Aihe: Gibson SG standard
1 2 3 4 5 6
Nacher
21.02.2007 15:41:28 (muokattu 21.02.2007 15:41:51)
Ihmettelen hieman noita kommentteja riipivyydestä. Tai siis, toki SG:seen kuuluu sellainen vähän nasaali ja repivä soundi, mutta eivät ne nyt mitään hirmukirkkaita kitaroita soundiltaan ole. Rouskuttavia ja rähiseviä ehkä joo, mutta eivät siriseviä. Tuo oma suosaarni-SG:ni keraamisilla mikeillä on itseasiassa aika tummasoundinen, tosin leadeissa vähän pistävän terävä. Silti tuo Ibanezin JS on tonezoneineenkin huomattavasti kirkkaampi, etenkin cleanina.
fox
21.02.2007 16:07:19

Nyt taitaa olla minulla hieman vaikeuksia luetun ymmärtämisessä.

Eli Fox:
Onko omakuvassani näkyvässä SG:ssäni nyt sitten Maestro, Lyre Vibrola vai mikä?

No, sulla on kaikki.. ;) Eli tuo itse vibrasysteemi on Maestro Vibrola, tuota pitkällä peräkappaleella, ja tuolla metallilevyllä olevaa myöskin Lyre Vibrolaksi kutsutaan, kun siin sellanen lyyra on kaiverrettuna, siitä se nimitys..
Eli vaan tällasta käsitekikkailua, sama vehje kyseessä.. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Vienokettu
21.02.2007 16:34:59

No, sulla on kaikki.. ;) Eli tuo itse vibrasysteemi on Maestro Vibrola, tuota pitkällä peräkappaleella, ja tuolla metallilevyllä olevaa myöskin Lyre Vibrolaksi kutsutaan, kun siin sellanen lyyra on kaiverrettuna, siitä se nimitys..
Eli vaan tällasta käsitekikkailua, sama vehje kyseessä.. 8)

Tämä selvä, kiitos!
Creamy sound?
Guitaristi
21.02.2007 23:31:47

Julmettu gas iski tätä lukiessa. Nyt vasta tajusin kuinka helvetin hieno kitara SG oikeasti on. Pitäisi mennä näitä Tokain malleja testimään, kun kuitenkin sen verran ystävällisempään hintaan lähtevät. Onko jollain hyvää kuvaa valkoisesta sg:stä? Itse en pikaisella haulla löytänyt kovinkaan hyviä kuvia.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Twinkle
22.02.2007 02:30:39 (muokattu 22.02.2007 02:38:05)
Pitäisi mennä näitä Tokain malleja testimään, kun kuitenkin sen verran ystävällisempään hintaan lähtevät.

Ite en kyllä noilla hinnoilla lähtis enää Tokaita ostamaan, meinaan G-firmankaan SG:t nyt hirveän kalliita ole. Ainakaan ne halvimmat joissa on suht vähän krumeluureja, tosin en sitten tiedä kuinka mehuversioita ne on.

Jos joku tässä threadissa voisi valaista mikä on muuten hinnaston ensimmäinen ihan täysiverinen ja virallinen SG?

EDIT: Virallisella tarkoitan siis joka niinkuin vastaa sitä stereotyyppistä SG:tä. ei mitään köyhänmiehen versioita kuten melodymakerit sun muut lespoissa.
Les Fender
22.02.2007 04:39:04
Jos joku tässä threadissa voisi valaista mikä on muuten hinnaston ensimmäinen ihan täysiverinen ja virallinen SG?

EDIT: Virallisella tarkoitan siis joka niinkuin vastaa sitä stereotyyppistä SG:tä. ei mitään köyhänmiehen versioita kuten melodymakerit sun muut lespoissa.

No kyllähän se stankku on,

http://www.gibson.com/Products/Gibs … uitars/SG%20Specials/SG%20Standard/

Reunalistat, trapezoidit ja laukku (+mikeissä kuoret, oma silmä noitakin kaipaa)eikä tuo nyt järettömän hintainen ole jos 1100 e irtoaa tinkimällä mustana Suomesta.
"Living is easy with eyes closed!"
Twinkle
22.02.2007 06:07:32
No kyllähän se stankku on,

http://www.gibson.com/Products/Gibs … uitars/SG%20Specials/SG%20Standard/

Reunalistat, trapezoidit ja laukku (+mikeissä kuoret, oma silmä noitakin kaipaa)eikä tuo nyt järettömän hintainen ole jos 1100 e irtoaa tinkimällä mustana Suomesta.

Ok, mikä sitten on tuollainen faded? onko se stankku sitten erilaisella viimeistelyllä? Se on jo edullinen kun 900 eurolla irtoaa keskieuroopastakin.
Les Fender
22.02.2007 06:26:43
Ok, mikä sitten on tuollainen faded? onko se stankku sitten erilaisella viimeistelyllä? Se on jo edullinen kun 900 eurolla irtoaa keskieuroopastakin.

Ei, se on SG special faded. Ei reunanauhoja otelaudassa, dotsit, gigback, mikit ilman kuoria ja specialiin verrattuna sillä ohkoisemmalla ei kiillotetulla lakalla. Itse en ostaisi, paljon saa lisää kun laittaa muutaman satkun enemmän.
http://www.gibson.com/Products/Gibs … SG%20Specials/SG%20Special%20Faded/ Köyhän näköinen ja tuntuinen.
kojones
22.02.2007 08:24:53
SG Standardia pitkään himoitsin ja viime kesänä sellaisen sain sitten ostettua. Aluksi tuntui oikein hyvältä, mutta aiemmin omistamani japsi-Tokai olisi kuitenkin ollut enemmän omaan makuun. Liian paksu kaula tosin molemmissa, joten seuraava SG täytynee sitten teettää ellei toi SG-3 sitten olisi sopiva...

Pitäisi mennä näitä Tokain malleja testimään, kun kuitenkin sen verran ystävällisempään hintaan lähtevät.

Japanin Tokait kannattaa ilman muuta testata, mutta uutena en kyllä ostaisi.
LesPaul70
22.02.2007 08:26:26
Ei, se on SG special faded.
(...)
Itse en ostaisi, paljon saa lisää kun laittaa muutaman satkun enemmän.
(...)
Köyhän näköinen ja tuntuinen.

To each his own. Jos minä olisin siinä klassisessa "kämppä palaa, ehdit pelastaa yhden kitaran" -tilanteessa, mitä suurimmalla todennäköisyydellä mukaan lähtisi Faded SG . Jäsenkuvauksestani voi katsoa mitä jäisi liekkeihin.

Syynä toki se, että ko. SG sattuu olemaan erinomainen yksilö. Lespa sen sijaan on sellainen "tyypillinen" Lespa. Hyvä kitara, mutta jokseenkin yhtä hyvän Stankun löytäminen kaupasta ei olisi mahdottoman vaikeaa. Sen sijaan yhtä hyvää SG:tä (tai muunkaan mallista kitaraa) en ole vielä kohdannut. Istuu mahdottoman hyvin kouraan, soundaa upealta ja on viimeistä piirtoa myöten hyvää työtä muutenkin.

Toki SG Standard yleensä kannattaa ennemmin ottaa kuin Faded, sitä en kiistä. SG on muutenkin mielestäni hyvä sijoitus, jos Gibsonia haluaa - hinta ja laatu kohtaavat paljon paremmin kuin Lespassa. Roimasti aliarvostettu malli, tai oikeastaan Lespa on yliarvostettu. Soittomukavuudeltaan SG on ihan eri planeetalta kuin LP, anatomisesti ylivertaisen muotoilun ja helpon ylinauhoille pääsyn ansiosta. Eihän se tietysti soundaa SAMALTA kuin LP. Sanoisin, että se soundaa erilaiselta (ei huonommalta). LP:ssä on aina se tuttu pullean paksu soundi, SG:ssä taas rokimpi soundi.
"Why are you smiling?" "Why? 'Cos I'm trigger-happy, that's why!" (Sledge Hammer)
Umas
22.02.2007 09:19:36

Itse omistan Tokain SG:n ja pakko kyllä sanoa että on pirun hyvä peli, on palvellu mua kauan... Omistan myös straton, mutta SGhän siellä treeniksel roikkuu jatukuvassa käytössä. Ei ole tokai yhtään huono vaihtoehto G:n SG:lle, mutta pakko myöntää et jahka saa rahaa kasaan ni pakko se on G:n SG sunburstilla hankkia :)
Dunga
22.02.2007 09:30:50
Itse omistan Tokain SG:n ja pakko kyllä sanoa että on pirun hyvä peli, on palvellu mua kauan... Omistan myös straton, mutta SGhän siellä treeniksel roikkuu jatukuvassa käytössä. Ei ole tokai yhtään huono vaihtoehto G:n SG:lle, mutta pakko myöntää et jahka saa rahaa kasaan ni pakko se on G:n SG sunburstilla hankkia :)

Natural burstia meinaat? On muuten livenä aika eri näköinen (ainakin omiin silmiini) kuin kuolaamissani nettikuvissa, paljon "haaleampi".
Umas
22.02.2007 09:36:51

No just natural burst.... mä arvasin että olis pitänyt ruveta korjaileen. :)
Eikä tuo SG menacekaan paha ole... onko kellään kokemuksia?
eetu ilimari
22.02.2007 18:43:10 (muokattu 22.02.2007 18:43:52)
Itse omistan Tokain SG:n ja pakko kyllä sanoa että on pirun hyvä peli

Meikäpoijalla on kanssa Tokai SG, eikä kyllä ole mitään pahaa sanottavaa kitarasta. Gibsonin SG on kyllä jossain vaiheessa rahatilannetta ostettava, tosin vasurille huonosti saatavilla ja kalliimpiakin.
"Kannattaa tehä sitä mistä tykkää"
torres
22.02.2007 19:22:49
Natural burstia meinaat? On muuten livenä aika eri näköinen (ainakin omiin silmiini) kuin kuolaamissani nettikuvissa, paljon "haaleampi".

joo samaa ihmettelin, just tosi haaleen näkönen. kuvissa rajumpi.
rheinone
23.02.2007 16:28:11 (muokattu 23.02.2007 16:32:43)
No piti oikein soittaa ja tarkistaa. Niinhän siinä kävi, että muisti taas pätki pahemman kerran. Standard oli ja kovalla laukulla, mutta hinta jotain muuta. Tarjous ei ollut enää voimassa, mut soitin oli vielä myymättä ja puhelimessa tingattuna luvattiin hintaan 1100€.

A thousand tänks PLO vinkistä! Ja muille tiedoksi että soitin ei ole enää myynnissä. Just äsken köyhdyin 1100e. Vielä ku sais sen halon jotenkin keploteltua Tampereelta tänne stadiin.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Dunga
23.02.2007 16:40:05
A thousand tänks PLO vinkistä! Ja muille tiedoksi että soitin ei ole enää myynnissä. Just äsken köyhdyin 1100e. Vielä ku sais sen halon jotenkin keploteltua Tampereelta tänne stadiin.

Dodiin, kuvia sitten hetimiten kun kitara kotiutuu.
Ridin´ with the Horst. Ostan Line6 Pod XT:n. Tarjoa!
Les Fender
23.02.2007 16:49:59

Mä voin hakee sen, sehän voi jäädä tänne väliaikais säilytykseen;) Onneva uutukaiselle. Oli muuten halapa, juuesaastakaan ei uutta juuri tuota halvemmalla saa.
PLO
23.02.2007 17:06:58

Kiitos, eipä kestä. Hyvä soitin varmasti. Pienellä testauksella herätti heti omistushaluja ja se on aina hyvä merkki se.
rheinone
23.02.2007 17:13:37 (muokattu 23.02.2007 17:14:07)
Kiitos, eipä kestä. Hyvä soitin varmasti. Pienellä testauksella herätti heti omistushaluja ja se on aina hyvä merkki se.

Joo, mä luotin ett sä oot käyny kojeponnistamassa sen, uskalsin ostaa näkemättä. Stadin DLX:ssä eivät päässeet tohon hintaan millään vaik niillä roikku yks siellä seinällä. Maahantuoja ehkä nostanu sisäänostohintoja vuodenvaihteessa.
All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)