valmiiksi rakennettua. Valmiimmassa muodossa tilaajan ei tarvitse kuin ruuvata verkkovirtakaapelin kiinni itse (ei juottamista).
Keefster
21.03.2007 23:00:17
Se on rakennussarja mutta sen saa myös lähes valmiiksi rakennettua. Valmiimmassa muodossa tilaajan ei tarvitse kuin ruuvata verkkovirtakaapelin kiinni itse (ei juottamista).

Pitäääpä yrittää kääntää tuota hinnastoa suomeksi. Vahvistin on erittäin mielenkiintoinen tuon säädettävän takaisinkytkennän ja oktaaliputkien mahdollistavien speksien kanssa.
Ocku
22.03.2007 00:14:11
Pitäääpä yrittää kääntää tuota hinnastoa suomeksi. Vahvistin on erittäin mielenkiintoinen tuon säädettävän takaisinkytkennän ja oktaaliputkien mahdollistavien speksien kanssa.

Mulla pitäisi olla se valmiiksi käännettynä jossain. Käänsin sen viime vuotista Helsinki Guitar Showta varten ja toivottavast olen säästänyt sen.

Ilmoittelen jos löydän....

Oktaaliputkilla vempain kuulostaa mielettömän hyvältä. Oktaaliputkien heikkoudet ovat mikrofonisuus ja että uudet oktaaliputket eivät ole kovinkaan hyvän kuuloisia. Hyvä puoli taas on että hyväsoundisia NOS-putkia löytyy hyvin eikä ne ole vielä hinnalla pilattuja.
Keefster
22.03.2007 13:59:29
Mulla pitäisi olla se valmiiksi käännettynä jossain. Käänsin sen viime vuotista Helsinki Guitar Showta varten ja toivottavast olen säästänyt sen.

Ilmoittelen jos löydän....

Oktaaliputkilla vempain kuulostaa mielettömän hyvältä. Oktaaliputkien heikkoudet ovat mikrofonisuus ja että uudet oktaaliputket eivät ole kovinkaan hyvän kuuloisia. Hyvä puoli taas on että hyväsoundisia NOS-putkia löytyy hyvin eikä ne ole vielä hinnalla pilattuja.

No jos löytyy, niin laita vaikka pikaviestinä, niin ei mene mainostamisen puolelle.
Vai liekö olisi syytä avata oma topikki D-luxille?
ilopertti
24.03.2007 21:17:58

Jo nyt on kumma, mie oon laittanu nyt kaks mailia että "ostan explorerin, paljonko on kulut?" enkä oo vastausta saanu :O

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Ocku
26.03.2007 21:19:24
Jo nyt on kumma, mie oon laittanu nyt kaks mailia että "ostan explorerin, paljonko on kulut?" enkä oo vastausta saanu :O

-alppu

Pistäppä menemään uusi mejli. Näin juuri ruotsalaisessa foorumissa että herra Edgar itse on hieman epäonnistuneen tietsikkanäpertelyn takia onnistunut kadottamaan liuta sähköposteja. Mahdollisesti sinun mejlit ovat olleet niitten seassa.
Werde
28.03.2007 17:12:58
LP tuli tänään, ensivaikutelma on että kitara painaa kuin synti, näyttää upealta ja nauhatyö on siistiä. Äkkiseltään syö elävältä yli 2 kertaa kalliimman Korean Tokain jonka omistin taannoin. Tärkeimmät siis kondiksessa, tarkempaa analyysiä kun kerkeän sillä enempi soittelemaan / syynäämään.
"lets just say they have a godly auroa around them. if jesus shreded he did it on one of these" - random guy@JCF about Soloist Archtop Pro
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)